Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:20

Ik vooral boos merk ik.
Boos omdat dit rellen om te rellen is.
Zoveel mensen de dupe van de vernielingen.
De politie die voor een zakcentje zich moet laten bekogelen. En pakken ze er eens 1 hard aan staat dat op internet dat we een politiestaat zijn en niks meer mag.

Boos dat ze zoals altijd mee weg gaan komen ook.

En alle brave mensen alles maar weer betalen wat het schorem vernield en politie inzet.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:23

Ik ben alleen maar verdrietig. Dat de hele wereld tegen elkaar vecht.
Zie het overal, iedereen reageerd zo heftig op elkaar. Halen er dingen bij wat de oorzaak is van dit soort gedrag etc etc..
Echt, moet dit nu allemaal zo tegen elkaar? Zo ontzettend negatief, aanvallend, en oh wee wie een andere mening heeft..
Wat een wereld leven we toch.... ;(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:29

Van mij mag je op zich een andere mening hebben. Maar je mag niet halve steden af gaan breken en (horeca-)ondernemers het leven nog moeilijker gaan maken omdat je het oneens bent met hoe de overheid deze crisis aanpakt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:33

De beste oude man waar iedereen oh zo verontwaardigd over was dat hij een hoofdwond had en hoe durfde de politie wel niet oudere mensen aan te vallen.
Raad eens?
Die stond er vandaag gewoon weer tussen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:37

Afbeelding

Deze omvat alles wel denk ik....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:41

ruitje schreef:
[ [url=m/aAVac9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze omvat alles wel denk ik....

Ik stond een paar jaar terug op dat plein, met een Chinese gids. We hadden het over deze foto en deze gids vertelde zonder blikken en blozen dat het optreden van de autoriteiten logisch was. "Want de studenten waren auto's aan het aansteken, wat moesten ze dan?"
En dan durven er nog mensen hier in NL te zeggen dat we in een dictatuur leven en dat het hier lijkt op China. Echt, die moeten daar eens gaan kijken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 23:57

Ik heb daar ook gestaan( grappig, zullen er niet zoveel zijn denk ik) en die gids vertelde mij dat hij van het bestaan van die foto leerde door toeristen, het verhaal er achter ook. Zonder toeristen had hij nooit geweten dat dat was gebeurt.

Dus eens...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:03

Jammer dat er zoveel aandacht aan die influencers die ‘toevallig’ in de buurt van de rellen waren en daar via live streams verslag van deden.
De wannabe famous influencers raken meer en meer geïnspireerd om dit ook te doen.
Alles voor de tiktok, insta, likes, volgers en views.

Lijkt me heel vreemd om het zo te horen in China secrideble en ruitje.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:10

secricible schreef:
De beste oude man waar iedereen oh zo verontwaardigd over was dat hij een hoofdwond had en hoe durfde de politie wel niet oudere mensen aan te vallen.
Raad eens?
Die stond er vandaag gewoon weer tussen.

Heb je daar meer over? Kreeg dat te horen, over die man die zo hard was aangepakt. Van iemand die mij er van wilde overtuigen dat we in een politiestaat leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:14

Die arme oude man had even daarvoor een politieagent aangevallen maar wat zie je ? Arm oud mannetje met wond op hoofd. Ze hadden nog iets beter moeten mikken, zodat hij drie dagen niet kon lopen, Benidorm Bastards is er niks bij.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:25

In Enschede hebben ze geprobeerd ruiten van het ziekenhuis in te gooien :evaw: :n

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:26

Ik word ook intens verdrietig van alles wat er gebeurt. Waarom moet het zo, waarom kunnen we niet even deze avondklok uitzitten in de hoop dat het het virus indamt? Nee in plaats daarvan gaan we rellen, slopen, brand stichten. Omdat we boos zijn op het virus! Nou het virus is erg blij met deze idioten want nu kan het zich weer lekker verspreiden. BEDANKT

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:27

Ik kijk met afschuw naar het rtl nieuws.
In Enschede hebben gekken zelfs geprobeerd ruiten van het ziekenhuis in te slaan.

Echt, al dat volk wat nu loopt te rellen en al dan niet ‘toevallige’ passanten, ze mogen van mij zo kreupel geslagen worden dat ze de eerste drie weken nog net naar de wc kunnen.
Zo kreupel dat ze net geen (spoed)zorg nodig hebben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:28

tienus63 schreef:
In Enschede hebben gekken zelfs geprobeerd ruiten van het ziekenhuis in te slaan.

Echt, al dat volk wat nu loopt te rellen en al dan niet ‘toevallige’ passanten, ze mogen van mij zo kreupel geslagen worden dat ze de eerste drie weken nog net naar de wc kunnen.

Ik lees het net ook... wat een gekken joh.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:30

Ik heb er gewoon geen woorden meer voor. Dit gaat toch helemaal nergens meer over?

Vrijheidsbeeld heb ik niets van meegekregen in wageningen. Heb een uurtje geleden de hond uitgelaten en heb geen geluid gehoord, Wageningen was uitgestorven

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:33

tienus63 schreef:

Ff n wapenstok op de knieschijfjes.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:37

Hoe lang kan de politie dit volhouden? :(

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:38

Als het zo doorgaat komen er echt heftigere maatregelen denk ik. Vraag me wel af hoe. Maar wat een zielige personen wonen er in ons land...

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:39

Ik woon in Amsterdam, maar ook hier ( in de wijk) is het hartstikke stil. Ik liet m'n pup net even plassen ( voor de deur ) en de stilte is gewoon oorverdovend ( normaal hoor je altijd wel wat ).
wordt heel. verdrietig en ook gestressd van deze ellende.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:46

@ eleeke en iedereen die in stedelijk gebied woont, alleen al de stress of je eigendommen nog heel zijn, vreselijk toch.

Het zal je auto maar zijn die in de hens gestoken wordt of omgegooid wordt.
Waarschijnlijk keert de verzekering dit niet uit, ook al is je auto all risk verzekerd.
Schade aan je woning, brandstichting.

Mensen die op tijdens de rellen van en naar het werk moeten of er zijn. Vreselijk!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:58

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:02

Ook in het Viruswaanzin topic gezet , onderstaand de reactie van Willem Engel, lees vooral tussen de regels door, ophitsende klootzak.

Doe opdracht.

Wij, de nette mensen hebben hier zo voor gewaarschuwd. Geweld gaat altijd verkeerd.

Ik zie echt walgelijke berichten van toetsenbord terroristen over dat je dat kan verwachten als je naar een verboden demonstratie gaat.

Denk na, geweld tegen vreedzame burgers mag nooit, ongeacht of er relschoppers tussen zitten.

Of die relschoppers bij de politie zitten of mensen zijn die de vreedzame demo's komen verstoren, zullen we de komende dagen zien.

Burgemeesters die dit hebben bevolen, treed onmiddelijk af! Geweld tegen de eigen burgers is niet goed te praten. Wij zullen massaal aangifte doen.

Burgemeesters die het geweld van de politie goedkeuren, Het zou jullie sieren je grote mond te houden en de onderzoeken af te wachten.

Voor de mensen die koken van woede, kalmeer, de strijd is veel groter dan een paar politieagenten die te losse handjes hebben. Eerst even slapen en morgen allemaal naar het politiebureau, aangifte doen.

Volgend weekend zal het waarschijnlijk 10x groter worden, de veenbrand waar we al maanden voor hebben gewaarschuwd is nu aan de oppervlakte.

Aan de beleidsmakers, treed direct terug, laat een ander team de rest van de crisis afhandelen, jullie aanwezigheid is olie op het vuur.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:08

Wat een l*l (excuse le moi)..... Geweld tegen vreedzame burgers... helemaal mee eens dat dat niet kan... Echter zie ik weinig vreedzame burgers in de beelden (of we hebben toevallig andere filmpjes bekeken :? 8)7 ).

Maar laat ze vooral allemaal zelf maar naar het politiebureau komen om aangifte te doen. Scheelt de politie een hoop werk met ze allemaal op te sporen :o

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:09

Vreedzame burgers die met messen en vuurwerk gewapend op een plein komen zitten. Ja hoor... is ook. :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:12

Ik vind dat politieke leiders als Baudet en Wilders en influencers als Lange Frans, Jensen, Tjitskeboy en Willem Engel en Pegida allemaal mede-schuldig zijn aan het geweld.
Ik hoop dat zij aangeklaagd kunnen worden.