Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:45

Stront scheppen is een goede workout haha.

Ik ben in de sportschool. Warm hier *mist smiley met zweetdruppels*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:05

Ik ben al een tijdje niet meer geweest, maar wil daar volgende week weer mee starten. Het mezelf bij elkaar rapen gaat steeds beter, ook Foxy draait weer overuren dus dat gaat ok.

Lifesum helpt niet alleen mij maar ook twee vriendinnen dankzij de tip hier. Dank!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:29

Welkom nieuwkomers!!! Gezellig!!!

Respect voor jullie met die Lifesum app: ik heb m geïnstalleerd maar vind dat invoeren al te vermoeiend dus ben met de invoer van 1 ontbijt al gestrand :+
Hier nog geen buikspieren te zien en te veel gesnoept in het weekend. Gister en vandaag is de knop gelukkig wel weer om; stond gister voor de snaaikast maar heb t deurtje weer dicht gedaan…en nee; heb niet eerst een zak chips eruit gevist…
Wat wel ontzettend vervelend is is dat ik slecht kan lopen op t moment: pijn begint bij m’n heup en straalt dan uit in m’n hele been en ik heb er afwisselend links en rechts last van… stalgenoot vermoed een beginnende hernia omdat zij precies dezelfde klachten had. Maar fietsen lukt wel gelukkig dus iig vandaag weer 30 km erop zitten. Paardrijden gaat ook ff niet want paardlief heeft een wondje bij de singel dus neem even geen risico

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:32

Ik durf ook weer een berichtje te plaatsen hier.
Afgelopen weken vooral de focus gehad op bewegen, dus elke dag minimaal 8000 stappen halen. Dat gaat goed. Haal het makkelijk en wandel eigenlijk elke avond wel.

Nu dus de volgende stap, het eten weer netjes bijhouden en weer gezondere keuzes maken. Al twee dagen gelukt haha.

Gisteravond tijdens de wandeling kwam ik deze mooie hortensia tegen.

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:25

Wat is iedereen weer goed bezig met zich bij elkaar rapen, meer gaan bewegen en voeding bijhouden +:)+ . Dat is de manier om uiteindelijk je doel te halen.

En wat een mooie hortensia SdaphneS.

Ik begin eindelijk weer op te knappen en kan weer wat wandelen zonder een non-stop hoestbui. Dus nu ook het bewegen weer gaan opbouwen, de crosstrainer negeer ik nog maar even.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:43

Goedemiddag eindelijk weer eens tijd om bij te lezen.

@sharani fijn dat je je weer wat beter voelt.

Wat betreft Noorwegen had ik echt in m’n hoofd dat zowel eten als drinken heel duur is. 7 jaar geleden zat mijn man (toen nog vriend, waren net een jaar samen) in Noorwegen voor z’n werk. Ik ben toen 5 dagen bij hem langs geweest en een paar dagen toen hij aan het werk was de omgeving gaan verkennen. Halverwege de dag kreeg ik toch wel trek en ben ik op een terrasje bij een cafeetje gaan lunchen. Heb het zo goedkoop mogelijk gehouden door een theetje en salade te nemen en m’n man was ruim 25 euro op z’n creditcard armer :$. Voelde me achteraf echt zo’n golddigger terwijl ik echt niets geks gedaan had :+
Afgelopen maand had hij een congres is alesund. Geheel verzorgd inclusief ontbijt, lunch en diner. Het enige wat er te drinken bij zat was water. De rest was dus voor de organisatie ook niet te betalen.

@sdaphnes. Idd een mooie hortensia en weer goed bezig

@tirza wat een botte arts, maar wel fijn dat je eindelijk serieus genomen wordt en goed door de molen gaat

@relaxed ik voel me met saxenda hier ook wel een beetje een valsspeler. Aan de andere kant zonder het “valsspelen” gebeurde er helemaal niets en zowel met saxenda als een maagverkleining begin je ook niet als je niets geprobeerd hebt. Nou ja saxenda in de meeste gevallen dan. Lees op Facebook dat er ook zat mensen zijn die saxenda zonder begeleiding van een arts op internet kopen om zo een paar kilo kwijt te raken. Helaas val ik gewoon in de groep die met alle liefde door artsen geholpen wordt
Ik vind het heel knap dat je die stap genomen hebt. De mensen die ik ken die die stap genomen hebben hebben er vooral veel ellende aan over gehouden qua complicaties of hebben het er uiteindelijk ook weer aan gekregen. Ik hoop voor jou dat al die ellende je bespaard blijft en je straks weer heerlijk zonder problemen kan paardrijden.

Ik ben ook weer lekker op dreef. Anderhalve maand geleden met saxenda begonnen. Eerste weken onwijs misselijk geweest. At gewoon waar ik zin in had met t idee dan komt er in ieder geval iets in.
Zo’n 2,5 week geleden stond ik ineens stil. Dacht eerst dat t de maandelijkse periode was maar die ging voorbij en er ging nog steeds niets af. Omdat de misselijkheid inmiddels ook veel minder is vorige week de knop omgezet naar weer gezond eten en opletten wat ik eet en de dalende lijn heeft zich weer ingezet.
Merk wel echt dat de saxenda een goed effect heeft op m’n eetlust. Maandag en dinsdag werk ik van half 9 tot 6. Kwam dan half uitgehongerd thuis ondanks dat ik dan een tussendoortje nam. Nu vergeet ik t tussendoortje en kan ik normaal rustig eten als ik thuis kom.

Lifesum ga ik nu toch ook weer eens downloaden. Ben er tot nu toe niet goed in geweest maar wel goed om toch weer eens bij te houden wat ik eet. Nu hopen dat ik t langer dan een ontbijt vol houd :o

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 17:56

Hier na mijn verhuizing vorige week weer langzamerhand de structuur aan het vinden, is hard nodig ook :') Zit weer lekker in het bewegen, gisteren 8 kilometer hardgelopen, vanavond wandelen. Ook weer eten aan het bijhouden; automatische rem als ik vol zit heb ik hier echt niet :o

Daarnaast probeer ik wat verschillende dingen uit om te kijken wat voor mij werkt qua eetpatroon / structuur om blijvend een nieuw patroon aan te leren. Vorige week dus de suikervrij challenge, deze week eet ik niet na 20.00; eens kijken hoe dat bevalt. Ik zag de afgelopen weken dat als ik s avonds begon met snacken dat er onbedoeld wel heel veel naar binnen ging.

Denk dat ik volgende week weer eens helemaal vegetarisch ga eten, kijken hoe dat me bevalt. Ik eet nu al nauwelijks vlees en merk dat als ik dat wel doe mijn lijf daar niet altijd even goed op reageert.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:03

Wat ben jij avontuurlijk ! :))

Na die eerste paar dagen vasten gaat het als vanzelf bij mij. Gisteren at ik ivm omstandigheden pas om 3 uur (kapper liep heel erg uit) en dat ging me goed af.

Hoe je het ook doet, het is het resultaat dat telt. Saxenda, operatie.. het gaat om het doel.
En dus het resultaat.

Ik heb weer een gek weekend voor de boeg dus morgen en vooral zaterdag zal ik het even los laten allemaal, zondag strak in het gareel. En dan breekt er hopelijk ook weer eens een rustigere tijd persoonlijk aan. Ik werk aan alle kanten aan herstel maar soms gaat het veul te langzaam allemaal.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:31

Kort berichtje, lees later bij. Ik had een groot succes momentje vanmorgen. Eindelijk onder een magische grens en daarmee officieel op -5 kg sinds begin mei. Ik ben zo blij :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:08

Snippergroen schreef:
Kort berichtje, lees later bij. Ik had een groot succes momentje vanmorgen. Eindelijk onder een magische grens en daarmee officieel op -5 kg sinds begin mei. Ik ben zo blij :D

*\o/* *\o/* Jeejjjj gefeliciteerd Snippergroen! Beloon je jezelf ergens mee? Ik bedoel geen reep chocola uiteraard maar nieuwe schoenen oid?

Roosch, bedoel je met vasten dat je echt niks eet overdag? Of dat er lange tijd tussen maaltijden zit? Ik heb dat laatste de laatste dagen ook gedaan vanmorgen 08.15 ontbeten en om 16.00 geluncht…maar dat kwam ook omdat ik het knetterdruk had met werk dus de tijd een beetje was vergeten. Ik heb dan iig geen honger overdag.

Goed dat je je draai alweer zo goed kan vinden Gaucho en zoveel beweegt! Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van je ‘experimenten’…. Ben benieuwd hoe het volledig vega eten bevalt, ik eet zo min mogelijk vlees, maar helemaal zonder vind ik moeilijk.

Ik probeer vooral qua eten goed te luisteren naar waar ik trek in heb, dus juist geen vaste patronen wel met uitgangspunt dat t ‘gezond’ moet zijn: vanmorgen had ik wel weer ns zin in zo’n banaan havermout pannenkoek met blauwe bessen, dikke prima, dus gemaakt….
Nu net klaar met werken en manlief is de hort op dus vega geval in de oven gegooid met paprika en ovenfrites want zin in zout. Ook goed. En gister had ik meer zin in chocola dan in aardbeien met vla dus beschuitje met extra pure hagelslag gegeten….

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:10

Wat fijn Snippergroen *\o/* .

Moi: ik heb je een pb gestuurd over Noorwegen.
Ik denk dat zowel Saxenda als een gbp alleen een hulpmiddel is, zonder verandering in je eet en levensstijl werkt het uiteindelijk niet.

En Lifesum wordt makkelijker naarmate je het langer bijhoudt omdat er steeds meer dingen die je eet instaat. En het scannen van streepjescodes is erg handig.

Gaucho: fijn dat de structuur weer wat komt. ‘S avonds nog wat eten doe ik eigenlijk nooit meer, heb er ook geen behoefte meer aan. Maar voorheen stopte ik ‘s avonds ongemerkt heel wat calorieën naar binnen.
En ben benieuwd hoe het vegetarisch eten je bevalt. Ik eet zelf bijna altijd vegetarisch, maak alleen heel af en toe een uitzondering voor vis, maar ook dat levert vaak buikpijn op.

Voor mij is het bijhouden in een app echt het wondermiddel, zelfs met de minimale beweging van de afgelopen week gewoon weer 0,6 kg eraf deze week. En op deze manier kan ik ook gewoon eens pizza, shoarma, ijs of gebak eten. Denk dat ik het bijhouden ook zeker nog een periode blijf doen als ik op gewicht ben, het geeft me houvast. En ervoor zorgen dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg voorkomt bij mij eetbuien, en ook dat zie ik in de app.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 19:29

Pallatin schreef:
Snippergroen schreef:

*\o/* *\o/* Jeejjjj gefeliciteerd Snippergroen! Beloon je jezelf ergens mee? Ik bedoel geen reep chocola uiteraard maar nieuwe schoenen oid?

Goede en leuke vraag! Niet over nagedacht eigenlijk :D De 'beloning' is denk ik gewoon dit weekend lekker eten en drinken waar ik zin in heb, maar dat kan ook geen kwaad want mijn ervaring is dat ik op Defqon zoveel loop en verbrand dat ik evengoed af zal vallen :+ Het cadeautje zit vooral in het me lekker in mijn vel voelen en dat mijn kleding goed past, waardoor ik dit weekend extra kan genieten :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:09

Nice @Snippergroen. Hier op vakantie momenteel *\o/* veel bewegen en wat minder gezond eten :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel volop genieten! <3

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:15

Iedereen weer lekker bezig zie ik.! +:)+

Wbt lifesum, producten die je vaak gebruikt kan je het 'hartje' van aanklikken.
Die sla je dan op als favoriet.
Dan hoef je vaak maar 2-3 letters in te typen en dan pakt hij hem al.

Beloningen voor mezelf doe ik niet aan, ik ben al blij als ik weer een maatje kleiner aan kan.
Heb nog aardig wat kleding van een tijd terug toen ik nog slanker was.
Wel 1.5 week geleden nieuwe Asics loopschoenen gekocht :$

Gisteren aan 1 stuk 10 minuten kunnen rennen dus de conditie gaat ook vooruit.
Wel had ik gisteren echt énorme honger, niet normaal, maar dat schijnt een "bijwerking" te zijn als je koolhydraadbeperkt gaat eten.
Vandaag ging het al een stuk beter al heb ik nu wel lichte hoofdpijn.
Zometeen weer richting de sportschool.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:54

Oh wauw musli waar ben je? :wow: Oostenrijk? Hier een enorme bergenfan dus krijg spontaan zin om te gaan

Ik doe ook niet meer aan beloningen voor mezelf als er wat af is. Het weer in kleinere kleding passen is al een hele mooie beloning.
Met eerdere afval pogingen wel gedaan. Als beloning mocht ik dan iets heel lekkers, meestal heel slechts dus O:). Nu gelukkig totaal geen behoefte aan dus ook niet de verleiding dat te doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:29

Heerlijke plaatjes <3

Pallatin ik bedoelde intermittent fasting! Ik eet theoretisch gezien tussen 12 en 20, in de praktijk vaak tussen 13 en 18/19.00 uur. Dit werkt op zich goed voor me. Zolang er niemand een zak chips naast me leegvreet op de bank ofzo. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:51

moi22 schreef:
Oh wauw musli waar ben je? :wow: Oostenrijk? Hier een enorme bergenfan dus krijg spontaan zin om te gaan

Ik doe ook niet meer aan beloningen voor mezelf als er wat af is. Het weer in kleinere kleding passen is al een hele mooie beloning.
Met eerdere afval pogingen wel gedaan. Als beloning mocht ik dan iets heel lekkers, meestal heel slechts dus O:). Nu gelukkig totaal geen behoefte aan dus ook niet de verleiding dat te doen.

Bovenste twee zijn vanuit de Zwitserse Alpen. Onderste twee zijn vanuit Lazise (regio Gardameer). Hier ook bergenfan :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:33

Ik had helemaal over je foto's heen gescrolt net Musli. Mooie omgeving zeg!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 23:07

Super snippergroen!

Wauw musli!! Geniet er van

ClaudiaHS asics zitten ook echt heerlijk! Ze hadden ooit een echte "harde" sneaker variant hoog en ik heb ze echt versleten. Ik heb ook de stoffen sport modelen gehad maar daar zijn mijn enkels te erge kneuzen voor :+
Een goede schoen kan wonderen verrichten :)

Roosch, is dst niet enorm lastig met smorgens opstarten? Dus smorgens uit bed komen en echt goed wakker worden? Drink je wel de hele dag? Ik vind het knap van je!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:19

Super snippergroen *\o/* ! En alvast veel plezier op Defqon. Waar is dat? Ik zag onderweg naar werk al bordjes staan gisteren.

Wow wat een mooie foto’s müsli!

En goed bezig Gaucho! Vegetarisch eten probeer ik ook steeds meer. Krijg buikpijn van veel vlees.

Roosch, IF werkt voor m’n vriend ook heel goed. Die kan het prima volhouden zo.

Na het avondeten eten heb ik mezelf ook afgeleerd. Was een aangeleerd iets en ik had niet eens echt trek :+.

Gisteren zei m’n zus dat ik was afgevallen, vond ik een leuk compliment!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 07:37

Hier even een dipje, ben nu 9 weken bezig, 11 kg kwijt. Maar afgelopen week helemaal niets kwijt, terwijl ik hetzelfde doe als vorige weken én meer ben gaan sporten. Gisteren een keer kaasfondue op, en meteen 0,8 kg er bij :( Hopelijk komende week weer de goede kant op. Het werkt wel motiverend om hier mee te lezen!

@Es_ther zeker leuk om te horen!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:09

ManonGrr schreef:
Hier even een dipje, ben nu 9 weken bezig, 11 kg kwijt. Maar afgelopen week helemaal niets kwijt, terwijl ik hetzelfde doe als vorige weken én meer ben gaan sporten. Gisteren een keer kaasfondue op, en meteen 0,8 kg er bij :( Hopelijk komende week weer de goede kant op. Het werkt wel motiverend om hier mee te lezen!

@Es_ther zeker leuk om te horen!!

Volgens mij wel vrij logisch om soms eventjes een pas op de plaats te maken qua gewicht. Kan aan hormonen liggen ook. Zit je rondom je eisprong? Ben je ongesteld? Kan allemaal van invloed zijn... Je hebt sowieso al hele mooie stappen gezet. Wees daar vooral heel trots op. Dat afvallen pakt wel weer op als je doorzet :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:14

@manon, ik ben het met müsli eens! Met warm weer hou ik ook meer vocht vast, dat heeft ook invloed. Probeer de moed er in te houden! Ook al is het soms wel rot als de weegschaal niet omlaag gaat.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 08:26

Ik hou de moed er zeker in! Vooral ook omdat ik me veel fitter voel door mijn nieuwe leefstijl. En eerlijk, 11 kg in 9 weken is gewoon ook veel, dat besef ik me ook wel. Dus het is niet erg als het een weekje wat minder gaat, maar ik moet het wel in de gaten houden. Ben nog lang niet klaar namelijk, en ik vind het ook leuk om resultaat te zien. Sowieso is mijn eisprong/ongesteldheid wel een dingetje. Ben inmiddels al 3 weken ongesteld, wel extreem licht maar toch.. wanneer het na de volgende stopweek niet voorbij is toch maar de huisarts bellen. Heb wel begrepen dat dit door het afvallen kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 09:01

IF ging ik ook wel goed op, merkte echt dat mijn snaaidrang er stukken minder van werd, maar ook hier viel ik uiteindelijk weinig mee af, dus dan komt de klad er al snel weer in..

Manon, het is idd niet raar om even stil te staan na zoveel afgevallen te zijn. Ik viel zelf met het predieet en de dagen na de operatie hard af, 12 kilo in 3 weken en stond vervolgens 3 weken stil (dat was wel even slikken na zo'n operatie :') )

Musli, wat een toffe foto's! Genieten!

moi22, hoe bevalt de Saxenda jou? Mijn collega is er ook net mee begonnen, zij reageert er best heftig op.