Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:57

M_EL_ISSA schreef:
Ja dat heb ik dus ook, met effect dat heel mijn lichaam ontspannen is, en dat weer negatief is voor me darmpjes. :)

heel herkenbaar :j
als ik een sessie hypnotherapie gehad heb (= helemaal ontspannen) zit ik daarna gegarandeerd de rest van de avond op de wc :+ heel fijn...
en als ik nou het idee had dat het hielp :\ maar ook niet bepaald..

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:59

Dat is inderdaad niet fijn :P

Ben dus vanochtend naar de osteopaat geweest, ze zei dat ik vast wel een paar keer moest rennen naar de wc, maar dat valt me mee, ben alleen moeier dan anders :?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:05

gelukkig maar :)
heb je wel baat bij osteopathie?

Vervelend he die vermoeidheid :(:)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:07

Ik heb geen idee, was vandaag eerste sessie, dus heb nog geen idee :=

Heb wel een middeltje gekregen,( of nouja, die moet ik nog bestellen, maar kleinigheidje :P) en dat is een soort activia, maar dan 30 keer versterkt.. kan ik wel last van hebben, maar dat reinigt mijn darmen als het ware.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:41

ben benieuwd of het helpt :) zou wel super zijn!!

joyce2

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:12

Ostheopatie kan idd wel goed helpen, ga er binnenkort ook maar eens een afspraak maken, ook voor de migraine, stijve spieren etc. Maar ik hoor graag je ervaring met de ostheo!

Als ik gespannen ben moet ik echt steeds naar de wc rennen, maar soms als ik ontspannen ben heb ik ook last. Bij mij verschilt het ook met wat ik eet, waar ik last van heb. Als ik bijv. een vette zak friet bij Manneke Pis haal, heb ik al heel snel last, maar als ik zelf friet bak in de frituur, heb ik alleen zo'n gigantisch opgeblazen gevoel, maar verder niet veel "nare" gevolgen. Soms kan ik ook erg last hebben bij pittig eten of eten met veel paprika erin, maar ik ben gek op paprika en nu ik het regelmatig eet, lijkt het wel of ik er beter tegen kan ofzo. K heb ook de ene keer meer last van mn darmen dan de andere keer, soms heb ik periodes dat ik me dagelijks beroerd voel en andere periodes lijkt het wel of er niets aan de hand is. Hebben jullie dat ook?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:33

aaaah, nu is mijn buikpijn ook weer verklaard! (ik heb vandaag een pizzabroodje gehad met kaas, tomaat en paprika!)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:23

wat zijn jullie stil...
Nou ik heb pepermuntolie capsules uitgeprobeerd...
2wkn. Ik werd erg misselijk direct nadat ik een capsule had ingenomen.. beetje vervelend maar ok..
Verder moest ik de hele dag boeren en voor jullie info dat smaakte naar peperpunt :D
Dus ik ben ermee gestopt, ik voelde me er helemaal misselijk en naar bij!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:20

Zijn dat die capsules die een paar bladzijdes terug beschreven staan?
Die goed bleken te zijn? Dat is wel jammer dan dat die niet werken..

Iemand was benieuwd naar ervaring met osteopathie.. ik voelde me er 2 dagen echt raar bij.
Niet beroerd, niet normaal.. geen pijn.. ik weet niet hoe ik het moet beschrijven, maar het komt op raar neer :P
Wel erge maagzuur, en zodra de kat bij mij op mijn buik kwam liggen en mij een buikmassage geeft zoals wij dat hier noemen :D deed wel erg zeer, zijn ongeveer dezelfde bewegingen als dat die ostheopaat gedaan heeft :o

Maar na die 2 dagen heb ik er eigenlijk amper profijt van gehad.. het is niet minder, het is niet erger.
Ik moet 27 april terug, maar 28 april gaan we met school naar Brussel, lange busreis dus, ik ga die afspraak denk ik maar afzeggen, want ik wil niet met een raar gevoel in me buik zo'n lange reismaken :P

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:23

jaa die capsules zijn het!

ik heb ervaring met de osteopaat! bij mij werkt dat dus wel redelijk, ondanks dat ik er wel erge pijn van heb de 1e 2 dagen na behandeling!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:25

Bij de een werkt het inderdaad beter dan bij de andere dat zei ze ook. :j
Ik ga het daarom nog een keertje zoiezo proberen, word toch vergoed door verzekering, dus waarom niet, misschien werkt het de volgende keer beter :P

Die capsules waren toch aangeraden door zo'n onderzoek ofzo? Of heb ik dat fout?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:29

jaa was uit n onderzoek over spastische darm gekomen dat dat voor 2 vd 3 mensen werkte. Ik zal net die derde zijn haha
Ik werd er hartstikke beroerd van

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:31

Haha tsja, dat is altijd :o
Wat je ook probeert :P

Heb tot nu toe nog niks gevonden wat wél werkt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:00

pepermunt capsules staan hier ook nog in de kast, ik bleef ervan naar de wc rennen :? heel vaag..

Wat ook vreemd is;
Ik heb vorige week een behoorlijk auto ongeluk gehad, daarna kwam de spanning eigenlijk pas, en was het veel naar de wc rennen :+ maar nu ik veel meer bezig ben met m'n nek/rug klachten zijn m'n darmen veel minder?? Waarschijnlijk omdat ik me er minder druk om maak ofzo :? gek toch...

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:25

Oh dat topic heb ik inderdaad gelezen van jou! Jou auto zeg, tsjonge, daar was weinig van over..

Misschien heeft dat toch wel een beetje te maken met de angst ervoor? Is bij mij ook erg sterk.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:47

ja klopt!
ik denk ook dat het grootste deel van de klachten veroorzaakt worden door de angst om last te krijgen :+
Gewoon zo'n soort kringetje inderdaad!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:49

Ja inderdaad, en dat leidt weer tot waar je bang voor ben..

1 grote ramp dus.

Ik heb morgen een afspraak bij de dietiste, ben benieuwd wat zij te zeggen heeft. Is eerste keer.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:57

vervelend he.. zeker omdat er zoveel emoties bij komen kijken die de boel nog ff wat erger maken :\
Succes morgen!! Wellicht heeft de diëtist goede tips!! :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:01

Heb jij ook dat je dan helemaal in paniek kan raken, dus in je lichaam helemaal gek word, maar je uitstaling is gewoon altijd nog hetzelfde? Is niks aan te merken?
Dat zeggen mijn ouders altijd tegen mij.. dat ze het niet zien aan mij, terwijl ik zelf geestelijk helemaal in paniek raak :o

Ik hoop dat ze tips heeft, alleen vorige week bij de osteophaat had ik gezegt dat ik daarnaartoe zou gaan, en dat vond ze niet zo'n goed idee..
Toevallig was die dag dr voor ook iemand met spastische darm daar gekomen, en die dietiste had blijkbaar gezegt dat ze veel melk moest drinken, veel van de koe producten. En veel volkoren brood.
Terwijl die osteopaat zegt, dat moet je absoluut vermijden.

Dus weet niet zo goed wie er gelijk heeft, kan zelf geen peil op trekken op mijn eet patroon.
Alleen chocola, friet en ijs is gegarandeerd problemen, de rest weet ik het niet..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:21

ja dat herken ik, druk in m'n hoofd = druk in m'n buik :+
Iedereen zegt ook steeds wat anders he... de ene keer kan ik alles eten, de volgende keer gaat het al mis bij iets 'gezonds'
Mijn struikelblok is echt chocola. en andere zoete troep. Maar ik kan er gewoon niet vanaf komen. Echt zo'n suikerverslaafde :o
En daarnaast een onregelmatig voedingspatroon; ik eet de ene dag heel ongezond en heel veel, en de andere dag weinig en supergezond. Kan me er dus wel iets bij voorstellen dat de boel hier overstuur raakt :o

Diëtist zou hier ook geen gek idee zijn..
hypnotherapie haalt echt gewoon compleet niks uit in elk geval bij mij,... nouja een lege portemonnee :+

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:27

Ja dat heb ik ook, snoep erg graag :P
Ik denk dat die dietiste alleen een algemeen advies geeft.. wat veel voorkomt bij PDS.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:32

toevallig heb ik van de week een boek gekocht; 'wat je eet ben je zelf'
en daar staat ook een deel over PDS in, en ook voeding welke stress kan geven/verergeren, en wat dus weer klachten kan geven :j

ik drink ook veel (te veel) frisdrank; belemmerd schijnbaar ook de spijsvertering..
moet dat ook eens rigoureus af gaan schaffen ^)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:44

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:39

:wave:
Hoe gaat ie bij jullie??

Hier de afgelopen 2 dagen weer slecht :\ heb weer gewerkt = stress = last :( heb hele dagen naar de wc gerend ;(
gelukkig was het met diarreeremmers enigszins onder controle te houden, maar fijn is anders..

Gelukkig is het nu wat rustiger (vrije dag..)
zie alleen wel op tegen de paasdagen. Ik moet morgenochtend werken, daarna bij m'n vriend eten (zal wel vrij vet eten zijn :\ ) en daarna wilden we nog uit gaan. Hopelijk lukt dat en krijg ik niet weer een aanval ofzo. Vind dat voor m'n vriend ook altijd zo banketstaaf, gelukkig begrijpt ie dat wel, maarja, leuk is anders ;)

Jullie nog plannen met de paasdagen?
Hopelijk gaat het bij jullie wat beter als hier!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:52

Ik begin na hele lange tijd eindelijk weer een beetje op te krabbelen (klop het gelijk af)..
maar echt goed gaat het nog niet, helaas!

Ik doe gelukkig niets met pasen, behalve naar mijn paard gaan, lekker rustig op stal :D