Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:33

Ik denk dat iedereen dat stilstaan (plateau) wel ervaart.
Ik had dat ook op 69.7kg. Bleef weken hetzelfde.
Ga inmiddels richting de 65kg.
Ik hoop dat ik mijn doel, rond de 60-62 heb gehaald voor dat wij op vakantie gaan.half augustus.

11 kilo is 9 weken is wel erg veel.
Weet niet hoe groot jij bent, maar even je berichten terug gelezen en qua kcal wat je eet, vind ik persoonlijk aan de krappe kant.
Ook omdat je zegt dat je vaak onder je gestelde kcal doel zit.
Kijk daar dus mee uit dat je niet straks gaat jojoën.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:02

MuSLi schreef:
moi22 schreef:
Oh wauw musli waar ben je? :wow: Oostenrijk? Hier een enorme bergenfan dus krijg spontaan zin om te gaan

Ik doe ook niet meer aan beloningen voor mezelf als er wat af is. Het weer in kleinere kleding passen is al een hele mooie beloning.
Met eerdere afval pogingen wel gedaan. Als beloning mocht ik dan iets heel lekkers, meestal heel slechts dus O:). Nu gelukkig totaal geen behoefte aan dus ook niet de verleiding dat te doen.

Bovenste twee zijn vanuit de Zwitserse Alpen. Onderste twee zijn vanuit Lazise (regio Gardameer). Hier ook bergenfan :D

Heerlijk krijg altijd vakantiegevoel van zulke plaatjes. Hier ook nog mooie bergen in t vooruitzicht. Over 2,5 weken Noorwegen en Zweden al verwacht ik daar meer heuvels te zien en in augustus nog 2 weken in Oostenrijk.

@manon dat is wel heel hard gegaan. Logisch toch dat je lichaam even wat herstel tijd neemt.

@relaxed. Saxenda gaat goed. Eerste weken heel veel misselijk geweest en paar keer soort van buikgriep gehad gedurende de nacht. Nu sinds 3 weken ongeveer is dat weg gelukkig. Gebruik niet de hoogste dosis. Zo lang ik hiermee afval en me ok voel vind ik het wel best en is de schade ook minder groot als de zorgverzekeraar ineens besluit dat ik om wat voor reden toch terug moet betalen. Huisarts vond het ook beter om op deze dosis te blijven. Mocht ik dusdanig last van gewenning krijgen dat ik er niet meer op reageer is er nog ruimte om meer te gaan gebruiken.

@claudia wauw!! Van jouw gewicht kan ik de laatste 10 jaar alleen maar dromen… vind het wel heel inspirerend hoe je met gezond leven en sporten bezig bent. Word altijd heel gemotiveerd van jouw Posts.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:16

Moi, ik was eerder niet zo fanatiek hoor.
Tot m'n +- 32e lukte het afvallen best makkelijk door alleen gezond te eten.
Werkte toen nog veel meer uren en reed fanatiek meerdere paarden.

Inmiddels 38 en alleen met gezond eten redde ik het niet meer :')
Vroeger altijd wel fanatiek gesport, maar ging dan altijd samen met vriendin.
Wij verhuisden naar DL en toen ging ik niet meer.
Kreeg daar in 2016 een ongeluk waarbij ik mijn bekken brak op 4 plekken en m'n schouder verbrijzelde, dus toen kwam er van beweging al helemaal niks meer en kwamen de kilo's er al snel aan.

Toen ik na ruim 9 maanden weer redelijk kon lopen, probeerde ik zoveel mogelijk lange stukken met de hond te lopen en gezonder te eten.
Ging er vaak een paar kilo af en een paar maand later zat het er weer bij :=

Begin 2020 weer verhuisd naar NL.
Telkens nieuwe afvalpogingen maar bleef maar een beetje jojoën.
Begin dit jaar zat ik denk ik rond de 75 kilo (ben 1.69m)
Nee ik ben nooit echt heel erg zwaar geweest, maar dit gewicht voelde ik me niet fijn bij.
Icm met slechte knieën en enkels, had ik toch wel steeds pijn.
Door gezonder eten ging er wel een kilo of 3 af, maar daar bleef het bij.
Wilde wel graag naar de sportschool, maar ik weet van mezelf dat als ik alleen moet, ik 9/10 keer niet ga.

Tot begin april, 1 van mijn vriendinnen wilde gaan sporten.
Sportschool had een leuke aanbieding en zo zijn we samen de laatste week van april begonnen.

Is er een richtlijn wbt Sandexa?
Bedoel, is er een indicatie na hoeveel tijd je een bepaald aantal kilo's kunt kwijtraken?
En als je het dan kwijt bent, moet je er dan mee stoppen?

Edit: ohja nog even een geluksmomentje :D
Ik heb van mijn werkbroeken 4 maten in de kast liggen.
Maat 30, 29, 28 en 27.
En vanmorgen kon de maat 27 aan en hij zit niet eens strak *\o/*

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 20:22

Wow ik ben ongeveer net zo lang als jij bent. Heb nog even te gaan om zo ver te komen.

Voorlopig houd ik het qua beweging bij wandelen en fietse al doe ik ik dat wel veel. Als ik straks weer kan wil ik het hardlopen weer op gaan bouwen maar voor nu geven m’n knieën error als ik dat doe |o


Je moet in 12 weken 5% van je gewicht kwijt zijn anders mag je niet doorgaan. Dat is gewoon een teken dat het niet werk. Ik ging de eerste weken zo hard dat mij dat al binnen 3 weken ofzo gelukt is. Dat was ook een reden om niet voor de hoogste dosering te gaan. T verdwijnt snel genoeg dus hoeft echt niet sneller.
Hoe het op de lange termijn zit weet ik niet, wist m’n huisarts ook niet omdat t nog zo nieuw is dat er nog niet echt mensen klaar zijn. Voorlopig val ik af en heb ik nog een lange weg te gaan dus ben ik daar nog niet echt mee bezig.

Hier net zo’n geluksmomentje met werkkleding. Had werkshirts maat xxl. Vanochtend een xl geprobeerd en zat goed. Helaas was t maar van korte duur -O- . Had als tweede patiënt een schimmel kat dus kon me weer omkleden waarbij ik geen xl meer kon vinden dus maar weer een grote gepakt

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 21:08

Poe, ik heb net nog een rondje van 8 km hard gelopen bij 28 graden. Dus toch ook maar ff een klein bakje kwark gegeten, paste ook meer dan prima qua kcal. En eerst 3 glazen water, had flink gezweten :')

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 22:25

Moi, komt vast goed!
Je kon al een maat kleiner aan dus dat is al een goed begin +:)+
En hoe minder je weegt, hoe makkelijker het bewegen straks wordt.

Gaucho, ik zweette al van 2 stallen uitmesten :')
Moet er niet aan denken om met dit weer buiten te gaan hardlopen haha.
Ik hou het wel bij rennen op de sportschool in de airco :P

Zonnetje81
Berichten: 18799
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:13

Kun je het ook krijgen bij de huisarts als je zelf betaald?

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 23:17

Volgens mij is het zelfs online te bestellen.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 05:51

Goedemorgen,
Sinds dinsdag toen ik mijn weegschaal had uitgepakt en en op gestaan 1 kilo kwijt. Zal wel al het vocht zijn dat ik er gisteren heb uitgezweten :') maar ik zie het maar als een succesje *\o/*

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:15

Lekker bezig zeg!

Iedereen nog oké? Ook na het noodweer van gisteren?

Gamova
Berichten: 1008
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:28

Ooooh ik krijg het maar niet voor elkaar om weer de daling in te zetten 8)7
Ben stabiel maar wel nog 10 kilo boven mijn streefgewicht. Het is nu druk met de kinderen vaker thuis, mijn afstudeeronderzoek, afronden van het schooljaar op mijn werk en mijn enorme lijst aan klusjes en achterstallige dingen die ik nog wil doen. We ploffen nu vaak op de bank met een wijntje en wat lekkers en blijkbaar kan ik dat wel hebben maar ik moet echt de knop weer vinden... %)

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 07:32

@gaucho Pff das heet. Ik ging altijd met dat warme weer savonds in het donker lopen. Heerlijk was dat en m’n benen waren op hun best. Wel een mooi succesje uiteindelijk

@zonnetje. Afhankelijk van je gewicht en de huisarts wel. Ik dacht dat m’n bmi net niet hoog genoeg was om in aanmerking te komen voor de vergoeding maar bij de huisarts op de weegschaal lukte me dat net wel. Voor t eerst in m’n leven was ik blij met 2 kg extra :')
Ik kwam binnen met het verhaal ik wil saxenda en denk dat ik het zelf moet betalen en ze hielp me gewoon en na het wegen zei ze zou gewoon toch voor de vergoeding gaan.

Het is geregistreerd voor een bmi van 30 en hoger, vanaf 35 krijg je het bij bepaalde aandoeningen en gli vergoed vanaf 40 als je gezond bent en gli gaat doen.

Ik lees in een facebookgroep voor saxenda gebruikers en daar lees ik wel dat sommige huisartsen het überhaupt niet doen omdat ze het nog niet kennen. Ik heb geluk met een jonge huisarts die voor veel open staat en een mede patiënt die het meteen in april is gaan gebruiken dus ze kende het al een beetje toen ik kwam.

Online kun je het idd ook kopen. Zie in die Facebook groep ook mensen die t voor 5 kilo eraf gebruiken en die zullen het zeker niet van een arts hebben.

@esther noodweer??? Wij waren op slecht weer voorbereid, met de ramen dicht geslapen enz. Doe ik vanochtend de gordijnen open is de straat net nat -O-
Leek me wel lekker voor de plantjes en bomen en voor niets liggen zweten vannacht.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 08:27

Niks gemerkt van noodweer :')
Kan zien dat het wat geregend heeft maar niet hard geloof ik.
Had de waaier vannacht aan, dus dan hoor ik ook niet zoveel van wat er buiten gebeurd.

Zonnetje81
Berichten: 18799
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 09:03

Ik ben nu in een week en een dag 0,3 afgevallen. Niet veel maar ik heb mezelf vorige week zaterdag vol zitten vreten met chips op een verjaardag en 2 ijshorentjes, dag erna weet ik niet meer wat ik gegeten heb maar ook nog een zak chips, woensdag mc donalds. Daaromheen mezelf goed gedragen. Dus ik ben niet geheel ontevreden. Met harder werken heb ik ook weken dat er niks gebeurde. Nu hopen dat ik zo naar onder de 80 kan kruipen zonder het gevoel te hebben niks te mogen. Dit weekend weer een verjaardag bij dezelfde mensen en zondag bbq......

Eerste doel: richting de 70 en dan zie ik wel verder. Als ik maar 70 weeg kan ik al een hoop kleren aan die dan echt leuk staan.

ManonGrr

Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 10:56

Zo Gaucho, respect hoor, hardlopen in dat weer!!
Ik had gisteren ook een hele actieve dag, wel nat, paard was in de sloot gevallen 8)7

Ik lees de laatste tijd veel over dat Saxenda, hoe werkt dat nou precies?

Hier vanmorgen weer wat afgevallen *\%/*

Sharani
Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 11:10

Hier ook weinig gemerkt van noodweer, het heeft hier ook nauwelijks geregend.

Dat mensen Saxenda gebruiken om makkelijk 5 kg af te vallen begrijp ik niet, denk ook niet dat het dan blijvend effect heeft. Best erg dat het mogelijk is om het middel online te kopen.

Claudia: wat voor jou het gewicht was dat je echt wilde gaan afvallen was voor mij het gewicht wat ik heel graag weer wilde wegen en ik ben ongeveer net zo groot. Wel confronterend dat ik het zo uit de hand heb laten lopen := . Heb wel nu ik mijn streefgewicht bijna bereikt heb, mijn doel naar beneden bijgesteld maar vind vooral straks stabiel blijven met een gezonde taille omvang het belangrijkste. Maar misschien is het ook wel een leeftijds ding dat ik niet beslist maat 36 meer hoef te hebben. Maar vind het super knap hoe jij bezig bent.

En hoe heerlijk als je een maatje kleinere kleding aan kan Moi *\o/* , jammer dat het van korte duur was door de schimmel kat, maar je weet nu dat het past.

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 12:26

Hier niet best geslapen: warmmmmm en toen ging idd het onweer los rond een uur of 04.00…

@ Sharani, ik ben het met je eens; raar dat saxendra online te koop is. Ik denk dat begeleiding heel belangrijk is en volgens mij is er over de lange termijn effecten niet veel bekend? Ik ben ook wel benieuwd hoe dat dan gaat als je op gewicht bent, moet je het middel dan in lage dosis blijven slikken? Want anders komt toch het ‘hongergevoel’ weer terug en eet je weer snel meer of teveel? Ik vind het juist goed dat het onder begeleiding wordt gebruikt, mensen hier ervaren ook bijwerkingen, dan ga je toch niet zelf klooien?

@ Manon, had je paard het warm? Is alles goed afgelopen? Fijn dat je bent afgevallen! Goed bezig, ook voor jou Zonnetje. Houd je je doelen klein? Want kan me voorstellen dat anders de horizon erg ver ligt?
@ Gamova, maar stabiel blijven kan ook iets zijn om trots op te zijn toch? Anders wordt het zo’n frustratie lijkt me….kun je een klein stapje in de goede richting doen wat makkelijk te realiseren is? Ik stop als eerste altijd met calorieën drinken want dat kost me weinig moeite, maar als je graag een wijntje drinkt is dat wel lastig misschien :') maar misschien 400 stappen extra lopen per dag op je gemiddelde oid?
@ Gaucho, goed bezig! Hoppa, toch weer een kilo eraf!

Ik ben nu (weer) 1,5 kwijt, nog 2 of 2,5 en dan ben ik weer heel tevreden. Dat op gewicht blijven is gewoon een ding, ik schommel dus altijd een paar kilo maar weet ook dat ik uiteindelijk de knop wel weer om kan zetten. Of het nou nog door Corona komt of werkstress; ik blijf moe…ik heb helaas sinds een week ook een lichte hernia waardoor lopen lastig gaat…ik heb gister gelukkig weer redelijk pijnvrij naar de supermarkt kunnen lopen. Ik probeer nu zo veel mogelijk te fietsen. En waar ik wel tegen aan loop: als ik dan iets ongezonds lekkers eet dan ben ik half teleurgesteld in mezelf en bang dat ik dan de dag erna ben aangekomen 8)7 . In plaats blij te zijn dat ik ipv de hele bak Ben&Jerry’s op te eten twee bolletjes neem zit ik met een verkapt schuldgevoel…. Is dat herkenbaar, of ben ik de enige die zo’n rare kronkel in t koppie heeft?

Sharani
Berichten: 4680
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:11

Pallatin: dat is voor mij heel herkenbaar, al wordt het, doordat ik alles bij hou in Lifesum, wel beter. Voorheen voelde ik me altijd erg schuldig erover en gunde mezelf daardoor niets lekkers, waardoor het volhouden van het afvallen weer lastig werd. Nu zie ik dat een beperkte portie van wat lekkers meestal best in mijn dagelijkse calorieën doel past en zo niet, zorg ik dat het wel in mijn wekelijkse calorieën doel past. En dan kan ik er gewoon van genieten :j .

En beterschap met je hernia, dat zijn vervelende dingen :(:).

ManonGrr

Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:36

@Pallatin: Ze is erg stijf, hopelijk alleen spierpijn, de tijd zal het leren. Ze was wel heel moe, arm dier..

Vervelend van jouw hernia! Dat maakt het er niet makkelijker op.. Fietsen is dan inderdaad goed, weet ik nog van de hernia van mijn broer. Wat betreft jouw ''schuldgevoel'' over iets lekkers: ik herken dat wel van vroeger. Wat ik nu doe is mezelf echt afvragen: vind ik dit lekker genoeg om de kcal ervoor over te hebben? Vaak is dat nee, maar zou ik het ''vroeger'' automatisch opgegeten hebben. Maar als dat wel zo is, zoals de kaasfondue van deze week, dan doe ik ook niet moeilijk en geniet ik er echt van. Dat maakt het voor mij veel makkelijker vol te houden, weten dat je écht geniet van de kcal die je eet. Niet zomaar dat gebakje omdat iemand nou eenmaal jarig is, of dat biertje omdat je nou eenmaal op een terrasje zit. Veel bewuster eten en genieten.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 14:59

Hey allemaal,

Ik lees zo af en toe mee hier in het topic. Het lijkt me leuk om mee te kletsen en ideeën uit te wisselen. Ik zelf hoef niet extreem veel af te vallen, een kleine 10/12 kilo. Ik ben nu 23 dagen bezig (-2.7 kilo) ik houd alles wat ik eet bij in de app Food, daarnaast weeg ik mezelf elke ochtend. Ik sport 4/5 keer per week. Dit sporten deed ik een maand terug ook 4/5 keer per week, maar ik werd wel steeds zwaarder omdat ik veel te veel at. :o :D

Ik heb mezelf wat ruimere calorieën gegeven, want volgens de berekeningen mag ik maar 1200 tot 1300 calorieën eten per dag, logisch ik zit bijna de hele dag stil, op het sporten en wandelen na. Ik eet nu zo'n 1500/1550 op een dag, anders is de kans op snaaien te veel aanwezig. :o

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:39

Welkom Rienn, wat knap dat je zoveel sport! :wow:
En dan schrik ik een beetje van 1200-1300 calorieën per dag, ik weet niet wat voor berekening dat dan is, maar lijkt me niet veel….. tenzij je twee turven hoog bent uiteraard…zelf 1500 vind ik dan niet veel als je zoveel sport. Mijn BMR is 1425 en bij lichte lichaamsbeweging 1960….

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 17:59

Pallatin schreef:
Welkom Rienn, wat knap dat je zoveel sport! :wow:
En dan schrik ik een beetje van 1200-1300 calorieën per dag, ik weet niet wat voor berekening dat dan is, maar lijkt me niet veel….. tenzij je twee turven hoog bent uiteraard…zelf 1500 vind ik dan niet veel als je zoveel sport. Mijn BMR is 1425 en bij lichte lichaamsbeweging 1960….


Dankjewel :)

Ik eet geen 1200 tot 1300 calorieën per dag hoor :), dat komt uit de berekeningen die ik heb gedaan bij onder andere personal body plan wat ik 1.5 jaar heb gevolgd en daar een slecht relatie met voeding aan over heb gehouden.

Ik sport dan wel 4 tot 5 keer per week, maar de rest van de dag beweeg ik vrij weinig, op hier en daar een wandeling na op de dagen dat ik niet sport. Ik verbrand daardoor maar weinig calorieën. Mocht het afvallen te snel gaan, dan stel ik mijn innamen natuurlijk bij, ik wil hier op de langere termijn ook plezier van hebben in plaats van snel mijn streefgewicht behalen en dan weer volop eten omdat ik mezelf heb uitgehongerd.

Misschien goed om te vermelden dat ik vrij klein ben, namelijk 163.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 18:33

1200/1300 is indd wel heel erg weinig.
Ook al ben je 'maar' 1.63m.
Goed dat je dat zelf omhoog gegooid hebt.
Vaak is je BMR al rond dat getal, en als je dan 4-5 x per week sport dan wordt het wel karig.
Ik vind deze link (Even wat verder naar beneden scrollen) heel fijn om een richtlijn te hebben.
https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/

Ik las iets over een hernia.
Is zwemmen dan geen goed idee?

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 18:48

Het is ook bizar weinig. Ik ken vrouwen die rond de 1000/1100 hadden per dag omdat ze een zittend beroep hebben en daarnaast weinig sporten/bewegen, dat kan gewoon nooit gezond zijn.

Ik heb de link bekeken, ik zit redelijk oké nu met 1500/1550. Het is voor mij ook even zoeken welke inname het beste is. Ik wil per maand bekijken hoeveel ik ben afgevallen en daarop de calorieën bijstellen. ik zal in ieder geval niet lager gaan dan wat ik nu voor mezelf heb ingesteld.

Vervelend een hernia, en inderdaad zwemmen of fietsen schijnt goed te zijn. Beterschap.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:51

Ik snap ook niet dat saxenda zo makkelijk via internet gekregen kan worden. Ben toch wel blij dat m’n huisarts me begeleidt en helpt als ik vragen heb. Heb ook netjes een bloedonderzoek vooraf moeten doen om te kijken of ik geen diabetes, nierproblemen enz had.

@pallatin sterkte met je hernia

@rienn welkom en klinkt idd alsof je wel heel erg weinig eet

Hier vanmiddag eerste contact met de gli coach gehad en dat was op z’n zachtst gezegd nogal een irritatie factortje
Ze begon dat ze m’n telefoonnummer van m’n huisarts had omdat ik met saxenda wilde beginnen. Dus ik geantwoord dat ik al begonnen was. Kreeg ik een uitbrander dat dat nooit had gemogen van de zorgverzekeraar en dat dat echt niet zomaar kan. Dus ik weer ja heb alleen maar gedaan wat de huisarts zei. Ging ze weer zo raar zitten doen en dat ik het nu nooit vergoed ga krijgen.
Vervolgens Vroeg ze ineens heel aardig hoe het nu gaat en wat m’n bijwerkingen zijn/waren en wat ik er verder van merk want ja is wel interessant van iemand die het al gebruikt te horen.
Toen gingen we een intake gesprek plannen en deed ze heel raar verwijtend over dat ze me niet eerder gesproken heeft en ik niet bereikbaar was. Ze had me een paar dagen nadat ik bij de huisarts was geweest gebeld, zou 2 dagen later terugbellen en heeft dit zelf ps weken later gedaan toen ik ook aan t werk was. Gisteren belde ze precies toen ik mijn dochter van school haalde dus vroeg of ze later die dag terug kon bellen, weer niet gedaan en uiteindelijk heeft ze me vanochtend op m’n werk 5x gebeld waarna ik toch maar zelf teruggebeld heb.
Van de gli groepen die ze maakt zou ik door werk en kind dat uit school komt alleen op zaterdag kunnen maar ze kon me niet garanderen dat ik daarbij kan en anders moet ik toch maar in een andere groep. Lekker makkelijk gezegd als je niet zelf vrij moet nemen en oppas voor je kind moet regelen

Was behoorlijk flabbergasted na afloop. Ga van de week maar even contact met de huisartsen zorgverzekeraar opnemen. Denk dat als ik de saxenda alsnog vergoed krijgt op zoek ga naar een andere gli aanbieder en als ik zelf moet betalen nog heel hard ga nadenken wat ik ga doen om uiteindelijk op gewicht te blijven. Misschien toch gli ergens anders of misschien iets anders maar iets zegt me dat het hem met dit mens niet gaat worden en dat heb ik echt niet snel. Wil iedereen een eerlijke kans geven maar laat me niet als een klein kind behandelen.