Ik wil juist aankomen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miltonlover

Re: Ik wil juist aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:24

@Sheran, das balen zeg, dat het niet lukt!
Misschien eet je gewoonweg te weinig calorieen?

@Urko: ik heb hetzelfde probleem, ik wil eigelijk wel aankomen, maar stiekem ben ik ook wel trots dat ik geen dikkerd ben, haha.
Maar wat kilo's erbij zou ik toch wel willen, hoor.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:33

@Sheran; Ik eet ruim 3500 kcal per dag. Terwijl het normaal 2000 voor een vrouw is, en 2500 voor een man.
Probeer meerdere keren per dag kleine beetjes te eten, dit is beter dan 3x een grote portie Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 00:09

Ja, ik eet eigenlijk nooit grote porties. Ik prop erbij wat ik erbij kan proppen, het liefst dingen met zoveel mogelijk calorieen (meergranenbrood, appelstroop (en ik haat appelstroop! Tong uitsteken). 's avonds eet ik groente, pasta en saus... Maar volgens mij kom ik inderdaad niet op de 2000 kcal. Ik zou ook niet weten hoe, want ik eet al zoveel mogelijk...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 08:30

Zoals ik al zei, probeer eens kleinere tussendoortjes. Ik eet zo'n 8 maaltijden per dag. Lachen
En dat kan verschillen van 'gewoon' een appel, of een mars. Maar ook een broodje of een kopje soep. Het hoeft echt niet heel groot te zijn, elke kcal is er één Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 09:45

Ik heb een lijst bijgehouden van wat ik gisteren heb gegeten (wat een werk Tong uitsteken)

* meergranenboterham met Goede Start boter en vruchtenhagel
* meergranenboterham met Goede Start boter en sandwichspread
* 2 bolletjes sorbetijs
* meergranenboterham met Goede Start en sandwicspread
* Meergranenboterham met Goede Start en 20+ -kaas
* meergranenboterham met Goede Start en vruchtenhagel
* Liga Milkbreak
*tussendoor ongeveer 3 glaasjes cola
* 1 bolletje sorbetijs
* Italiaans groentepakketje met tagliatelle en kaassaus (uit een pakje Tong uitsteken)
* festini fruitijsje
* meergranenboterham met Goede Start boter en vruchtenhagel
* 2 crackers met Goede Start boter en vruchtenhagel.
* tussendoor ongeveer 10 handjes cornflakes met vruchtenhagel Huilen van het lachen

Becommentarieer maar! Hoe krijg ik vetrolletjes? Haha!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 10:39

Probeer het niet alleen in eten te zoeken. Wat ik zover in je profiel kan zien ben je echt een heel dunne, fijn gebouwde vrouw. Daar kan je verder niet heel veel aan veranderen. Wat je wellicht zou kunnen overwegen om aan te komen is om spieren te kweken. Laat je eens informeren op een sportschool.
Wat betreft je eten, zou ik de calorieen niet allemaal uit suiker halen want dat is weer funest voor je insuline productie (ook als je al zo slank bent). Probeer eens om naast je avondeten wat waarschijnlijk uit de meeste calorieen bestaat, ook een lunch in te plannen die wat meet Kcal bevat. Je kan denken aan 2 kleine hamburgers (vers vlees, niet kant en klaar) met sla en tomaat.
Eerlijk gezegd zou ik met het dieet wat je boven beschrijft ook afvallen i.p.v. aankomen, de energie waarden kloppen niet.
Wat ik zou doen is het volgende en je zal moeten leren meer te eten:
Ontbijt: 3-4 boterhammen met kaas/vleesbeleg/zoet
Tussendoor: mueslireep en een krentenbol met boter
Lunch: mag voor jou best uitgebreid zijn, ik zou er een lekkere warme hap van maken. Dan heb je de rest van de middag ook weer wat om op te teren. Wissel eens af met pasta, rijst, vlees, vis, salades,... . Er is genoeg.
Tussendoor: schaaltje vla of yoghurt met fruit
Avond: Ook weer een warme maaltijd met aardappeltjes, groenten, vlees. Wissel dit ook af.
Tussendoor (in ieder geval nog ruim voor je gaat slapen): schaaltje noten, pinda's, cashewnoten e.d. . Paar blokjes kaas met mosterd.

Zo kom je al op 6 maaltijden per dag met de nodige Kcal. Er zit verder niet veel 'ongezond' voer bij. Je moet in jouw geval gewoon proberen om gedurende langere tijd de energiebalans om te draaien, dus meer binnen krijgen en minder verbranden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 11:02

Zwelgje schreef:
Probeer het niet alleen in eten te zoeken. Wat ik zover in je profiel kan zien ben je echt een heel dunne, fijn gebouwde vrouw. Daar kan je verder niet heel veel aan veranderen. Wat je wellicht zou kunnen overwegen om aan te komen is om spieren te kweken. Laat je eens informeren op een sportschool.
Wat betreft je eten, zou ik de calorieen niet allemaal uit suiker halen want dat is weer funest voor je insuline productie (ook als je al zo slank bent). Probeer eens om naast je avondeten wat waarschijnlijk uit de meeste calorieen bestaat, ook een lunch in te plannen die wat meet Kcal bevat. Je kan denken aan 2 kleine hamburgers (vers vlees, niet kant en klaar) met sla en tomaat.
Eerlijk gezegd zou ik met het dieet wat je boven beschrijft ook afvallen i.p.v. aankomen, de energie waarden kloppen niet.
Wat ik zou doen is het volgende en je zal moeten leren meer te eten:
Ontbijt: 3-4 boterhammen met kaas/vleesbeleg/zoet
Tussendoor: mueslireep en een krentenbol met boter
Lunch: mag voor jou best uitgebreid zijn, ik zou er een lekkere warme hap van maken. Dan heb je de rest van de middag ook weer wat om op te teren. Wissel eens af met pasta, rijst, vlees, vis, salades,... . Er is genoeg.
Tussendoor: schaaltje vla of yoghurt met fruit
Avond: Ook weer een warme maaltijd met aardappeltjes, groenten, vlees. Wissel dit ook af.
Tussendoor (in ieder geval nog ruim voor je gaat slapen): schaaltje noten, pinda's, cashewnoten e.d. . Paar blokjes kaas met mosterd.

Zo kom je al op 6 maaltijden per dag met de nodige Kcal. Er zit verder niet veel 'ongezond' voer bij. Je moet in jouw geval gewoon proberen om gedurende langere tijd de energiebalans om te draaien, dus meer binnen krijgen en minder verbranden.

Dank je wel, daar heb ik echt wat aan Lachen. De nootjes en de kaasblokjes zullen niet lukken, en het vlees waarschijnlijk ook niet, omdat ik ontzettende buikpijn krijg van vet Lachen. Maar de rest zal ik eens proberen! Vandaar ook dat ik alle calorieen in suiker zoek. Calorieen zitten voornamelijk in koolhydraten (mijn brood) suikers en vetten. De vetten vallen voor mij ongeveer af, en dat is wel jammer Tong uitsteken.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:07

Daar heb ik ook last van Sheran, ik word ook misselijk als ik teveel vet binnenkrijg. Maar je kan je koolhydraten wel wat ophogen door meer brood te eten, meer pasta en rijst. Kan je zuivelproducten wel verdragen? De volle variant bedoel ik dan.
Zelf word ik ook misselijk van volle yoghurt enzo maar misschien kan je daar nog wat mee. Jij kan als tussendoortje makkelijk 250ml roomyoghurt nemen met was aardbeien erin ofzo. Lekker en behoorlijk wat Kcal. Maar daar moet je wel tegen kunnen, het is behoorlijk vet. Probeer het eens zou ik zeggen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 12:10

Zwelgje schreef:
Daar heb ik ook last van Sheran, ik word ook misselijk als ik teveel vet binnenkrijg. Maar je kan je koolhydraten wel wat ophogen door meer brood te eten, meer pasta en rijst. Kan je zuivelproducten wel verdragen? De volle variant bedoel ik dan.
Zelf word ik ook misselijk van volle yoghurt enzo maar misschien kan je daar nog wat mee. Jij kan als tussendoortje makkelijk 250ml roomyoghurt nemen met was aardbeien erin ofzo. Lekker en behoorlijk wat Kcal. Maar daar moet je wel tegen kunnen, het is behoorlijk vet. Probeer het eens zou ik zeggen.

Voor mijn vetvertering loop ik nu al bij de maag-lever-darmarts, dus ik hoop dat daar snel een oplossing voor wordt gevonden. Yoghurt heb ik al wel geprobeerd, maar de volle variant gaat echt niet goed, de halfvolle variant een beetje, en de magere variant gaat super (maar daar heb ik natuurlijk niets aan Tong uitsteken) Ik eet al zoveel brood als ik op kan (volgens mij is brood ook heel wat Kcal). En ik zal meer pasta gaan eten ipv rijst Lachen.
Wat een jij dan, als je ook niet goed tegen vet kan? Of ben jij niet te dun?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:59

ik ben 1.70 en weeg 54 kg...ik heb fantamalt gekregen van de huisarts...het helpt goed..totdat je ermee stopt..helaas...
ik ga ook maar eens na een dieetist...

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:41

Oow Lique.. Ik ben toch stiekem jaloers op jouw gewicht Bloos

Ik wil echt heel erg graag 55 kilo wegen.. Maar het lukt me nog steeds niet om ook maar 1 kilo aan te komen..
Heb eigenlijk de hoop al opgegeven, maargoed.

Wel fijn dat ik nu een redelijk blijvend gewicht heb.. 50,7 kilo woog ik laatst nog steeds dus Lachen.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:08

Oww, ik meld me hier ook even, ik ben 14, ongeveer 1 meter 65 en ik weeg 40 kilo...
Ik probeer echt regelmatig te eten, maar ik heb gewoon geen trek...
Ik probeer echt 45 kilo te worden, hoewel dat ook nog ondergewicht is...
iemand tips? Bloos

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 23:10

Blijven lezen. Mij lukt het ook niet, maar ik blijf bij de standaard tip: calorieen eten! Haha!. Maar wel gezond blijven eten, hoor, want slecht eten is voor niemand goed.

Maar jij bent 14. Ik zou me er nog niet te druk over maken.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:26

Hey Sheran. Om nog even terug te komen op je vraag. Ik ben niet te dun, ben eigenlijk perfect op gewicht. Ik doe veel aan sport en krachttraining en dat scheelt ook. Ik eet daardoor veel beter en gebalanceerder. Ik heb zelf al snel de neiging om te weinig te eten en dan val ik heel snel af, da's een beetje mijn probleem. Als ik me om welke reden dan ook niet helemaal lekker voel, dan stopt mijn eetlust meteen. Dus ik let erg goed op mijn voeding. Ik ben wat overgevoelig voor vette voeding, ben dan meteen aan de diarree of ben de hele dag opgeblazen en misselijk. Mijn darmen zijn wat gevoelig, dat is vervelend maar aan de andere kant ook weer handig. Ik zal dus niet snel teveel vet eten naar binnen werken.
Maar ook met gezonde varianten kan je voldoende Kcal binnenkrijgen. Vooral met noten kom je aan de nodige calorieen.
Ook eet ik regelmatig een grote salade met tomaten, noten, mozarella, komkommer, avocado en tonijn. Daarmee eet je gezond maar toch met de nodige calorieen. Die hebben we toch nodig als we gezond willen blijven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 09:31

Dank je, zwelgje. Lachen. Maar noten, mozarella en tonijn kan ik niet echt verdragen (er zit teveel vet in). Avocado heb ik nooit gehad Lachen. Die training is wel een goed idee, dat ga ik eens proberen. Sport dan, geen krachttraining.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:14

xPjul schreef:
Oww, ik meld me hier ook even, ik ben 14, ongeveer 1 meter 65 en ik weeg 40 kilo...
Ik probeer echt regelmatig te eten, maar ik heb gewoon geen trek...
Ik probeer echt 45 kilo te worden, hoewel dat ook nog ondergewicht is...
iemand tips? Bloos

veel maar gezond eten Knipoog zo ben ik eraan gekomen Knipoog
eehm ik denk dat het slim is om even het topic door te lezen daar kom je vast nog veel tegen Haha!

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:59

@Zwelgje: wat kun jij het goed uitleggen, zeg!!
En het is zó herkenbaar voor mij, niet te geloven, haha.
Ook ik ben al jaren bezig om aan te komen, en ook nu nog met mijn 1.68 m en 51,5 kg ben ik nogal aan de lichte kant.
Ik ben begonnen met krachttraining, en ook doe ik 1x per week aan spinning voor het kweken van mooie bovenbenen Haha!
Ik wil vooral gezond eten, en eet daardoor ook veel noten, brood, kwark, etc.
Ook heb ik, net als jij, vaak de neiging om nog te weinig te eten (dan eet ik wel flinke maaltijden, maar niets tussendoor) waardoor ik, zoals nu in de vakantie, weer eens 2 kg afval.
Maar al jou tips zijn echt heel goed, je weet er echt veel van!
Daar heb ik erg veel aan, bedankt hoor!
Heb je, je trouwens ook echt in de dietiek/"het aankomen" verdiept?
O ja, nog een tip wat je misschien ook leuk vind als je aan krachttraining doet: http://www.slank-en-sterk.nl/aankomen.html
Heb ik erg veel aan gehad Knipoog

Bedankt voor je tips zwelgje Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:56

Heb voornamelijk veel voedingsrichtlijnen meegekregen via de bodybuilders op de sportschool. Niet dat ik een dergelijk lichaam ambieer maar die mannen weten echt ongelofelijk veel van voeding, zowel het droogtrainen (afvallen en vet verliezen) als het bulken (aankomen, vetreserve kweken).
Ik kan voor jullie wel eens informeren naar voeding of eventueel voedingssupplementen die jullie zouden kunnen helpen om aan te komen.
Ik heb er geleerd dat lichaamstypen onder te verdelen zijn in 3 typen: ectomorph, endomorph en mesomorph. De ecto is van nature dun en iel met weinig vet en bespiering. Dit type komt zeer moeilijk aan en heeft moeite met spieropbouw. De endo is atletisch gebouwd met bredere schouders en heupen. Valt gemakkelijk af maar kan ook makkelijker aankomen dan een ecto omdat ze meer vetopslag hebben. Dit type heeft een makkelijke spieropbouw.
Tenslotte is de meso het 'dikkertje' van de 3 typen, veel lichaamsvet en komt zeer gemakkelijk aan en valt moeilijk af.
Uiteraard kan je jezelf niet meteen indelen onder 1 type, meestal ben je een combinatie van.
Ik ben zelf een combi van ecto en endo. Mijn bovenlichaam is echt ecto en vanaf mijn heupen/benen ben ik endo.
Als je dus van nature (zoals sheran in ieder geval) erg dun bent met weinig vetopslag dan wordt het des te moeilijker om die kilo's eraan te krijgen en eraan te houden.
Ik kan jullie echt alleen maar als tip meegeven om goed en gezond te blijven eten!
Als er nog meer vragen zijn, dan staat mijn PB gewoon open!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 10:39

Zwelgje, jij bent echt een heel nuttige aanvulling op dit topic! Haha!

Ik ben een echte ecto inderdaad, als ik het zo lees. Zowel boven als onder kom ik niet aan. Mijn bovenarmen waren een hele tijd toch best gespierd, door alle sporten die ik deed, en nu na 3 jaar intensief dansen komt er ook wat vorm in mijn benen! Toen ik in de zomer niet danste was dat ook weer meteen allemaal weg.
Ik ben weer met een extra aankommethode begonnen: ik ga het niet meer koud hebben en dus niet mezelf warm stoken, waardoor ik veel verbrand. Ik heb het namelijk altijd koud en zit iedere avond met ijsklompjes aan mijn armen en benen Haha!. Dus nu zit ik met 3 vesten aan, een maillot en een broek en nu heb ik het niet koud Haha!. Alleen anderen verklaren me voor gek *LOL*. Maar omdat ik zo dun ben zie je niet dat ik veel laagjes aantrek, dat is weer een voordeel. Ik lijk er wat dikker door.

In tegenstelling tot Miltonlover eet ik heel veel tussendoortjes en weer wat minder bij de avondmaaltijd. Ik ben het niet gewend om in 1x griote hoeveelheden te eten. Is het handig om daaraan te wennen?

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:52

@Zwelgje, ook hier heb ik echt veel aan, net als Sheran al zei, je bent echt een goede aanvulling op dit topic Knipoog haha
Maar over die bodybuilders, die hebben inderdaad vaak heel veel verstand van voeding!
Ik doe ook aan krachttraining, en ik hoor regelmatig nuttige tips rondgaan tussen de bodybuilders.
Ook jou verhaal over die verschillende soorten in je bouw heb ik vaker gehoord, maar jij zet beschrijft het hier wel heel erg mooi!
Ik ben ook duidelijk een ecto, erg dun gebouwd, alles lang en spierloos, zeg maar.
Zo ziet eigelijk iedereen in onze familie er uit.
wij komen allemaal moeilijk aan, en vallen ook ontzettend snel af, zo was mijn vader op vakantie 5 kilo!! afgevallen, terwijl we iedere dag uit eten gingen ed., gewoon van het trap lopen naar het strand.
Aangezien ik graag sport, en weer heel graag wil beginnen met hardlopen, is dat ontzettend moeilijk te combineren met mijn bouw.
Erg jammer natuurlijk.
Weet jij trouwens of je dit kan combineren : sporten en toch aankomen, met mijn bouw??
Alvast bedankt! Haha!

@Sheran: ik denk dat het wel handig is als je meer ineens leert te eten, ja.
Opzich is veel tussendoor eten heel erg goed, maar je moet denk ik wel iets meer eten, vooral als maaltijden.
Maar geloof me, je zult een paar weken erg vol zitten, maar op een gegeven moment wen je eraan, echt.
Maar prop je niet te vol, dan kunnen je darmen het niet verwerken en werkt het averechts.
sucses!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:19

ik zal mijn eetpatroon eens neerzetten..
Vandaag:
Ochtend: (thuis) 1 kop thee, en broodje vruchten hagel
school: hamkaas crosaint. pakje taxi.

Smiddag's: 2 broodjes, hagelsag/kaas

Tussendoor: glace koek, snoepjes red band groentjes, zuurstok van de kermis Haha! , schaaltje chips
Savonds: Rijst met groente, kip ( wokken! )
Toetje: ijsje of fruit.

Savonds, nootjes of wat chips/ snoepjes.
Ik ben 1.76 en weeg ( als ik echt heel erg me best doe ) 51 kilo.

Eigenlijk eet ik altijd de hele dag door , want ik heb altijd wel trek Haha!

Wie o wie helpt, met mijn eetpatroon?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:08

miltonlover: ik heb die link eens bekeken over de krachttraining. Superhandig! Daar ga ik zeker mee beginnen (zou opdrukken ook werken? Dure fitnesscentra heb ik geen zin in...). paardrijden is natuurlijk vooral cardio, en fietsen ook, maar daar ga ik niet mee stoppen hoor! Haha!. Mijn familie is niet dun, dus ik vind het vreemd dat ik het wel ben.

@bonney4ever: ik vind dat je nog wat weinig eet Tong uitsteken. De nootjes zijn prima lijkt me, maar de snoepjes van Red Band lijken me weinig zoden aan de dijk zetten, of is dat niet zo? Je kunt ook heel goed druiven en bananen eten, als je dat lust. En vis en appelstroop. Kip is ook een van de magerste vleessoorten.
Verder eet je beter dan ik hoor! En Zwelgje heeft vast wel goede raad voor jou Tong uitsteken Haha!

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:41

@Sheran:goed idee om ook met krachttraining te beginnen!
Opdrukken is wel goed, maar je wordt er vooral heel moe van eigelijk Knipoog
Als ik jou was zou ik wat gewichtjes kopen, van 1 en 2 kg, en hiermee thuis aan de slag gaan.
Op internet zijn veel oefeningen te vinden!
En een elastiek is ook wel handig, daarmee kun je ook allerlei oefeningen doen (door de weerstand van de elastiek kun je het jezelf zo zwaar maken als je wil).
Wel altijd iets eten na de oefeningen/krachttraining, hé!
Daarmee vul je je reserves aan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:23

Rustig hier... waar is iedereen?

Ik dacht: misschien is het een leuk idee als we even doorgaan met foto's plaatsen! Hier ben ik:
Afbeelding

De linker:
Afbeelding
Hopelijk zien jullie binnen een aantal maanden een dikkerdje! Haha!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:45

Hmm, dus jullie geven als tips om veel gezond te eten, zoals appels en andere fruitsoorten enzo?

Ik wil ook best een foto plaatsen, ik ben nu alleen in het ziekenhuis dus dat komt morgen Ja