Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tinkerliefde schreef:Hallo! ik heb even een vraagje morgen neem ik mijn laatste pil voor de stopweek.. na volgende week begin ik met een nieuwe pil weet iemand hoelang sex dan niet mag?? alvast bedankt!
trouwens kheb al gekeken in dat boekje wat er bij zit maar daar staat nix over in
Anora schreef:Mijn vraag:
Ik wilde mijn menstruatie uitstellen dus ik ben zonder een tabletvrije periode meteen doorgegaan met een nieuwe strip van mijn pil Microgynon 30. Nu wil ik zelf tijdens deze strip een stopweek inlassen van 7 dagen. Hierover staat in de bijsluiter: Als u uw menstruatie een keer wilt uitstellen kunt u zonder een tabletvrije periode doorgaan met een nieuwe strip. U kunt met deze strip doorgaan totdat alle tabletten op zijn of desgewenst eerder stoppen.
Ik wil begin nu de stopweek in week 2 van mijn strip. Maar ben ik in deze stopweek wel beschermt tegen zwangerschap?
Deze vraag omdat ik dus 5 weken achter elkaar de pil heb geslikt (omdat ik de tabletvrije periode een keer heb overgeslagen), en ik nu twijfel of ik wel beschermt ben aangezien het gebruik van mijn pil nu een ander ritme aan neemt (en een andere begindag van mijn menstruatie).
Alvast bedankt!
MissBambi schreef:ik ben nu al dik een jaar gestopt met de pil.. maar zou nu weer willen beginnen.. ben je dan de eerste maand gewoon veilig of pas de maand daarna?
Laar schreef:Toen ik gisteren mijn pil wou nemen viel hij is de wasbak, weg pil dus. Toen heb ik een reservestrip aangebroken en die pil dus daaruit gepakt. Nu vroeg ik me af.. hoelang is de pil houdbaar? want die reservestrip gebruik ik natuurlijk zelden tot nooit..