Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Zebrastreep, niet teveel doemdenken.
Het zijn vooral oudere mensen waarbij een doirbraak infectie optreedt die zo ernstig is dat ze toch opgenomen moeten worden. En dat betekend niet dat ze overlijden of aan de beademing liggen. Dus gewoon doorleven en niet te bang worden.
Cowboy55 schreef:bigone schreef:Zebrastreep, niet teveel doemdenken.
Het zijn vooral oudere mensen waarbij een doirbraak infectie optreedt die zo ernstig is dat ze toch opgenomen moeten worden. En dat betekend niet dat ze overlijden of aan de beademing liggen. Dus gewoon doorleven en niet te bang worden.
Ik snap wel wat Zebrastreep zegt. Ik wordt er ook onrustig van. Heb in principe geen behoeft aan booster shot 3, 4, 9 of 36. Niet alleen omdat ik naalden haat en al helemaal niet omdat het wel-of-niet nodig is door mensen die zich niet willen vaccineren.
Ik wordt onrustig omdat ik (s’avonds laat) het gevoel krijg dat we hier te maken hebben met een Captain Trips achtig virus (google: captain trips). Door mensen gemaakt, ontsnapt en uiteindelijk niet te bestrijden.
Zal in de praktijk wel meevallen maar het gevoel blijft. En als dit niet Captain Trips is dan komt ie wel in 5-10-20 jaar. We doen iets fout als mensheid.
8nnemiek schreef:Helemaal zeker weet je het niet natuurlijk, tenzij er inderdaad zo'n antistoffentest werd gedaan later.
Maar bij corona kun je wel bepaalde klachten hebben die echt typisch zijn voor corona. Bij iemand die ziek is geweest en een tijd lang geen reuk en/of smaak meer heeft is de kans vrij groot dat het corona was denk ik.
Polly schreef:De kroegen en festivals zijn open geweest en daar is maar bewezen dat dat kennelijk niet kon want toen die versoepelingen kwamen schoten de cijfers omhoog. Want ja, sjoemelen met toegangscodes is natuurlijk veel belangrijker dan geen mensen besmetten
Belmera schreef:Polly schreef:De kroegen en festivals zijn open geweest en daar is maar bewezen dat dat kennelijk niet kon want toen die versoepelingen kwamen schoten de cijfers omhoog. Want ja, sjoemelen met toegangscodes is natuurlijk veel belangrijker dan geen mensen besmetten
Ik denk dat een grotere reden van de besmettingen de dansen met Jansen campagne was. Je prikkie halen en na 1 dag je qr code? Dan werkt je vaccin nog geeneens.
En de besmettingscijfers schoten omhoog,ic cijfers niet.
ingedebruijn schreef:Je kunt niet de schuld schuiven naar de horeca en festivals als je als overheid alle voorwaarden overboord gooit die Fieldlab had gesteld. Ik had het nog weleens willen zien met normale regels. Volgens mij had er dan echt niets aan de hand geweest als je ziet wat ze nu alweer organiseren in het buitenland met de juiste voorwaarden.
secricible schreef:In het geld stoppen in wat anders, ook mee eens. Structureel zorg verbeteren met 1x 1 miljard is niet echt realistisch natuurlijk. Structureel meer bedden kost ook Structureel geld.
Overigens zag ik dat Gommers in op1 dezelfde discussie nu aanwakkert die ik benoem, maar dan los van vaccinatie. Blijft je alle capaciteit opmaken aan corona, als 1 corona patiënt de plek inneemt van 8 hartoperaties? Blijf je structureel zorg uitstellen?