Goof schreef:Wat fijn dat je een goed gesprek gehad hebt!BeFunny schreef:Het zkh had al aangeboden dat er mogelijkheden die richting op waren. Maar om die stap te zetten is echt een ding. Een deur door. Bij het zkh zijn ze wel op de hoogte, de huisarts ook. Het is dus niet zo dat ik niks vertel maar om er bewust voor te bellen of bewust aandacht voor mezelf te vragen zeg maar dat is een lastiger iets
Ja, is zo. Ik vind dat soort dingen ook moeilijk.
Toen ik afgelopen winter in een burnout terecht kwam realiseerde ik me meteen dat ik het niet alleen ging redden, maar dan moet je hulp gaan vragen en dat is kak. Maar ik heb het wel meteen gedaan, want ik heb net als ieder ander ook gewoon recht op ondersteuning (op welke manier dan ook) en als ik het niet zelf vraag zal een ander het niet aanbieden. Niemand ziet namelijk dat je het op dat moment nodig hebt.
En dat wil ik je meegeven; het komt niet uit de lucht vallen, maar als je erom vraagt krijg je echt wat je nodig hebt en wil.
Volgens mij ben jij iemand die altijd een ander zou helpen als die het zou vragen aan je. Je mag jezelf nu even voorop zetten, want er zijn net zoveel mensen die jou willen en kunnen helpen en ondersteunen!
Ja ik vind het ook altijd goed als mensen hulp vragen. En die hulp is er ook voor. En dus moet ik mezelf gewoon over die drempel helpen. Volgende week donderdag spreek ik de verpleegkundige weer. Daar kan ik ook al wel e.a kwijt. Zij weet ook wie ik het beste kan benaderen daarvoor dus misschien lukt het om het dan aan te geven.