3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:18

Ik kom ook weer eens binnen vallen :=

Jeetje, maanlicht wat poedersuiker! Sterkte.

Ik heb besloten om voorlopig niet meer te wegen maar te meten. Ben zoveel bezig met fysio dat echt steeds meer een soort krachttraining en cardio in een wordt, dat ik niet weet of het nuttig is om te wegen.

Ga in Mei een weekendje weg, zou het leuk vinden als er dan echt wat zichtbaars vanaf is :+
Vandaag werken, vanavond naar het zuiden en met de vriend en vrienden de stad in!
Fysio heeft liever niet dat ik teveel drink, omdat ik moet zorgen dat ik wel goed kan blijven lopen en mezelf kan corrigeren en opvangen hahaha, dus dat is ook weer beter voor me :’)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 10:20

Ohh Kimmie, jij eet altijd zulke lekkere dingen :9

Ik weet nog niet hoe mn dag vandaag gaat worden, hebben afscheidsborrel van een collega dus denk dat ik daarna ff wat te eten haal, geen zin om nog voor mezelf te gaan koken.

O: Skyr met frambozen en lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en ei, kom mosterdsoep
T: mueslireep (fruit was op :+ )
T2: 2 glazen witte wijn en een paar hapjes (geen idee wat er op tafel komt)
A: geen idee, denk dat ik een wokgerechtje haal oid

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:54

Maanlicht: Wat jammer voor jou. En inderdaad een rotstreek van die ex. Ongelofelijk! Vooral niet aan jezelf twijfelen. Wat ik hier las was zeker niet negatief naar je vriend toe. Je uitte je gevoel en twijfel niets meer. Ik hoop dat je snel terug ritme vindt in je leven. Dikke knuffel!

Gisteren toegegeven aan mijn craving en heb een kleine pizza besteld. O wat was die lekker!!! Gisteren ook naast de pizza ook nog 1 cakeje en een koek gegeten.

Vandaag toch proberen mijn best te doen. Heb al met mijn paard gereden (hij liep top maar ik ben zo snel buiten adem) en de stallen gedaan. Heb wel het gevoel van compleet op te zijn. Mijn hoofd en lijf doen pijn.

Gisteren heeft onze hond ook een slag gehad van mijn paard. DA laten komen en bleek allemaal nog mee te vallen. Vandaag loopt ze toch al iets beter rond en je ziet dat ze zich beter voelt. Oef gelukkig maar. Zal vooral een grote blauwe plek zijn. Met heel veel TLC komt alles goed.

O: Yoghurt met muesli.
M: Zal toast zijn met een groentenspread. (Juist geschreven? :o? )

De rest weet ik nog niet. Alleszins iets met verse prei. Deze ligt hier al de hele tijd te wachten om klaar gemaakt te worden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:17

Lastig Laibadji. Fijn dat de pizza lekker was! Hier twijfel ik soms ook om wel of niet toe te geven aan iets ongezonds als ik me super poedersuiker voel. Maar ik weet dat ik, over het algemeen, me erna juist nóg poedersuiker ga voelen. En trots ben op mezelf als ik, ondanks alle negativiteit, niet toegeef aan iets ongezonds. Voor mij is het juist moeilijker om niet ongezonde oliebol te eten als ik iets te vieren heb. :') Dan "mag" ik het al sneller voor mezelf.

Fijn dat er verbetering is Dilan!

Mooie oortjesfoto Maanlicht. Nogmaals echt een poedersuiker van die ex van je ex. Maar ook van je ex. Communicatie is de key, helaas denkt niet iedereen daar hetzelfde over. Sterkte de komende tijd, en mn inbox staat helemaal open voor je!

Mijn boktnaam komt heel simpel van mijn eigen naam. Ik heet Sanne. Dat was al bezet, dus heb er deze variant van gemaakt.

Wat is er gebeurd Marlinde? Wat vervelend dat je een emotie-eetdag hebt gehad. Hoop dat je je weer wat minder rot voelt!

Lekker lijstje Kimmie! Het verbaasd mij iedere keer ook weer hoe "groot" valentijnsdag gedaan wordt hier.

Mooi doel Benth! Waar ga je heen in mei?

--

Ontzettend drukke week gehad hier. Maandag en Woensdag een training in Amstelveen gehad wat neer kwam op 3 uur enkele reis met het OV. Qua avondeten maandag goed uit de bocht gevlogen helaas. S'avonds kwam ook de realisatie dat ik het echt heb lopen verslonzen de laatste weken. Gelukkig niks aangekomen maar gewicht stond wel stil. Nu sinds dinsdag weer streng en de weegschaal gaat geleidelijk aan weer naar beneden. Gisteren wel uiteten geweest met mijn ouders, maar geen grote schade.

Ik zit nu t/m woensdag in het huis van mijn ouders om op de dieren te passen, heb aardig wat huishoudgeld gekregen van ze dus ik ga zo even flink gezonde lekkere dingen inslaan bij de Jumbo. <3 Oh en vanmiddag een flink stuk wandelen met de honden door het bos. Nu al zin in met dit mooie weer!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:25

Sanne, lekker even het huis voor je alleen. En het is echt prachtig weer om bos in te gaan. De trainingen waren voor je nieuwe werk of niet?

Laura, lekker zo’n borrel ik het vooruitzicht. En dat wokgerecht niet minder.

Laibadji, ik zou het afvallen even loslaten. Niet dat je maar moet eten wat los en vast zit. Maar er even minder mee bezig zijn, niet wegen, geen kcal tellen of schema volgen. En richten op je mentale gezondheid.

Benthe, goed vooruitzicht en mooi doel zo’n weekend weg.

Hier nog beetje zoekende in kcal verhogen. Van weekend maar eens beter voor gaan zitten. Valkuil is dat ik ineens weer alles en veel te veel ga eten, dat moet ik dus niet doen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:38

Guys! Ik ga niet alles teruglezen (wan dat zijn zo'n 8 pagina's gok ik zo) :p
Maanlicht; wat kloterig? Volgens mij heb je je ook niet heel naar gedragen hier toch, ik heb nooit gekke berichten gezien?! Hoop inderdaad dat die meid trots is op zichzelf, als het z'n ex is heeft het meer met een soort wraak te maken volgens mij. Alle goeds voor jou en hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt, laat je niet omver duwen door dat soort mensen. ;(
Oh Laura, heb je die mosterdsoep zelf gemaakt? Of uit een pakje? Ik zoek nog steeds een makkelijk recept, mijn vader maakt het wel eens maar die heeft dan 'een theelepel van dit, een eetlepel van dat' en ik weet nu al dat ik dan de restjes weg moet gooien omdat ik het verder nooit gebruik :')
Mijn naam komt uit de Penny vandaan haha! Ik had 1 lievelingsverhaaltje van een meisje die een paard genaamd Castilja had, en heb toen besloten dat ik mijn eigen paard later ook zo ga noemen. Indien mogelijk natuurlijk.
Ik heb trouwens een tip; Melkunie heeft nu een soort yoghurt in een drinkpakje (soort breaker) met fantastische voedingswaarden; 10 gram koolhydraten, geen vet en 20 (!) gram eiwit per pakje. Ik heb bijna mijn hele koelkast vol liggen met die dingen inmiddels. Echt een aanrader voor als je je af vraagt waar je die eiwitten toch vandaan moet halen altijd (me) :p
Hier gaat het met afvallen erg goed, maandelijkse feest is voorbij en vanmorgen ineens een kilo lichter dan eergisteren. Verder zie ik ook aan mijn lijf dat het weer een beetje in een shape komt waar ik blij van word. Ben niet veel aan het sporten, maar ik wandel veel (zometeen ook weer 45 minuten naar mijn ouders) en dat bevalt prima.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:46

Nee niet zelfgemaakt, is in bedrijfsrestaurant van mn werk

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:57

Wat gedoe met mijn vriend ook, en vanmorgen waren er weer dingen verdwenen uit mijn keukenkastjes... dan baal ik weer zo...

Maar ben niet gaan emotieeten
O: banaan
L: pancakes met browniecrumble, slagroom en stroop (brownies and downies)
A: risotto met champignons, paprika en bleekselderij
B: legday met sporten, 30 min fietsen en denk 13.000 stappen ofzo uiteindelijk. :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:02

Training was inderdaad voor mn werk, Linoleum! Wel echt heel erg leuk gelukkig, en er was een goede lunch geregeld! Misschien kun je, je dagelijkse producten vervangen door producten die wat hoger zijn in kcal? Geen magere melk maar juist volle melk, etc.?

Castilja ik ga toevallig vandaag een recept voor mosterdpreisoep proberen, heb hem van de AH.

Balen Marlinde. :(:) Jij had toch die huisgenoot die vanalles van je jat? Echt super super poedersuiker lijkt me dat..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:36

Ik kom ook graag terug, vakantie en buikgriep zijn voorbij := ging even helemaal niet goed. Maar gelukkig nu niet meer ziek.
Geen zware ongezonde dagen gehad, behalve stukje ijstaart en alcohol en af en toe frietjes.

Op dit moment vooral kha en niet echt keto, maar zal wel weer wat strenger zijn.
Wel erg fijn naar de sauna/zwembad geweest en bikini die voordien nogal wat vetjes liet zien, paste nu netjes aan, zag er gewoon goed uit. Ben er nog niet, maar het is toch een kleine mijlpaal.

Ik ga niet op iedereen reageren, iets teveel pagina`s (jullie gaan hard _/-\o_ ) maar heb het wel gelezen!

Eten vandaag:
O: bulletproof koffie, notenmix, lijnzaad, pompoenpitten en pijnboompitten, yoghurt.
L: crackers met boter, kaas en pindakaas
A: aubergine, courgette, prei, tomaat, paprika, tikka masala saus met tomatensaus en pindakaas er in.
T: ga waarschijnlijk nog koekjes maken. Maar ze niet allemaal opeten :')

B: 25min HIIT, 30min yoga in de avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:40

Ik heb keurig de openingspost gelezen (wat een grafwerk haha) en zou hier graag mee kletsen.

Afvallen niet perse een doel maar goed en verantwoord eten en in mijn lichaam zitten wel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:04

Sanne, ja moet even kijken of ik vollere producten kan gebruiken. Maar gaat denk ik meer in de hoeveelheden en meer eiwitten zitten.

Aria, lekker genoten van je vakantie zie ik. De buikgriep begin ik maar niet over :P en heerlijk gevoel als je bikini beter zit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:23

Ja ik heb die leipe huisgenoot... Gisteravond gezeur, vanmorgen weer dingen weg... dus ik was goed pislink. Net met een vriendin + haar zusje naar de markt geweest (lopend) en daar ontbeten/geluncht. Dat was heel gezellig. :j
Maar zometeen naar de psych en daar heb ik eigenlijk geen zin in. :o En daarna sporten samen met een vriendin (als het lukt). En daarna gaan we samen koken en eten. :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:46

Ik heb wel iets heel lekkers ontdekt! In België verkopen ze in de Delhaize heerlijke groentenbeleg. Het was de eerste maal dat ik dat at. Ik heb eentje op basis van wortel en eentje bruschetta. Heel laag in calorieën. Heerlijk gewoon!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:28

Maanlicht: Wat een ongelooflijke trut zeg :oo Echt intens triest van haar.

Mijn boktnaam.. geen idee meer eigenlijk haha. Willekeurig woord gekozen. Mijn eigen naam vond ik te obvious (Kymberley). Ik had ook eerst een andere boktnaam maar die heb ik gewijzigd. Geen idee meer wat het eerst was, haha.

Laibadji: Klinkt heerlijk! Fijn dat het beviel :)

Marlinde: Lekker dagje! Balen van je huisgenoot..

Vec: Welkom :)

Aria: Welkom terug!

Ik zal later wat uitgebreider posten, ben nog aan t werk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:45

Dilan, ik ben jaloers op al jouw tijd voor paardrijden en zo’n leuk paard! Zie hele tijd foto’s voorbij komen in Endomondo topic.

Marlinde, al oplossingen gevonden in je topic?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:27

Knuffel voor jou Marlinde! Je mag me altijd een berichtje sturen he.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:58

Jeetje Maanlicht, wat rot dat dit nu zo moet. Sterkte :(:)

Wat een vervelende situatie Marlinde! Hopelijk kun je snel een ander plekje vinden. Wel een lekker lijstje vandaag!

Wat balen van je vakantie Aria. Die bikini die beter zit is dan het enige voordeel :')

Ik heb verder niet de tijd om op iedereen te reageren, zie wat lekkere lijstjes voorbij komen :) Fijn weekend allemaal!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:02

Ik heb eindelijk weekend. En natuurlijk is dit goed ingeluid met een rit te paard. :D

Kon ook niet anders. Vroeg vrij en heerlijk weer. :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:19

Ik start meteen met een vraag. Zijn er hier mensen die whey eiwitten gebruiken in bv gezonde muffins?

Vandaag 4 liter soep gemaakt.
Pastinaak met gebakken kastanje champignons en
Brocolli zoete aardappel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:21

vec schreef:
Ik start meteen met een vraag. Zijn er hier mensen die whey eiwitten gebruiken in bv gezonde muffins?

Voor ik plantaardig at, deed ik dit regelmatig. :j
Weet alleen niet meer of je dan het eiwitpoeder extra toevoegd of een deel van het meel vervangt.

Op de site Fit with Marit zag ik altijd leuke recepten voor eiwitrijke muffins :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:22

Dilan93 schreef:
vec schreef:

Voor ik plantaardig at, deed ik dit regelmatig. :j
Weet alleen niet meer of je dan het eiwitpoeder extra toevoegd of een deel van het meel vervangt.

Op de site Fit with Marit zag ik altijd leuke recepten voor eiwitrijke muffins :)

Het is vooral voor spieropbouw. Je hebt overigens ook plantaardige eiwitten.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:28

Klopt, ik gebruik nu Orangefit. Vind veel plantaardig poeder niet zo lekker. :')

En ik vind Orangefit fijn omdat ze vrij pure producten maken. :)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:29

Iemand een lekker idee voor wafels of pannenkoeken zonder suikeren/of bloem? Ik zag al bananen pannenkoeken voorbij komen. Hoe doen jullie dit?

Ik heb reeds een paar recepten geprobeerd maar alle pogingen mislukken. Alles blijft vast plakken aan de pan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:33

heerlijk zijn bananenpannenkoeken!!

Ik doe een grote banaan, 2 eieren en een handje havermout. Wat boter in de pan en dan heel langzaam gaar laten worden. Ik doe er in het begin een deksel op zodat ie van 2 kanten mooi gaart.

Maar zeker het vuur niet te hoog zetten.

Pannenkoeken zonder suiker maken is niet zo'n probleem. Wel zonder bloem.