Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:03

ik weet wel wat hun meemaken,en dat is ook niet allemaal even leuk,dat weet ik,maar waarom lijkt het dan alsof ze zo vrolijk en probleemloos zijn,ik maak zelf altijd gelijk van een mug een olifant.als ik een probleem heb kan ik echt niet de ganze dag zo vrolijk zijn..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:05

Ik heb niet alles van dit topic doorgelezen...het was te veel. Maar ik schrik er van dat er zo veel mensen zijn die dit doen!
Ik vind het dapper dat jullie het onderkennen.
Maar ik snap er ook helemaal niets van....dit bedoel ik niet vervelend hoor...
Maar ik bedoel: hoe begint zoiets...ik snap wel dat als je er eenmaal inzit en het is een ingeslepen gewoonte...okay...dat je dan niet meer kan stoppen dat snap ik. Maar ooit ben je begonnen. Hoe komt een mens in godsnaam op dat idee????
Ik snap dat niet.
Is het net zoiets als een paard dat met weven of luchtzuigen zijn endorfines aanspreekt?
Kan ik het daar mee vergelijken?
Ik wil dit graag begrijpen...hoe komt een mens zo ver?
Ik wil iedereen er ook sterkte mee wensen. Ik hoop dat jullie hulp kunnen vinden die je er af kan helpen, want het lijkt me vreselijk!

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:09

sorry ik kan het je helaas niet uitleggen,omdat ik het van mezelf niet eens begrijp Scheve mond maar het is inderdaad vreselijk,ook al blijf ik het doen telkens op nieuw,het is (voor mij) een soort van verslaving,en ja dat klinkt inderdaad heel stom Clown

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:13

anne_fury schreef:
ik weet wel wat hun meemaken,en dat is ook niet allemaal even leuk,dat weet ik,maar waarom lijkt het dan alsof ze zo vrolijk en probleemloos zijn,ik maak zelf altijd gelijk van een mug een olifant.als ik een probleem heb kan ik echt niet de ganze dag zo vrolijk zijn..

En hier bevestig je al, dat iedereen anders is. Elk mens heeft andere gevoelens en doet de dingen op een andere manier. Ik werd seksueel misbruikt vanaf mijn 3e, wat door ging tot mijn 18e. Maar ik bleef elke dag doen alsof ik vrolijk was, tuurlijk, soms waren er dagen dat ik dat niet deed, en deed ik alsof ik gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt was. Maar door te doen alsof ik gelukkig en vrolijk was, beschermde ik mezelf. Ik wilde niet dat iedereen dacht van '' goh dat meisje is zo een aansteller, zit altijd maar zielig voor zich uit te kijken'' of '' wat zou er met haar zijn, waarom zou ze depressief zijn'' ik wilde dat niemand wist hoe ik me voelde, ik wilde dat iedereen wat dat betreft uit mijn buurt bleef. Ik deed alles om te doen alsof ik vrolijk was, omdat ik het nodig vond, omdat niet iedereen hoeft te weten hoe ik me werkelijk voelde. Ik voelde me al een aansteller en daarnaast wilde ik niet dat ze dachten dat ik gek was. Want ik zat al vanaf kleins af aan bij een psychiater. Nou ik weet niet hoe dat nu bekeken wordt, maar toen werd je ook echt letterlijk voor gek gezet als mensen dat zouden weten.

Wat ik met dit blehr verhaal duidelijk wil maken is, dat iedereen andere gevoelens heeft en dingen op een andere manier aanpakt. Iedereen heeft zo zijn eigen 'overlevings-tactiek'. De jouwe is dus blijkbaar anders, dan die van de leerlingen in jouw klas. Maar daar is niets mis mee. Je bent zoals je bent. En zij zijn zoals zij zijn. Sorry, ik ben het moreel even vergeten van dit stukje tekst. Pfff. Sorry. Bloos Bloos Boos! Ik kom er later op terug als ik het weer weet. Naja ik wil niet zeikerig over komen, probeer je alleen te helpen.

* - Edit ; @Polly2 ; Automutilatie gebeurd omdat mensen de mentale pijn niet meer aankunnen en dit willen vergeten door fysieke pijn aan te richten. Op het moment dat je dat doet, komt er inderdaad ook een beetje Endorfine vrij in je hersenen. Automutilatie is een verslaving, net zoals drank & drugs dat zijn.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:17

@ anne-fury en melody..bedankt voor jullie uitleg.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:23

Graag gedaan. Als je meer wilt weten. Mag je me een PB sturen. Ik begrijp dat je wilt weten hoe het nou precies zit en hoe mensen erbij komen dit te doen.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:26

Polly2 : bij mij was t gewoon, dat ik op een gegeven moment zo een heftige emoties had, dat ik ze niet meer de baas kon zijn, de rest is allemaal in een waas gebeurt, en voor ik er echt besef van had zaten m'n armen al vol...

Verder Melody je neemt echt de woorden uit m'n mond
niet iedereen laat merken dat ze zich niet geod voelen, in mijn klas, doet iedereen zich vrolijk voor, terwijl ik van een paar mensen toch écht weet dat ze dat helemaal niet zijn

Ikzelf doe me ook altijd vrolijk voor, gewoon om mezelf te beschermen tegen de vragen die ik anders de hele tijd ga krijgen, en als ik ergens niet echt zin in heb is het dat wel.. ik heb soms m'n dagen dat ik me echt niet goed voel, dan staar ik maar wat voor me uit enzo (vandaag was zo'n dag) maar dan zeg ik gewoon dat ik een beetje humeurig ben.. gewoon om vragen te voorkomen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:28

Robin wat jij zegt ja dat deed ik dus ook. Vragen proberen te voorkomen. Al zitten er altijd wel mensen tussen die meer weten/zien dan je denkt. Maar dat blijf je altijd hebben. Ben blij dat je snapt wat ik bedoel. Ik voelde me er al eenzaam in. Bloos

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:29

Nee hoor, ik kan me in heel veel antwoorden van jou vinden Ja
Ik wilde eigenlijk al op de reactie van Anne_fury reageren, maar zag dat jij al precies tzelfde gezegt had Clown

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:31

Ja sorry, als ik geweten had dat jij hetzelfde had willen zeggen, had jij het mogen doen. Knipoog

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:32

Haha nee joh dat boeit me verder niks Clown

Ik ben trouwens nog steeds 'clean' en t word steeds makkelijker om t vol te houden Lachen
woejj, ik ga goed Haha!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:34

Super goed Robin. Dat meen ik serieus. Ik vind het zo geweldig hoe jij doorzet en hoe goed jij op weg bent. Je bent zo sterk. Ik vind het heel, echt heel erg goed van je meis! Ben trots op jou hoor meissie. Bloos

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:36

Ben ook best wel trots op mezelf
had eigenlijk niet echt gedacht da'k zou kunnen stoppen.. Scheve mond

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:41

Ik ben ape-trots op je! Zo zie je maar weer, dat als je graag genoeg wilt, het echt wel kan, ook al klinkt dat onwerkelijk. En klinkt dat oh zo makkelijk. De aanhouder wint uiteindelijk!

En trots zijn op jezelf, daar is niets mis mee. En dat heb je voor 200% verdiend meid! Echt waar.

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:04

@Robin__: goedzo! Haha! ga zo door zou ik zeggen Lachen
ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je Bloos

het is volgens mij wel lang geleden dat ik op dit topic gereageerd heb.dus bij deze,
ik heb gisteren mijn armen ook weer opengehaald ..ik had tegen iemand gezegd wat ik deed,en later had ik daar heel veel spijt van en ik schaamde me dood ,wat moet diegene nu wel niet denken Bloos! dat ik zo,n gevoelig dom kindje bent dat overal om gaat janken..maar eigelijk zit daar ook wel wat waarheid in,ik moet toegeven dat het het laatste jaar steeds slechter gaat..mensen uit mijn klas beginnen me ook al raar aan te kijken als ik telkens mijn gymspullen weer 'vergeet' en ook ben ik vaak ziek op vrijdag (vrijdags hebben we gym) en dat begint ook al verdacht te worden.
*zucht* ik hoop maar dat niemand het merkt...

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:37

@Tuinkabouter; Ik ben hooggevoelig. Ik heb dus HSP & Borderline. Ben ik dan ook een dom gevoelig 'kindje' (ben geen kindje meer, maar toch) die overal om jankt. Nee dat ben ik niet.

En dat ben jij dus ook niet! Echt niet. Ik snap dat je je dood schaamt, omdat je het iemand verteld hebt. Maar denk je dat die persoon die jij het verteld heb, daar misbruik van gaat maken? Of dat verder verteld of jou belachelijk gaat maken? Kop op he!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:38

Ik huil ook overal om hoor..

Ik baal alleen wel een beetje, heb net een terugval gehad.. (klein beetje..)

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:42

Kan gebeuren Robin. Terugvallen horen er nu eenmaal bij. Daar wordt je sterkter van! Ookal geeft het je het gevoel alsof je zwak bent en zwak blijft. Maar je bent juist sterk, want een terugval geeft al aan, dat je terug gevallen bent, je was dus wel bezig. En om eraan bezig te zijn, dat geeft al de bevestiging dat je sterk bent!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:47

wat is H&S dan ? sorry,nog nooit van gehoord Bloos

maar ik denk niet dat diegene wie ik het verteld heb er misbruik van gaat maken hoor,ze is hele goeie vriendin van mij dus ik denk niet dat ze zoiets doet.

@MelOdys_Star: ik vind trouwens dat je de dingen heel goed kunt verwoorden Knipoog je komt wel wijs over Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 20:53

@Tuinkabouter ; HSP betekend ; High Sensitive Personality. Dat is bij mij officïeel vast gesteld door een onafhankelijke psychiater samen met Borderline.

Als je HSP hebt, dan ben je dus zeer overgevoelig. Nou heb ik dus ook Borderline dus heb ik veel last van stemmingswisselingen, maar in combinatie met HSP wordt het wat extremer.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 22:59

Jeetje Melody, wat een verhalen.. Ben er even stil van eigenlijk.

Robs; Goedzo meisje! Ga zo door :+:
Laatst bijgewerkt door Zirkonia op 11-09-24 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:00

Goedzo Ellee!! is al erg goed van je dat je gister en vandaag niks gedaan hebt Lachen
t lukt je wel meis, ena nders kan je me bereiken op msn he Ach gut

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:25

@Elle ; Ookal heb je niets gedaan omdat er niets in de buurt was waarmee je het kon doen. Dan nog heb je het niet gedaan! En daar gaat het om toch?! Ik vind het knap van jou, en van de andere die niets gedaan hebben!! Super sterk meiden.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:43

ik ben het eens met MelOdYs_Star Ja
het punt is dat je het niet gedaan hebt!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 23:44

Even off-topic. Jullie mogen wel gewoon Mel of Melody zeggen hoor. Want om die hele naam voluit te schrijven, ja is zo lang. Knipoog