[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:26

Ik heb besloten om morgen toch mijn haar weer oranjerood te gaan verven! Ik denk eraan om hennakleuring te gebruiken omdat ik vrij droog haar heb, mits ik dat kan vinden in de gewenste kleur...

Wat ik wil is ongeveer zo'n kleurtje:

Afbeelding

Ik ben donkerblond dus het zal waarschijnlijk iets minder fel uitpakken, maar dat is niet anders. Weet iemand hier een geschikte kleuring voor? Ik twijfel ook nog of ik 2 of 3 verpakkingen moet kopen. Ik heb best wel dik haar en het komt inmiddels tot mijn heupen. :oo

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:44

Ik wil weer terug naar mn eigen haarkleur :o (midden/donkerblond, met lichte plukjes door de zon) heb het nu 2 keer geverfd in de kleur mahonie, en het is nog flink rood :o iemand tips? (Echt een haarverf-leek )

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:51

Ruilen? :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:54

Graag! :D
Oja even een toevoeging: ik wil mijn krullen terug/houden.. Heb nu nog amper krullen helaas -O- (sinds het geknipt is..)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:33

Yinka schreef:
lieveli schreef:
Echt idioot hoe weinig bleek er in Manic Panic zat. Net genoeg voor de bovenkant eigenlijk. Morgen dus nieuwe bleek halen, en zilvershampoo denk ik.

http://imgur.com/kEzgFLW

Toner shampoo van fudge werkt ook goed. Ik vind het beter werken dan gewoon silvershampoo.

Jup hier ook shampoo van Fudge, enige die bij mij het gelige eruit trekt ( en als ik het langer dan een paar minuten laat zitten, ben ik paars :') )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:06

Fudge had ik vorig jaar maar schwarzkopf werkte toen net zo goed. Mijn lief haalt straks shampoo bij de kapperswinkel.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:09

Simoonzel. Als je echt met Henna aan de slag wil zou ik de Lush Caca Rouge pakken. Google maar eens op plaatjes, dan kom je redelijk in de buurt van wat je wil. Bovendien zitten daar geen metaalzouten in dus je zou in principe je haar altijd nog weer kunnen verven met gewone verf.

xZiva_ hoeveel kan je haar nog hebben? Ik heb het van koperrood naar donkerblond gekregen door te wassen met head & shoulders, de color remover van kruidvat, zilvershampoo en heel veel geduld. Duurde wel een week of 3/4 voordat ik weer m'n eigen kleur terug had maar m'n haar raakt heeeeeel erg makkelijk beschadigd en hiervan is het helemaal niet beschadigd geraakt. :) Ben overigens begonnen met de color remover. Toen wassen met head & shoulders 3x per week. Steeds wel haarmaskertje erin. Toen om en om met head & shoulders en zilvershampoo. Toen nog een x de color remover gebruikt. Daarna gewassen met zilvershampoo.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:46

Ik heb echt heel erg veel zin erin om balayage te doen maar ik vrees een beetje voor de kosten. Iemand toevallig al ervaring ?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:28

Ik was inclusief knippen en een hoofdmassage, 130 euro kwijt. Heb wel haar tot m'n taille!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:11

Ligt idd heel erg aan de lengte van je haar. Ik heb bij mijn plaatselijke Marokkaanse kapster highlights (leek op balayage want onderkant was lichter) voor 45 laten doen, maar ik had destijds haar tot net iets over mijn schouders

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:35

Stille meelezer hier :D
Ik heb bayalage laten zetten met haar tot mijn borsten ongeveer en was 75 euro kwijt.

Ik had ook even een vraagje omdat ik mijn bayalage eigenlijk te licht en te geel vind wil ik toch mijn eigen kleur weer terug. Ben beetje middenblond van mezelf en mijn bayalage is lichtblond. Moet ik dan ook een color remover erin gooien? Of kan ik beter met head & shoulders en zilvershampoo aan de slag?
Wil gewoon graag mijn eigen kleur weer terug en heb geen zin om zoveel aan mijn haar te klooien := Heb nu ook net een iets donkerdere uitgroei waardoor mijn haar zo snel vet lijkt.. Echt niet fijn :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:36

Als je haar lichtblond gemaakt is moet je er met verf overheen gaan om de eigen kleur terug te krijgen, blonderen is namelijk permanent. Een color remover gaat het niet weghalen, zilvershampoo gaat hooguit wat gele gloed eruit halen, en head en shoulders gaat helemaal niks doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:11

Er zit nu 6% in. Wachten duurt lang..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:32

Verf in de aanbieding, hoezee! :D heb een pakje intens rood van de nectar color lijn van schwarzkopf meegenomen. Wil het er graag van t zomer in doen en als dat er uit is weer dark cherry :D

WoodyThePug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:20

lieveli schreef:
Er zit nu 6% in. Wachten duurt lang..

En en en? Hoe is het resultaat :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:10

Het is mooi witgrijs, alleen mijn voorlok is paarsig. Morgen nog een keer de shampoo, mijn lief helpt me daarbij.

http://imgur.com/R48TDBY

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:18

Hmm. Verschillende prijzen dus.
Ik zat er over na te denken om zelf mn haar te verven in een bruinkleur waar ik behoefte aan had, dan langs de cheapy kapper om er weer een stukje af te laten knippen en dan naar de goede kapper voor de balayage. Wat een werk. :')

Hihi, jouw vriend vindt dat leuk toch Lieveli? Ziet er al stukken beter uit!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:26

Hey!
Ik dacht dat jullie me vast kunnen helpen :)
Ik heb nu sinds een jaar mijn blonde haar zwart geverfd maar ik wil langzaamaan misschien wel een keer terug naar blond. Is er een andere manier dan het laten uitgroeien? Want dat duurt echt heel lang, mijn haar groeit ontzettend langzaam en ik vind dat echt heel erg lelijk. Er is geen verf in mijn haarkleur...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:46

Kun je het niet gewoon nog een keer ontkleuren en verven in een kleur die dicht bij jouw natuurlijke haarkleur zit en dat dan gewoon uit laten groeien?

Je zwarte haar blond uit laten groeien is niet te doen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:46

Dat zou ik eigenlijk ook doen inderdaad.. Keertje met peroxide er overheen om het zwart eruit te halen en dan een hele lichte blonde verf er overheen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:53

Ik ben niet zo heel lichtblond van mezelf, een kleur die er op lijkt zie je nog steeds best goed.. Het duurt zeg maar een jaar of 8 voordat mijn haar volledig opnieuw gegroeid is.. :(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:01

Iris82 schreef:
Hmm. Verschillende prijzen dus.
Ik zat er over na te denken om zelf mn haar te verven in een bruinkleur waar ik behoefte aan had, dan langs de cheapy kapper om er weer een stukje af te laten knippen en dan naar de goede kapper voor de balayage. Wat een werk. :')

Hihi, jouw vriend vindt dat leuk toch Lieveli? Ziet er al stukken beter uit!

Ja hij heeft een ietwat aparte relatie met mijn haar. Soms denk ik dat hij alleen maar met mij is vanwege mn haar :') Hij wast het, knipt het, verft het en frunnikt er graag aan :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:25

Je kunt maar een fetisj hebben niet waar? :+

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:32

Hoihoi,

ik val even binnen met een vraagje.

Ik zit er al een tijdje over na te denken mijn haar roze te verven. En dan pastelroze. Nou denk ik dat dat me wel zou staan maar ik heb 1 probleem. Ik heb een sidecut. Die sidecut scheer ik om de 3 weken. Dan is de verf daar natuurlijk zo weer weg. Van mezelf heb ik blond haar. Mijn sidecut neigt wat meer naar donkerblond. Zou het staan als ik alles behalve mijn sidecut pastel roze zou verven? Of zou ik dan beter een ander kleurtje kunnen overwegen? Of gewoon niet?

Als jullie beter kunnen oordelen met een foto zal ik die vanmiddag even maken. :)

Alvast bedankt!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:39

Zo'n soort kleurverhouding wordt het dan, toch? Ik vind het niet misstaan.

Afbeelding