Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:04

Als je de vijl recht langs je nagel legt, vanaf de vrije rand naar de achterkant/nagelriem en dan rechtuit vijlt, dan kun je daarna heel mooi een rond boogje maken door je vijl dwars op de vrije rand te leggen en met de vorm mee te vijlen. Anders kun je misschien op YouTube wel een filmpje met uitleg vinden. Als het er niet in het NL is, dan misschien te vinden op 'oval' of 'round'.

zorro

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 18:28

Ik vind het wel netjes en strak gelakt hoor! Qua waaiervorm, ik lak zelf de zijkanten gewoon recht naar de tip, zodat de waaiervorm niet opvalt. Dan lijken mijn nagels in verhouding ook wat langer en smaller. Het is maar een minirandje, maar optisch doet het veel.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:57

Met mijn Pink gellac gebruik ik primer omdat het anders los laat maar mijn lak blijft echt geen 2 weken zitten. Hij laat los aan de achter kant bij de nagelriemen. Iemand tips? Vaak haal ik 1 week nog niet..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:58

Ontvet je de nagel wel goed? Laat je de nagelriemen vrij van lak? Soms helpt een goede basecoat. Gebruik je wel een topcoat? Niet alle gel lak blijft goed zitten zonder een goede topcoat.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:01

Shenavallie schreef:
Ontvet je de nagel wel goed? Laat je de nagelriemen vrij van lak? Soms helpt een goede basecoat. Gebruik je wel een topcoat? Niet alle gel lak blijft goed zitten zonder een goede topcoat.

Ik heb de base2 van PG en de shine van PG. Ik lak niet op de nagelriemen en ik ontvet hem goed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:04

Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Pink Gellac, maar ik lees genoeg reacties waar men dat wel heeft - die zijn wisselend. Dus hopelijk kan iemand je nog een tip geven.

Zelf werk ik met Born Pretty (echt super spul) en sinds kort Focallure (heb ik nu voor het eerst door mijn nicht bij mijzelf laten lakken, dus kan ik nog geen oordeel over geven. Blijft tot nu toe prima zitten).

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:08

Yenni schreef:
Met mijn Pink gellac gebruik ik primer omdat het anders los laat maar mijn lak blijft echt geen 2 weken zitten. Hij laat los aan de achter kant bij de nagelriemen. Iemand tips? Vaak haal ik 1 week nog niet..

Heb je een stappenplan en een foto van een net gelakt setje?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:10

Dit topic via t andere nageltopic gevonden :D.

Sinds kort kan ik weer nagellakjes dragen zonder dat mijn nagels naar de galemiezen gaan, yay.

Mijn nagels nu:

Afbeelding

Terra Coppa van Sally Hansen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:10

Mooi kleurtje!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:22

Zeker een mooi kleurtje, ik hou van roze en van glitters haha.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:27

Afbeelding

Lichtblauw mat

Vindt het erg mooi nu! Hopelijk blijft het even mooi zitten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:31

Wauw, heel mooi beide!

De basecoat van pinkgellac werkt bij mij ook niet, ik heb nu een van cnd en dat gaat prima.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:42

Bij mij werkte de base idd ook niet, verloor alles in een uur, ook de base plus. Potver, Mn nagels toch maar weer met tips doen, mis veel zijkant, ze sluiten dus niet goed aan zie ik net onder t felle licht.

Nik welke lamp heb jij? Ik dus die van pink gellak maar zit te denken om toch in een betere te investeren.

Qua nagels heb ik t zelfde probleem als ik ze niet vijl dan lopen ze enorm wijd uit, kan t niet uitleggen maar morgen wel ff foto's maken hoe ik ze vijl? Ik vijl ze schuin vanaf de zijkant met een bananen vijl, heel zachtjes en rustig :j

RemarkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:01

Waahhh wat gaan we snel zeg!

@nikilover, bedankt voor de tip, ik ga eens kijken. Ik kocht vroeger vaak via eBay en tegenwoordig gebruik ik ali. Die app is super handig en ik vind het echt top dat mensen foto's bij hun feedback plaatsen. Dan kan je toch net even beter inschatten of het iets is.

Leuke kleurtjes komen er voorbij, lekker zomers!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:01

Oh die matte lak is mooi :+:!

Vraagje, Sally Hansen heeft blijkbaar ook een topcoat die aangeraden wordt om de lak helemaal af te maken. Blijft de nagellak daardoor ook daadwerkelijk beter zitten? Of is het meer een verkooptrucje? En in het geval van die eerste, werkt dat beter blijven zitten dan ook bij gewone nagellak :P?

RemarkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:05

Ik heb sinds kort een topcoat van sally hansen (kon de aanbieding niet weerstaan :') ) en ben er echt niet blij mee. Het is de argan oil topcoat.
Elke keer als ik hem gebruik lijkt het alsof hij mijn kleurlaagje aantast.
De eerste keer dacht ik ooh mijn kleurlaag is nog niet droog, maar dat is het dus niet. Je moet dus een dikke laag doen want anders krijg je strepen. Echt flut!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:30

Oeh die lichtblauwe lak, wat een goeie kleur <3

Ik heb net weer de base gel vervangen, en een gellak gedaan. Besluit ik op t laatste moment met Mn domme hoofd iets met glitters te doen maar geen idee hoe dat moet natuurlijk :') nu zit er een soort schuur rand langs Mn nagels omdat die glitters erop liggen. T moet waarschijnlijk in de gel ofzo ipv in de lak. Rete irritant, morgen gaat t eraf denk :') Afbeelding iemand enig idee wat je ermee moet?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:50

_Friemel schreef:
Potver, Mn nagels toch maar weer met tips doen, mis veel zijkant, ze sluiten dus niet goed aan zie ik net onder t felle licht.

Had ik in het begin ook, nu let ik er op en gaat het wel goed. Was in het begin teveel gefocust op de vorm en dekking en vergat dan de zijkant.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:32

nikilover schreef:
Yenni schreef:

Mijn vollegorde is:
-nagelriemen terug duwen
-in vorm vijlen
-op ruwen
-ontvetten
-primer 10 sec
-base2 15 sec
-kleur 1 min
-kleur 1 min
-shine 2 min

Afbeelding
Eerste keer gellac gezet.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 06:59

Yenni schreef:
[quote="nikilover

Mijn vollegorde is:
-nagelriemen terug duwen
-in vorm vijlen
-op ruwen
-ontvetten
-primer 10 sec
-base2 15 sec
-kleur 1 min
-kleur 1 min
-shine 2 min

Afbeelding
Eerste keer gellac gezet.[/quote]

Hmm de stappen zijn gewoon goed. Ik zie wel dat de lak terug getrokken is, maar dat is op de toppen.
Heb je dunne/beschadigde/flexibele nagels? Was jij het niet die pas zei de nagels wat had beschadigd met afhalen? Dat was voor mijn gellak echt funest namelijk.
Als dat zo is kun je proberen 2 of 3 laagjes base te gebruiken en deze 20 seconden uitharden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:01

Remark schreef:
Ik heb sinds kort een topcoat van sally hansen (kon de aanbieding niet weerstaan :') ) en ben er echt niet blij mee. Het is de argan oil topcoat.
Elke keer als ik hem gebruik lijkt het alsof hij mijn kleurlaagje aantast.
De eerste keer dacht ik ooh mijn kleurlaag is nog niet droog, maar dat is het dus niet. Je moet dus een dikke laag doen want anders krijg je strepen. Echt flut!

Oei, dat klinkt niet goed :').

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:19

Cer schreef:
Oeh die lichtblauwe lak, wat een goeie kleur <3

Ik heb net weer de base gel vervangen, en een gellak gedaan. Besluit ik op t laatste moment met Mn domme hoofd iets met glitters te doen maar geen idee hoe dat moet natuurlijk :') nu zit er een soort schuur rand langs Mn nagels omdat die glitters erop liggen. T moet waarschijnlijk in de gel ofzo ipv in de lak. Rete irritant, morgen gaat t eraf denk :') [ [url=m/SPKhDS.jpg]Afbeelding[/url] ] iemand enig idee wat je ermee moet?

laag blanke lak er overheen? dan komt het er meer 'in' te zitten?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:21

Yenni schreef:
nikilover schreef:

Mijn vollegorde is:
-nagelriemen terug duwen
-in vorm vijlen
-op ruwen
-ontvetten
-primer 10 sec
-base2 15 sec
-kleur 1 min
-kleur 1 min
-shine 2 min

[ [url=m/9A01Do.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerste keer gellac gezet.

Ik had ook dat het bij de nagelriem los liet en ben er achter gekomen dat het komt doordat ik de topcoat niet tot óver de kleur lakte. De topcoat moet als het ware nét een ministukje meer richting de nagelriem worden gelakt dan de kleur, dat je de kleur als t ware helemaal afsluit. Stukjes waar ik niet goed met de topcoat over de kleur ga, laten bij mij ook in no time los.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:47

c_alsemgeest schreef:
laag blanke lak er overheen? dan komt het er meer 'in' te zitten?

Ja had ik gedaan idd :j maar de glitters zijn te dik dus die prikken er evengoed doorheen.. en ik heb het idee dat deze blanke topcoat niet matched met de gellak want alles blijft dof.. kortom, een mislukt experiment :')

Ik denk dat je glitters in de builder moet stoppen misschien.. maar ik ga t eens googlen :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 08:33

nikilover schreef:
Hmm de stappen zijn gewoon goed. Ik zie wel dat de lak terug getrokken is, maar dat is op de toppen.
Heb je dunne/beschadigde/flexibele nagels? Was jij het niet die pas zei de nagels wat had beschadigd met afhalen? Dat was voor mijn gellak echt funest namelijk.
Als dat zo is kun je proberen 2 of 3 laagjes base te gebruiken en deze 20 seconden uitharden.

Dankjewel. Ja dat was ik :)

Ik ga eens 2 laagjes base gebruiken ;)