[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:14

alyel schreef:
Gewoon een algemene vraag;
Kan je na het stoppen vd pil binnen de week een eisprong hebben?

Als het stoppen van de pil na twee weken of meer gebeurt niet. Dan telt het namelijk in principe als stopweek. Dan kun je maximaal 7 pillen niet slikken en heb je nog geen eisprong. Als je 8 pillen niet slikt is het theoretisch gezien wel mogelijk een eisprong te hebben.

Je zou dus na minimaal 8 dagen na het stoppen een eisprong kunnen hebben voor zover ik weet.

meisje_

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:36

Ik kom even binnen vallen :o
Zijn er hier dames wat ervaring hebben met het uithalen van het mirena spiraal? Hoelang hebben jullie gevloeid hier?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:11

Ik kom even binnen vallen hier!

Eind December ben ik gestopt met de pil omdat ik niet op tijd in de gaten had dat ik aan mijn laatste strip zat. Ik ben een half jaar geleden verhuisd ben naar Denemarken en moest hier dus opnieuw een recept aanvragen bij een huisarts, maar door de feestdagen had ik hier geen mogelijkheid toe. Superstom van mij, maar niks meer aan te doen.

Het is nu dus twee maanden geleden dat ik met de pil gestopt ben en ben sindsdien niet ongesteld geworden. Nu heb ik wat rond gegoogled en lees ik dat het soms wel tot een half jaar kan duren voordat de ongesteldheid weer op gang komt. Andere sites geven aan dat het een half jaar tot een jaar kan duren voor dat je cyclus weer regelmatig is. Kan iemand hier misschien iets meer verhelderd in zijn? Ik snap dat elk lichaam anders is natuurlijk ;) Mijn lichaam verwart me ook ontzettend omdat ik wel al een aantal keer flinke buikkrampen heb gehad.

Ik heb over een aantal weken een afspraak staan om andere vormen van anticonceptie te bespreken maar ging er eigenlijk vanuit dat ik tegen die tijd wel ongesteld zou zijn. Het liefst zou ik een spiraaltje willen, maar die worden meestal gezet tijdens de menstruatie, wat dus zou kunnen betekenen dat ik daar nog een paar maanden op zou kunnen wachten. Ik hou er echt niet van om alleen het condoom als anticonceptie te hebben en heb dus ook weinig zin om zo lang te wachten... Weet iemand of ik gewoon weer zou kunnen beginnen met de pil, zonder eerst ongesteld te worden?

Ik ga maandag een afspraak maken bij de huisarts, maar ben bang dat ik daar pas over een aantal weken terecht kan. Vandaar dat ik hier ook even om advies vraag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:16

Het kan inderdaad heel lang duren. Bij mij heeft het een maand of 4 geduurd en regelmatig is het nooit meer geworden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:41

Ikzelf moet met 6 maanden rekening houden voordat mijn lichaam weer in balans is qua menstruatie.
Anders naar de huisarts. Maar wij hebben een kinderwens (die medisch gezien strak in de gaten wordt gehouden wegens complicatie risico)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:04

Ik ben nu één maand van de pil af en ben nu ongesteld.
Geen krampen gehad. Wel hoofdpijn en hallo het is er.
Krampen vallen mij nu ook mee.

Als ik lees dat veel vrouwen een onregelmatige cyclus krijgen. Vraag ik mij af.... was mijn pil dan wel goed?
Of mijn lichaam zo sterk?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:09

Dat sommigen onregelmatig zijn bij het stoppen van de pil is niet onlogisch, je hebt de boel kunstmatig geregeld en plots moet het lichaam het terug zelf doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:15

Maar dat schrijf ik niet? ?

Ik vind het eerder vreemd waarom ik dat niet heb??

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:25

nee, het hoeft inderdaad ook niet. Niet iedereen is gelijk, sommigen beginnen in de eerste plaats met de pil om regelmatig te zijn en minder hevige bloedingen en klachten te hebben. In die gevallen is kans op onregelmatigheid bij het stoppen groter.
Jij zal een stabieler hormoonhuishouding hebben van nature.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:26

Hier een nette, regelmatige menstruatie sinds het stoppen met de Nuvaring (2 jaar gebruikt, nu 2 jaar gestopt). Voor het gebruik was ik veel minder regelmatig. Zitten wel minder hormonen in dan in de pil.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:29

Zo ben ik er niet mee begonnen om eerlijk te zijn.
Op mijn dertien ongesteld en op veertien met de pil begonnen. Om de drie weken ongesteld. Dan twee. Dan vier. En altijd zó ziek er van.

Ik wacht nog wel even n aantal maanden met afkloppen... gezien dit de eerste maand was.

Rare is wel dat ik nu nog geen één puistje heb gespot.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:46

Bedankt voor alle reacties :)! Goed om te weten dat anderen dezelfde ervaring hebben!
Zijn er ook mensen die gewoon weer begonnen zijn met de pil zonder eerst een natuurlijke menstruatie gehad te hebben?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:16

Hier op 6 oktober een spiraal laten zetten eigelijk is mijn menstruatie direct netjes doorgegaan in het ritme 1 of 2 dagen later maand erna precies op tijd zo door vorige maand was ik 2 dagen eerder dan gepland en zou eigelijk afgelopen zondag weer ongesteld moeten worden.
Er is nog niets en heb ook niet echt het gevoel dat ik het ga worden. Maar dit kan natuurlijk zomaar ineens komen.

Me vriend is doodsbang maar ik verwacht dat het gewoon nog van het spiraal komt aangezien ik deze nog geen half jaar heb ..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:17

heb je een hormoonspiraal? want dan zou het best kunnen dat de mesntruatie uitblijft.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:18

Ik heb ook een koperspiraal en het eerste halfjaar/jaar kan je menstruatie nog wel onregelmatig zijn als je
daarvoor de pil hebt geslikt (of andere hormonen). Ik heb nu ook sinds oktober ongeveer een koperspiraal
en was steeds vrij regelmatig, maar ook een keer een week later. Zou me dus nog niet direct zorgen maken!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:33

Sorry idd een koperspiraal.
Ik maak me ook nog geen zorgen verder hoor maar hoop ergens wel dat het een deze dagen komt haha

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:51

petitparis schreef:
heb je een hormoonspiraal? want dan zou het best kunnen dat de mesntruatie uitblijft.

Ik heb juist mijn spiraal nu sinds augustus 2015 en rond einde 2016 en momenteel weer ineens bloedverlies. Meer dan spotting..
Is dat gewoon omdat het beetje moet schonen ofz? :+
Net als dat touwtjes ene week langer zijn en vervolgens zit ie weer poos wat hoger.

Meer mensen???

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:54

ik heb mijn touwtjes nog niet eens gevoeld :+

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:46

Ik kan me touwtjes ook niet voelen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:13

de touwtjes hoor je toch zelf te kunnen voelen bij de baarmoedermond, dat is immers ook hoe hij ooit weer verwijderd moet worden? als hij zakt en terugkruipt lijkt dat mij meer door de invloed van de baarmoeder te gebeuren.. dan denk ik dat hij nog wel goed ziet (als een anker met twee poten in de baarmoeder zelf), maar dat de baarmoeder gewoon dan iets in de banden hangt?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:21

meisje_ schreef:
Ik kom even binnen vallen :o
Zijn er hier dames wat ervaring hebben met het uithalen van het mirena spiraal? Hoelang hebben jullie gevloeid hierna?

Even quote van mezelf daar het topic nu actiever is :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:26

Tja heb wel ervaring met uithalen maar er werd ook meteen een nieuwe gezet... Had 2-3 dagen wat bloedverlies.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:23

Ik ben bezig met een artikel schrijven over anticonceptie. Als je de onderzoeken ziet en wat daar uitkomt dan huiver je toch wel.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:17

Aria_zz schreef:
Ik ben bezig met een artikel schrijven over anticonceptie. Als je de onderzoeken ziet en wat daar uitkomt dan huiver je toch wel.

Ik ben benieuwd naar je artikel, zet je even een linkje?
Of per pb?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:42

Morris, dat wil ik wel doen hoor. Wordt volgende week zondag gepubliceerd, ik plaats dan even een linkje.