Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:08

Ik heb tegenwoordig een schedeltje van blauw kwarts. Erg leuk om mee te werken! Mijn dochter zeurt om een hartje van rozenkwarts, dus die wordt haar vást en zeker gebracht door de sint Ja

Rozenkwarts is natuurlijk ook een vrij onschadelijke steen... Het was anders geweest als ze om obsidiaan had gevraagd of zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:19

Ik werk zelf veel met de spiertest, om stenen te testen of die wel of niet bij iemand passen. Zelf vind ik dit de meest betrouwbare methode.
Rock, Rozekwarts is niet voor niets een kindersteen, die kan een kind best hebben. Obsidiaan is veel te sterk voor een kind maar dat wist je dus al, verder is amethyst ook niet bepaald een aanrader... ook een heeeele sterke steen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:24

Wat grappig dat jullie schrijven dat je een steen vanzelf kwijtraakt als hij niet meer goed voor je is. Ik had altijd 2 amethysten, 1 voor om mijn nek, 1 gewone. 1 rode jaspis en een groene (weet niet meer hoe die heet Nagelbijten / Gniffelen)
Om de een of andere aparte reden ben ik al een tijdje allebei mijn amethysten kwijt Verward Ik snapte al niet waarom, maar begrijp ik dan goed dat deze gewoon niet meer goed voor me is?
De rode jaspis heb ik ooit een keer gekregen van iemand, maar toen had ik er niks mee, ooit in een bakje gestopt en nooit meer aangedacht. Pas kwam ik zomaar ineens dat doosje tegen met die steen erin. Lijkt net alsof ik die weer nodig heb Lachen
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 18-11-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:25

Ik moet zeggen dat mijn middelste heel erg graag met mijn amethystkwarts rondloopt, maar zij heeft ook al eens een obsidiaan gehad waar ze heel erg goed op reageerde. Gevalletje apart die dame Knipoog Mijn oudste is meer van de rustige stenen... rozenkwarts, dat blauwkwarts schedeltje...

Ikzelf reageer héél heftig op bergkristal en hematiet (behalve als ze samen in een bakje liggen en elkaar dus opheffen). Daar krijg ik kramp van in m'n arm en barstende koppijn...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:19

ik vind schedeltjes altijd eng,geeft me een naar gevoel........rozenkwarts vind ik zelf altijd heel fijn,zo liefdevol en straalt voor mij ook rust uit.

ik word bv van toermalijn misselijk als ik die vastheb,die vind ik erg heftig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:25

Ik vond schedeltjes ook heel luguber, tot ik er een kocht voor een vriendin van me die er wat mee doet... Tja... die bleef dus uiteindelijk bij mij Nagelbijten / Gniffelen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:38

ja luguber,ik kon het juiste woord niet vinden.
ik kan niet echt zeggen waarom,maar ik vind ze zoiets engs uitstralen,ondanks dat ik de steensoort zelf erg mooi vond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:54

Kom maar eens langs, mag je eens voelen Knipoog Het 'heeft' op de een of andere manier toch iets... Hoewel ik niet meteen een hele verzameling wil aanleggen hoor Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:55

leuk,dank je voor de uitnodiging Lachen
misschien sla ik wel compleet om hoor,haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:56

Ja ik kocht hem dus ook echt 'voor iemand anders' maar die iemand anders heb ik inmiddels gezien, en toch staat hij hier weer op de kast Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:57

Wie van jullie is trouwens bekend met de spiertestmethode, om stenen te testen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:58

ik vind ze overigens best prijzig.......mijn zusje vind ze helemaal te gek die is gek op schedeltjes ed.......en je hebt ze in verschillende steensoorten

ik heb weleens een spiertest ondergaan,was erg leuk om te zien wat eruit kwam.
graag zou ik het zelf ook nog leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:58

Ik geloof niet dat ik die spiertest ken, leg eens uit?

Schedeltjes zijn er in vrijwel netzoveel steensoorten als er stenen zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:01

Snoevie, het is niet moeilijk, gewoon een kwestie van oefenen.

Rock, de spiertest is dit: je pakt een steen in je ene hand en houdt die op je zonnevlecht. Vervolgens strek je de andere arm opzij. Je laat iemand die arm naar beneden drukken. Heb je geen kracht dan heb je een steen in de andere hand die niet goed voor je is. Kun je echter de druk makkelijk weerstaan, dan is de steen goed voor je. Leuk om op deze manier verschillende stenen te vergelijken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:02

zeker leuk ik ga er idd eens mee oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:06

Oh klinkt goed! Dat ga ik zeker eens uitproberen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:09

Dat kan je met van alles doen ook met voedsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:10

Of zelfs met het opsporen van een kreupelheid of ander probleem bij een paard. Ik maak er vaak gebruik van. Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:30

De spiertest ken ik op een andere manier.
Neem een steen in je hand en duw bij je andere hand de duim en middelvinger tegen elkaar. Laat iemand anders aan de 2 vingers naar buiten duwen, als de vingers van elkaar gaan is de steen niet goed voor je.
Zelf vertrouw ik liever op mijn gevoel. Ik heb weleens stenen vastgehouden waar ik erg raar van werd in mijn hoofd/buik en die ik niet nam en stenen waar ik meteen me helemaal goed bij voelde en die ik tijden met plezier heb gedragen.
Had pasgeleden een knuffelrozekwarts, geweldige steen. Ben hem kwijtgeraakt en mis hem nog steeds na 3 maanden.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:59

suleilitha schreef:
En op gevoel een steen uitkiezen voor iemand anders vind ik geen aanrader Knipoog

Sorry als ik me teveel aangesproken voel, maar als je deze uitspraak doet n.a.v. mijn post m.b.t. de jaspis dan wil ik even zeggen dat Marleen_usar hier ervaring mee heeft en dat ik daarom op advies daarvan heb aangeschaft.
suleilitha schreef:
Wie van jullie is trouwens bekend met de spiertestmethode, om stenen te testen?

Ik ken deze methode. Ga regelmatig naar een therapeute die een Touch for Health praktijk heeft en zij helpt me daar ook mee.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:52

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:15

uhm kan iemand mij even helpen, ik heb een tijdje geleden een steentje aangemeten gekregen, maar toen ben ik hem kwijt geraakt en nu heb ik hem weer terug gevonden, maar ik ben de naam vergeten en de preciese werking ook eigenlijk Bloos
het is eenfel roze steen met en stukje bruin ofso ik kan de kleu niet echt een naam geven erbij... kan iemand helpen??

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:19

Ik moet meteen denken aan een Rozenkwarts. Heb even op de link dat ikzelf op de vorige pagina heb gezet gekeken en daar stond dit op;
Werkt inspirerend bij kunstzinnige bezigheden. Heilzaam bij emotionele wonden, werkt troostend, goed voor het hart, brengt innerlijke vrede en levensvreugde. Bij woordblindheid. Bij buikkrampen, buikloop, bloedziekten, hart- en bloedsomloopstoornissen, lever- en nierkwalen, onvruchtbaarheid. Verdrijft angst, heft gevoelsremmingen op. Heeft een ontgiftende werking op de lever en nieren en ontlast zo de stofwisseling. Goede meditatiesteen en erg geschikt voor kinderen. Tegen nachtmerries en bedplassen. Bij liefdesverdriet. Tegen heimwee, pijn en duizeligheid. Voor het helen van oude emotionele pijn. Een natuurlijk stuk rozenkwarts ter grootte van een vuist is de belangrijkste steen om schadelijke straling te ontstoren. Een rozenkwarts naast het bed helpt tegen aarde- en waterstralen en leidt daardoor tot een betere slaap. Een rozenkwarts in de baby- of kinderkamer zorgt voor een rustige sfeer, waardoor het kind beter slaapt en minder huilt. Bij buikkrampen kan een kleine rozenkwarts op de buik van de baby heilzaam zijn. Chakra: hart. Verzorging van de steen: eenmaal per week onder stromend water ontladen. Een nacht opladen in een amethistgeode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:28

Rozekwarts is niet echt felroze... En ik kan het bruine stukje dan ook niet plaatsen...

Zal eens bladeren in m'n kristallenbijbel...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:33

Hallo,
Ik had een vraagje waar kan je een edelsteen kopen? Moet je deze altijd om te nek dragen of mag je deze ook gewoon bij je hebben in bijvoorbeeld je broek zak?
Is er ook een site waar je ziet waarvoor het werkt?