anne_fury schreef:ik weet wel wat hun meemaken,en dat is ook niet allemaal even leuk,dat weet ik,maar waarom lijkt het dan alsof ze zo vrolijk en probleemloos zijn,ik maak zelf altijd gelijk van een mug een olifant.als ik een probleem heb kan ik echt niet de ganze dag zo vrolijk zijn..
En hier bevestig je al, dat iedereen anders is. Elk mens heeft andere gevoelens en doet de dingen op een andere manier. Ik werd seksueel misbruikt vanaf mijn 3e, wat door ging tot mijn 18e. Maar ik bleef elke dag doen alsof ik vrolijk was, tuurlijk, soms waren er dagen dat ik dat niet deed, en deed ik alsof ik gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt was. Maar door te doen alsof ik gelukkig en vrolijk was, beschermde ik mezelf. Ik wilde niet dat iedereen dacht van '' goh dat meisje is zo een aansteller, zit altijd maar zielig voor zich uit te kijken'' of '' wat zou er met haar zijn, waarom zou ze depressief zijn'' ik wilde dat niemand wist hoe ik me voelde, ik wilde dat iedereen wat dat betreft uit mijn buurt bleef. Ik deed alles om te doen alsof ik vrolijk was, omdat ik het nodig vond, omdat niet iedereen hoeft te weten hoe ik me werkelijk voelde. Ik voelde me al een aansteller en daarnaast wilde ik niet dat ze dachten dat ik gek was. Want ik zat al vanaf kleins af aan bij een psychiater. Nou ik weet niet hoe dat nu bekeken wordt, maar toen werd je ook echt letterlijk voor gek gezet als mensen dat zouden weten.
Wat ik met dit blehr verhaal duidelijk wil maken is, dat iedereen andere gevoelens heeft en dingen op een andere manier aanpakt. Iedereen heeft zo zijn eigen 'overlevings-tactiek'. De jouwe is dus blijkbaar anders, dan die van de leerlingen in jouw klas. Maar daar is niets mis mee. Je bent zoals je bent. En zij zijn zoals zij zijn. Sorry, ik ben het moreel even vergeten van dit stukje tekst. Pfff. Sorry.
Ik kom er later op terug als ik het weer weet. Naja ik wil niet zeikerig over komen, probeer je alleen te helpen.
* - Edit ; @Polly2 ; Automutilatie gebeurd omdat mensen de mentale pijn niet meer aankunnen en dit willen vergeten door fysieke pijn aan te richten. Op het moment dat je dat doet, komt er inderdaad ook een beetje Endorfine vrij in je hersenen. Automutilatie is een verslaving, net zoals drank & drugs dat zijn.