Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Truf schreef:Wat je zegt BlueStar over snauwen, moe en ongeduldig zijn, warrig hoofd, dat komt me heel bekend voor. Daardoor kom ik ook nog wel eens bot of hard uit de hoek als mensen me niet op het goede moment treffen.
Zijn jullie naar een reumaconsulente geweest? Dat werd mij bij de reumatoloog aangeraden, maar vraag me af wat die voor nieuws nog voor mij kan hebben.
Hebben jullie baat bij bijvoorbeeld een masseur? Of iemand anders?
BlueStar schreef:De vraag is of jou moeder het al begrijpt. (niet rot bedoelt naar jou toe hoor) een jaar is kort om alles te verwerken.
Ze zal sneller snauwen, moe zijn, ongeduldig zijn. Ons hoofd is erg warrig als we moe zijn of veel pijn hebben. We zitten wat te bedenken of te plannen en worden gestoord. Bij mij ben ik dan 8 van de 10 x kwijt waar ik in gedachte mee bezig was.
Het is geen excuus voor het gedrag, maar helaas de reactie is er vaak al uit voor we het door hebben. Dit is iets waar iedereen mee moet leren omgaan. Sommige doen dit sneller dan anderen.
Ik moet zeggen ik heb een schat van een man. Ik meld vrij snel als ik moe ben, hij laat me dan gewoon even met rust. Hij weet ook als ik aan het typen ben of lezen op de computer niet te veel storen. Anders ben ik het verhaal kwijt en hij heeft helaas een antwoord niet onaardig eruit komt. Ook lopen onze emoties snel door elkaar en zijn warrig. Dit veroorzaakt ook vaak andere reacties dan gewild-.
Ik weet dat het heel moeilijk is voor een kind om zo een reactie te krijgen van ma. Wacht even tot ze klaar is met wat ze doet, en vraag daarna even hoe en wat. Ik schat zo in dat het antwoord er naar uitkwam maar zeker niet zo bedoelt is.
Je vragen hier gewoon stellen hoor, ook als je ergens tegen aan loopt.
Paintless schreef:ohw.. dat is iets heel anders.
dat slapen, moe zijn, duf voelen en niets meer voor elkaar krijgen is heel herkenbaar.
wat ik wel heel frustrerend vind is als ik bijvoorbeeld mijn schoonmoeder iets uitleg, die het altijd maar weg wuift.. ah ja.. bij jou is alles Fibro...
zooo kwetsend..
maar dat is mijn schoonmoeder.. ik zal haar moeten accepteren. ze bedoeld het niet kwaad en ik heb geen zin om er tegen in te gaan.
ik zwijg wel...
Suzanne F. schreef:Stelt de reumatoloog altijd Fibromyalgie vast of een andere arts? Orthopeed ofzo?
Suzanne F. schreef:Stelt de reumatoloog altijd Fibromyalgie vast of een andere arts? Orthopeed ofzo?
Citaat:Het reuma fonds heeft een super boekje waarin uitgelegd wordt wat fibro is. Misschien een idee om die aan te vragen. Kan ze op haar gemak en in haar eigen tijd lezen wat je hebt.
Of stuur haar eens een mail met die tekst die ik verder terug in de topic heb gezet. Misschien met een stukje humor dat ze het wel wil accepteren.