[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 09:40

Jester_ schreef:
Ik begon juist met 1, pas na 3 jaar dr ander gedaan. En nu de 1e eruit is voel ik me kaal met 1 maar vind hem weer zeggen spannend haha. Vind 2 wel mooier uiteindelijk

Snap ik! Moet wel toegeven dat ik verdovende zalf zal gaan gebruiken. Gewoon even iets minder gevoelig maken.

Jester_

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 10:10

Das wel een goeie tip! Ik ben momenteel op vakantie en denk dat ik daarna er toch maar voor ga

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 12:21

Jester_ schreef:
Das wel een goeie tip! Ik ben momenteel op vakantie en denk dat ik daarna er toch maar voor ga

Via de huisarts om Emla creme/zalf vragen! Was de tip van mijn piercer

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:02

Dat verdoofd de huid maar is denk te oppervlakkig om er veel profijt van te hebben..
Ik vond het terug trekken om de piercing er doorheen te doen het pijnlijkste en ben bang dat het daar niet/nauwelijks tegen helpt.
Maar baat het niet dan schaadt het ook niet ;)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:13

Ik ben gisteren ook weer geweest! Helix was eruit gevallen, had ik twee weken leeg gelaten en ondanks dat ik hem al 6 jaar heb, moest ie gewoon doorgeprikt worden..

Aan de andere kant wilde ik een snug, maar dat paste niet in mijn oor, dus ben ik maar gegaan voor een creatief geplaatste derde oorbel :D

Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:46

Mooie combinaties zo ! Zijn beide 3e gaatjes bewust op andere locaties?

Hier zit mn nieuwe sieraad in de conch *\o/*
Hij draaide m er zo op idd

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:50

Staat mooi zo @Mondy! :j

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:30

Ik ben aan het twijfelen om een Tragus of forward helix te laten zetten. Iemand die ze beiden heeft en 1 van de 2 kan aanraden? In termen van genezing, pijn (maakt me niet zoveel uit, is toch maar kort), onhandig in dagelijks leven etc?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:37

Tanya schreef:
Ik ben aan het twijfelen om een Tragus of forward helix te laten zetten. Iemand die ze beiden heeft en 1 van de 2 kan aanraden? In termen van genezing, pijn (maakt me niet zoveel uit, is toch maar kort), onhandig in dagelijks leven etc?

Een tragus is een stuk minder gevoelig voor uitgroeien en ligt wat minder in de lijn om door haren gepakt te worden ;)

Ik heb alleen een tragus. Maar heb bij vriendinnen (2) allebei gezien dat de forward helix geen stand hield :x

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:56

@Mondy wat een gaaf sierraad in je conch!

De 3e gaatjes zijn inderdaad bewust op andere plekken, ik hou niet zo van symmetrie. Ik wil in één van de twee binnenkort ook een ander sierraad, dan lijkt het minder ''hetzelfde''.

@Tanya ik heb ze beide, en ik moet zeggen dat ik geen verschil merkte in genezing of onhandigheid. Maar zelfs mijn conch en daith voelde ik niet, die wareb ook binnen no-time genezen, dus misschien ben ik niet de meest betrouwbare bron. De tragus zie je overigens wel vaker, mijn haar hangt vaak voor mn forward helix.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 07:36

Ik heb alleen een tragus en die was een eitje qua genezing. Oordopjes kan ik ook allang weer in en ik heb er geen last van. Ook niet met bril/zonnebril of koptelefoon.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:00

Mijn tragus was ook het aller makkelijkst om te genezen :j

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:28

Mijn tragus was de ergste piercing om te genezen :+ mega veel ontstekingen gehad! Nu is hij wel al jaren 'braaf' :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:32

Mijn 2 forward helixen waren de hell

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 08:16

Ik meld me ook even...
Misschien hebben jullie tips. In januari heb ik een septum piercing laten zetten. Nu wil ik de ring graag wisselen maar ik krijg echt met geen mogelijkheid de balletjes los om m te verwijderen. Ondertussen ben ik bijna zover dat ik m er maar uit knip met een tang.

Hebben jullie nog tips om t los te krijgen?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 09:06

Latex handschoenen gebruiken! Werkt vaak heel goed

_Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:16

Gisteren laten zetten. Hoop dat het herstel voorspoedig gaat na jullie verhalen Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:31

Jokonootje schreef:
Ik meld me ook even...
Misschien hebben jullie tips. In januari heb ik een septum piercing laten zetten. Nu wil ik de ring graag wisselen maar ik krijg echt met geen mogelijkheid de balletjes los om m te verwijderen. Ondertussen ben ik bijna zover dat ik m er maar uit knip met een tang.

Ik heb hulp gevraagd aan me broer met 2 knijptangen :')

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 11:35

Jester_ schreef:
Jokonootje schreef:
Ik meld me ook even...

Ik heb hulp gevraagd aan me broer met 2 knijptangen :')

Ik heb mn man gevraagd inderdaad maar die kreeg m ook niet los met twee tangen. Leverde wel hilarische situaties op overigens

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:04

Gisteren kwam ik er achter dat er iets licht gelig korstje aan de piercing zat.
En heb de Piercingzaak geappt of het normaal was, of dat ik er iets aan moest doen.

Kreeg gistermiddag een appje terug dat het normaal is/was dat het er zo uitzag voor een verse piercing.
Nou prima, maar kreeg vandaag een Spraak Memo met dat ik tijdens het douchen moest weken,
en dat ik de piercing dan wel even heen en weer mocht bewegen om de piercing schoon te maken.

Terwijl ik een week er voor en overal op het internet heb gehoord en gelezen dat je hem juist NIET moest op en neer/draaien en niet mocht aanraken.

Heb het ook nog met iemand besproken per app die de piercing ook heeft en die heeft gezegd niet aanraken tot aan je 1e wissel.

Hij ziet er voor nu best goed uit.

Gisteren
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Ik loop niet de hele dag met een bril op, maar heb afgelopen week denk ik 3-4 x mijn bril op gehad
En hou het veel boven de piercing uit.. Maar mis de bril wel op sommige momenten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:18

Ik zou wel ook even in de gaten houden dat je staafje niet in je vlees gaat eten van het vlakke gedeelte van je oor. Dat heb ik helaas vaker gezien en kan flink irriteren. Verder ziet hij er volgens mij best rustig uit :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:31

Het vlakke gedeelte bedoel je dat midden in, of bedoel je ergens anders?

Het jeukt ook al heerlijk vanaf 3e dag na het zetten.

Wel sinds gisteren besloten om het te verzorgen met handschoenen aan,
ik merk door het vele handen wassen dat ik jeuk krijg aan mijn handen..
Had eerder dit jaar ook al eczeem in de handen, dus dat wil ik niet aan mijn piercing hebben.

En mijn huidaandoening komt ook op dus ik heb heerlijk veel jeuk.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:33

Ja, ik bedoel het gedeelte waar het staafje overheen loopt. Als dat tegen je oor aanligt en druk uitoefent kan hij erin "groeien"... Dat is niet tof!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 12:38

Ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe oorpiercing...
Maar weet niet wat voor eentje hahaha.
Wil wel iets waarmee ik gewoon oordopjes in kan (o.a. met slapen) en mijn scooter helm op kan.
Ook draai ik best veel in mijn slaap en hoop ik dat dat geen probleem is als ik erop lig...
Heb tot nu toe aan beide kanten 3 gaatjes in mijn oorlellen.
En een helix rechts.

Iemand van jullie ideeën?

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 14:12

Oei, in mijn ervaring gaan piercings en (scooter)helmen niet zo best samen. Een daith of tragus kan waarschijnlijk niet i.v.m. de oordopjes en een helix, flat of conch vinden de helm waarschijnlijk niet zo leuk. Misschien kun je een rook proberen? Die zit vrij diep, dus dan kan je misschien nog wel een helm op en heeft het wat minder impact als je er bovenop gaat liggen tijdens het slapen (al raad ik dan nog wel steeds aan om een piercingkussen of reiskussen aan te schaffen).