Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:10

Tja de groep die in januari is gevaccineerd kan nu weer opnieuw dus als het zo doorgaat moet iedereen om de 5 maanden weer. Ik ben dus eigenlijk straks al niet mee beschermd, maar een derde prik vertrouw ik niet genoeg. Maar nu lees ik vooral veel over 60 jarigen en ouder vanuit Israël ik hoop dat daaronder nog wat verschil zit.

Maar betekend ook dat het virus weer mee kan verspreiden en zieken op gaat leveren die ook weer in het ziekenhuis kunnen komen.

Ik ben er niet gerust op... Voel me ook weer onrustig worden. Ik ga ook minder plekken weer bezoeken met name in de winter.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:13

Zebrastreep, niet teveel doemdenken.
Het zijn vooral oudere mensen waarbij een doirbraak infectie optreedt die zo ernstig is dat ze toch opgenomen moeten worden. En dat betekend niet dat ze overlijden of aan de beademing liggen. Dus gewoon doorleven en niet te bang worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:15

Het is meer dat mijn vaccinatie minder wordt en ik dat met de cliënten gewoon geen fijn idee vindt... Maar ergens kan je het ook niet voorkomen als het wel gebeurd. Gelukkig tot nu toe 2x net goed gegaan en vandaag ook gewerkt met iemand die net is hersteld wat ik ook wel spannend vond, maar dat kon ik snel loslaten.

En alle nieuwsberichten blijft het zo onduidelijk mee... Misschien stel ik mij aan dat ik een derde vaccinatie niet vertrouw maar elke 5 maanden straks een prik nee bedankt, dat vertrouw ik het echt nu nog niet!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:23

bigone schreef:
Het zijn vooral oudere mensen waarbij een doirbraak infectie optreedt die zo ernstig is dat ze toch opgenomen moeten worden. En dat betekend niet dat ze overlijden of aan de beademing liggen. Dus gewoon doorleven en niet te bang worden.

Ik snap wel wat Zebrastreep zegt. Ik wordt er ook onrustig van. Heb in principe geen behoeft aan booster shot 3, 4, 9 of 36. Niet alleen omdat ik naalden haat en al helemaal niet omdat het wel-of-niet nodig is door mensen die zich niet willen vaccineren.

Ik wordt onrustig omdat ik (s’avonds laat) het gevoel krijg dat we hier te maken hebben met een Captain Trips achtig virus (google: captain trips). Door mensen gemaakt, ontsnapt en uiteindelijk niet te bestrijden.

Zal in de praktijk wel meevallen maar het gevoel blijft. En als dit niet Captain Trips is dan komt ie wel in 5-10-20 jaar. We doen iets fout als mensheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:37

Cowboy55 schreef:
bigone schreef:

Ik snap wel wat Zebrastreep zegt. Ik wordt er ook onrustig van. Heb in principe geen behoeft aan booster shot 3, 4, 9 of 36. Niet alleen omdat ik naalden haat en al helemaal niet omdat het wel-of-niet nodig is door mensen die zich niet willen vaccineren.

Ik wordt onrustig omdat ik (s’avonds laat) het gevoel krijg dat we hier te maken hebben met een Captain Trips achtig virus (google: captain trips). Door mensen gemaakt, ontsnapt en uiteindelijk niet te bestrijden.

Zal in de praktijk wel meevallen maar het gevoel blijft. En als dit niet Captain Trips is dan komt ie wel in 5-10-20 jaar. We doen iets fout als mensheid.

Hier een publicatie van het laatste Engelse onderzoek naar afnemende werkzaamheid van Pfizer en AZ.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02261-8

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:39

Dat helpt mijn onrust! Thanks! _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:40

Cowboy55 schreef:
Dat helpt mijn onrust! Thanks! _O-

Haha, you’re welcome }>

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:49

Ik begreep wel dat ze inderdaad nog werken , maar minder tegen een besmetting zelf , maar gelukkig nog wel tegen ernstig ziek worden. Nu las ik net op NOS.nl van een onderzoek uit Israël dat het dan weer niet zo was. Vooral de tegenstrijdige berichten maakt het soms lastig om eruit te halen wat nu wel en niet klopt.

@Cowboy55

Wanneer ben jij gevaccineerd? Ik was volledig beschermd rond 27 februari , dus al flink wat maandjes geleden. En inderdaad ik heb ook een hekel aan naalden! Ik prik sinds kort bij iemand insuline en elke keer de naald inbrengen brengt al spanning op terwijl ik niet eens de gene ben die een naald in zich krijgt. De spanning is wel wat minder maar ik heb genoeg in paniek gezeten na de prik van de bijwerkingen. Iedereen zei je slaapt heerlijk , ik heb beide keren amper geslapen.

En over het captain Trips achtige virus , ik heb het daar wel eens met iemand over. Ik denk eigenlijk dat dit corona virus er altijd al was en mensen ook wel eens ziek zijn geweest met dit virus voordat het zo groot werd. Ik denk dat de juiste omstandigheden er waren voor dit virus om zich te muteren. Dus het heeft zich van onschuldig verkoudheidvirus gemuteerd naar een virus wat sterker en sterker is geworden. Ik ken namelijk het verhaal van mijn beste vriendin en daar een kennis van die al corona heeft gehad voordat het hier was , deze vrouw was nergens geweest behalve in haar eigen woonplaats. Bewezen met antistoffen test en al. Daarom denk ik dat het virus er eigenlijk altijd al is geweest maar nu met de juiste factoren zich kon gaan verspreiden.

Ik denk daarom misschien is de ene daarom wel vatbaar en de ander niet. Misschien hebben heel veel mensen dit virus al eens bij zich gedragen of al gehad. Vindt het soms best een interessante theorie , of het waar is laten we maar in het midden :') Maar vindt het soms wel leuk om er eens over na te denken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:48

Ik denk niet dat het al heel lang in Nederland is geweest, maar wel dat het al vanuit China hierheen is gekomen voordat het in China bekend werd. Ik heb namelijk met een collega gesproken wiens zus in China was geweest in December 2019, en die zus heeft hier in Nederland even later met een onbekende virusinfectie en dubbele longontsteking in het ziekenhuis gelegen, en die collega van me ook.
Het lijkt me logischer dat dat soort mensen het onopgemerkt hebben verspreid. Er wordt best wat afgereisd van en naar China.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:34

Patiënt zero in Europa is een man in Frankrijk welke in december 2019 opgenomen werd met ernstige longontsteking. Hij moet het natuurlijk ook weer van iemand hebben opgelopen dus het moet er al eerder gecirculeerd hebben, maar niet op grote schaal. Dan had je al meer ziekenhuisopnames verwacht. Gezien het grote reisverkeer tussen alle landen is het niet onlogisch dat het hier ook al eerder moet hebben rondgewaard dan patiënt zero (een vrouw die op 20 februari werd opgenomen) en dat het pas is gaan opvallen toen er mensen ernstig ziek ervan werden.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b95b6563/

Sars-cov-2 werd (in een meer primaire vorm) in 2017 al bij een vleermuizenpopulatie gevonden in Wuhan maar was toen nog niet zoönotisch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:42

Ik heb in november/december 2019 ook longontsteking gehad, maar dat heb ik wel vaker gehad.
Ik ben daar gevoelig voor.
Maar ik ben toen echt niet gecontroleerd op Corona.
Hoe weten anderen dan, dat het toen al Corona was?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:50

Ik denk dat niemand dat zeker weet en dat het vooral vermoedens zijn.

Mijn vriend is in december 2019 in Italië geweest voor twee weken en ook heel erg ziek geweest in januari bij terugkomst. Hij denkt dat het corona is geweest, ik denk van niet. Maar we zullen het nooit weten :') .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 10:54

Helemaal zeker weet je het niet natuurlijk, tenzij er inderdaad zo'n antistoffentest werd gedaan later.
Maar bij corona kun je wel bepaalde klachten hebben die echt typisch zijn voor corona. Bij iemand die ziek is geweest en een tijd lang geen reuk en/of smaak meer heeft is de kans vrij groot dat het corona was denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:13

En het kan natuurlijk dat het virus heel snel gemuteerd is van niet zo naar heel erg besmettelijk, vandaar dat de eerste besmettingen gewoon niet opvielen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:24

Ik ben in januari 2020 heel erg ziek geweest, maar met antistoffen test later toch geen corona. Waarschijnlijk griep ondanks griepprik.
Duurde 3 maanden voor ik weer volledig fit was.

Oftewel, je weet het niet. Maar er zijn wel gevallen waarin het waarschijnlijker er is, namelijk vanaf Maart 2020 toen er al wel maatregelen waren , maar nog amper getest kon worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:45

8nnemiek schreef:
Helemaal zeker weet je het niet natuurlijk, tenzij er inderdaad zo'n antistoffentest werd gedaan later.
Maar bij corona kun je wel bepaalde klachten hebben die echt typisch zijn voor corona. Bij iemand die ziek is geweest en een tijd lang geen reuk en/of smaak meer heeft is de kans vrij groot dat het corona was denk ik.

Ik heb wel in januari/februari 2021 Corona gehad. Behoorlijk ziek geweest, maar gewoon mijn reuk/smaak behouden, mijn dochter ook. In tegenstelling tot mijn man en schoonzoon.

Wij hadden alle 4 andere klachten en een ander verloop van de ziekte.
Waarbij mijn schoonzoon niet ziek is geweest, maar wel langdurig geen smaak/reuk heeft gehad (5-6 mnd).

Het verloop en de klachten zijn dus niet heel erg uniform.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 11:47

Kan het ook niet zijn dat dit achteraf bepaald kan worden uit kweken die destijds zijn gedaan?

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 16:54

Polly schreef:
De kroegen en festivals zijn open geweest en daar is maar bewezen dat dat kennelijk niet kon want toen die versoepelingen kwamen schoten de cijfers omhoog. Want ja, sjoemelen met toegangscodes is natuurlijk veel belangrijker dan geen mensen besmetten |o

Ik denk dat een grotere reden van de besmettingen de dansen met Jansen campagne was. Je prikkie halen en na 1 dag je qr code? Dan werkt je vaccin nog geeneens.
En de besmettingscijfers schoten omhoog,ic cijfers niet.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 17:05

Belmera schreef:
Polly schreef:
De kroegen en festivals zijn open geweest en daar is maar bewezen dat dat kennelijk niet kon want toen die versoepelingen kwamen schoten de cijfers omhoog. Want ja, sjoemelen met toegangscodes is natuurlijk veel belangrijker dan geen mensen besmetten |o

Ik denk dat een grotere reden van de besmettingen de dansen met Jansen campagne was. Je prikkie halen en na 1 dag je qr code? Dan werkt je vaccin nog geeneens.
En de besmettingscijfers schoten omhoog,ic cijfers niet.

Je kunt niet de schuld schuiven naar de horeca en festivals als je als overheid alle voorwaarden overboord gooit die Fieldlab had gesteld. Ik had het nog weleens willen zien met normale regels. Volgens mij had er dan echt niets aan de hand geweest als je ziet wat ze nu alweer organiseren in het buitenland met de juiste voorwaarden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:46

ingedebruijn schreef:
Je kunt niet de schuld schuiven naar de horeca en festivals als je als overheid alle voorwaarden overboord gooit die Fieldlab had gesteld. Ik had het nog weleens willen zien met normale regels. Volgens mij had er dan echt niets aan de hand geweest als je ziet wat ze nu alweer organiseren in het buitenland met de juiste voorwaarden.

Eens.. Een miljard is er uit getrokken voor de fieldlab evenementen. €1.000.000.000....
Om vervolgens de resultaten en adviezen niet af te wachten, maar op eigen houtje vast te gaan versoepelen. Ik vind het bijzonder

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:14

Fieldlab is in mijn ogen weggegooid geld . Ik wou wel meedoen , maar als gevaccineerde mocht dat niet toen des tijd :') Ik was altijd van mening waarom zijn er direct geen proeven voor gevaccineerde?
Had mij daar toen graag voor aangemeld.

Ze wouden hier van het TT-festival een Fieldlab evenement maken , maar dat wou fieldlab zelf dan weer niet hebben.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:21

Had die miljard dan liever gestoken in structureel meer IC bedden en het opleiden van meer verzorgend/IC personeel.

Uiteindelijk moeten ze toch alles weer loslaten, want altijd maatregelen blijven houden is ook geen doen. Iedereen kan volledig gevaccineerd zijn nu.

Hier op de camping wordt er gelukkig totaal niet naar gekeken en niet gehandhaafd. Iedereen is er ontspannen los in en dat geeft echt even een relaxed en vakantie gevoel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:24

Zeker eens over het gedeelte dat de miljarden beter in wat anders gestoken hadden kunnen worden. Ze hadden ook de culturele sector , festivals ermee kunnen steunen. Fieldlab is volgens mij een grote flop geworden uiteindelijk :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:27

In het geld stoppen in wat anders, ook mee eens. Structureel zorg verbeteren met 1x 1 miljard is niet echt realistisch natuurlijk. Structureel meer bedden kost ook Structureel geld.

Overigens zag ik dat Gommers in op1 dezelfde discussie nu aanwakkert die ik benoem, maar dan los van vaccinatie. Blijft je alle capaciteit opmaken aan corona, als 1 corona patiënt de plek inneemt van 8 hartoperaties? Blijf je structureel zorg uitstellen?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:53

secricible schreef:
In het geld stoppen in wat anders, ook mee eens. Structureel zorg verbeteren met 1x 1 miljard is niet echt realistisch natuurlijk. Structureel meer bedden kost ook Structureel geld.

Overigens zag ik dat Gommers in op1 dezelfde discussie nu aanwakkert die ik benoem, maar dan los van vaccinatie. Blijft je alle capaciteit opmaken aan corona, als 1 corona patiënt de plek inneemt van 8 hartoperaties? Blijf je structureel zorg uitstellen?

Blijf je structureel minder geld vrijmaken voor zorg, terwijl die zorg relatief steeds duurder wordt (o.a. Door de stijgende prijzen van medicijnen)?