Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:11

SV, wow wat goed dat je je nu zo fit voelt, echt super! Mooie sprintjes gemaakt, en nu lekker gaan genieten van je welverdiende vakantie!

Lisitano, jee een lopersknie, gelukkig ben je er op tijd bij, goed dat je het lopen even op een laag pitje zet.
Roeien lijkt me een goede arm training!
Hoop dat je snel weer pijn vrij bent.
Heb je nog spierpijn van de trail, of valt dat mee?

Busy missy, bedankt voor de tip!
En toch gaan lopen, door de schop aan jezelf, goed gedaan!

Leonie, zo weer een mooie workout!
Ben ook benieuwd wat er uit je nieuwe speelgoed komt qwa data!

Goof, wat baalen zeg dat het niet zo lekker ging.
Wel knap dat je de 16km nog af hebt gemaakt!
Ik ben ook wel eens duizelig, maar niet zo erg dat ik het met dit weer koud krijg.
Geen idee waardoor dat komt.

Hier ging het vandaag ook niet echt soepel, ik denk dat ik gister wat te enthousiast gelopen heb, en in de ochtend te hard gewerkt, weet het niet precies.
Na het werk ging ik een rustig rondje lopen, maar de eerste 4km voelde echt mega zwaar, mijn benen voelde als lood.
Ik had het gevoel dat ik niet vooruit kwam, en dacht er over om te gaan wandelen.
Ik bedacht me dat ik een gelletje bij me had, en heb die genomen.
Veel water erbij gedronken, ik had 1liter bij me.
Wat vrij snel op ging, maar voelde me daarna wel weer wat fitter worden.
Ik sloeg een ander pad in dan waar ik normaal loop, en vond het best benauwd worden.
Ik dacht nog ik moet dit rondje niet te groot maken, dat red ik niet met mijn watervoorraad.
Opeens zag ik in de berm van een mountainbike pad waar ik op liep, iets blauws liggen.
Ik liep verder, en vroeg me af wat het was, even omgedraaid en goed gekeken, bleek het een flesje water te zijn!
Die nog helemaal vol was, waarschijnlijk uit iemand zijn bidonhouder gestuiterd.
Ik heb het opgepakt, en zag dat zelfs het dopje nog verzegeld was, het was gewoon een heel nieuw, nog niet gebruikt flesje!
Wat een geluk *\o/*
Het flesje paste bijna niet in mijn zak, het was een 75cl maat, vrij groot dus.
Ik maakte het open, en het mineraal water proefde echt heerlijk.
Ik voelde me echt zo goed, en zo gelukkig, dit was precies wat ik nodig had, en kwam zomaar op mijn pad.
Ben heel rustig verder gegaan, met een big smile :D
En steeds wat water gedronken.
Na ongeveer 21km was ik weer thuis, dankzij dit flesje:

Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 17:16

Wat een verhaal, het had zo moeten zijn dan. Apart hè dat het in het begin zo ruk kan gaan en dat het dan later toch beter gaat. Goed gelopen hoor, mooie kilometers.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 17:38

Ah wat een geluk was dat!
21km, mooi gelopen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:18

Lisitano, balen! En inderdaad goed de tijd nemen om het te laten herstellen.

Ieris, jeetje wat een avontuur en geluk!

Tiggs, en dat vergeet ik wel eens dus dank voor de herinnering.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:33

Het mag nu niet zo warm zijn de laatste dagen, maar het is wel vies benauwd. Als ik alleen al wandel zweet ik me al een ongeluk. Zeker in het bos, dan voel en ruik je gewoon het vocht.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:43

Ik heb vanochtend om 7u gelopen en dat was prima te doen qua temperatuur.

O vervelend zeg die schuur plekken. Ik heb het nog maar paar X gehad, meestal op randje van beha ergens.

Oja klinkt wel logisch Leonie, dat je niet een hele snelle of juist te langzame groep moet pacen.
Lekker getraind!

O jeetje Goof, dat klinkt niet goed. En toch doorgelopen, bikkel.
Ik heb het ook wel eens gehad, meestal door de warmte.
Ben wel benieuwd wat de huisarts hierop zegt.

Wauw SV lekker gelopen zeg!

O Lisitano wat balen, een lopers knie!

Lekker gefietst Tiggs, nee ik heb wel klik pedalen want die zaten op m’n fiets. Ik heb er van die blokjes in gedaan om ze zo te kunnen gebruiken. Maar ik heb dus nog geen klik schoenen. Ik vind ze best wel duur, wil ze nog wel halen, maar beetje dure maanden zo geweest haha.

Lekker gelopen Iris, en wat een mazzel met dat flesje water!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:45

Goof, lijkt me toch goed om even wat te laten checken qua bloeddruk en ijzer. Klinkt niet goed.. goed voor jezelf zorgen!

Lisitano, balen van je knie! Neem het echt serieus. Is een hele vervelende blessure waar je lang last van kunt hebben.

SV, de vakantievibes doen overduidelijk veel goeds voor jou!! _/-\o_
Lekker hoor!
Wel balen van de schuurplekken.. geen tips voor je..

Nou Ieris, dat heeft het universum toch mooi voor jou geregeld! :D
Wat kan water dan toch heerlijk zijn!

Suliko, echt supertof!! <3 Leuk dat jullie zo ook samen op pad gaan.

Tiggs, geen ervaring met fietsen en klikpedalen lijken me doodeng.. ik zou bang zijn dat ik niet los kwam en met fiets en al om zou kiepen :')

Leuk cadeau Leonie!! Mijn vriend heeft ook een tijd met een stride gerend. Kwamen interessante data uit.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 13:31

Ik ben mijn tas aan het inpakken voor 3 weken Engeland inclusief ultra. Dat valt nog niet mee, er moet zoveel mee!
Alle trailbenodigdheden en dan ook nog gewone kleren voor 3 weken vakantie.
Verplicht moet al mee:
Hoofdlamp met reservebatterijen, handschoenen, muts, regenjas, regenbroek, minimaal 800kcal aan eten, shirt met lange mouwen, rugzak waar minimaal 1.5l drinken in mee kan, fluitje, rescue bag, opvouwbare beker.
En het kan koud of warm zijn, dus ik neem van alles twee kort en twee lang mee. Verder nog stokken natuurlijk en schoenen.
Normaal proppen we alles in meerdere tassen in de auto, maar nu we met het vliegtuig gaan is het wel passen en meten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 17:26

Supervixen schreef:
Ik ben mijn tas aan het inpakken voor 3 weken Engeland inclusief ultra. Dat valt nog niet mee, er moet zoveel mee!
Alle trailbenodigdheden en dan ook nog gewone kleren voor 3 weken vakantie.
Verplicht moet al mee:
Hoofdlamp met reservebatterijen, handschoenen, muts, regenjas, regenbroek, minimaal 800kcal aan eten, shirt met lange mouwen, rugzak waar minimaal 1.5l drinken in mee kan, fluitje, rescue bag, opvouwbare beker.
En het kan koud of warm zijn, dus ik neem van alles twee kort en twee lang mee. Verder nog stokken natuurlijk en schoenen.
Normaal proppen we alles in meerdere tassen in de auto, maar nu we met het vliegtuig gaan is het wel passen en meten.

Heel herkenbaar! Ik moet ook al deze zooi meeslepen, maar dan op de fiets _O- Waar ik al zo minimalistisch mogelijk voor op pad wil zodat het niet te zwaar gaat worden, wordt nog een uitdaging.

Ik ga later even de rest bijlezen en een post schrijven, ben helemaal enthousiast, heb net als training een marathonafstand gerend op de veluwezoom en het ging zó lekker ondanks meer hoogtemeters dan ik dacht erin zaten. Maar moet nu eerst even koken. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 18:52

Hoppa lekker bezig!
Ja hoe je dat op de fiets gaat meekrijgen is een uitdaging.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 19:17

Lekker SV, fijne vakantie!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:08

Supervixen schreef:
Leonie dat doe ik al, heb 3 verschillende hemdjes aangehad, sportbh tussendoor ook gewisseld.
Ook tussendoor met een handdoek afgedroogd en extra vaseline gesmeerd.
Een t-shirt helpt in ieder geval tegen die schuurplek op mijn arm, maar ik had alleen hemdjes mee.
En volgende keer toch maar mijn nike topje aan ipv sportbh. Is wel minder charmant, maar goed, jammer dan.

Busymissy na uren lopen helpt vrij weinig tegen schuurplekken helaas. Ja koud weer onder de 10 graden helpt bij mij het beste. Het komt vooral door het zweten bij mij.

Wow wat heftig joh dat het zelfs dan dus nog zo doorzet! Wel echt vervelend.

Wel gewoon al weer gelopen en je zo goed voelen. Knap hoor!
Kan me voorstellen dat een tas inpakken lastig is. Als ik zie wat ik al in mijn tas gooi voor 1 run gewoon in NL de dag erna :+

OMG Suliko alles op de fiets hahaha. Nouja aanbod staat om het in de auto te gooien maarja. Wel lastig logistiek allemaal.
En "even" 42km gerend *\o/* ben benieuwd naar het verslag!

Soms heb je dat Goof... En dan kun je er maar beter aan toegeven. Wel gek joh die klachten. Ik ben er niet mee bekend.

Lisitano owjee een lopers knie. Wel fijn dat je er snel bij bent. Ben er maar heel voorzichtig mee. Ik ben hier heeeel lang mee aan het klooien geweest. Vooral omdat ik gewoon niet genoeg rust pakte. Goede nieuws is, je kan er wel echt helemaal van herstellen dus komt echt wel helemaal goed! En als je het zelf eigenlijk wel even prima vind, komt die rust vast helemaal goed. *\o/*

Wat een verhaal ieris hahaha. Dat je uitgerekend dan zo een flesje vind, gesealed en al. En dan dus toch weer de juiste energie vind om zo een mooi stuk te lopen.

Namiro wat gebruikte je vriend om de data te lezen/analyseren? En waarom gebruikt hij het nu niet meer?

Ik heb zowaar rustig aan gedaan! Gister alleen op en neer naar het werk gefietst en vandaag een uurtje kracht gedaan. Gewoon 2 dagen niet gelopen, dat is echt lang geleden! Mijn benen voelen nog steeds zwaar dus ik ben benieuwd hoe ze morgen voelen. ik ga het gewoon proberen heb ik maar besloten.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:31

SV, dat klinkt zo gaaf!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 21:41

Ik zal wel wat foto's spammen :P.

Leonie jouw twee rustdagen zijn voor de meeste mensen hun sportdagen :D. Wel goed om je benen even wat rust te gunnen als ze zo zwaar voelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:47

Goof, lijkt me een vervelend gevoel. Nu is het wel weer helemaal over?

En SV, weer een ultra, hoe hou je dat vol? Ik vind 10km nog steeds ver hoor. Klinkt wel leuk overigens.

Suliko, een marathon als training. Daar heb ik bijna een hele werkdag voor nodig, dus dat gaat hem hier niet worden. ;)

Hier net wel gelopen en wat raars meegemaakt. Ik liep in het Kardingerbos, daar kom ik wel eens vaker en nu kwam ik een verwaarloosd uitziende man op de fiets tegen, het zou me niets verbazen als het een zwerver was. Die zag mijn trailrugzak met flesjes drinken en vroeg of ik wat drinken voor hem had. Ik moest wel even aarzelen, want enerzijds kan ik best de inhoud van een flesje missen, maar durfde het toch niet aan. Hij zag er niet 100% fris uit en tja, een glas of stenen mok kun je eenvoudig uitkoken maar een softflask niet. En eigenlijk had ik het ook zelf nodig, want ik had ze nu beiden leeg na 14km.
Maar goed, het gaf me wel een beetje een onbestemd gevoel. Ik liep daar alleen, ik loop daar vaker alleen, ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Zelfs niet in het donker, want in de winter loop ik daar ook wel eens in het donker. Maar of ik dat nu nog ga doen?

De training zelf viel me zwaar, heel erg zwaar. De warming up ging super fijn, en de eerste van de 10 keer 800m interval ging ook goed. Ik was zowaar zelfs iets 'te snel'. Nummer 2 haalde ik net niet de gevraagde snelheid, bij nummer 3 helemaal niet meer en de overige 7 heb ik maar gewoon lekker gedaan op gevoel, wel met een constant tempo van 8.18-8.20. Ik moest dus 6.54-7.03. De eerste zat ik op 6.50. Ik was daar dus niet qua conditie, hartslag of ademhaling moe, maar m'n spieren waren verzuurd. Dat heb ik eigenlijk nooit. Dus ik was niet snel, maar wel 14km in de benen. En gelukkig wel een fijne eerste 3km.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 22:14

Ik zou zo'n persoon ook niks van mijn drinken geven hoor, brrr..

Hoe ik het volhou? Veel trainen, lol erin hebben en doorgaan als het zwaar is.

Ik krijg deze week al een paar keer zo'n melding van garmin dat ik een ontspannende dag heb gehad. Net ook weer. Dat is in geen maanden gebeurd en dat terwijl ik vandaag twee keer 5km heb gewandeld, gras gemaaid, 15km gefietst en geshopt, koffer ingepakt, onkruid gewied, planten water heb gegeven in de tuin, twee wassen heb gedaan, gedweild, gekookt en heb gestreken. Kun je nagaan wat ik normaal voor een dagen heb :').

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:14

Melding ontspannende dag? Dat heb ik nooit gehad. Verschilt dat per model? Ik heb wel eens dat ik zeg maar onder de '1.0' waarde zit qua inspanning. Nu zit ik er weer boven en is het in balans zegt Garmin.
Ziet je Garmin niet gewoon dat je vandaag niet voor de klas gestaan hebt? :P

Kijk, als ik nu gewoon een wegwerpflesje bij me had, dan had die persoon dat wel mogen hebben. Dat kost me dan het flesje en statiegeld. Maar ik had mijn softflasks bij me en tja, die kook je niet even uit. En het voelt dan toch niet fris zeg maar. Als een hardloper het mij gevraagd had, dan had ik het denk ik wel gewoon gedaan. Het was ook echt het uiterlijk waardoor ik echt wel even terugdeinsde. Gelukkig werd de man niet boos.
Maar ik heb wel zoiets van durf ik straks in de winter hier in het donker nog wel te lopen? Dit is de eerste keer dat ik een wat minder fris persoon tegenkom. In het donker ben ik er nog nooit iemand tegen gekomen, in daglicht natuurlijk wel meer (en ook wel eens springende honden).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 23:40

Leonie, snap ik, lekker divers trainen is ook heel leuk en super waardevol! Gefeliciteerd, ik zie al helemaal voor me hoe de examencommissie vermoeid was na jouw spinningles. :') Heel benieuwd welke data je uit je nieuwe speeltje gaat halen.

Iris, lekker hoor, 16 200 metertjes! Ik weet dat ik echt niet ongetraind ben, maar jij bent zo goed, ik denk dat ik nog ga afzien ( op een goede manier) tijdens de VUT naast jou :D
Wat bizar dat je dat waterflesje tegenkwam! Dat had inderdaad zo moeten zijn. En gelijk afval opgeruimd. Fijn dat het daarna wel ging.

SV, zo naar die schuurplekken, echt ellendig! Hopelijk trekt het snel weg. En lekkere training met die sprintjes.

Goof, ai, dat klinkt niet fijn, misschien iets onder de leden? Het koud hebben en duizelig worden zijn wel duidelijke tekenen. Misschien bloedprikken, ijzertekort? Lekker spuitelf, zie dat er al hele goede adviezen zijn gegeven. :')

Lisitano, fijn dat het mee lijkt te vallen, hopelijk geeft de rust je even lekker wat ruimte en is het snel weer hersteld!

Tiggs, hoe laat start je? Ik ben er zelf ook! Help er de hele dag als crew en loop tussen 09:00-12:00 zelf de 21 km mee met een vriendin van me. Misschien tref ik je wel ergens. Komt goed met de warmte, lekker rustig lopen.

Germie, een minder fris persoon heeft zelden kwade bedoelingen is mijn ervaring, meestal ook niet als ze simpelweg ergens om vragen. Maar ik snap heel goed dat je je softflask niet gaf hoor, dat had ik ook niet gedaan.

Ik ging vandaag op pad met een leipe ultrarenner, hij rent (tweemaal) dagelijks en vaak meer dan 200 kilometer per week. Doet maandelijks 100-230 kilometer races in binnen- en buitenland en backyard ultra's. Een paar in dit topic volgen hem volgens mij ook, Onno. Ik liep vandaag mijn 4e marathonafstand (of verder), hij zijn 159e (en dan zijn daar zijn verdere afstanden niet in meegerekend). :Y) Een tijdje terug met hem aan de praat geraakt en hij had nog maar twee keer op veluwezoom gelopen, dat vond ik echt niet kunnen, dus had hem uitgenodigd om aan te haken bij een verre afstand die ik wilde lopen deze maand. Dat zag hij wel zitten! Had twee lussen getekend, die beide echt supergoed gelukt waren. Één van 24 km en één van 18,5 km, met tussendoor terugkomst bij de parkeerplaats waar zijn auto de verzorgingspost was. De routes samen gaven een totaal van 500 hoogtemeters aan bij tekenen, maar het werden er 800. Ik ging wel te snel van start, Onno loopt heel vlot en makkelijk en ging daar in het begin toch iets te veel in mee. Mijn hartslag wilde daardoor niet meer zo goed zakken. Maar uiteindelijk echt superfijn gelopen én een tikkeltje zwaar gehad met alle steile klimmetjes, maar het ging me echt goed af eigenlijk! Richting het einde 2 steile klimmetjes gewandeld, maar verder alles gerend.
Ben verbaasd over het tempo, slechts 25 minuten langzamer dan ik Utrecht marathon liep, en liep erna nog steeds soepel. Ik had dit wel even nodig, in juni weinig gelopen en zat toen met het herstellen van mei, met die voet erbij liet me dat wel twijfelen of ik mezelf niet te veel had overbelast. Ik denk nu zeker dat ik mezelf heb overbelast in mei, maar ook dat ik mezelf heel sterk heb gemaakt en dat kwam vandaag zeker terug. :D
Zelfs Onno zei dat hij de hoogtemeters wel in zijn benen voelde, dat zegt veel! Bij de laatste klim zei ik 'poeh, nu voel ik mijn kuiten wel', keek op mijn horloge en zaten we op 42 km, op dat punt mogen mijn kuiten ook wel klagen. :')
Verder twee grote zwijnenfamilie's gespot, wel een stuk of 30 in totaal, drie reetjes en het schattigste hooglander kalf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 07:24

Echt heel leuk dat je samen hebt gelopen met hem! Onvoorstelbaar dat hij dat doet, ik vraag me af of hij werkt of studeert? En hoe doe je dat met de inrichting van de rest van je leven? Huishouden, sociaal en dergelijke.
Ik merk het meteen nu ik vakantie heb dat ik veel sneller herstel en zoveel meer energie heb. Zonder werk zou ik vrijwel elke dag wel kunnen gaan :P.

Ik heb het al eerder gezegd, maar je hebt echt talent! Je bent nu al zo sterk en loopt zo makkelijk. Zo'n mooi tempo met die heuvels ook. Superknap gelopen weer. Zwijnen zijn altijd tof om te spotten.
Wat heb je gebruikt om de route te maken?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:14

SV, ja zo herkenbaar! Zonder werk gaat het hier ook zo veel makkelijker.
Mijn werk is lichamelijk behoorlijk zwaar, en na een werkdag van 7-17 kan ik echt nog maar weinig.
Gelukkig werk ik parttime.
Kan me voorstellen dat jou werk er ook behoorlijk inhakt, zeker die laatste school weken.
En ik ben ook heel benieuwd naar jullie Engeland avontuur!
Succes met inpakken!

Suliko, echt supergaaf, die route die jullie hebben gelopen! En snel ook nog!
Ik vind jou juist superknap lopen, en zie mezelf eerder aan jou optrekken met de ultra :)
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe Onno die kilometers kan maken, volgens mij werkt hij er ook nog naast, las ik ooit ergens.
En ben ook benieuwd naar zijn trainingen, loopt hij alleen lange afstanden in ongeveer hetzelfde tempo? Of doet hij ook eens in de zoveel tijd intervallen?
En doet hij ook aan kracht training?
Verzint hij zelf alles waar en wat hij loopt, of werkt hij met een schema/ coach?
Haha veel vragen, misschien moet ik hem ook eens spreken!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 08:29

Leonie, mijn vriend had zo’n abonnement erbij en daar zat een app bij met data. Hij is er uiteindelijk mee gestopt vanwege de kosten van het abonnement en omdat het een tool is die eigenlijk optimaal werkt als je veel op de weg loopt.. en hij rent eigenlijk nauwelijks op de weg.
Helemaal vergeten op je te feliciteren met je examen! Bij deze alsnog gefeliciteerd *\o/*

SV, benieuwd hoe je het allemaal in je koffer krijgt! Lijkt me indd een puzzel om alles mee te nemen cq overal op voorbereid te zijn qua weer!
Die melding van Garmin krijg ik ook alleen in de vakantie! Haha
Nog twee weken bikkelen hier… pfff.

Germie, ik zou niet zozeer ‘bang’ zijn voor de man.. geloof niet dat iedereen die er ‘anders/onverzorgd’ uitziet meteen slechte bedoelingen heeft.. maar laten drinken uit mijn flesje zou ik ook niet gedaan hebben.

Supertof Suliko!! vandaag een interview met hem gelezen via de mail van Trailrunning Europe. Toen vroeg ik me indd af waar je de tijd vandaan haalt om zoveel te rennen..
Lijkt me wel heel inspirerend om met hem te lopen. En hoe tof dat je je zo goed voelt!!!
Echt respect voor jou! _/-\o_

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 09:03

Haha, ik weet niet of ik alle vragen voor hem kan beantwoorden, maar veel dezelfde vragen heb ik hem ook gesteld.

Hij werkt nu sinds een tijdje fulltime voor Trail Events. Doet daarin heel veel communicatie en management, maar ook routes voorlopen. Het helpt dat het vrij flexibel werk is, waarin veel rennen elkaar ook gegund wordt en alles wat hij onderneemt, gebruikt Trail Events ook weer voor de verhalen en dergelijke. En ik denk ook dat het trailrunwereldje zijn sociale leven is. We hadden het er al over dat hij vaak alleen loopt, door zijn tempo en afstanden, en dat hij af en toe samen lopen echt wel kan waarderen. Dus zaten we al te grappen dat zijn omgeving weer even tevreden kan zijn, hij had met iemand samen gelopen en ook nog een vrouw. _O-

Hij loopt vaak in de ochtend voor werk en eindmiddag/avond na werk wat langer, zo’n 20-35 km in totaal. Hij doet niet specifiek intervallen of schema’s, maar voegt zelf snelheidswerk toe en loopt bepaalde rondes vlotter. 160 km is zijn wekelijkse basis, meestal meer. Maandelijks loopt hij een of meerdere 50 km ultra’s (ook om voor te lopen voor trail events) en standaard een 100+ race, van backyard ultra’s tot aan bergraces. Krachttraining heeft hij geen tijd voor, maar als er fysieke dingetjes opkomen doet hij daar wel oefeningen voor (als ik dat goed uit ons gesprek heb gehaald).
Wat ik vooral uit zijn verhalen haal, en ook zelf gemerkt heb door mei, is dat het zo consistent en veel rennen hem vanzelf beter maakt. Hij liep laatst de 100 km van de UHUT100 in 8,5 uur, vorig jaar was zijn pr nog 10,5 uur op die route.
Hij zal ook bij de VUT zijn, dus dan kan je hem zelf vragen stellen. :P

Wat wel leuk is om te delen is dat hij een tijdje terug spontaan heeft aangeboden om mijn eerste 100 km te pacen, de Pierewaai trail in januari. Echt een ontzettend lief en groot aanbod! Ik ken verder nog niemand die zulke afstanden loopt en in je eentje zoiets tackelen lijkt me heel zwaar. Wel te doen hoor, maar iemand hebben die met je mee loopt en het met gemak doet is dan zo fijn. Ik wilde daar graag iets tegenover zetten, dus ik ga onderdeel zijn van zijn crew bij de backyard ultra in oktober. Helemaal niet vervelend om zo’n tof evenement van dichtbij mee te maken. :D

Ik word er wel heel enthousiast van hoe ik steeds meer het ultra wereldje in rol, en een beetje bang. :') Ik zat eerst te spelen met het idee van een 100 en nu is het opeens concreet, oeps. Ik wil ervoor graag eens 70/75 lopen, maar in november of december zijn er eigenlijk geen evenementen in NL die zulke afstanden hebben doordat je hier meestal niet in het donker mag lopen. Er is wel eind december een in België, maar die is ook gelijk zwaar qua terrein en hoogtemeters. Dus ik zat met het idee in mijn hoofd om van Utrecht naar Arnhem te rennen of andersom, dat zal zo’n 70 kilometer zijn. Toen ik dat gister vertelde zei hij gelijk, ik ga wel mee! Echt handig, iemand kennen die niets te gek vindt. :Y) Meestal ben ik dat voor vrienden, maar beginnen mijn eigen plannen hen te overstijgen.

SV, stom he, hoeveel vermoeidheid werk eigenlijk kan opleveren! Ik heb de routes in garmin getekend, gebaseerd op de paden die ik ken en eerdere routes die ik heb gelopen. Ik merk dat ik daar steeds in beter wordt, eerst zaten er wel eens mulle ruiterroutes tussen of fietspaden ofzo, maar nu klopte beide helemaal! Alleen één afgesloten pad, maar die heb ik nu eruit gehaald.

Iris, nou, dan trekken we elkaar mooi op over twee weken. Heb er heel veel zin in! :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:47

Fijne vakantie SV!
Suliko, ga jij dezelfde trail doen of een soortgelijke als SV? Heel gaaf verslag weer trouwens!
Ik start zondag om 14u pas. We waren vrij laat met inschrijven, anders was het zeker een ochtendblok geworden.

Mijn Garmin vindt regelmatig dat ik een relaxte dag had :D Maar ik werk op kantoor, dus zo'n dag is wel mentaal vermoeiend maar lichamelijk niet.

Samatha: handig die plaatjes voor over je klikpedalen! Ik had er in eerste instantie gewone pedalen op, zag later pas dat die plaatjes bestonden. Ik heb gisteren een klein stukje geoefend en het ging eigenlijk best goed. Onverwachte situaties zullen nog even spannend zijn, maar zolang het gecontroleerd gaat zou het moeten lukken :D

Ik vond het trouwens ook behoorlijk benauwd! Ik geloof dat Germie dat zei?
Dat flesje zou ik ook lastig vinden, ik denk niet dat ik dat zou doen.

Goof, hoe is het met de duizeligheid? Zou het nog wat pre-vakantiestress kunnen zijn die loskomt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 11:24

Suliko je zou nog mee kunnen doen met de ISU 75km in oktober, maar misschien komt dat te snel? En de Müllerthal ultra trail? Die heeft volgens mij ook iets in die richting qua afstand. Maar misschien komt die ook te vroeg.
Is die eind december die meerdaalwoudtrail vanuit Bierbeek? Dat is loodzwaar ja, kilometers modder, modder, modder!
Ik heb die ISU in mijn eentje toen gelopen, de 75km. Ik heb daar geen problemen mee. Mijn vriend stond toen wel een paar keer onderweg en dat was wel fijn. Heb ook wel stukken aangehaakt bij andere lopers.
Tof dat je nu een 100km gepland hebt staan, dat zou ik nog heel graag een keer willen, maar vaak zit werk (qua tijd en vermoeidheid) in de weg waardoor ik dus minder kms kan maken dan ik eigenlijk wil. En eigenlijk vind ik stiekem de afstanden tot 50km ook het leukst. Het zou misschien lukken als ik een tijd drie dagen per week zou werken. Ik speel wel al een tijd met dat idee, maar durf de stap nog niet te nemen, want ja salaris is ook fijn.

Leuk om al die antwoorden van Onno te lezen, wat heerlijk om van je passie je beroep te kunnen maken zo. En lekker flexibel zodat je veel kunt lopen.

Wij hebben vanmorgen ons laatste rondje in NL gelopen, 10km met 283hm.
Het uiltje was weer thuis <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 12:44

Kan me voorstellen dat je veel mee moet nemen SV, wanneer ga je?
En wel herkenbaar ja, als ik niet hoefde te werken zou ik zoveel meer kunnen qua lopen. Dat werken kost zoveel vrije tijd zeg ik altijd haha.

Suliko met de fiets is nog lastiger ja. Waar ga jij heen en wanneer?
Ik zag het op Strava, wat knap gedaan zeg, en leuk om samen met hem te lopen! Echt super dat je dit zomaar tussendoor kan, wauw.

Wat goed Leonie, rust is lastig voor je hè haha. Wel herkenbaar hoor.

Germie, O dan zou ik m’n drinken ook niet zo snel geven inderdaad.

Die melding van Garmin krijg ik ook niet haha. Soms wel dat ik een rustig moment heb. Op vakantie had ik vorig jaar juist heel veel stress pieken, ook wel apart.

Lekker gelopen SV!
Ja als je 3 dagen werkt is het wel makkelijker om meer te lopen. Ik werk 5 dagen, en sinds kort dan 4,5. Zou graag volgend jaar naar 4 willen maar dit moet financieel wel haalbaar zijn, ben natuurlijk alleen.

Ik heb vanochtend met de atletiek vereniging getraind. We gingen een fartlek in bos en soesterduinen doen. Was leuk, de weg stukken hebben we snel gelopen, en alle bos paadjes op easy tempo. Het was ook super benauwd. Totaal 12 km gelopen, dus wel lekker.
Nu even relaxen en bergen was wegwerken (zoon is gisteravond thuisgekomen) en straks paard nog doen.
Ik twijfel nog of ik lid ga worden, want ik moet wel echt wennen aan de verplichting. Maar het is ook wel erg lekker, ook om in andere omgeving te lopen (is 7km van mn huis) en de groep is nou niet zo dat je er echt elke week bij moet zijn. Dus als ik een festivalletje ga doen of avondje uit ga kan ik gewoon skippen.