Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SharonIndezz schreef:Voor alle slechte lijstjes vandaag... Incl ik zelf.... Gaan we er vanaf morgen weer voor? We kunnen het
Idd havermout als ontbijt, erg lekker en vult goed
JustOneBite schreef:Ik ben al druk bezig met m'n eetpatroon aan te passen. Maar hebben jullie nog tips?
Kayleigh_ schreef:Je haalt daar geen voldoening uit? Op wat voor manier? Dat je niet vol zit of dat je er psychisch iets op tegen hebt?
Dranken vol suikers terwijl je af wil vallen, zou niet mijn keuze zijn. Uberhaupt niet als je graag een zo verantwoord en voedzaam mogelijk voedingspatroon wil aanleren. En ja, het kost tijd om andere producten te leren waarderen, maar 'ik eet dat niet' uit een soort principe gebaseerd op niks, vind ik altijd een beetje flauw.
Dat betekent niet dat je die drank nooit meer mag/kan drinken, maar om het consequent elke dag te nemen vind ik niet erg verantwoord.
Ik denk ook dat het je hele afvalproces in de weg staat. Plus je zegt dat je stinkt door afvalstoffen in je lijf. Die drank gaat jouw lichaam zeker niet ondersteunen in het afvoeren van afvalstoffen.
Samblabla schreef:Ik heb absoluut geen excuses en eet al meer dan vroeger. Ik heb vroeger een zeer moeilijke start gehad waardoor ik niks deed eten behalve vloeibaar. Nu ik ouder wordt ga ik ook veel meer eten en ook gezonder eten. Met dat 'dat eet ik niet' bedoel ik eerder dat ik het niet afgeslokt krijgt. Dan watert mijn mond en ga ik overgeven. Ik wil wel iets eten zonder dat ik over mijn nek ga want het moet wel in zekere zin leuk blijven zonder dat ik iedere ochtend opsta om met tegenzin te gaan eten want ik heb al jaren lang niet 's ochtends gegeten.
Ik wil niet dieten, ik wil graag mijn voedingspatroon veranderen voor een hele lange tijd. Ik lust echt geen havermout, heb het laatst geprobeerd maar dat was geen succes helaas. Ik eet wel beschuiten, crackers en yoghurt (niet elke ochtend).
En ik bedoelde met geen voldoening dat ik na het eten als ik iets 'lichts' gegeten heb dat ik nog altijd honger heb en dan ga ik dingen zoeken om te eten. Dus ik zoek iets waar ik flink vol van wordt en gezond is.
Ik hoop dat je me een beetje begrijpt?
Kayleigh_ schreef:Samblabla schreef:Ik heb absoluut geen excuses en eet al meer dan vroeger. Ik heb vroeger een zeer moeilijke start gehad waardoor ik niks deed eten behalve vloeibaar. Nu ik ouder wordt ga ik ook veel meer eten en ook gezonder eten. Met dat 'dat eet ik niet' bedoel ik eerder dat ik het niet afgeslokt krijgt. Dan watert mijn mond en ga ik overgeven. Ik wil wel iets eten zonder dat ik over mijn nek ga want het moet wel in zekere zin leuk blijven zonder dat ik iedere ochtend opsta om met tegenzin te gaan eten want ik heb al jaren lang niet 's ochtends gegeten.
Ik wil niet dieten, ik wil graag mijn voedingspatroon veranderen voor een hele lange tijd. Ik lust echt geen havermout, heb het laatst geprobeerd maar dat was geen succes helaas. Ik eet wel beschuiten, crackers en yoghurt (niet elke ochtend).
En ik bedoelde met geen voldoening dat ik na het eten als ik iets 'lichts' gegeten heb dat ik nog altijd honger heb en dan ga ik dingen zoeken om te eten. Dus ik zoek iets waar ik flink vol van wordt en gezond is.
Ik hoop dat je me een beetje begrijpt?
Thanks voor je uitleg!
Ik vermoed dat die honger die je krijgt na het eten van crackers/yoghurt een kwestie is van je lichaam de tijd geven om te wennen. Crackers met juist beleg (pindakaas, kaas, kipfilet, ham, ei) of yoghurt bevat namelijk veel meer voedingsstoffen waar je lichaam werkelijk wat mee kan dan van die kant en klare ontbijtdrink. Echter, als je vrij snel terugvalt in de oude gewoonte en die suikerdrank weer neemt, blijf je je lichaam stimuleren te smachten naar die suikers.
Wat ik je aanraad: probeer eens een langere periode om crackers en/of yoghurt te eten 's ochtends en af te kicken van die suikerdranken. Als ik langere tijd niet op mijn eten let (en dat betekent voor mij dat ik regelmatig snack a jacks eet bijvoorbeeld met pindakaas) dan ervaar ik ook veel meer honger dan wanneer ik wel elke dag netjes yoghurt en salades eet. En in dat laatste geval krijg ik écht minder kcal binnenDie honger is dus, naar mijn idee, gewoon de hunkering naar suikers.
Wanneer ik eiwitrijk eet en mijn lichaam daar terug aan gewend is, ben ik veel langer verzadigd en het is nog beter ook, want mijn lichaam heeft werkelijk iets aan de producten die ik dan kies, ipv een 'nutteloze' rijstwafel met een smaakje (om het voorbeeld uit mijn verhaal te noemen).
Kayleigh_ schreef:JustOneBite schreef:Ik ben al druk bezig met m'n eetpatroon aan te passen. Maar hebben jullie nog tips?
Afvallen is minder binnen krijgen dan je verbrandt. Daar hoeft dus niet noodzakelijk beweging aan te pas te komenAfvallen gebeurt zelfs meer in de keuken dan in de sportschool. Mensen overschatten hun verbrande kcal namelijk nogal eens en onderschatten hun inname.
Romeo2007 schreef:Zijn er nog andere mensen die voor hun werk sporten? Zeg maar om 06.30 uur?