Ik wil ook zo graag weer lopen.. Maandagochtend voor het laatst gelopen en dat was weer de eerste keer sinds die ene keer in Italië. Ging echt heel slecht, was na 10 minuten compleet gesloopt. Wel mijn hele rondje afgemaakt. Dinsdag naar de kaakchirurg geweest om twee verstandskiezen te laten trekken dus ik ben nu weer (letterlijk) uit de running.. Nooit gedacht dat het zo vervelend zou voelen om niet hard te lopen.
Ik heb ook tien keer liever een adder dan dazen. Die zijn echt walgelijk. Ik heb voor het eerst geen spierpijn van mijn 10 km. Net nog maar 23 km gefietst in een uurtje
Dat is vervelend. Ik heb dat ook bij een kies gehad, verschillende keren terug gemoeten om het schoon te laten maken en zelf dagelijks met een spuitje moeten spoelen. Hechting moest er toen uit, maar dat was wel prettig, die trok ook nog eens aan de wond.
Vorige keer heb ik het inderdaad ook gehad, toen kon ik twee weken niets van de koorts. Uiteindelijk ook terug gegaan, inderdaad ook met een spuitje spoelen. Stinkt ook zo lekker, haha!
Ik ben nu uit voorzorg maar vast aan het spoelen met speciale mondspoeling, en tweemaal daags met het spuitje. Hopelijk is de pijn snel weg.
Sterkte maanlicht! Ik heb ook een fikse ontsteking gehad nadat de verstandskies moest laten trekken. Werd gespoeld met verdunde waterstofperoxide. Was altijd erg aan het bruisen maar in combinatie met antibiotica was het zo over.
Hmm slangen daar ben ik geen fan van. Ik loop er met een boog omheen
Ik lees veel over voeding en drinken, eigenlijk let ik daar niet zo op. Drinken wel wat meer, maar met loopjes tot 10km gaat het best prima zonder teveel poespas wat eten en drinken betreft.
Ik ben er een beetje uit geweest, zo'n 6 weken last gehad van een hardnekkige verkoudheid, bah! Nu pas twee keer weer gelopen, eerste rondje krap aan 4 km, FEM. Snelheid 9.25. Tweede rondje vandaag, 5km, gem. Snelheid 9.75. Maar het viel nog niet mee.
Rustig aan maar weer opbouwen naar de 10km, en hopelijk kan ik dan gaan werken aan meer km.
Ik heb vandaag weer een rondje gedaan, van ongeveer 6 km. Runkeeper ontving een stuk geen gps, dus weet het niet precies. Ik had nog wat zware benen en last van de warmte, maar het ging op zich redelijk. Als ik weet dat ik rond de 10km ga lopen, eet ik een uur van tevoren nog wat fruit of iets anders en drink ik ook nog zeker een glas water. Dan gaat het allemaal net wat makkelijker.
Door het lopen leer ik wel water drinken, waar ik dat vroeger nauwelijks dronk, dus mijn drinkpatroon is verbeterd. Ook eet ik niet voor het lopen, en na het lopen heb ik dan geen zin meer in avondeten, maar meestal dwing ik me wel, want ik moet zeker niet afvallen.
Watermeloen zou trouwens goed zijn voor de spieren, bevat citrulinemalaat.
Supervixen netjes gelopen! Ik doe hetzelfde als ik weet dat ik langer dan een half uur ga lopen, neem ik een banaan en drink ik genoeg van te voren.
Gisteren 55 min gelopen. Ging niet zo snel, maar liep ook op onbekend terrein en bij elke splitsing moest ik ff denken welke kant ik op wilde.
Venthe
Geplaatst: 27-07-15 06:57
Iedereen is weer lekker aan het lopen geweest Lovelys ik vind het ook altijd lastig om nieuwe route te lopen dan moet je zo bezig zijn met waar je heen wilt! En ik heb ook nog eens geen richtingsgevoel haha
Gisteren mijn laatste duurloopje gehad, 12,5 km in 1:07 heerlijk rustig gelopen in het zonnetje langs het water! Vanavond weer baantraining en dan herstelweek (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag rustige loopjes van 20 minuten)
Hier afgelopen week weer een 90plus km week gemaakt. Nog 10 weken (plm50 trainingen) te gaan tot de marathon. Rust weken zullen hier voorlopig dus nog niet aan de orde zijn. Maar vandaag wel een rustdag. Ook wel eens lekker want afgelopen week dus 6 trainingsdagen (waaronder een wedstrijd).
Ik heb ook totaal geen richtingsgevoel maar probeer altijd toch wel nieuwe routes te ontdekken. In eigen omgeving geeft het ook nooit problemen want dan kom je altijd wel ergens bekend uit . Maar als ik op vakantie locatie gaat lopen wil ik ook nog wel eens totaal de weg kwijt raken. Goede voorbereiding is dan alles. Heb eind mei in de Eifel een trailroute gelopen maar daar had ik dan van te voeren uitgezocht bij hoeveel km ik ongeveer een 'pad' zou moeten inslaan. Was toen na afloop niet zo zeer trots op de gelopen km en hoogte meters maar vooral over het feit dat ik het hotel weer teruggevonden had. nu kan ik voor nood wel de navigatie van mijn garmin horloge gebruiken. Niet heel duidelijk maar je weet in ieder geval dat je in de goede richting loopt. Gebruik het weinig maar geeft wel een veilig idee.
Aanstaande vrijdag vlieg ik naar La Palma voor twee weekjes. De hardloopkleren gaan mee en ik hoop dat ik een keer kan hardlopen. Er is daar alleen nauwelijks een rechte weg te vinden, dus dat wordt serieuze hellingen trainen..
Grit
Geplaatst: 27-07-15 09:29
Greetje63 schreef:
Was toen na afloop niet zo zeer trots op de gelopen km en hoogte meters maar vooral over het feit dat ik het hotel weer teruggevonden had.
Venthe, 12.5 km in 1.07u en dan lekker rustig gelopen. Zou voor mij een martelloop zijn geweest
Ik liep inderdaad gewoon in de buurt en maakte mij dus ook niet al te druk waar ik uit zou komen.
Supervixen
Geplaatst: 29-07-15 15:02
Net mijn record op de 7km verbroken. 7.04 km in 37.20. Ging lekker. Ik merk dat ik goed hard kan lopen rond 2 uur, half 3 's middags, maar ook dat het beter lukt als ik goed eet en drink van tevoren.
http://app.endomondo.com/workouts/569960721/5810909 PR gelopen ter nagedachtenis van een kennis in de Ik Loop Hard groep op Facebook. We're back on track...geen pijn meer in de knie en weer helemaal kunnen genieten van het rennen.
Ik zit nu op La Palma en heb net een half uur hardgelopen op een leeg basketbalveld hier. De rest van de omgeving hier is te steil en geen fiets- of voetpaden, dus ook gevaarlijk. Het ziet er wel raar uit op runkeeper
Grit
Geplaatst: 01-08-15 19:43
Net of je in de bak aan het rijden bent Hier hetzelfde, maar dan in de Eifel . Wel een enigszins recht fietspad gevonden, maar dat is ook niet echt stimulerend.
Toch fanatiek hoor, zo op vakantie! Knap van jullie. Ik ben een beetje oververmoeid op het moment en gedemotiveerd. Ik wil lang slapen vannacht en dan morgen weer oppakken. Kan hier een rondje op het strand doen als het tij goed is, wil ik dat wel eens proberen.
Hier helaas geen vakantie, maar wel wat rustiger aan op werk. Ik ben heel trots op mijzelf, want ik ben net terug van een uur rennen. In dat uur heb ik 8.8 km gelopen. Daarna had ik opeens kramp en heb ik 2-3 min gewandeld. Het laatste stuk rustig naar huis hardgelopen.
Ja, ik vind het zonde als mijn conditie minder is als ik thuis kom. Het was inderdaad een beetje als in de bak rijden. Ben ook een paar keer van hand veranderd