[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:53

meisje_ schreef:
meisje_ schreef:
Ik kom even binnen vallen :o
Zijn er hier dames wat ervaring hebben met het uithalen van het mirena spiraal? Hoelang hebben jullie gevloeid hierna?

Even quote van mezelf daar het topic nu actiever is :)

uhhhh, lang verhaal en geen graadmeter hier :')...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:55

Aria_zz schreef:
Ik ben bezig met een artikel schrijven over anticonceptie. Als je de onderzoeken ziet en wat daar uitkomt dan huiver je toch wel.

wat onderzoek je dan als ik vragen mag? of beter gezegd wat is je onderzoeksvraag?

Aria_zz

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:10

Elena, ik ben niet bezig met een wetenschappelijke paper, ik schrijf een artikel voor een krant. Dus ik kan jammer genoeg niet sterk uitdiepen, al zou ik dat graag doen.
Ik ben ik gesprek gegaan/ga nog gaan met een aantal dokters en gyn's over wat de pil doet, wat alternatieven zijn en of die al dan niet beter zijn. En van hen kreeg ik ook wetenschappelijke publicaties die ik kan gebruiken, maar waar ik zelf nog geen weet van had.

En uiteraard ervaringen met de pil en andere door vrouwen. Ik heb de pil zelf nooit gebruikt dus erg interessant. Jammer genoeg heb ik maar 2 pagina's, dus ik moet het tot de essentie houden: lezers informeren over wat ze slikken, en wat alternatieven kunnen zijn.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:19

Aria_zz ik ben zeer benieuwd wat voor wetenschappelijke publicaties je hebt gehad van de gynaecoloog en naar jouw krantenartikel uiteraard :j

Ik ben inmiddels zelf gestopt met de anticonceptie pil, kreeg er bijwerkingen van; zere borsten, eetbuien, stemmingswisselingen (had mijn vriend vooral last van), moe, hoofdpijn ect.

Ik wilde het koperspiraaltje ivm dat die geen hormonen bevat. Helaas is dit mij door de gyn ten strengste afgeraden, omdat ik een stollingziekte heb helaas.

Ik ben heel benieuwd wat dit met mijn lichaam gaat doen, zonder anticonceptie pil. Volgens de dokter moet ik het een half jaar geven eer dat het lichaam er aan gewend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:24

Ik ben na lang twijfelen gestopt met de pil, een paar maanden geleden. Ik denk dat het nog niet lang genoeg geleden is om echt een verschil te merken, maar ik merk wel dat ik meer rust in mijn hoofd heb en dat ik in veel situaties wat helderder ben. Zelf ben ik overgestapt naar een implanon (staafje) omdat hier veel minder hormonen in zitten, maar ook omdat ik niet meer dagelijks een pilletje hoef te nemen of hoef na te denken over een prik eens in de zo veel tijd.

Ben er echt heel tevreden mee eigenlijk. Eerste paar weken waren even onregelmatig en lastig, maar ik ben nu al anderhalve maand niet meer echt ongesteld geweest *klopt af*. Had van de week even wat spotting, maar dat was 1 keer vegen en daarna ook niet meer terug geweest. Hoop dat dat ook blijft, want ik heb totaal geen last van mijn hele cyclus en dat is toch wel heel erg prettig. Slikte de pil altijd door totdat ik een doorbraakbloeding kreeg, juist omdat ik anders zo veel last van mijn cyclus en menstruatie heb.

Ik heb een tijdje geleden trouwens ook een stuk geschreven over menstruatie. Zonder wetenschappelijk onderzoek dan wel :))

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:03

Eens ik alles samen heb gelegd en wat dingen heb gecontroleerd (als in, geloof niet zomaar wat je leest) zet ik het hier even neer :j

Al zullen velen onder jullie hier zelf al veel weten hoor, maar ik merk dat er algemeen meer mag bij stilgestaan worden. Ook door mannen!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:11

Hoi, Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar ik heb een vraag..

Vlak voor mijn stopweek had ik een doorbraakbloeding, ik heb toen de pil soorgeslikt. Inmiddels ben ik al 12 dagen ongesteld met bijbehorende pijnen.. over 6 dagen heb ik alweer mijn stopweek en die wou ik wel doen. Maar het lijkt me niet dat dat nu verstandig is?

Ik ben overigens dinsdag naar de dokter geweest en die heeft mij op een zwaardere pil gezet. Maar die mag ik pas nemen als deze strip op is.+stopweek is geweest.

Herkent 1 van jullie dit?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:21

waarom heb je je vorige stopweek overgeslagen als je toen vlak ervoor een doorbraakbloeding had?

Ik ben in december 2011 gestopt met de pil en had meteen vanaf de maand erna een super regelmatige menstruatie en was later dat jaar dan ook in de eerste poging zwanger. Wel had ik in die periode wat last van dikke enkels en vocht vasthouden maar dat kan ook komen van de hooikoortsmedicatie die ik toen nog slikte (na mijn zwangerschap is die hooikoorts ook nagenoeg verdwenen)
Daarna heb ik een mirena laten plaatsen, weinig last van gehad (wel wat bloedingen in het begin maar niet extreem) en nu ook keurig elke 28 dagen 2 dagen minimaal bloedverlies. Ik geloof dat ik er wel blij mee ben.
Met uithalen dus geen ervaring maar inbrengen was een fluitje van een cent en heb er nagenoeg niks van gevoeld.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:20

ik was gisteren aan het winkelen en kwam van always soort maandverbandslip in de vorm van een onderbroek tegen..

er waren hier wel eens mensen die s nachts last hebben van doorlekken (las ik wel mee in het verleden). ook dat het over de maandverband juist achter lekt ook al heb je night verband of aan zijkant. ik zelf ben altijd met meerdere maandverbanden bezig om s nachts niet door te lekken en dan nog tussendoor de wekker zetten.

vannacht uitgeprobeerd was niet de ergste eerste nacht maar niet doorgelekt. ben benieuw hooe het de volgende periode is.

misschien dat er meerdere het willen proberen, ik zag ze bij de drogisterij. maar na googlen zag ik ze ook op website staan. je hebt ook maat l dit is m geloof ik https://www.deonlinedrogist.nl/always-d ... GwodHxsCDg

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:43

Ik wil hier ook graag meelezen.
Na 5 à 6 jaar de mini-pil te slikken (dus jaren doorslikken) ben ik deze week gestopt.
Ik heb geen relatie, dus zag het nut er niet meer van in. Ik had echt het gevoel dat ik van die extra hormonen af wou. Dus ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren. Ik heb al jaren geen menstruatie meer :=

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 09:31

Benieuwd hoe je gaat reageren!

Hier helaas nog niet ongesteld vandaag 8 dagen overtijd... ga zo voor de zekerheid maar testen maar heb niet echt ergens last van..

Gekke vind ik vorige week toen ik ongesteld moest worden had ik gewoon eetbuien chago alles wat ik normaal ook heb kleine krampjes. Dus vind het vreemd dat ik het nog niet ben...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:43

Wat zouden jullie doen? Ik ben gewisseld van pil en nu aan het einde van de eerste strip van de nieuwe pil. Ik slik het liefst meteen door. Of is een stopweek wel verstandig?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:51

zou denk ik niet mogen uitmaken tenzij de nieuwe een 3-fasen pil is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:54

Toen ik wisselde van pil destijds mocht ik ook meteen starten zonder stopweek van mijn HA. Waren beide ook 1 fase pillen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:57

Daar gaan we weer: gister luid en duidelijk laatste dag menstruatie gehad. Vanmorgen vroeg word ik wakker van wat krampen en er komt weer vers bloed (ik klink als dracula zo) uit.
Is dit normaal bij de koperspiraal gebruiksters? Of zal ik maar weer naar de gyn hobbelen? Kan hij losgeschoten zijn? -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:28

Ik heb ook weleens dat ik denk dat het voorbij is en dan de dag erna toch weer wat bloed verlies. :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:02

Maar ook weer met krampen erbij? Normaal heb ik die zeg maar 1 dag van tevoren en dan de eerste 2-3 dagen. Daarna is dat wel voorbij.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:03

Hmm ik heb zelf überhaupt geen last van krampen dus daar kan ik niet over meepraten,
anders voor de zekerheid even bellen naar de HA of gyn?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:09

Ik ga vanmiddag als de gyn er is maar bellen ja. Ben zó bang dat hij verschoven/gezakt/o.i.d is. -O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:11

Misschien kun je aan de touwtjes voelen of die lager zitten?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:13

Met dank aan een mekkerende vriend heeft de gyn de touwtjes dusdanig kort geknipt dat dat ding er alleen nog maar met een tang uit te krijgen is. :+
Sinds die laatste knipbeurt voel ik dus de touwtjes niet meer.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:34

Ik heb geen spiraal maar ik merk dat ik eerst 3 dagen bloedverlies en krampen heb, dan een dag niks(geen krampen en geen verlies) en dan de dag daarna weer wat krampen en nog wat bloedverlies

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:36

Hallo,
ik ben nieuw hier..
maar ik heb wat vragen..
zijn er mensen die ervaring hebben met andere anticonceptie dan de pil en spiraal.
Ik ben gestopt met de pil, maar wil binnenkort toch weer iets hebben, maar liever iets anders dan de pil & spiraal.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:48

hier zijn er enkele met een hormoonstaafje in de arm en ga er vanuit ook wel Nuvaring gebruiksters.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 02:28

Wie heeft er ervaring met het wisselen van de pil?

Ik word regelmatig 2 à 3 uur na het innemen van de pil ontzettend misselijk, duizelig, licht in m'n hoofd, gevoel van flauwvallen en buikpijn. Na +- een halfuurtje is dit weer over. Nu weet ik niet zeker dat dit door de pil komt maar ik kan geen ander patroon ontdekken. Ik wil dus op zich wel graag wisselen van pil om uit te sluiten dat het hier door komt of hopelijk is het de oplossing.

Ik slik ethinylestradiol levonorgestrel. Ik ga morgen sowieso de huisarts bellen want ondertussen is beangstigt het me enorm hoe ik me soms voel, zo erg dat ik soms in staat ben om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik bang ben dat er iets serieus mis is. Maar meestal duurt het gelukkig maar een half uur en heb ik verder nergens last van.