Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 12:15

Ik ben inmiddels twee verstandskiezen lichter. Er viel niks meer te redden en ter gelijker tijd de gehele linkerkant is ontdaan van de verstandskiezen. Had dit toch liever een jaartje eerder of later gehad. De afgebroken kies wilde echt niet meewerken daar hebben ze echt een pittige klus aangehad. Wel bijna flauwgevallen dus mag hier nog even gezellig blijven.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:23

Oempf

Nou inderdaad, zoiets doe je liever eerder of later!

Ik ben gelukkig al mijn verstand al kwijt :Y)

Succes met het herstellen ervan(coldpack werkt super tegen de pijn! Niet te veel warm eten en eventueel waterijs/ijsklontje om van binnen te koelen en tegen zwelling)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 13:03

Heb toevallig net al mijn coolpacks weggegooid omdat ik ruimte nodig had, dacht die koop ik wel weer voor de kraamtijd. Ik denk dat ik mijn man zo op pad stuur voor een zakje erwtjes ofzo. Vind eten nog wel spannend maar ik denk dat ik met sapjes en ijsjes ver ga komen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:15

Ik at vaak aardappelpuree
Om de kaak niet teveel te belasten.
Of spaghetti, dat is ja ook makkelijk te kauwen.
Heel handig dat je die heb weg gepoid :Y)
Mijn vriend wou ze laatst weg gooien.. nam zoveel plek in beslag....
3x raden wat er nog in de vriezer ligt en 2 week later zelf een coldpack nodig was

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:46

Pfoe heftig Renee!
Toen mijn verstandskiezen waren getrokken, doopte ik brood in soep, at dat op en at daarna de soep. Zacht en krijg je toch voedingsstoffen binnen.

@Jolliegirl herkenbaar inderdaad! Fijn om ook de ervaring van een ander te horen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 14:02

Ik ben niet zoveel aangekomen tot nu toe, denk een kilo ofzo. Is ook niet erg want ik was net een afvaltraject gestart toen ik erachter kwam dat ik zwanger was (en dus niet gestart met het traject). Vanavond weer afspraak bij de verloskundige dus dan zal ik wel zien hoeveel het nu is.

@Eske ik ben ook weken ontzettend moe geweest, zwanger zijn kost ook energie natuurlijk. Ik heb autisme en dat kost natuurlijk ook energie, zeker met alle veranderingen die gaande zijn. Ik merk dat ik sinds de 16/17 weken zwanger echt weer energie heb teruggekregen. Daarvoor lag ik regelmatig om 8 uur 's avonds al te slapen en ik was in juni voor het laatst op kantoor geweest. Nu ga ik morgen voor het eerst weer naar kantoor en daar heb ik ook echt zin in :D Nu heb ik het geluk dat ik sowieso maar 1x per twee weken een dag op kantoor werk, thuiswerken doet me goed en dat ziet mijn werkgever gelukkig ook.

Pff wat rot zeg Renee! Goed koelen inderdaad. Mijne zijn 1,5 jaar geleden getrokken en toen heb ik ook veel soep gegeten en yoghurt (met appel die ik even in de pan had gebakken zodat het ook zacht was).

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 15:35

Mijn man heeft net soep gehaald en van die pasta/noodle cups. Hopelijk lukt dat. Appeltjes zacht laten worden en dan eten met yoghurt klinkt ook als een goed idee! Normaal zou ik het niet relaxed vinden maar nu vind ik het zo zielig voor die kleine frummel in mijn buik. Er komt toch een goed dosis verdoving over de kleine heen en nu pijnstilling (heb even met de VK overlegd hoe en wat). Durf ook echt niet te eten nu maar heb wel honger. Voor vanavond hebben we een pannenkoeken feestje gepland. Dus hopelijk durf ik dan wel mee te snacken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 15:44

Melkproducten worden de eerste 24 uur toch afgeraden na het trekken vanbkies/verstandskies?
Ivm slijmvorming

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 16:05

Jeetje Renee, dat klinkt heel naar. Dat had je liever eerder of later willen hebben inderdaad, maar soms moet het gewoon. Hopelijk heeft de kleine frummel er niet al te veel last van.
Lekker, pannenkoeken! Ik hoop dat je daar wat van mee kunt eten. Het is in ieder geval niet te hard om te eten.
Beterschap met het herstel. Hopelijk kun je daarna weer een beetje van je zwangerschap genieten :(:)

Wij hadden een goede 13 weken echo en ook gelijk de uitslag van de NIPT toevallig gekregen. Ook dat was helemaal in orde *\o/*
Ondanks dat ik zelf absoluut niet fit ben, kan mij dag niet meer stuk <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:55

@Renee: en goed veel ijs tegen je wang houden, helpt tegen de zwelling! En misschien pudding?

@S_imonee: fijn een goede NIPT en 13 weken echo <3 dat zijn toch altijd hele mijlpalen he!

Wij hadden vandaag op 21 weken de 20 weken echo, alles helemaal in orde. Baby is geschat nu 420 gram, klinkt al heel wat zo :))

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 18:24

Ik heb voor nu geen beperkingen gekregen op het eten dus melk producten mag wel. Bedankt voor alle tips! Mijn man heeft ook calipo’s en koelcompressen meegenomen voor me dus die worden ook gebruikt. Gelukkig net wel pannenkoeken weg kunnen krijgen. Kost wel moeite. :')

Fijn dat er weer goede echo’s en NIPT’s voorbijkomen *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 18:27

Fijn alle goede uitslagen en echo's :D

@Renee, fijn dat eten lukt!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:18

Renee schreef:
Heb toevallig net al mijn coolpacks weggegooid omdat ik ruimte nodig had, dacht die koop ik wel weer voor de kraamtijd. Ik denk dat ik mijn man zo op pad stuur voor een zakje erwtjes ofzo. Vind eten nog wel spannend maar ik denk dat ik met sapjes en ijsjes ver ga komen.

Appelstroop in zakjes invriezen!
Nog beter dan erwtjes.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:43

Solleke_Noah en Naomi_Jortje, fijn dat de twintigwekenecho goed was!

S_imonee ook een goede uitslag binnen van de NIPT en een goede dertienwekenecho gehad. Heel fijn! *\o/* En probeer eens broeken met elastiek die lekker kunnen oprekken. :j Die kun je vrij lang aan, is mijn ervaring.

Renee, wat een tegenslag weer van je kies! Het zit je niet mee...

Ik ben rond de 2 á 3 kg aangekomen, ondanks de zeer slechte stoelgang en de opgezette darmen. Ik ben verder niet echt heel misselijk geweest en heb ook niet overgegeven.
Ik voel ondertussen al een beetje de baby bewegen. Wel weer gezellig, dat gevoel.
Met de babyuitzet ben ik verder niet bezig. Ik heb veel spul van mijn zoontje bewaard dus we hebben ook eigenlijk niet veel nodig. Daarnaast mag ik kleding van mijn zus lenen, die heeft dit voorjaar een meisje gekregen.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 21:14

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Naomi_Jortje! Wat leuk, een meisje en fijn een goede 20 weken echo!

Heftig Renee, dat het zo moeizaam gaat. Lijkt me heel lastig als je lijf niet mee wil werken. En dan ook nog je kies afgebroken, balen zeg! Gelukkig hebben ze je wel goed kunnen helpen.

Ik ben nu 1 tot 1,5 kilo aangekomen, maar ik moet zeggen dat ik ook wel op een wat laag gewicht zat hiervoor. En tussendoor nog een week op all inclusive vakamtie geweest, toen al wel zwanger maar nog geen last van misselijkheid

Si_monee ook een goede echo en NIPT, super fijn!
Toch wel een opluchting om de bevestiging te krijgen dat alles goed zit.

Solleke_Noah ook een goede 20 weken echo *\o/*

Babyuitzet hebben wij ook nog niet echt naar gekeken, maar we hebben wel alvast een co sleeper gekocht, was nu een stuk goedkoper met de actieweek van Prénatal
Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag van de NIPT hadden? Mijn VK had het over 10 werkdagen, maar ik lees overal 10 kalenderdagen.
Heb graag de bevestiging dat alles goed zit :o

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 22:23

@miepp, ik had 'm met precies een week, maar weet niet of dat per regio verschilt.

De labuitslagen van mijzelf zijn gister besproken, vitamine D tekort en tegen bloedarmoede aan, dus wij mogen aan allerlei vitaminen en preparaten. Verklaart wel de moeheid. Vanaf 20 weken moet er calcium bij, maar die blokkeert blijkbaar weer het ijzer, dus ik heb een schema mee met wat ik hoelaat moet innemen.

Ook hier een blaasontsteking, al had ik die wel verwacht. M'n vorige zwangerschap had ik dat ook zonder klachten, dus ik wordt al extra gecontroleerd. Gelukkig zijn ze wel zo alert dat het gelijk op kweek is gezet zodat ik de juiste antibiotica krijg.

Zondag is onze gender reveal, dus dan kan ik zeggen wat het is!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 07:46

Hier zeiden ze 10 werkdagen voor de nipt en volgens mij was het minder dan dat. Vaak gaat de nipt naar een centraal punt/ziekenhuis in de omgeving waar alle testen samenkomen. Denk dat het ook echt van de drukte op het lab (die zover ik weet altijd meer testen doen dan alleen nipt) hoe snel de uitslag binnen is. De verloskundige belde in mijn geval zo snel mogelijk op al had ze nauwelijks tijd.

Wat een gedoe mylittlejoy! Klinkt als een hele operatie om al die vitamines op de juiste momenten in te gaan nemen. Hopelijk kan je er een routine in krijgen voor jezelf. Veel plezier alvast bij de gender reveal!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 08:04

Veel succez met alle vitamines mylittlejoy!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 08:18

Hier ook 10 werkdagen maar na 7 dagen hadden we de uitslag van de NIPT al.

@mylittlejoy: veel plezier met de genderreveal!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 08:28

Ik heb op zaterdag bloed laten prikken en de donderdag had ik de uitslag al, dus dat was maar 5 kalenderdagen. Tegen ons was inderdaad ook 10 werkdagen gezegd dat het maximaal kon duren.

Lastig al die vitamines mylittlejoy, zal inderdaad even routine moeten gaan worden zo'n schema. Veel plezier met de gender reveal!

@Renee hoe gaat het nu met je na het trekken van je verstandskiezen?

Ik had maandag weer controle bij de verloskundige, alles was weer goed gelukkig. Vanaf nu iedere 3 weken een afspraak omdat ik over de 20 weken ben.

En gisteren ben ik voor het eerst in maanden weer op kantoor geweest, was zo leuk om iedereen weer in het echt te zien :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 08:38

Volgens mij hebben ze bij mij de nipt vergeten.
1x had ik geplande vervanging en 1x plotseling vervangen ivm ziekte.

Maar naja... we zullen het wel zien.
Ik mag vrijdag eindelijk weer heen.
Geen idee of er dan ook weer bloed afgenomen word...
Volgens mij lig ik qua vitamines wel aardig goed. Tot dusver niet extreem moe meer.
Het enigste waar ik mij wat zorgen om maak zijn suikers. Maarja we zullen wel zien.
15 oktober heb ik nog een extra afspraak om te kijken ivm erfelijke dingen(een nichtje heeft het angelmansyndroom).
Als het goed is wel via moeders kant en niet via vaders kant(vader is mijn neef).
Maar ze willen hier het zekere voor het onzekere nemen.

Ik heb net thuis op de weegschaal gestaan en ben ca 5 kilo aangekomen sinds begin zwangerschap.
Natuurlijk stond ik bij de arts met kleding op de weegschaal dus het zal ca 6 kilo zijn..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 10:06

Naomi_Jortje schreef:
@Renee hoe gaat het nu met je na het trekken van je verstandskiezen?

Misschien moet ik het afkloppen maar verrassend goed. Mijn wang is nauwelijks gezwollen alleen praten is verassend moeilijk. Dat in combinatie met mijn mans gehoor beperking levert soms ongemakkelijke situaties op :') we waren gisteren in de supermarkt samen en dan gaat alles gewoon in alternatieve gebarentaal. Wel sta ik nog strak van de paracetamol. Ga nu wel afbouwen omdat het goed gaat en er nog geen koorts is geweest.

@hagelslag is er wel bloed afgenomen voor de NIPT? Dan kan je misschien alsnog de resultaten ergens achterhalen. Of bellen ze in Duitsland alleen als er iets niet in orde is?

Ik heb in de opruim woede wel mijn zwangerschapsbal gevonden maar de pomp en het ventiel zijn van de aardbodem verdwenen. Dus ik denk dat ik maar ga overwegen een nieuwe te kopen. Vond het de vorige zwangerschap heerlijk alleen bij de bevalling dacht ik rot op met die poedersuiker bal. Wel natuurlijk elke keer die bal pakken (zelfs onder de douche gezet). Maar deze keer kan alles anders zijn.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:43

Wat vervelend van je verstandskies Renee! Het zit je niet mee deze zwangerschap.

Gefeliciteerd met alle goede echo's en testen!
Wij hadden maandag ook een goede 20 weken echo. Wij mogen ons ook bij team meisje voegen!

Bij mij zit er ondertussen al wel 5 kilo aan. Vakantiekilo's meegerekend. Ga wel weer een beetje opletten. Was bij de eerste 24 kilo aangekomen waarvan uiteindelijk 11 van mezelf. Dat vond ik wel een beetje te gek.

Mylittlejoy: veel plezier met de gender reveal! Hopelijk slaan de suplementen vlot aan!

Ik draag sinds 9 weken al zwangerschapsbroeken. Alles zat strak en werd ik nog misselijker van. Ik blijf hijsen, maar ik hou van hoge broeken dus das geen probleem.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:47

@hagelslag spannend die extra controle! Heb je vrijdag weer echo?

@Renee wordt inderdaad lastig zonder pomp! Dus lekker shoppen nu :))

Ik heb vandaag het allermooiste geluid gehoord. Voor het eerst hartje van de baby <3 Alles was ook goed bij de controle!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 13:52

Het kan inderdaad best zijn dat ze wel hebben getest maar alleen bij negatief nieuws dan wat zeggen.
Het is niet zoals in Nederland dat alles terug te vinden is helaas.

Is een zwangerschapbal het zelfde als een sportbal? Die heb ik ivm oefeningen voor mijn rug in 2 maten