Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Zwelgje schreef:Probeer het niet alleen in eten te zoeken. Wat ik zover in je profiel kan zien ben je echt een heel dunne, fijn gebouwde vrouw. Daar kan je verder niet heel veel aan veranderen. Wat je wellicht zou kunnen overwegen om aan te komen is om spieren te kweken. Laat je eens informeren op een sportschool.
Wat betreft je eten, zou ik de calorieen niet allemaal uit suiker halen want dat is weer funest voor je insuline productie (ook als je al zo slank bent). Probeer eens om naast je avondeten wat waarschijnlijk uit de meeste calorieen bestaat, ook een lunch in te plannen die wat meet Kcal bevat. Je kan denken aan 2 kleine hamburgers (vers vlees, niet kant en klaar) met sla en tomaat.
Eerlijk gezegd zou ik met het dieet wat je boven beschrijft ook afvallen i.p.v. aankomen, de energie waarden kloppen niet.
Wat ik zou doen is het volgende en je zal moeten leren meer te eten:
Ontbijt: 3-4 boterhammen met kaas/vleesbeleg/zoet
Tussendoor: mueslireep en een krentenbol met boter
Lunch: mag voor jou best uitgebreid zijn, ik zou er een lekkere warme hap van maken. Dan heb je de rest van de middag ook weer wat om op te teren. Wissel eens af met pasta, rijst, vlees, vis, salades,... . Er is genoeg.
Tussendoor: schaaltje vla of yoghurt met fruit
Avond: Ook weer een warme maaltijd met aardappeltjes, groenten, vlees. Wissel dit ook af.
Tussendoor (in ieder geval nog ruim voor je gaat slapen): schaaltje noten, pinda's, cashewnoten e.d. . Paar blokjes kaas met mosterd.
Zo kom je al op 6 maaltijden per dag met de nodige Kcal. Er zit verder niet veel 'ongezond' voer bij. Je moet in jouw geval gewoon proberen om gedurende langere tijd de energiebalans om te draaien, dus meer binnen krijgen en minder verbranden.
Zwelgje schreef:Daar heb ik ook last van Sheran, ik word ook misselijk als ik teveel vet binnenkrijg. Maar je kan je koolhydraten wel wat ophogen door meer brood te eten, meer pasta en rijst. Kan je zuivelproducten wel verdragen? De volle variant bedoel ik dan.
Zelf word ik ook misselijk van volle yoghurt enzo maar misschien kan je daar nog wat mee. Jij kan als tussendoortje makkelijk 250ml roomyoghurt nemen met was aardbeien erin ofzo. Lekker en behoorlijk wat Kcal. Maar daar moet je wel tegen kunnen, het is behoorlijk vet. Probeer het eens zou ik zeggen.
xPjul schreef:Oww, ik meld me hier ook even, ik ben 14, ongeveer 1 meter 65 en ik weeg 40 kilo...
Ik probeer echt regelmatig te eten, maar ik heb gewoon geen trek...
Ik probeer echt 45 kilo te worden, hoewel dat ook nog ondergewicht is...
iemand tips?