De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:07

Arabesk schreef:
Popstra schreef:
Vind dit echt verschrikkelijk :(

Ik zie af en toe filmpjes dat de mensen in Italie in quarantaine op hun balkons staan te zingen en muziek staan te maken. Is mooi om te zien. Heeft ook iets heel triests

En 2500 nieuwe besmettingen, ondanks de vrijwel lockdown.....

Je zou toch denken dat Nederland en de rest van Europa nu wakker schrikken.

De effecten van de lockdown zie je pas na 2 weken. Gisteravond was daar een mooie link over hier, moet even zoeken... maar testen geeft in principe inzicht in het verleden. Effect van een goede lockdown is (achteraf gezien) direct, iig in China was dat wel zo.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:08

Waarschijnlijk is het maandag uitgestorven in de supermarkten :=

WC papier heel bijzonder. Ik geloof dat ik hier ongeveer een halfjaar doe met een heel pak.

Ik moet waarschijnlijk de komende tijd juist extra werken. Terwijl andere doelgroepen waarschijnlijk juist om werk verlegen te komen zitten. Juist daardoor wil ik wel kijken of extra diensten kan afnemen om zo die groepen te steunen.

secricible

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:10

Blussem

Barbet schreef:
Of de moskeeën met het vrijdagmiddaggebed, sommige waren wel dicht maar anderen hadden er schijt aan en lachten om het corona.
Gewoon met honderden bij elkaar vanwege het vrijdagmiddag gebed.

Die geloven waarschijnlijk dat corona een straf van God is en dat God hun wel beschermt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Echwel schreef:
App jumbo werkt niet eens meer, wilde fles witte wijn toevoegen gaat dus niet..

Denk maar flink wijn gaan hamsteren, merk je niet dat wc papier op is.

Dat hoef ik niet te doen, doe ik ieder jaar als mijn favoriete wijn in de 1+1 gratis aanbieding is, heb nog zeker 150 flessen rood en rose staan. *\o/*

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:11

Neonlight schreef:
Echwel schreef:

Dat hoef ik niet te doen, doe ik ieder jaar als mijn favoriete wijn in de 1+1 gratis aanbieding is, heb nog zeker 150 flessen rood en rose staan. *\o/*

Kan je altijd nog een flesje ruilen voor een rol toiletpapier. :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:12

Neonlight schreef:
Echwel schreef:

First world problems.
WC papier. En.... wijn. :Y)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:12

Blussem schreef:
Waarschijnlijk is het maandag uitgestorven in de supermarkten :=

WC papier heel bijzonder. Ik geloof dat ik hier ongeveer een halfjaar doe met een heel pak.

Ik moet waarschijnlijk de komende tijd juist extra werken. Terwijl andere doelgroepen waarschijnlijk juist om werk verlegen te komen zitten. Juist daardoor wil ik wel kijken of extra diensten kan afnemen om zo die groepen te steunen.

Krom he.... ik heb ook besloten dat als mijn werk stil komt te liggen ik ga kijken of ik bij klanten de zorg kan ondersteunen. Al is het maar maaltijden klaarmaken en de boodschappen voor ze regelen. Of hun kinderen opvangen zodat zij hun werk kunnen doen. Alles is prima.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:14

Ik vraag me af of het zinvol is als mensen die niet thuis kunnen werken een bijdrage leveren in de zorg (deurklinken poetsen, eten rondbrengen etc) om het personeel iets te ontlasten. Misschien is het een dom idee hoor.

Edit: Blussum had hetzelfde idee zie ik nu :o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:14

lovee schreef:
Benzz schreef:
1150 IC bedden in Nederland ipv 200. En dan hebben we het calamiteitenhospitaal nog niet geopend.

Sommigen willen ook graag paniek zaaien volgens mij...........

Idd met paniek los je niks op, ze hebben bij ons al bijna de corona afdeling klaar, en plannen om de ok om te bouwen

Bij ons staat de Corona-vleugel ook al klaar (maar mag niet zo heten, dus we spreken over ‘Cohort-vleugel’).
OKs ombouwen heb ik ook wat over gehoord, en we gaan poli’s afschalen. Ik ga dus morgen extra werken (niet thuis) om daarvoor zorg te dragen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:15

Sizzle schreef:
Ik vraag me af of het zinvol is als mensen die niet thuis kunnen werken een bijdrage leveren in de zorg (deurklinken poetsen, eten rondbrengen etc) om het personeel iets te ontlasten. Misschien is het een dom idee hoor.

Lijkt me zeker nuttig :j En ook nodig volgens mij. Waar bepaalde groepen kunnen worden ontlast, zou dat ook moeten gebeuren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:15

Er zijn ook mensen die niet thuis kunnen werken, maar gewoon op het werk worden verwacht

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:16

Sizzle schreef:

Nu nog niet denk ik. Sterker nog, de meeste instellingen houden nu juist nog zoveel mogelijk mensen juist weg. Maar als het echt uit de hand gaat lopen en de fase van indammen voorbij is denk ik wel dat daar behoefte aan komt ja.

Astorga

cobiie schreef:

Ik wil wel een rol wc-papier ruilen voor een halfje volkoren. Dacht dat ik in een nuchter dorp woonde, maar al het brood was weg (3 supermarkten). Ben bang dat er morgen ook niets meer is na mijn dienst. Dan maar een weekend werken op ontbijtkoek en havermout..

Ik weiger echt om mee te doen met die hamsterhype. Desnoods leef ik alleen op vegaburgers. Door aanbiedingen heb ik daar toevallig veel van in huis.

Loretta

Arabesk schreef:
En 2500 nieuwe besmettingen, ondanks de vrijwel lockdown.....

Je zou toch denken dat Nederland en de rest van Europa nu wakker schrikken.

Gaat niet gebeuren. Is al zo vanaf het prille begin zo. Nederland heeft nog niets anders gedaan dan achter de feiten aan te lopen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:17

Sizzle schreef:

Ik werk in de zorg in een ondersteunende functie en wij kregen van een aantal ex-verzorgenden al het aanbod dat ze wel wilden komen helpen.
We zijn nu aan het onderzoeken hoe dat verzekeringstechnisch zit, maar wel heel mooi dat mensen dat doen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:19

Wat ik me afvraag....

Ik ben heel de week al thuis van werk omdat ik hoest. Het wordt niet beter.
Wat nu als ik nog 1,5 week hoest... Zal ik dan nog echt 1,5 week thuis moeten blijven volgens het RIVM......?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:20

PSvanLot schreef:
Wat ik me afvraag....

Wat nu als ik nog 1,5 week hoest... Zal ik dan nog echt 1,5 week thuis moeten blijven volgens het RIVM......?

Yep.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:20

Neonlight schreef:
Echwel schreef:

In geval van quarantaine zit jij goed

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:24

Ik wilde gewoon wat kleine boodschappen halen net als ik altijd doe ongeveer 3x in de week. Toch maar iets meer meegenomen zodat ik deze week niet nog een keer hoef. Wat een drama.. had een man voor mij die zijn halve karretje vol had met Chocoladevla.. dan denk ik wat moet je daarmee dat gaat ongeveer een week mee dan is het over datum..
Laatst bijgewerkt door Kimberley_ op 13-03-20 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Astorga schreef:
PSvanLot schreef:
Wat ik me afvraag....

Yep.

Eigenlijk hoop ik dat mijn baas daar anders over denkt. Hoestte ook al voor afgelopen vrijdag en dat zal nog wel een tijdje duren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

cobiie schreef:
Neonlight schreef:

Mooi niet, vandaag ook nog wc papier gekocht (niet gehamsterd, deze pak had ik normaal ook gekocht :)) ).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:25

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:25

PSvanLot schreef:
Astorga schreef:

Yep.

Eigenlijk hoop ik dat mijn baas daar anders over denkt. Hoestte ook al voor afgelopen vrijdag en dat zal nog wel een tijdje duren.

Ik hoop dat jouw baas daar niet anders over denkt...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:30

Afbeelding
:D