Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9621
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:13

Hahaha klinkt als een ey-rolling werkmoment :+
Vind het knap dat je dat uberhaupt trekt met zo'n krijsend kind, zou echt mn handen op mn oren zetten en terug gillen :P

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:01

RoyceMack schreef:
Ik had van de week een client van mij (ze is 6 weken geleden oma geworden) met een beperking aan haar rechter arm/hand. Ze wilde graag haar kleindochter op kunnen tillen, kunnen voeden, aan en uitkleden en luier verschonen.
Oke. Uh... Ik ken alle tips en trucs maar dan moet ik toch observeren hoe mevrouw dat van nature zou doen. Uhg..
Afspraak gemaakt. Client (oma), haar dochter (moeder) en jonge spruit van 6 weken stonden me al op te wachten.
Dochter/moeder wilde gelijk kind in mn armen geven zodat ik het bij oma op schoot kon positioneren. 'nou uhhh, dat moet oma doen want die moet oefenen'... Afwimpel nummer 1. Na 5 x in en uit de maxicosi was de spruit het wel zat en zette een keel op. Het tutje zou er bijna in verdwijnen.
Helaas hield niks en dacht oma om even de luier te verschonen. Ging hartstikke goed (client en dochter blij) maar spruitlief werd er niet blijer van. Toen nog uitkleden en weer aankleden en oma werd zenuwachtig van het gekrijs (dat station was ik allang gepasseert) en vergat hoe ze de arm door een mouw moet proppen. Ik ontkwam er niet aan om oma te helpen dr kleindochter aan te kleden. Ik heb het overleeft. En weet ook gelijk weer dat ik het nogsteeds helemaal niks vind.

Jeetje wat een sessie. :+ Ben je fysiotherapeut of ergotherapeut of iets in die richting?

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:05

Ik heb weleens het idee dat sommigd mensen zich heel prima kunnen vinden in het 'gezapige' van het leven maar het interessant vinden om te doen alsof ze 'als ze vrij waren om te gaan een zus of zo'n spannend leven zouden leiden'. Zoals een hond brutaler is aan de riem dan wanneer ie los is. Beetje stoer doen of misschien naar bepaalde facetten hunkeren. En dan snel terugrennen naar het veilige leven. Dus ik neem dat tyoe geklaag niet altijd serieus.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:34

Ik werk nu dus in een kattencafé. Met zo'n leuke kattenruimte waar je kunt zitten, eten of koffie drinken, en natuurlijk met de katten spelen.
Blijkt dat een van de redenen dat de eigenaar niet alleen wil staan is dat als ze in de keuken broodjes staat te maken bijvoorbeeld het zomaar kan gebeuren dat kinderen die katten gaan lopen zieken. En de ouders zeggen er natuurlijk niks van. -O- Beetje jammer. Gelukkig hebben ze wel een privé-kamer waar geen nieuwsgierige kinderen kunnen komen

Laurora

Berichten: 2654
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:05


Hutcherson

Berichten: 7456
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:53

Magrathea schreef:
RoyceMack schreef:
Ik had van de week een client van mij (ze is 6 weken geleden oma geworden) met een beperking aan haar rechter arm/hand. Ze wilde graag haar kleindochter op kunnen tillen, kunnen voeden, aan en uitkleden en luier verschonen.
Oke. Uh... Ik ken alle tips en trucs maar dan moet ik toch observeren hoe mevrouw dat van nature zou doen. Uhg..
Afspraak gemaakt. Client (oma), haar dochter (moeder) en jonge spruit van 6 weken stonden me al op te wachten.
Dochter/moeder wilde gelijk kind in mn armen geven zodat ik het bij oma op schoot kon positioneren. 'nou uhhh, dat moet oma doen want die moet oefenen'... Afwimpel nummer 1. Na 5 x in en uit de maxicosi was de spruit het wel zat en zette een keel op. Het tutje zou er bijna in verdwijnen.
Helaas hield niks en dacht oma om even de luier te verschonen. Ging hartstikke goed (client en dochter blij) maar spruitlief werd er niet blijer van. Toen nog uitkleden en weer aankleden en oma werd zenuwachtig van het gekrijs (dat station was ik allang gepasseert) en vergat hoe ze de arm door een mouw moet proppen. Ik ontkwam er niet aan om oma te helpen dr kleindochter aan te kleden. Ik heb het overleeft. En weet ook gelijk weer dat ik het nogsteeds helemaal niks vind.

Jeetje wat een sessie. :+ Ben je fysiotherapeut of ergotherapeut of iets in die richting?


Yep, ergo ben ik :). Uiteraard is mijn doelgroep volwassenen en ouderen. Mijn collega doet de kinders...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:45

Ik fiets net hier door de winkelstraat, en moest even wachten omdat er een grote gele hoogwerker stond, met het bakje op de grond. Verfspullen erin, en een kind wat erop aan het klimmen was.
Links stond een groepje volwassenen...
Schilder komt aanlopen (die was kennelijk iets halen), “Hey! Daar mag je niet op klimmen!”
Kind: “ja hoor, dat mag van papa”...

En papa (aanname dat hij bij dat groepje stond) zei niks.... :n

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:50

LadyMadonna schreef:
Ik fiets net hier door de winkelstraat, en moest even wachten omdat er een grote gele hoogwerker stond, met het bakje op de grond. Verfspullen erin, en een kind wat erop aan het klimmen was.
Links stond een groepje volwassenen...
Schilder komt aanlopen (die was kennelijk iets halen), “Hey! Daar mag je niet op klimmen!”
Kind: “ja hoor, dat mag van papa”...

En papa (aanname dat hij bij dat groepje stond) zei niks.... :n

Dan mag men dat kind wel eens uitleggen dat papa daar helemaal niet over gaat, en dat papa dat zelf ook maar heel goed in zijn oren moet knopen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:10

Laurora schreef:

Pfoe, heavy :')
De zieligste is duidelijk die met de hond en die met de kat die nu op de grond moet zitten ipv geknuffeld te worden |(

Roycemack, ja zoiets dacht ik al := Leuk, kies je voor een beroep zonder kinderen, krijg je ze er gratis bij! Woei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:13

LadyMadonna schreef:
Ik fiets net hier door de winkelstraat, en moest even wachten omdat er een grote gele hoogwerker stond, met het bakje op de grond. Verfspullen erin, en een kind wat erop aan het klimmen was.
Links stond een groepje volwassenen...
Schilder komt aanlopen (die was kennelijk iets halen), “Hey! Daar mag je niet op klimmen!”
Kind: “ja hoor, dat mag van papa”...

En papa (aanname dat hij bij dat groepje stond) zei niks.... :n


Gewoon instappen en bakje weer omhoog doen, dan piepen ze wel anders _O-

Qimm

Berichten: 15200
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:18


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:20


Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:40

Hilarisch.

Hutcherson

Berichten: 7456
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 01:12

Ja lachen. Ik las dat bericht ook vanmorgen. Moest gelijk aan dit topic denkeb

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:42

Ze kon niet loslaten vanwege plakhanden :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:33

Maar ook echt: "ik riep nog loslaten". Want ja, als je kind niet naar je luistert ben je verder machteloos natuurlijk :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:48

https://www.oneworld.nl/harlot/het-hoge ... e-moeders/
Wat vinden jullie hier nou van?
Aan de ene kant denk ik; het klinkt wel alsof ze verkeerde info heeft gehad over haar situatie. Aan de andere kant had ze misschien meer van tevoren moeten regelen.
En verder heb ik ook wel een beetje zoiets van, je moet niet alles tegelijk willen. Heel leuk dat je wil studeren maar je moet niet verwachten dat iedereen naar jouw wensen buigt. Als ik een weekend heb voor een opdracht en ik krijg een oorontsteking in het weekend krijg ik ook geen uitstel, waarom heeft iemand met een kind er dan wel ineens recht op?
Volgens mij heb je als alleenstaande ouder al recht op bijv extra studiefinanciering. En daarbij, ja, je hebt er toch echt zelf voor gekozen, dan moet je ook de gevolgen accepteren denk ik dan.

Overigens is het natuurlijk wel volslagen idioot dat haar mannelijke kennis al die tegenslagen niet heeft en alleen maar wordt opgehemeld omdat hij het op kan brengen voor zijn eigen kind te zorgen :+

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:50

Deze chick is echt goed ziek in haar hoofd. Die heeft een kind voor de leuk gekregen en laat maar gewoon.

Ja ik ken haar.

Ohhhh de 1e helft van dat interview is al bij elkaar gelogen. Dom meelijwekkend schepsel.

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:58

Ik heb nieuws voor haar: niet alleen de universiteit is niet ingespeeld op vrouwen met kind, maar het bedrijfsleven zit er ook niet altijd om te springen, die werkende moeders. En terecht.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:59

ik zou als klasgenoot echt niet amused zijn als zij meer tijd krijgt omdat zij zo'n koter op de wereld heeft gezet zonder logisch na te denken. Ik ben ook universiteitsstudent en ik heb 2 honden die mijn alles zijn waar ik voor moet zorgen. Als 1 van hen (of allebei) ziek zijn en ik een weekend bij de dierenarts doorbreng krijg ik ook geen uitstel voor mij taken, waarom iemand met een koter dat dan wel moet krijgen is me niet duidelijk.
Lijkt me vanuit het artikel dat dit zo'n persoon is die vind dat de wereld om haar draait en iedereen zich naar haar wensen moet buigen.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:00

Ik moet echt op mijn handen zitten om niet de vuile was buiten te hangen. Stom wijf.

En terecht of onterecht, lange discussie. Gelukkig heb ik geen horeca ambities dus zitten we elkaar niet in de weg.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:13

Ik denk dat het best lastig is om én student te zijn én jonge ouder, want eerlijk is eerlijk, de gemiddelde student heeft gelukkig geen kinderen en is met heel andere dingen bezig. Ik heb alleen niet zoveel met dit soort huiliehuilieboeboe-dehelewereldistehehehegenmijhijhij-verhalen, en dat had ook prima over iets anders kunnen zijn dan een kind.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:16

Toch jammer als je op je 19e een kind baart en niet de aandacht krijgt die je verwachtte te krijgen :')
Ik ken haar verder niet, maar ik vind het vrij dom om aan een voltijdsstudie te gaan beginnen als je een jong kind hebt. Zeker als je dan ook nog verwacht dat men zich daar wel naar schikt speciaal voor jou. Voor dit soort situaties zijn deeltijdsopleidingen bedacht.

Urbanus

Berichten: 44960
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:23

Vooral dat gejank over alleenstaand. De vader en zijn familie willen doodgraag helpen maar zij speelt liever het zielige meisje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:19

En het ergste... dat heeft zich dus voortgeplant -O-