Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 08:40

Ik heb dinsdag meteen naar nl gebeld omdat ik perse niet hier naar het zh wilde.
De arts die ik hier maandag gehad heb sprak nog minder Engels dan ik Duits en dat vond ik geen fijn idee.

Hii begon ook meteen over het feit dat ik woensdags terug moest komen en dat hij dan het vocht uit mijn knie ging halen met een spuit... Dat leek me geen goed idee om in een steriel gebied een gaatje te maken...

Uiteraard ga ik niks doen voordat ik een diagnose heb.

Anoniem

Re: Voorste Kruisband reconstructie. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:53

Bijzonder waardeloos dat je vanuit het buitenland Anderzorg niet kunt bereiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:23

Reisverzekering gebeld. Vergoeden geen mri. dinsdag fysio gepland en maandag ha voor verwijzing

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:41

Helemaal niet? Ook niet met een verwijzing van de ha/ziekenhuis?

Ik ben net gebeld door het ziekenhuis, ze hebben mijn operatie een week naar voren gezet. Wordt nu dus volgende week al geopereerd. Ik weet niet of ik blij of gespannen ben :')

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:28

Bij mij gaf de punctie van de knie wel veel verlichting, had bijna 100ml bloed in de knie zitten, dus als je veel pijn hebt is dat wel een overweging waard, vonneke. Hoe eerder het vocht uit de knie is hoe beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:53

Ik heb er geen pijn aan gelukkig. Zwelling neemt ook wat af. Voor dinsdag staat fysio al gepland.

3x per dag kwartier koelen om de zwelling zo klein mogelijk te krijgen.

Een punctie is wel een risico hoor. Een gaatje maken in een steriel gebied is niet altijd verstandig.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:01

Veel met je voet bewegen! Helpt ook om de zwelling weg te krijgen! Bijv. je voet naar de toe en van de af bewegen en als het lukt je knieschijf optrekken (bovenbeenspier aanspannen) Moest ik in het ziekenhuis bijna non stop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:48

Ben flink aan het oefenen Francie!

Zwelling begint al aardig te slinken. Het valt me nu vooral op dat de pijn aan de achterkant zit. Herinner me ook dat deze knie weleens op slot geschoten is toen ik heel diep door knieën ging.

Dinsdag naar de fysio.

Zonder brace kan ik best een eindje door mijn knieën zakken Zonder enigr pijn.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:50

Vonneke; het buigen is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken, dat komt vanzelf zodra het vocht uit je knie is. Wat ik me afvraag is hoe het met het strekken gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:52

Helemaal recht! Heb goed naar jullie adviezen geluisterd. In de ochtend even wat stijf.

Overtrekken gaat overigens niet zo fijn.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:00

Ik denk dat het wel goed is om dat mee te geven aan je fysio. Mijn fysio controleert elke keer de strekking, maar ook de overstrekking bij mij en vergelijkt dat met mijn goede knie. Bij mij is het bij mijn slechte knie ook niet een heel erg fijn gevoel en hij komt ook niet zo ver als mijn goede knie. Ook merk ik dat ik wanneer ik sta het moeilijk vind om mijn linkerknie op slot te zetten. Daaraan zie ik gewoon dat het nog niet goed zit in mijn linkerknie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:09

Ik heb dinsdag een afspraak met een sportfysio. Ben heel benieuwd

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:13

Maandag eerste consult bij kliniek Zestienhoven! Hopelijk die week daarna gelijk opereren, wil er zo snel mogelijk vanaf zijn zodat wel daarna kunnen gaan revalideren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:15

Dat zou fijn zijn Chantal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:23

Inmiddels is de zwelling bijna weg. De grootste pijn zit aan de buitenste knieband. Ben blij als ik doorverwezen ben maandag!

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:00

Ik ga vanavond weer eens hardlopen, we zullen wel zien hoe het gaat :) Bij mij is de overstrekking ook nog steeds niet hetzelfde hoor goldenarrow, en dat wordt hij waarschijnlijk ook niet... Mag jij wel overstrekt staan van je fysio? Ik moet er opletten dat is dat zo min mogelijk doe maar dat is best onmogelijk want het staat gewoon lekker :Y)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:17

Nee, ik mag mijn knie gewoon op slot zetten als dat lukt. Maar het punt is dus juist dat het niet zo goed lukt.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:17

Jij kunt met je geopereerde knie overstrekken, Franciee?
Bij mij hebben ze de band zodanig gemaakt dat dat niet meer kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:27

Vind het zo apart dat je mag (of moet?) hardlopen! Klinkt zo zwaar belastend.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:31

Na een kruisbandreconstructie mag je na een halfjaar weer sportspecifiek trainen als er verder geen schade in je knie is. Een vervangende kruisband kan dat met de nodige training (volgens protocol 3x/week) prima aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:33

a ok! Jullie waren al hardlopers en zijn dat niet speciaal gaan doen voor revalidatie?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 01:29

Ik heb gehockeyd en ben in de tijd dat ik dat niet meer mocht gaan hardlopen om toch iets te doen. Ik kan een klein beetje overstrekken, maar nou moet ik er wel bij zeggen dat m'n andere been ook best ver kan overstrekken. Maar het gaat dus wel. Hebben jullie trouwens ook dat je iedere verandering in je knie voelt? Als er bij mij ook maar een dingetje anders is dan normaal dan voel ik dat dus meteen, met lopen en in rust.. Of ben ik nou gewoon een gevoelig type haha

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 09:31

Herkenbaar, dat heeft er volgens mij mee te maken dat je je er veel meer van bewust bent, en alert op wat er met de knie gebeurt en wat je voelt. Mijn ervaring is dat het wel steeds minder wordt, of wel de knie gaat weer normaal functioneren. Ik denk er nu bijna niet meer over na (11 maanden na de operatie).

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:47

Ik kan me nog herinneren van mijn andere knie dat de knie tot bijna 2 jaar gevoeliger was dan mijn andere knie. Denk daarbij dan ook aan weersveranderingen. Nu heb ik last bij die knie van lichte overbelastingsklachten hahahaha vanwege van huidige geopereerde knie.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:24

8 april ben ik aan de beurt!

Ik heb wel nog een vraag, ik werk op het moment in een café hoelang moet ik ongeveer herstellen voordat ik een avond lang kan staan en lopen?