Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:34

Er is meer dan de IC misschien moet je eens een dagje meelopen..... Het is nog steeds super druk in de ziekenhuizen waardoor de achterstanden nauwelijks ingelopen worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:38

Ja er is meer dat beïnvloedt wordt door covid dan de IC. Zoals het stijgende aantal mensen op de wachtlijst bij de GGZ, bedrijven die failliet gaan, huiselijk geweld wat toeneemt.

Maar dat is natuurlijk allemaal ondergeschikt volgens mensen. Het aantal mensen op de IC bepaalt alles. :j
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 22-08-21 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:39

Spenk schreef:
Er is meer dan de IC misschien moet je eens een dagje meelopen..... Het is nog steeds super druk in de ziekenhuizen waardoor de achterstanden nauwelijks ingelopen worden.

Uitgestelde operaties kunnen nog steeds niet plaatsvinden in delen van ons land door overbelasting van de zorg door Corona-patienten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:40

Electra63 schreef:
Spenk schreef:

Uitgestelde operaties kunnen nog steeds niet plaatsvinden in delen van ons land door overbelasting van de zorg door Corona-patienten.

Ja die meestal niet volledig gevaccineerd zijn. Dus alle gezonde, gevaccineerde mensen zijn niet het probleem maar die mogen straks in de winter wel weer de prijs betalen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:42

MarlindeRooz schreef:
Wat is jullie plan dan? Vanaf nu voor altijd maar lockdowns houden? Want als maatregelen + vaccineren het virus niet tegen houdt wat dan wel?

Oh en houden jullie ook al 1,5 jaar netjes anderhalve meter afstand met AL jullie kennissen / vrienden / familie. Dus echt met IEDEREEN die niet in je huishouden zit? Want dat moet ook he.

Tussen voor altijd en nu nog even zit nog een heel groot gebied.
We zijn nu PAS 1,5jaar bezig met maatregelen. Dat is enorm kort om een pandemie in deze tijd onder controle te krijgen. Ik verwacht (maar goed, ik heb niet het technisch en virologisch inzicht misschien) dat dit echt nog even nodig is ja.

De Mexicaanse griep was echt peanuts vergeleken met deze pandemie. De Mexicaanse griep heeft NL vrijwel overgeslagen en nu zitten we er dik in, helaas.

Ik weet dus niet welke maatregelen er aan komen, maar ik kijk niet raar op als we nog eens een lockdown door moeten. oliebol happens. Ik vertrouw op het OMT, en nee, die weten ook wel dat het virus blijft bestaan. Maar het moet onder controle zodat we geen risico meer lopen op code zwart.

Ik snap overigens echt niet wat er zo erg is aan vaccineren of aan nog wat maatregelen. Hoe verschrikkelijk is dat nou helemaal? Kan zat ergere dingen bedenken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:49

Ik kan ook ergere dingen bedenken dan code zwart op de IC's. Zo kan je altijd alles wel weg blijven relativeren. :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:53

Nou, ik vraag het me anders serieus af. Wat is er nu zo erg aan wat maatregelen om de volksgezondheid te beschermen?
En wat er zo erg is aan dat prikkie (weet niet of jij wel/niet neemt)

Er leven zoveel mensen in zoveel mindere omstandigheden dan wij, die een moord zouden doen voor vaccins voor iedereen. Die pas écht de dupe zijn van deze pandemie.
En het enige waar hier in het westen om gezeurd wordt is hoe snel we van deze maatregelen af zijn en we verder kunnen met ons leven. En ondertussen wil 30% daarvoor én geen prikkie én geen maatregelen.
Ja sorry, ik vind daar wat van. Arrogantie ten top.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:57

Ik ben aanstaande vrijdag om 02:00 's nachts volgens de corona app volledig gevaccineerd. :') Heb ook geen moment getwijfeld over het vaccin. Ook aan de meeste maatregelen niet. Wel vind ik dat er een grens moet zijn. De overheid kan niet zeggen dat ongevaccineerden zonder gevolgen die keuze mogen maken. Terwijl het resultaat van veel ongevaccineerden overvolle IC's is -> gevolgen voor de rest van de bevolking. DAT is egoïsme. Dat ik, als gevaccineerde, "gezonde" twintiger die gevolgen moet ondergaan is ethisch niet te verantwoorden. Net als dat het ronduit WALGELIJK is dat F1 en kerkdiensten gewoon mogen. Maar je mag niet zomaar naar theater of dansen in de kroeg. Maar in de kerk mag het wel. Ik zie het verschil tussen een kerkdienst met 300 man en een volle kroeg niet hoor. :roll:

Oh en het is niet alleen de Nederlandse regering hoor. Duitsers mogen wel lekker naar Nederland maar wij mogen niet zomaar de grens over. Ik was eergisteren in een klein Duits stadje, als enige in een museum (zonder grap). Dat is niet echt de bedoeling. Maar ik mag wel lekker met honderden toeristen in het Rijksmuseum in Amsterdam rondhangen. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:01

Volgens mij gaan er veel kerkdiensten niet door, wij zitten iig al 1,5 jaar elke zondag voor de TV ipv in de kerk. En als ik de uitzenddienst heb zitten er max 30mensen in de kerk.
F1 eens, ook zonder corona begrijp ik al niet waarom dat door mag gaan.

En het klopt, doordat er te weinig gevaccineerd wordt zitten we nu nog steeds met de gebakken peren. Voor mijn part vinden ze een drinkbare uit en stoppen ze het in het leidingwater := Maar dat schijnt onethisch te zijn want een ieder moet zijn eigen keuze maken.

Overigens denk ik wel dat er nog strengere controle moet zijn, ook onder gevaccineerden nu de besmettingsdruk nog zo hoog is.
Kennis is afgelopen week teruggekomen uit een all-inclusive. Vloog ziek terug, was gevaccineerd dus hoefde geen test, kinderen waren ook ziek. Thuis pas getest; en idd corona-positief. En je weet gewoon dat het halve vliegtuig vol zit met dit soort grappen. En zo lang 30% nog niet is gevaccineerd is dit gewoon een te grote groep om zulke risico’s mee te nemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:03

Ik wou zeggen - in de meeste kerkdiensten mag de dienst in zéér afgeslankte vorm doorgaan, anderhalve meter, beperkt zingen, allerlei maatregelen.
Heel wat anders dan een volle kroeg waar iedereen tegen elkaar in loopt te schreeuwen boven het geluid uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:08

Nou ik heb genoeg verhalen gehoord van kerkdiensten die gewoon door gingen. Of feesten van hele gezinnen / families na die tijd.

En het gevaccineerd zijn / testen is wel een lastig ding. Naar mijn mening zou iedereen zich op schiphol verplicht moeten laten testen bij vertrek en aankomst. Maar ze hebben natuurlijk die regel ingesteld om mensen te motiveren zich te laten vaccineren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:28

Feesten van hele gezinnen en families gaan ook door bij mensen die niet eerst naar de kerk zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:35

Je kunt gewoon probleem loos naar Duitsland hoor...

En bij de F1 worden de mensen allemaal getest.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:39

De kroegen en festivals zijn open geweest en daar is maar bewezen dat dat kennelijk niet kon want toen die versoepelingen kwamen schoten de cijfers omhoog. Want ja, sjoemelen met toegangscodes is natuurlijk veel belangrijker dan geen mensen besmetten |o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:40

Spenk schreef:
Je kunt gewoon probleem loos naar Duitsland hoor...

En bij de F1 worden de mensen allemaal getest.

Nee hoor voor sommige deelstaten / musea etc moet je getest of gevaccineerd zijn. Dat noem ik niet probleemloos.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:36

Ipv elke keer maar te vallen over wat niet kan is het soms wat vrolijker om te kijken wat wel kan. Er is volgens mij voor jou ook al een groot verschil dat je zo meteen weer naar de studie kunt, je kunt uit eten, in de avond sporten enzenz .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:22

MarlindeRooz schreef:
Ik kan ook ergere dingen bedenken dan code zwart op de IC's. Zo kan je altijd alles wel weg blijven relativeren. :roll:

Stond jij ook al zo negatief in het leven, voor Corona?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:25

Geef het maar op Marlinde. Je mag hier alleen blij zijn met wat er kan en hoe het nu kan. Bespaar jezelf de moeite :evaw:

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:33

ingedebruijn schreef:
Geef het maar op Marlinde. Je mag hier alleen blij zijn met wat er kan en hoe het nu kan. Bespaar jezelf de moeite :evaw:

Wat een onzin, volgens mij mag dat prima. Er wordt enkel aangemoedigd om het positief te bekijken. Waarom zou je je druk maken om dingen die niet mogen eigenlijk? Dat is toch zonde van je energie? :P

Ik heb overigens misschien wat makkelijk praten hoor, ik zit bijna alleen nog maar thuis dus ik heb er niet zoveel last van :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:34

Maar dat is toch ook wat het is :? Volgens mij maak je het jezelf met die instelling ook veel makkelijker. Persoonlijk ben ik heel blij met het geluk dat ik nu in Nederland woon en niet in een of ander derde wereld land ten tijde van het uitbreken van de pandemie.
Daar zijn ze nog lang niet klaar, wij zien al licht aan de horizon. Maar moeten nog even geduld hebben. En zitten dus nu gewoon nog met wat maatregelen om de boel te handhaven.
Het is niet dat ik dit nou zo leuk vind. Maar ook niet zo rampzalig als er soms wordt geschetst.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:38

Earth schreef:
ingedebruijn schreef:

Wat een onzin, volgens mij mag dat prima. Er wordt enkel aangemoedigd om het positief te bekijken. Waarom zou je je druk maken om dingen die niet mogen eigenlijk? Dat is toch zonde van je energie? :P

Ik heb overigens misschien wat makkelijk praten hoor, ik zit bijna alleen nog maar thuis dus ik heb er niet zoveel last van :P

Nee dat mag niet prima blijkbaar. Dan kun je ook zeggen dat zij enkel aanmoedigt om het niet alleen rooskleurig in te zien want dat is het bij lange na niet voor iedereen.

Maar je laatste zin zegt alles inderdaad. In jouw bubbel wordt niets gemist dus dan heb je ook nergens last van. Maar laat anderen er wel last van hebben zonder te doen alsof het aanstellerij is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:39

verootjoo schreef:
Maar dat is toch ook wat het is :? Volgens mij maak je het jezelf met die instelling ook veel makkelijker. Persoonlijk ben ik heel blij met het geluk dat ik nu in Nederland woon en niet in een of ander derde wereld land ten tijde van het uitbreken van de pandemie.
Daar zijn ze nog lang niet klaar, wij zien al licht aan de horizon. Maar moeten nog even geduld hebben. En zitten dus nu gewoon nog met wat maatregelen om de boel te handhaven.
Het is niet dat ik dit nou zo leuk vind. Maar ook niet zo rampzalig als er soms wordt geschetst.

Zeg je dat ook tegen mensen zonder inkomen voor de afgelopen 1,5 jaar? Het is niet zo rampzalig want er zijn ook mensen in een derde wereld land? Tja er waren voor corona ook mensen in deze wereld landen of in oorlog maar daar lieten we eerder ook niets voor.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:47

ingedebruijn schreef:
verootjoo schreef:

Zeg je dat ook tegen mensen zonder inkomen voor de afgelopen 1,5 jaar? Het is niet zo rampzalig want er zijn ook mensen in een derde wereld land? Tja er waren voor corona ook mensen in deze wereld landen of in oorlog maar daar lieten we eerder ook niets voor.

Misschien heb ik een optimistische omgeving want die mensen zeggen dat zelf tegen mij idd… dat het enorm moeilijk is hun hoofd boven water te houden maar dat het wel weer goed komt. Liever hier dan elders.
En dan help je elkaar hier en daar financieel wat en ben ik ervan overtuigd dat het goedkomt.

Overigens weet ik niet wie je met ‘we’ bedoelt, maar ik heb me altijd al gelukkig gevoeld dat ik in een welvarend land geboren ben en ben me bewust van mijn plicht ook naar anderen om te kijken en te helpen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:56

Ik denk het inderdaad want anders gingen er geen 400 organisaties de straat op.

Als je ziet wat er in nl allemaal weggegooid wordt aan eten en spullen denk ik inderdaad ook dat het gros van nl voor corona niet constant anderen in hun hoofd heeft. Maar mooi dat jij dat wel deed en doet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:07

Ik ben een enorm optimistisch persoon van nature. Ik ben alleen kritisch op de maatregelen. Dat betekent niet dat ik me niet laat vaccineren en me aan geen enkele maatregel houd. Ik had genoeg lockdown feestjes kunnen pakken hoor. Allemaal niet gedaan omdat het onverantwoord was. En ik doe ook genoeg leuke dingen die nu weer kunnen. Ik vind het top zoals het nu is. Ik vermijd drukke plekken zoals pretparken en vliegvakanties bewust omdat het me daar te druk is.

Alleen weer een lockdown vind in onnodig en ethisch niet te verantwoorden naar een groot percentage van de bevolking.

Maar zal het onthouden dat je dus nooit kritisch mag zijn op beleid. Bijvoorbeeld de toeslagen affaire was ook niet erg want er zijn regeringen die gezinnen uitmoorden. Dan valt in de schulden zitten mee. Het kan áltijd erger dus nooit kritiek hebben!