[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:29

ik weeg nu wel teveel, maar ik zou niet precies weten hoeveel ik af moet vallen. ik heb een cup F/G, dus heel klein zullen ze nooit worden. wilde eigenlijk deze week naar de dokter. maar ik durf niet zo goed. wat doet de dokter dan allemaal?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:32

tientjeh schreef:
ik weeg nu wel teveel, maar ik zou niet precies weten hoeveel ik af moet vallen. ik heb een cup F/G, dus heel klein zullen ze nooit worden. wilde eigenlijk deze week naar de dokter. maar ik durf niet zo goed. wat doet de dokter dan allemaal?

Weinig tot niks. Clown Die luistert naar je verhaal, kijkt naar je borsten en schrijft een verwijsbrief voor de chirurg. De chirurg gaat je helemaal bekijken en die dient vervolgens een verzoek bij de verzekering in, en geeft je dan ook aan of je wel of niet af moet vallen.
Als je weet dat je nu teveel weegt, weet je ook wel ongeveer wat je kwijt moet om iets fitter te worden, zou niet teveel vasthouden aan bepaalde waarden. Maar let gewoon even op je eten en misschien wat meer sporten. Want hoe fitter je bent, hoe sneller je herstelt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:52

ik woog altijd 70 kilo bij een lengte van 1.70, ma dat is na 2 weken curacao vakantie 5 kilo meer geworden. maar ik zie er dus ontzettend tegenop. omdat ik me echt schaam voor mijn grote borsten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 12:58

tientjeh schreef:
ik woog altijd 70 kilo bij een lengte van 1.70, ma dat is na 2 weken curacao vakantie 5 kilo meer geworden. maar ik zie er dus ontzettend tegenop. omdat ik me echt schaam voor mijn grote borsten.

Ach gut Die artsen zien zoveel lichamen, die kijken echt niet raar naar je. Die letten gewoon op je houding en rug, en de omvang. Niks om je voor te schamen. Ach gut

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:32

okay, ik heb de huisarts gebeld. kan er volgende week donderdag terecht. ( ik kan zelf niet eerder i.v.m werk). ik ga jullie hier op de hoogte houden. vind het zelf erg spannend.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 13:35

tientjeh schreef:
okay, ik heb de huisarts gebeld. kan er volgende week donderdag terecht. ( ik kan zelf niet eerder i.v.m werk). ik ga jullie hier op de hoogte houden. vind het zelf erg spannend.

Heel veel sucecs!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:35

Goedzo dat je huisarts heb gebeld!
Je hoeft je echt niet ergens voor te schamen, zo'n man/vrouw is proffesioneel en snapt ook echt wel dat het voor een vrouw moeilijk is.

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:44

Professioneel.. (twee ssen en één f) Knipoog

Leuk als je ons op de hoogte houdt!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:46

ben ook benieuwd hoeveel kilo ik af moet vallen Tong uitsteken

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:48

Henzz schreef:
Professioneel.. (twee ssen en één f) Knipoog

Leuk als je ons op de hoogte houdt!

oww haha. Was blind getypt en niet meer nagelezen, dus een beetje dom van mij Lachen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:51

Geeft niet, Olle! Lachen

Misschien hoef je wel niet af te vallen, Tientjeh. Ik hoefde dat toendertijd niet!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:15

Bij mij hoefde er ook niets af en dan was ik nog iets zwaarder dan jij en zeker 5 centimer korter. Maar ik ben wel in België geopereerd en daar schijnen ze er minder moeilijk over te doen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:51

okay, nou ik hoor het wel. ik moet donderdag dus eerst langs de huisarts. krijg ik dan een doorverwijzing? en wat gebeurt er daarna?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:59

Als je een doorverwijzing hebt van de huisarts ga je op zoek naar een plastisch chirurg (PC). Meestal zal hij ook wel een ziekenhuis in de buurt noemen waar je heen kan gaan. Dan maak je een afspraak voor een eerste consult en zal die PC jouw eens bekijken of hij het ook echt nodig vind en een verzoek bij de verzekering indienen. Soms loont het de moeite om bij de verzekering wachtlijstbemiddeling op te vragen. Ik zou in België één dag voor mijn eerste consult in Eindhoven geholpen worden (is uiteindelijk door ziekte van de arts twee weken naar achter geschoven) en in Eindhoven zou ik dan na dat eerste consult nog eens een jaar moeten wachten voor ik aan de beurt was.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:27

is er echt zo'n lange wachtlijst dan? hoop wel dat het een enorme verandering word. blijven de borsten wel mooi van vorm en stevig?

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:28

Ik heb helemaal niet zo'n lange wachtlijst gehad (wel bijna 6 jaar geleden)!
Mijn borsten zijn wel weer gegroeid na de operatie. Ze zijn wel mooi van vorm.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:31

ja, want nu zijn ze gewoon ook zwaar doordat ze zo hangen. cup F/G en ze hangen bijna op je knieen. echt heel erg. zo'n last van mijn rug en nek.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:09

Wachtlijsten zijn heel erg afhankelijk van het ziekenhuis. In Eindhoven was het toen zo lang en ik kon uiteindelijk kiezen uit Meppel of België (beide in totaal ongeveer een half jar terwijl Eindhoven in totaal anderhalf jaar was). Ik ben toen voor België gegaan omdat dat vanuit waar ik woon handiger is dan Meppel.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:17

Het scheelt ook of je in een ziekenhuis of kliniek geopereerd word.. Ik ben dan 6 weken geleden in Kliniek Klein Roosendael geopereerd, en had een wachttijd van 2 weken.. In het ziekenhuis is dat 2 jaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:31

Zo lang? Ik had een wachtlijst van een klein half jaar: begin augustus naar de medische 'intake' geweest, begin februari geopereerd. Dat was in een streekziekenhuis in het oosten van het land, in 1993. En ik was op dat moment nog ziekenfondsverzekerd ook. Viel erg mee dus.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 20:17

ik ga eens kijken wat hier in de buurt zit. sta nu al voor de spiegel te kijken hoe het zou zijn als ik alles weer paste en aan kon. lijkt me super. heb er echt wel zo'n operatie voor over. ondanks dat ik ertegenop zie

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:10

Sorry, februari moet januari zijn, foutje. Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 10:15

Het heeft bij mij wel volgens mij dik 3 maanden geduurd voordat ik mijn consult bij de PC had, dat duurde erg lang. Maar dat eerste gesprek was in maart, en ik ben in oktober geopereerd. Het verschilt wel enorm van ziekenhuis tot ziekenhuis, en je kan ook opgeven dat het je niet uitmaakt door welke arts je geholpen wordt, dan ben je aan de beurt op het moment dat er een geplande operatie niet doorgaat.
Mijn borsten zijn ook weer gegroeid, maar ze zijn wel mooi van model en stevig. Ik had ook erge hangborsten, en daardoor veel last van rug, nek en schouders. Ik heb nu, na de ingreep, nog steeds geen kleine borsten, maar ze zitten op de juiste plek, en mijn nekklachten zijn gewoon weg. Lachen

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:36

Ik weet nog dat ik een paar maanden op de wachtlijst stond en toen ben ik eens gaan bellen wanneer ik aan de beurt was en toen zei de assistente: "even kijken... die moet nog afvallen, die ook, die ook... dus je kunt wel een afspraak maken!"
Als ik niet zelf gebeld had, had ik wrs nog wel langer moeten wachten.
Ik heb ongeveer een half jaartje moeten wachten, maar zat in mijn eindexamenjaar dus wilde toch eerst examen doen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:41

romatjuh schreef:
Het scheelt ook of je in een ziekenhuis of kliniek geopereerd word.. Ik ben dan 6 weken geleden in Kliniek Klein Roosendael geopereerd, en had een wachttijd van 2 weken.. In het ziekenhuis is dat 2 jaar.

Een kliniek wordt alleen niet altijd door de verzekering vergoed, houd daar dus rekening mee als je de wachtlijst wilt proberen te omzeilen door naar een kliniek te gaan.