Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:20

Mooi dorp Gaucho en mooie foto's. Vooral met die zon, maakt het heel mooi.

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:24

Heerlijk iedereen! Loopt toch fijn zo in het zonnetje.

Ik was vanmorgen ook al op pad. Rug zeurt nog maar is niet meer echt pijnlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:22

Ruggen zijn altijd van die ondingen die te vaak problemen geven.
Het was of is daar zonnig. IK kijk hier nu tegen wolken en een klein beetje nevel aan, hoewel wel droog gelukkig.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:54

Joh echt, hier is het echt strakblauw

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:38

Ik ben even wat stil geweest.

De wandelingen en foto's zullen wel weer komen, maar niet meer met Habibi op de voorgrond.

Ik heb haar, vrijwel volledig onverwacht, gisteren moeten laten gaan, er was geen reeële andere keus meer. Ik ben de kluts nog behoorlijk kwijt.
Mijn vaste wandelvriendin, en buiten dat natuurlijk ook bijna 24/7 bij me geweest de laatste jaren, en in haar eerste jaren toen ze mee mocht naar mijn toenmalige werk ook. In haar jongere jaren heel actief in de wedstrijdsport. Mijn steun en toeverlaat in rottijden. Mijn meisje in supermooie tijden. Mijn hulphond na mijn operatie. Mijn vriendin, mijn huisgenoot, mijn partner in crime. Op een heel bijzondere manier enorm met mij verweven, vrijwel iedereen kende mij alleen met haar.
Ik moet afscheid nemen van veel meer dan 'maar een huisdier'.

Dit is eigenlijk natuurlijk vooral een leuk wandeltopic. Ik wou het toch hier laten weten, omdat de foto's nooit meer hetzelfde zullen zijn, en dat dat jullie ongetwijfeld ook op zou vallen.

Ik heb het er erg moeilijk mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:39

Heel veel sterkte Femke :(:)

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:08

Sterkte Femke.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:37

Wat heftig, heel veel sterkte, dat is echt een deel van je leven dat wegvalt

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:41

Ik lees en kijk al een hele poos mee in dit topic en wil je heel veel sterkte wensen. Bedankt voor alle mooie foto's met Habibi, ik ga ze missen.
Zo'n groot deel van je leven dat wegvalt, en dan zo onverwacht.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:47

Heel veel sterkte Femke. Want ontzettend verdrietig :knuffel:

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:08

Ach wat rot en moeilijk Femke. Heel veel sterkte!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:19

Femke_Tweety schreef:
Ik ben even wat stil geweest.

De wandelingen en foto's zullen wel weer komen, maar niet meer met Habibi op de voorgrond.

Ik heb haar, vrijwel volledig onverwacht, gisteren moeten laten gaan, er was geen reeële andere keus meer. Ik ben de kluts nog behoorlijk kwijt.
Mijn vaste wandelvriendin, en buiten dat natuurlijk ook bijna 24/7 bij me geweest de laatste jaren, en in haar eerste jaren toen ze mee mocht naar mijn toenmalige werk ook. In haar jongere jaren heel actief in de wedstrijdsport. Mijn steun en toeverlaat in rottijden. Mijn meisje in supermooie tijden. Mijn hulphond na mijn operatie. Mijn vriendin, mijn huisgenoot, mijn partner in crime. Op een heel bijzondere manier enorm met mij verweven, vrijwel iedereen kende mij alleen met haar.
Ik moet afscheid nemen van veel meer dan 'maar een huisdier'.

Dit is eigenlijk natuurlijk vooral een leuk wandeltopic. Ik wou het toch hier laten weten, omdat de foto's nooit meer hetzelfde zullen zijn, en dat dat jullie ongetwijfeld ook op zou vallen.

Ik heb het er erg moeilijk mee.

:knuffel: ach lieverd wat erg. Met tranen gelezen. Wat zal dit moeilijk zijn. Sterkte meid en bedankt voor het melden!!!
Dieren kunnen echt zo'n grote vrienden zijn. Ik hoop dat jij net als ik met Hercule over een tijd met dankbaarheid en glimlach terug kunt kijken. Voor nu is het alleen maar pijn en gemis. Sterkte meid.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:39

Heel veel sterkte! :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:03

Ach nee, wat een verlies.
Ik wil je hele veel sterkte toewensen en ik hoop dat je straks met een glimlach terug kan denken aan de fijne tijden. :knuffel:

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:15

Wat een ongelooflijk verdrietig bericht. Heel veel sterkte. En wat Pien zegt: als het verdriet wat weg is geebd dat je dan met een glimlach aan haar denkt. Maar voor is het gewoon K** ;(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:57

Wat verdrietig zeg, sterkte.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 18:32

Wat een verdrietig nieuws, sterkte!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:37

Ik was gisteravond nog even met een vriendin aan de wandel. Beide op vakantie geweest dus konden gezellig even bijkletsen.
Afbeelding
Afbeelding

Vanmorgen ook nog even een rondje door een explosie van groen. Wandelpaadje is bijna dichtgegroeid.
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat gezellig boterbloemen :D
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:27

Mooie lente foto's Faringo.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:05

Gisteravond een rondje rond een ander dorpje in de buurt. Ik ben gewoon thuis begonnen, rond het andere dorp en weer terug. Dus op zich niet zo'n boeiend rondje, was bijna 12km.
De rode nieuwbouwhuizen zijn de zgn. wisselwoningen. Wij hebben er in en rond ons dorp diverse staan. Dat zijn de woningen waar je tijdelijk in komt te wonen als je woning door aardbevingsschade moet worden versterkt of herbouwd moet worden.
Er zijn hier in het dorp al hele straten herbouwd.
Mijn woning stond eerst op een rode lijst, was daarna ineens 'veilig', en omdat er door anderen in de straat een WOB is ingediend krijgen we nu uiterlijk Q3 alsnog de uitslag van het bouwkundig onderzoek.
Niet dat ik me onveilig voel in mijn woning hoor, maar ik heb wel op diverse plekken schade en inmiddels al een 3e nulmeting gehad.

Als je tijdelijk naar een wisselwoning moet is dat beslist niet leuk. De woningen zijn volledig gemeubileerd en je zou zeggen dat is mooi. Maar eigenlijk willen ze je spullen niet verhuizen. Die gaan in opslag. Bij mij zou dat niet zomaar gaan. Ik wil mijn 600 boeken bij de hand hebben, je wilt niet weten hoe vaak ik een boek grijp 's avonds. Ook wil ik dingen als reserve paardenspullen, skis, schaatsen e.d. wat op zolder ligt op zolder houden, want altijd als je denkt het niet nodig te hebben heb je het wel nodig. Als ik dus in zo'n wisselwoning moet zal daar zeker over gesproken moeten worden. Germie doet daar niet tijdelijk afstand van. Een ander punt zijn mijn duikspullen. De woningen zijn voorzien van laminaat en ik heb nu vinyl. De reden is dat ik nu gewoon natte spullen op de grond kan dumpen en later opruimen. Ook kan ik zware flessen en spullen in de gang zetten zonder schade. Bij laminaat kan dat niet en het is de bedoeling dat na 6-12 maanden een ander in zo'n woning komt te wonen. Dus als ik dat ooit moet, dan is de vloer niet meer bruikbaar, terwijl ik wel netjes ben maar dit zijn dingen die niet te voorkomen zijn wegens mijn hobby. :D

Ooit was het plan om bij alleenstaanden kleine woningen met 1 slaapkamer als wisselwoning aan te bieden. Je denkt toch niet dat ik daar akkoord mee zou gaan? Ik betaal nu hypotheek voor een 1 gezinswoning met 3 slaapkamers. Die loopt door. Dan ga je toch niet in een hotelkamer leven? Ik geloof dat dat nu van de baan is.

Maar goed, het verhaal van de wisselwoningen is dus niet rooskleurig. Het is een hoop gedoe, ze lopen enorm achter met de versterkingen. Maar het wijkje bij ons in het dorp is eigenlijk best een mooi wijkje met zgn. tijdelijke woningen. Ik zal daar ook eens langslopen en een foto er van maken.

Kortom, dit keer geen hele boeiende foto's van de wandeling, maar wel een beetje achtergrond.

Oh ja, de watervogels hebben het druk met het verzorgen van hun kroost :D

Afbeelding

De wisselwoningen:
Afbeelding

Huizen langs een straat 3km verderop, genomen met een zoomlens:
Afbeelding

Watervogels en hun kroost:
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:45

Oh heerlijk zomers die bloemenfoto's.

Germie, niet om het een of ander, maar het valt me op dat je eigenlijk zeer weinig tot niet op anderen reageert, maar alleen zelf komt posten. Het zou leuk zijn als je actiever deelnam door ook op de foto's en/of verhalen van anderen te reageren ;)
Ik reageer ook echt niet op alles, want het gaat hier gewoon hard en niet alles is wandel-gerelateerd, maar ik probeer zoveel mogelijk actief deel te nemen iig.

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:48

Heel veel sterkte Femke! <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:05

Goof schreef:

Germie, niet om het een of ander, maar het valt me op dat je eigenlijk zeer weinig tot niet op anderen reageert, maar alleen zelf komt posten. Het zou leuk zijn als je actiever deelnam door ook op de foto's en/of verhalen van anderen te reageren ;)
Ik reageer ook echt niet op alles, want het gaat hier gewoon hard en niet alles is wandel-gerelateerd, maar ik probeer zoveel mogelijk actief deel te nemen iig.

Ik heb anders gisteren nog op pien en farango? Gereageerd. Dus rare opmerking.
Misschien niet op iedereen, maar wel op diverse dus. Dus volledig onjuiste constatering. ;)
No hard feelings.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:29

germie schreef:
Goof schreef:

Ik heb anders gisteren nog op pien en farango? Gereageerd. Dus rare opmerking.
Misschien niet op iedereen, maar wel op diverse dus. Dus volledig onjuiste constatering. ;)
No hard feelings.

Daarom zei ik ook 'zeer weinig'.
Het valt me gewoon op. Idd 'no hard feelings'.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:45

Dus compleet onjuiste constatering. :D Ik ben niet hele dagen online, dus kan wel eens wat missen.
En verder wandel ik zelf ook af en toe nog eens. ;)
Op de telefoon laden foto's niet, dus dan zie ik ook niets.