[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:50

Ik zou ook niets anders kunnen aanraden dan een combinatie van folie en tape van de apotheek (die die je gebruikt om compressen vast te tapen), maar ik ben ook zo iemand die hem er meteen af haalt. Ben echt geen fan van folie er meerdere dagen op te laten zitten, mijn artist raadt het zelf ook altijd af.

Kan ze er geen second skin overheen kleven? Dan is het probleem meteen opgelost want dat blijft 24-48u zitten :)

Noblesse_

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:55

Ik laat het normaal ook liever open maar ik heb erg vuil en stoffig werk. Daarom laat ik hem de eerste dagen altijd in plastiek tijdens werk. Zo met alle tattoos gegaan en die zijn prachtig genezen :). Eentje niet mee gedaan en die heeft helaas moeilijkheden gegeven.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:01

Ik zou dan misschien vragen of ze geen second skin heeft, als je morgen toch teruggaat? Mijn laatste tattoo op mijn bovenarm (binnenkant) had ze ook bedekt met second skin, en dat is een soort van zelfklevende folie die heel goed blijft zitten. Het maakt dan ook niet uit als je ergens tegenaan loopt, je kan hem gewoon wassen en alle kleding dragen die je wilt. Voordeel is ook dat het dan minder pijnlijk is omdat je tattoo een extra beschermlaagje heeft :)

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:04

Ik dacht niet dat ze die second skin had. Ben met een vorige tattoo wel eens naar de apotheek geweest om second skin, maar ze hebben me iets heel duur meegegeven dat niet zelfklevend was en je moest vast tapen... vreemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 21:56

Hooi,

Ik heb even een vraagje, hoelang vinden jullie het normaal om te wachten op reactie van een tattoo shop als je een mailtje met alleen een korte vraag hebt gestuurd?
Ik wil graag een nieuwe tattoo laten zetten, heb voorkeur voor een shop maar ik heb vorige week gemaild en nog niks gehoord.
Het heeft opzich geen haast maar puur uit nieuwsgierigheid hoelang zouden jullie wachten op reactie, of misschien beter gezegd wat vinden jullie een normale termijn om iets te horen?
De laatste keer is alweer een paar jaar geleden dus ik zit niet meer zo in dat wereldje :P

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 23:24

Wat ik persoonlijk een redelijke termijn vind, is antwoord binnen een week.
Maar ik weet (van dit topic) dat er shops zijn die soms weken niks laten horen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:01

Ik had een geautomatiseerd bericht van Mandy dat je binnen 14 dagen een antwoord kon verwachten en als je niks hoorde dat je idee/ontwerp niet bij hun shop pastte en ze je dus niet konden helpen. Ik had na 3 dagen antwoord geloof ik .

Woensdag inkleuren :):)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:09

Noblesse_ schreef:
Als iemand tips heeft om mn hand in te wikkelen in folie, shoot :+ . Artieste heeft aangeraden de tattoo twee dagen in folie te houden, maar deze wel een paar keer per dag wisselen. Enkel krijg ik op geen mogelijke manier een folie op mn hand getaped die blijft zitten EN waardoor ik mn hand nog kan bewegen.

Vette plaat hoor! Succes met je binnenkant elleboog morgen.
Ik zou vragen of ze misschien een paar handschoenen voor je heeft. Dan kan je je arm folien, en je hand gewoon in een handschoen doen. Werkt prima.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 02:23

Annet_Dottie schreef:
Hooi,

Ik heb even een vraagje, hoelang vinden jullie het normaal om te wachten op reactie van een tattoo shop als je een mailtje met alleen een korte vraag hebt gestuurd?
Ik wil graag een nieuwe tattoo laten zetten, heb voorkeur voor een shop maar ik heb vorige week gemaild en nog niks gehoord.
Het heeft opzich geen haast maar puur uit nieuwsgierigheid hoelang zouden jullie wachten op reactie, of misschien beter gezegd wat vinden jullie een normale termijn om iets te horen?
De laatste keer is alweer een paar jaar geleden dus ik zit niet meer zo in dat wereldje :P

Ik heb in februarie naar 3 shops een mail gestuurd, van 2 shops heb ik nooit antwoordt gehad.
Art Castle wel(binnen een dag), daar heb ik hem dus laten zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:00

Ik vind een week al achterlijk, maar langer dan dat zal ik nooit wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:58

Jeetje ik ben echt verbaasd dat je dus van sommige shops niks weer hoort.
Ik had dus ook het idee dat een week al wel een beetje lang was voor een reactie, maar ben dus niet de enige..
Ik heb een tijd/paar jaar geleden ook contact met deze shop gehad toen ben ik er ook geweest maar was het meer dat ik zelf niet zeker wist wat ik wou. Wel een leuk mens, bereid tot mee denken, neemt echt de tijd dus ik ben ook verbaasd dat ik nog niks heb gehoord.
Toch staat ze al wel een paar jaar bovenaan mijn lijstje dus denk ik dat ik het nog een paar dagen geef :)
Ontzettend bedankt voor jullie reacties in ieder geval!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:20

Noblesse_ schreef:
Als iemand tips heeft om mn hand in te wikkelen in folie, shoot :+ . Artieste heeft aangeraden de tattoo twee dagen in folie te houden, maar deze wel een paar keer per dag wisselen. Enkel krijg ik op geen mogelijke manier een folie op mn hand getaped die blijft zitten EN waardoor ik mn hand nog kan bewegen.

Stille meekijker hier :D

Is het geen optie om zo'n plastic handschoen die ze bij tankstations hebben hangen erover te doen en dan bij de pols vast te tapen...

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:21

Ik mag volgende week eindelijk, heb er superveel zin in. Het design was ook precies wat ik in gedachte had *\o/*

Heb alleen een probleempje, het is een flink eind rijden (anderhalf uur). Nou is dat heen geen probleem. Maar aangezien het mijn eerste tattoo is, en ik dus totaal niet weet hoe ik er fysiek op ga reageren zit ik dus een beetje met de terug weg. Nou verwacht ik dat het allemaal wel zal gaan en dat ik desnoods nog even daar wacht als ik me toch niet zo top voel voor ik terug rijd. Ik heb namelijk niemand om mee te gaan. Ja 1 iemand, maar zij rijd een automaat en kan dus sowieso mijn auto niet terugrijden en haar auto meenemen is geen optie want die stinkt zo erg dat ik met een half uur doodziek ben ivm wagenziekte. Mijn ouders willen niet mee.

Nou is mijn vraag eigenlijk, hoe groot is de kans dat je er zo beroerd van word dat autorijden niet verstandig meer is? Iemand dat wel eens meegemaakt?

OV is helaas geen optie, dan ben ik 3 uur onderweg enkele reis.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:32

Ik heb nergens last van na die tijd. Hooguit een beetje suf van het zolang zitten. Rij dus ook gewoon altijd zelf naar huis of ga nog andere dingen doen.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:45

Ik ben er wel meer door aangedaan. Zou wel zelf kunnen autorijden denk ik, maar ik doe het liever niet om veilig te zijn. De eerste keer nog erger, toen vond ik het moeilijk om normaal te lopen. Dus zou er wel voorzichtig mee zijn.
Aan de andere kant, als je een uurtje ofzo neemt om bij te komen, dan is alles waarschijnlijk weer oké

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:45

Hier zijn we gekomen. Deze avond nog paar uurtjes gewerkt maar werd laat, ik was moe en artieste was ook moe na drie dagen conventie. Dus laat ik dit even rustig genezen en maak ik volgend jaar eens een citytripje richting Barcelona om hem af te werken :D

Afbeelding

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:48

Heeel gaaf!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:58

wow super gaaf!! vind van wat ik kan zien je shirt ook gaaf trouwens _O-

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:00

Wauw gaaf zeg!

Ik mag volgende week weer word binnenkant elleboog zie er nu al tegen op :=

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:07

savieralover schreef:
wow super gaaf!! vind van wat ik kan zien je shirt ook gaaf trouwens _O-

Er staat een uil op getekend in oranje en blauw/groen. Aparte stijl.
Het merk heet Painful als ik me niet vergis. Stonden dr met een stand op de beurs :) , inderdaad allemaal heel gave kleren.

Bedankt iedereen! Was misschien niet m’n meest geweldige idee ooit, twee sessies op twee dagen :Y) . Ik verga van de jeuk op m’n onderarm en m’n bovenarm is zo gevoelig en pijnlijk. :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:12

Noblesse_ schreef:
Hier zijn we gekomen. Deze avond nog paar uurtjes gewerkt maar werd laat, ik was moe en artieste was ook moe na drie dagen conventie. Dus laat ik dit even rustig genezen en maak ik volgend jaar eens een citytripje richting Barcelona om hem af te werken :D

[ [url=m/aUAIjU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem stoer , krachtig en heel mooi! Ik houd echt van die bold lijnen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 04:33

Pluisje1998 schreef:
Ik mag volgende week eindelijk, heb er superveel zin in. Het design was ook precies wat ik in gedachte had *\o/*

Heb alleen een probleempje, het is een flink eind rijden (anderhalf uur). Nou is dat heen geen probleem. Maar aangezien het mijn eerste tattoo is, en ik dus totaal niet weet hoe ik er fysiek op ga reageren zit ik dus een beetje met de terug weg. Nou verwacht ik dat het allemaal wel zal gaan en dat ik desnoods nog even daar wacht als ik me toch niet zo top voel voor ik terug rijd. Ik heb namelijk niemand om mee te gaan. Ja 1 iemand, maar zij rijd een automaat en kan dus sowieso mijn auto niet terugrijden en haar auto meenemen is geen optie want die stinkt zo erg dat ik met een half uur doodziek ben ivm wagenziekte. Mijn ouders willen niet mee.

Nou is mijn vraag eigenlijk, hoe groot is de kans dat je er zo beroerd van word dat autorijden niet verstandig meer is? Iemand dat wel eens meegemaakt?

Hoe groot is de tattoo en waar laat je hem zetten op je lichaam?

Ik ben zelf ook al alleen naar Amsterdam en weer terug naar huis (België) gereden voor een tattoo. Was 2,5-3u rijden en ging prima. Zolang je niet 8u moet zitten voor een sleeve of backpiece lukt het prima. Zorg gewoon dat je wat Cola en een Mars of Snickers bij de hand hebt voor moest je wat flauw worden op de rit naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 05:18

Oh Noblesse wat mooi! Heb even gespiekt maar vind je andere tattoos (die je hier geshowt hebt dan) ook heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:20

Yasmine schreef:
Pluisje1998 schreef:

Hoe groot is de tattoo en waar laat je hem zetten op je lichaam?

Ik ben zelf ook al alleen naar [plaats] en weer terug naar huis (België) gereden voor een tattoo. Was 2,5-3u rijden en ging prima. Zolang je niet 8u moet zitten voor een sleeve of backpiece lukt het prima. Zorg gewoon dat je wat Cola en een Mars of Snickers bij de hand hebt voor moest je wat flauw worden op de rit naar huis.

Dat ja :) Ik had na de 6-uurs sessies van mijn sleeve zelf niet meer kunnen rijden, maar dat was puur en alleen omdat mijn spieren daar zo moe waren dat ik ze niet meer aan kon spannen, dan gingen ze helemaal trillen :')
Dus ligt er echt aan hoe groot, hoe lang en waar.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:32

Ik zat met dezelfde vraag maar voor mij gaat het om een best flinke tattoo op mijn heup dus denk dat ik maar vervoer ga zoeken :')