Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:06

Je haalt daar geen voldoening uit? Op wat voor manier? Dat je niet vol zit of dat je er psychisch iets op tegen hebt?

Dranken vol suikers terwijl je af wil vallen, zou niet mijn keuze zijn. Uberhaupt niet als je graag een zo verantwoord en voedzaam mogelijk voedingspatroon wil aanleren. En ja, het kost tijd om andere producten te leren waarderen, maar 'ik eet dat niet' uit een soort principe gebaseerd op niks, vind ik altijd een beetje flauw.

Dat betekent niet dat je die drank nooit meer mag/kan drinken, maar om het consequent elke dag te nemen vind ik niet erg verantwoord.

Ik denk ook dat het je hele afvalproces in de weg staat. Plus je zegt dat je stinkt door afvalstoffen in je lijf. Die drank gaat jouw lichaam zeker niet ondersteunen in het afvoeren van afvalstoffen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:15

Zijn er nog andere mensen die voor hun werk sporten? Zeg maar om 06.30 uur?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:15

Dag 1 is begonnen.. :D Zojuist 1 glas melk en 1 bruin broodje met jam (heel dun) gegeten als ontbijt! Als mn lichaam niet aangeeft dat ik een tussendoortje nodig heb dan neem ik niets, en mocht ik wel trek krijgen dan heb ik een mandarijn mee naar m'n stage als 10 uurtje :j

Hoeveel vallen jullie ongeveer af in 1 week als je ongeveer 2 a 3 keer per week sport, en op je voeding let?

xxIsaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:16

Romeo2007 schreef:

Nee, ik sport niet voor m'n werk, maar het is wel een kwartiertje fietsen naar m'n werk, en dan probeer ik toch altijd stevig door te fietsen! :j

Aelin

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:23

Mijn lijstje van vandaag

O: 1 kommetje Alphro Soya yogurt met handje blauwe bessen & handje aardbeien
T: 2 Rijst waffels
L: 2 Spelt boterhammen met spinazi Spread & 1 tomaat (yumYum)
T: 1 Banaan
A: Volkoren bananen pannenkoekjes met Soya melk.

B: paardrijden

helaas ook ik ging helemaal los van het weekend :| flink wat noten en chips op :(

de weekenden zijn altijd het moeilijkst bij mij.

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:55

Hoi allemaal, ik lees al een tijdje met jullie mee. Ik wil namelijk z'n 20kg eraf.(streefgewicht is 70kg op het moment.) De reden dat ik zo aangekomen ben is dankzij m'n schildklier en nu met medicijnen gaat dit een stuk beter en mag ik dus verantwoord af gaan vallen. Maar nu komt het moeilijkste punt.. Ik mag niet sporten in een sportschool en niet hardlopen. Dit omdat ik 'ziek' ben maar de artsen nog geen naam eraan hebben kunnen geven.. Maar sporten zou iig veel te belastend zijn.
Nu mag ik dus gelukkig wel paardrijden en doe ik dit graag (vooral veel naar buiten met mijn merrie, hengst aan het inrijden) en fietsen, dit laatste is heel lastig ivm reistijden overal heen en dat ik hier haast geen tijd voor heb. Nu pak ik wel alle kansen aan om te fietsen naar stal bijv. Maar die paar keer per maand dat het daadwerkelijk lukt is niet om naar huis te schrijven.

Ik ben al druk bezig met m'n eetpatroon aan te passen. Maar hebben jullie nog tips? :o

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:00

SharonIndezz schreef:
Voor alle slechte lijstjes vandaag... Incl ik zelf.... Gaan we er vanaf morgen weer voor? We kunnen het :-)

Idd havermout als ontbijt, erg lekker en vult goed :-)

Yes, nieuwe week, nieuwe kansen!

Ik heb braaf mn yoghurt met fruit en haver op en heb gezond eten in huis dus laat me deze week niet afleiden!
En sporten moet er deze week hopelijk ook meer van komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:16

JustOneBite schreef:
Ik ben al druk bezig met m'n eetpatroon aan te passen. Maar hebben jullie nog tips? :o

Afvallen is minder binnen krijgen dan je verbrandt. Daar hoeft dus niet noodzakelijk beweging aan te pas te komen :) Afvallen gebeurt zelfs meer in de keuken dan in de sportschool. Mensen overschatten hun verbrande kcal namelijk nogal eens en onderschatten hun inname.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:18

Kayleigh_ schreef:
Je haalt daar geen voldoening uit? Op wat voor manier? Dat je niet vol zit of dat je er psychisch iets op tegen hebt?

Dranken vol suikers terwijl je af wil vallen, zou niet mijn keuze zijn. Uberhaupt niet als je graag een zo verantwoord en voedzaam mogelijk voedingspatroon wil aanleren. En ja, het kost tijd om andere producten te leren waarderen, maar 'ik eet dat niet' uit een soort principe gebaseerd op niks, vind ik altijd een beetje flauw.

Dat betekent niet dat je die drank nooit meer mag/kan drinken, maar om het consequent elke dag te nemen vind ik niet erg verantwoord.

Ik denk ook dat het je hele afvalproces in de weg staat. Plus je zegt dat je stinkt door afvalstoffen in je lijf. Die drank gaat jouw lichaam zeker niet ondersteunen in het afvoeren van afvalstoffen.

Ik heb absoluut geen excuses en eet al meer dan vroeger. Ik heb vroeger een zeer moeilijke start gehad waardoor ik niks deed eten behalve vloeibaar. Nu ik ouder wordt ga ik ook veel meer eten en ook gezonder eten. Met dat 'dat eet ik niet' bedoel ik eerder dat ik het niet afgeslokt krijgt. Dan watert mijn mond en ga ik overgeven. Ik wil wel iets eten zonder dat ik over mijn nek ga want het moet wel in zekere zin leuk blijven zonder dat ik iedere ochtend opsta om met tegenzin te gaan eten want ik heb al jaren lang niet 's ochtends gegeten.

Ik wil niet dieten, ik wil graag mijn voedingspatroon veranderen voor een hele lange tijd. Ik lust echt geen havermout, heb het laatst geprobeerd maar dat was geen succes helaas. Ik eet wel beschuiten, crackers en yoghurt (niet elke ochtend).

En ik bedoelde met geen voldoening dat ik na het eten als ik iets 'lichts' gegeten heb dat ik nog altijd honger heb en dan ga ik dingen zoeken om te eten. Dus ik zoek iets waar ik flink vol van wordt en gezond is.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:22

Samblabla schreef:
Ik heb absoluut geen excuses en eet al meer dan vroeger. Ik heb vroeger een zeer moeilijke start gehad waardoor ik niks deed eten behalve vloeibaar. Nu ik ouder wordt ga ik ook veel meer eten en ook gezonder eten. Met dat 'dat eet ik niet' bedoel ik eerder dat ik het niet afgeslokt krijgt. Dan watert mijn mond en ga ik overgeven. Ik wil wel iets eten zonder dat ik over mijn nek ga want het moet wel in zekere zin leuk blijven zonder dat ik iedere ochtend opsta om met tegenzin te gaan eten want ik heb al jaren lang niet 's ochtends gegeten.

Ik wil niet dieten, ik wil graag mijn voedingspatroon veranderen voor een hele lange tijd. Ik lust echt geen havermout, heb het laatst geprobeerd maar dat was geen succes helaas. Ik eet wel beschuiten, crackers en yoghurt (niet elke ochtend).

En ik bedoelde met geen voldoening dat ik na het eten als ik iets 'lichts' gegeten heb dat ik nog altijd honger heb en dan ga ik dingen zoeken om te eten. Dus ik zoek iets waar ik flink vol van wordt en gezond is.

Thanks voor je uitleg!

Ik vermoed dat die honger die je krijgt na het eten van crackers/yoghurt een kwestie is van je lichaam de tijd geven om te wennen. Crackers met juist beleg (pindakaas, kaas, kipfilet, ham, ei) of yoghurt bevat namelijk veel meer voedingsstoffen waar je lichaam werkelijk wat mee kan dan van die kant en klare ontbijtdrink. Echter, als je vrij snel terugvalt in de oude gewoonte en die suikerdrank weer neemt, blijf je je lichaam stimuleren te smachten naar die suikers.

Wat ik je aanraad: probeer eens een langere periode om crackers en/of yoghurt te eten 's ochtends en af te kicken van die suikerdranken. Als ik langere tijd niet op mijn eten let (en dat betekent voor mij dat ik regelmatig snack a jacks eet bijvoorbeeld met pindakaas) dan ervaar ik ook veel meer honger dan wanneer ik wel elke dag netjes yoghurt en salades eet. En in dat laatste geval krijg ik écht minder kcal binnen :) Die honger is dus, naar mijn idee, gewoon de hunkering naar suikers.
Wanneer ik eiwitrijk eet en mijn lichaam daar terug aan gewend is, ben ik veel langer verzadigd en het is nog beter ook, want mijn lichaam heeft werkelijk iets aan de producten die ik dan kies, ipv een 'nutteloze' rijstwafel met een smaakje (om het voorbeeld uit mijn verhaal te noemen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-15 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:24

Misschien kun je dan zelf yoghurt en dan eventueel zelf stukjes fruit erin doen?
Dat is namelijk vloeibaar en zacht maar beter als de her...

Of heb ik ergens over heen gelezen dan je geen yoghurt eet? :o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:41

Of zelf in de ochtend smoothies maken?
Daar kun je dan best een schepje havermout of lijnzaad door doen..
Ik heb weer een perenhavermout taartje in de oven staan nu als ontbijt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:43

kim345 schreef:
Of zelf in de ochtend smoothies maken?
Daar kun je dan best een schepje havermout of lijnzaad door doen..

Goede tip :j De ultra fine oats van Body & Fit bijvoorbeeld kun je heel gemakkelijk oplossen in een drank en zit eigenlijk geen noemenswaardige smaak aan.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:44

Kayleigh_ schreef:
Samblabla schreef:

Thanks voor je uitleg!

Ik vermoed dat die honger die je krijgt na het eten van crackers/yoghurt een kwestie is van je lichaam de tijd geven om te wennen. Crackers met juist beleg (pindakaas, kaas, kipfilet, ham, ei) of yoghurt bevat namelijk veel meer voedingsstoffen waar je lichaam werkelijk wat mee kan dan van die kant en klare ontbijtdrink. Echter, als je vrij snel terugvalt in de oude gewoonte en die suikerdrank weer neemt, blijf je je lichaam stimuleren te smachten naar die suikers.

Wat ik je aanraad: probeer eens een langere periode om crackers en/of yoghurt te eten 's ochtends en af te kicken van die suikerdranken. Als ik langere tijd niet op mijn eten let (en dat betekent voor mij dat ik regelmatig snack a jacks eet bijvoorbeeld met pindakaas) dan ervaar ik ook veel meer honger dan wanneer ik wel elke dag netjes yoghurt en salades eet. En in dat laatste geval krijg ik écht minder kcal binnen :) Die honger is dus, naar mijn idee, gewoon de hunkering naar suikers.
Wanneer ik eiwitrijk eet en mijn lichaam daar terug aan gewend is, ben ik veel langer verzadigd en het is nog beter ook, want mijn lichaam heeft werkelijk iets aan de producten die ik dan kies, ipv een 'nutteloze' rijstwafel met een smaakje (om het voorbeeld uit mijn verhaal te noemen).

Oke hartstikke bedankt. :) dan ga ik straks wat crackers halen met kipfilet en ham. En wat yoghurt. Ik ga het gewoon proberen. :)

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:51

Kayleigh_ schreef:
JustOneBite schreef:

Afvallen is minder binnen krijgen dan je verbrandt. Daar hoeft dus niet noodzakelijk beweging aan te pas te komen :) Afvallen gebeurt zelfs meer in de keuken dan in de sportschool. Mensen overschatten hun verbrande kcal namelijk nogal eens en onderschatten hun inname.

Ja klopt, zodoende ben ik dus ook mijn eetpatroon aan het aanpassen dus door minder kcal binnen te krijgen dan ik verbrand. Dit gaat nu vrij goed!
Thanks voor de motivatie dat sporten dus niet daadwerkelijk hoeft. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:03

Goed bezig dames! Welkom alle nieuwelingen, en heel veel succees!
Zag o.a. goede resultaten van Navatu, super dat je al zoveel bent afgevallen! Kan helaas niet uitgebreid op alles reageren op mijn telefoon..

Phoe, heb een slecht weekend gehad :oo
Zaterdag
O: half kommetje Brinta
L: bakje aardbeienkwark en 2 donkere afbakbroodjes met rosbief
A: noedels met gewokte spinazie, mozzarella en tomaat
T: 's avonds een paar glazen witte wijn en een klein handje chips :o
B: half uurtje paardrijden, halve dag werken, dus veel lopen

Zondag naar military Boekelo geweest en als afsluiter uit eten geweest
O: pompoenbolletje met gebakken ei, halve italiaanse bol met kaas, croissantje met frambozenjam (ik had HONGER :') )
L: bolletje met rundvleeshamburger op de military, 2 glazen cola
A: uit eten bij een sushi restaurant, bij het eten nog twee glazen cola gehad
B: rondlopen op de military

Kon wel merken dat ik sneller volzit, behalve het ontbijt zondag... Maar toen we uit eten gingen zat ik al vrij snel vol, toch veel minder gehad dan normaal. :)
Nu het weekend is geweest weer even strak in het regime en dan woensdag de schade opnemen :=

O: Spelt cracker met rosbief, waldkorn cracker met casselerrib, beschuitje met smeerkaas
L: Havermoutappeltaartje (poging 2, hopen dat hij nu wel lukt, schijnt zo lekker te zijn
A: waarschijnlijk wraps met bonen en kip of gehakt
B: 10 km fietsen

Helaas tijdelijk rustig aan doen met sporten, had al een tijdje last van mijn heup, dat blijkt dus een slijmbeurs/peesontsteking te zijn. Ik mag niet hardlopen of iets dergelijks, maar gelukkig wel blijven paardrijden. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:23

Romeo2007 schreef:

Ik begin om 7 uur op stage dus niet te doen helaas, lijkt me wel lekker opzich :)

Succes iedereen met de nieuwe week!

Ik ben goed begonnen met een heerlijk gezond ontbijtje incl. gekookt eitje :D Normaal loop ik altijd stage op maandag, deze week een dagje vrij en wat is dat heerlijk zeg. Straks lekker naar de sportschool. *\o/*

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:29

Zo vroeg kan ik echt niet, wel een lekker begin van je dag!

Morgen ga ik power dumbbell doen, nog nooit gedaan.
En nu is de buurjongen me aan het overhalen om TRX te gaan doen vanavond, het is ook nog een advanced cursus dus dat ga ik nooit redden vrees ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:35

Samblabla, is het niet een idee om je eigen ontbijtdrank te maken maar dan zonder alle toegevoegde suikers en andere troep? Gooi wat bevroren fruit, een beetje sinaasappelsap (of water), een banaan met een schepje havermout of chiazaad in de blender en je hebt ook ontbijtdrank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:00

Gefeliciteerd met je verjaardag, Emma! *\o/*

Ik sport ook niet voor het werk. Ten eerste omdat ik geen ochtendmens ben en dus zo lang mogelijk blijf liggen en ten tweede heb ik niet de juiste spullen thuis.

Mijn planning voor de dag:

O: 450 gram Skyr yoghurt naturel
L: 100 gram ijsbergsla, 200 gram komkommer, 150 gram trostomaat, 100 gram witte kaas
T: Appel
T: (pre-workout) plakje bananenbrood met pindapasta
A: Zoete aardappelfrietjes uit de oven, 200 gram sperziebonen, kipfilet

1530 kcal
96 gram koolhydraten
60 gram vet
137 gram eiwit

Na het werken direct sporten. Doel is om deze week minstens 3x te gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:21

Van harte gefeliciteerd Emma! Y)(^) Y)(^)

Wat leuk Kim, moest eerst opzoeken wat het was maar dat TRX ziet er wel leuk (ook zwaar :') ) uit. Ik zou gewoon een lesje proberen!

Vroeg sporten is niet mijn ding, sta 's ochtends al een uur eerder op om de paarden te voeren en uit te mesten, dat vind ik al erg genoeg :') Vind het echt knap van mensen die dat doen!

En yes! *\o/* *\o/* *\o/*
Eindelijk is mijn havermoutappeltaartje goed gelukt. Ik heb er nu wat minder melk in gedaan en in plaats daarvan een handje rozijntjes en kaneel er doorheen gedaan en hij is lekker! :9

Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:21

Zoiets wil ik ook wel eens proberen, zal eens op zoek gaan naar een recept.

Ik heb met werken een hoog doel gesteld voor mezelf, maar als ik het haal mag ik morgen dan eindelijk die kaas souffles proberen. Ben benieuwd of het lukt.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:23

Lekker he!
Ik had er vanochtend eentje met peer. Yum!

We gaan morgen nu maar power dumbbell doen en vanavond maar geen TRX.
Donderdag dan misschien bootcampen en vrijdag dan FunXtion doen. Leuk al die cursussen uitproberen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:58

IMANDRA schreef:
Haha Jierga! Moet je eigenlijk eens uitrekenen hoeveel kcal dat zijn xD

Lisa bedoelde je mijn salade of de detox :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:59

Emma gefeliciteerd! *\o/*

Nieuwelingen welkom!

Iris, zelf kaassoufflé maken, huhm dat wil ik ook wel! (Pas na volgende week vrijdag dan)

Iedereen goed bezig!