Nee ik ontzeg mezelf ook niets, dat werkt denk ik inderdaad niet. Maar ik probeer bepaalde dingen gewoon niet te halen dat helpt wel. Of dus alternatieven in huis te halen zoals zero cola en popcorn ipv chips. En sowieso minder snacken, kleinere porties en bewustere keuzes.
Ik heb trouwens heel veel cola geprobeerd maar alles anders dan Coca Cola vind ik niet eens echt lekker genoeg om op te drinken en dus niet de moeite waard. Zoiets drink ik namelijk echt omdat het lekker is en niet omdat het zo gezond is. Mijn guilty pleasure is zo nu en dan vanille cola en ik kwam erachter dat de zero variant daarvan wel meevalt door de vanille smaak. Maar eerlijk: die zoetstoffen vind ik gewoon niet echt lekker dus dat helpt niet. Bij mijn ouders thuis hebben ze speciaal een paar blikjes vanille cola gehaald omdat mijn moeder weet dat ik dat lekker vind. Als ik daar ben neem ik prima zo'n blikje bij het eten. Maar het niet in mijn eigen koelkast hebben staan scheelt natuurlijk bizar veel. Ik dronk bijvoorbeeld ook veel carvan cevitam limonade maar dat volledig schrappen en vooral alleen nog water drinken zou dus ook al enorm moeten schelen voor me.