De vorige keer kreeg ik ook geen hechtingen, kreeg wel zoon spuitje mee om de wond schoon te spuiten. En kreeg ook een flesje mee met spul om mijn mond te spoelen kan ff niet op de naam komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Veronique_ schreef:
Welshcobfan schreef:Wow! wat een kies zeg! Dat dat in je mond heeft gezeten
Op welke leeftijd komen je verstandskiezen eigenlijk door? (of: horen door te komen)
Welshcobfan schreef:Vandaar dat die van mij er nog niets zijn... verstand is nog ver te zoeken
Clairee schreef:Over het algemeen gebeurt het na je 17e (schijnt de naam ook aan ontleend te zijn)
brittje88 schreef:Clairee schreef:Over het algemeen gebeurt het na je 17e (schijnt de naam ook aan ontleend te zijn)
ik dacht dat de naam van Ver stand kiezen gewoon kwam. Omdat ze het verste in je mond staan ofzo haha. Tis in iedergeval niks met verstand hoor.
wikipediaCitaat:Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. En in Belgisch-Nederlands is wijsheidstand nog steeds een gewoon woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.
De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk.