[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:41

Okee, sorry dan poes Tong uitsteken Ik dacht dat ik aardig goed zat Bloos Maar waarom is doorslikken dan zo erg als je nog niet heel lang aan de pil bent?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:43

poes schreef:
Ik slikte ook heel vaak door, meestal 3 strips na elkaar en dan stopweek. Nooit niks last gehad.
Wat is jou dan overkomen nymphadora als ik vragen mag?

Een longembolie, wsl door (verkeerd) gebruik van de pil, dus oa doorslikken
zie: [LZP] Mijn ziekenhuis'avontuur' :)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:44

Kim_89 schreef:
Okee, sorry dan poes Tong uitsteken Ik dacht dat ik aardig goed zat Bloos Maar waarom is doorslikken dan zo erg als je nog niet heel lang aan de pil bent?

Je lichaam moet eerst wennen aan de hormonen (dus pilgebruik)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:45

Kim_89 schreef:
Zeg, even een vraag. Ik moet nog 3 pillen van mijn strip slikken dus vandaag, morgen en donderdag. Wanneer word je dan gemiddeld ongesteld?

Ik heb ook altijd de laatste op donderdag avond en ben dan vanaf maandag ochtend ongesteld.

En als reactie op 1 van je andere berichtjes: Je lichaam bouwt geen laag bloed (of iets anders) op als je doorslikt. Als dat zo zou zijn dan hebben de mensen met een spiraaltje en dus 5 jaar geen ongesteldheid een dichtgeslipte baarmoeder.
Ongesteld zijn is, volgens mijn oude biologie leraar, het afstoten van ongebruikt baarmoederslijmvlies en eventueel een eitje / vruchtje wat daarin vast zit. Doordat het slijmvlies los scheurt van je baarmoeder, springen er kleine adertjes. Dit is het bloed wat je eruit ziet komen (en de pijn die je voelt).

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:47

Nymphadora: Maar wat boeit het dan of je dan bijvoorbeeld 3 dagen langer doorslikt of zo? Ik noem maar wat. Maar ik zie dat sowieso niet zitten omdat je dan een aangebroken strip hebt en je die dus opmaakt maar dan weer een nieuwe strip moet om die 21 dagen vol te maken omdat je minimaal 21 dagen moet doen. Dan heb je nooit meer een volledige strip tenzij je verder doorslikt zodat die strip ook op is?

En MandyR: ROFL Ik ben een biologiekneus dus ik doe voortaan maar niet meer zulke uitspraken denk ik Tong uitsteken Grote fantasie, laten we het daar dan op houden Schijnheilig

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:54

Hahaha, dacht te helpen.........

Wat je wel kan doen, doe ik ook weleens, is maar een week doorslikken. Die aangebroken strip leg je dan apart en als het een paar maanden later weer een keer niet uitkomt, zoek je die strip op en neem je weer maar een week.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:06

Ja, nou ja ik ga maar accepteren zoals het nu is Tong uitsteken Ik zit nog in mijn proefperiode van 3 maanden en dit is mijn tweede strip en ik moet nog wennen dus ik ga dat proces vooral niet verstoren. Maar het is inderdaad een goed idee om even te onthouden!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:08

Kim_89 schreef:
Nymphadora: Maar wat boeit het dan of je dan bijvoorbeeld 3 dagen langer doorslikt of zo? Ik noem maar wat. Maar ik zie dat sowieso niet zitten omdat je dan een aangebroken strip hebt en je die dus opmaakt maar dan weer een nieuwe strip moet om die 21 dagen vol te maken omdat je minimaal 21 dagen moet doen. Dan heb je nooit meer een volledige strip tenzij je verder doorslikt zodat die strip ook op is?

Omdat je niet moet klooien met medicijnen.
Je moet het helemaal zelf weten, je vraagt wat, ik geef daar antwoord op en daarna moet je het zelf helemaal weten wat je ermee doet.
Sommige dingen moet je nou eenmaal gewoon niet mee rotzooien, doe je dat wel, compleet jouw eigen verantwoording, ik vind het iig niet slim.
Zeker niet als je pas net aan de pil bent.

Als je echt zekerheid wilt moet je het niet op internet vragen maar gewoon even een telefoontje naar de dokter plegen.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:17

Nee, maar ik zeg toch ook dat ik het niet ga doen Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:21

Kim_89 schreef:
Maar het is inderdaad een goed idee om even te onthouden!

En als je telkens een hele week neemt, blijven je dagen ook kloppen. Is dus makkelijker onthouden wanneer je weer met een nieuwe strip moet beginnen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:51

MandyR schreef:
En als reactie op 1 van je andere berichtjes: Je lichaam bouwt geen laag bloed (of iets anders) op als je doorslikt. Als dat zo zou zijn dan hebben de mensen met een spiraaltje en dus 5 jaar geen ongesteldheid een dichtgeslipte baarmoeder.
Ongesteld zijn is, volgens mijn oude biologie leraar, het afstoten van ongebruikt baarmoederslijmvlies en eventueel een eitje / vruchtje wat daarin vast zit. Doordat het slijmvlies los scheurt van je baarmoeder, springen er kleine adertjes. Dit is het bloed wat je eruit ziet komen (en de pijn die je voelt).

Normaal gesproken (dus zonder pil of andere hormonale anticonceptie) wordt de laag baarmoederslijmvlies wel gedurende de cyclus dikker, om inderdaad vervolgens afgestoten te worden.
Met een hormonale vorm van anticonceptie (pil, mirena, nuvaring etc) wordt die laag slijmvlies niet dikker omdat de cyclus dus wordt stilgelegd. Afstoten is dan ook niet nodig.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:29

Kim_89 schreef:
melanie: is ook dezelfde qua stoffen, ik heb die ook namelijk. De dokter zei tegen mij; eigenlijk is dat microgynon 30 alleen er hangt een iets andere naam aan.

Dat zeggen ze wel, maar toch kreeg ik van die merkloze variant ineens heel veel pukkels terwijl ik dat van de microgynon 30 niet kreeg Verward Dus volgens mij verschillen ze toch wel iets.

Maar als je de dokter en de apotheek vraagt om microgynon ipv de merkloze variant kun je nog gewoon de microgynon krijgen hoor. Dan verdient de apotheek er wel minder op, maar dat is hun probleem. Het gaat erom waarbij jij je goed voelt

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:56

het zijn dezelfde werkzame stoffen, alleen de bijstoffen zijn anders. Zo iets had de moeder van mn vriend (werkt bij apotheek) een keer verteld

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:38

Er zit idd verschil in. Van de merkloze variant kreeg ik hoofdpijn en forse gewichtstoename..

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:17

Wendy: om even heel nieuwsgierig te zijn, hoe verklaar je dan de 'doorbraakbloedingen'? Lachen Niet aanvallend bedoelt, gewoon nieuwsgierig Knipoog

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:46

Ok, ik ben nu met pijn en moeite wat brood naar binnen aan het werken (als ik vrij ben ontbijt ik pas tegen lunchtijd Haha! ) om straks een Naproxen naar binnen te kunnen werken. Om 10.00u ben ik de pinuut.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:53

Succes Utixo!! zal aan je denken!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:57

Terwijl ik met mijn benen wijd bij de arts lig? Fijn om te weten Haha!

-Sorry, het zijn de zenuwen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:57

ROFL

snap ik Knipoog

Fenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:10

Sterkte Utixo! Het kan ook meevallen hoor dus probeer je zoveel mogelijk te ontspannen.
Groetjes Fenne

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:00

Oh bah,het laten plaatsen is geen gevoel, vooral niet als ze je baarmoeder ingaan. Maar goed, hij zit. Nu wel wat kramp, maar daar neem ik zo een tabletje voor.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:04

Owwww je leeft nog Ach gut
Maar was geen pretje dus??
Lekker tabletje nemen en onder de wol kruipen denk ik !

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:34

Nee, onder de wol kruipen werkt bij mij niet. Lang leve de Brufen, ik voel me weer beter en heb weer kleur :d

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:40

Leo schreef:
Er zit idd verschil in. Van de merkloze variant kreeg ik hoofdpijn en forse gewichtstoename..

Ik heb sinds een maandje of 2 ook de merkloze, en zit sinds die tijd minder lekker in m'n vel. Daar had ik bij de MG30 geen last van, maar bij de diane35 wel. Dus idd er zit wel degelijk verschil in!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:45

Utixo, oei Nagelbijten / Gniffelen
Sterkte ermee Ach gut

Het was dus absoluut geen pretje?? Nagelbijten / Gniffelen
Fijn is dat.. *krijgt er alleen nog maar meer geen zin in Huilen van het lachen *