Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:01

Krabburger schreef:
Solleke_ Noah, wat een verschil inderdaad met NL, als je in Belgie zelf eerder weg wil, bijv de dag na je bevalling mag dat dan wel, of moet je echt die 3 dagen blijven?

Als alles in orde is, mag je wel zelf kiezen. Ik ben na de keizersnede na drie dagen naar huis gegaan, vijf dagen vond ik te lang met de paarden thuis :o :D

Hier ook een box, wij gebruiken die vooral als slaapplek tijdens dutjes overdag.

@sweetgirl: leuk dat je het hartje zelf gevonden hebt!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 08:42

Ohja wat betreft een box, hier ook een box, maar bijna niet gebruikt. Onze dochter sliep slecht en had dus echt baat bij een donker kamertje om te slapen. En spelen deden we altijd op de grond (hond heeft geen interesse in baby's dus blijft weg). Maar hij staat er nog steeds, hij staat niet in de weg en er zit een grote lade onder die we gebruiken voor alle speelgoed. Ik heb in de loop van de tijd wel een wand eruit gehaald zodat mijn dochter er zelf in en uit kon kruipen. Nu is het alleen nog speelgoedopslag, de la voor de kleinere spullen en de grote spullen erin als ik ga stofzuigen, ideaal.

Jintexx

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:14

Hier komt straks ook weer een box, met twee honden (10 en 45kg) vind ik dat toch wel een veilig idee. En ook met ons zoontje! Die zal wel heel lief zijn, maar als ik kijk na hoe die kan doen als die jaloers is op de honden vind ik het wel een fijn idee dat ik de baby "veilig" weg kan leggen.
Ons zoontje heeft ook vanaf 3 maanden veel in de box geslapen, toen kreeg ik weer echt een flinke terugval met mijn bekkeninstabiliteit dat ik niet steeds de trap op kon voor z'n slaapjes. Vaak was het zelfs zo dat ik in de ochtend met de kleine naar beneden ging en pas weer naar boven in de avond om naar bed te gaan, deed verder alles beneden.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:48

Hier doen de honden ook niets maar laat ze toch nooit zonder toezicht achter, en Saar ging dus gewoon even in de box als ik een wasje ging aanzetten, douchen of even naar de wc.
Ookal zijn de honden ontzettend lief.

Overdag heeft ze er heel veel ingelegen omdat ze zich niet warm kon houden dus lag met drie kruiken, flink wat kleding en dikke deken in de box. Hopelijk dit x meer baby knuffel tijd.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:22

Hier had ik ook een box bij mijn zoontje, maar hij lag er niet veel in. Was onrustig en sliep slecht. Maar ik ga hem wel weer tevoorschijn halen bij de tweede, omdat we een jonge enthousiaste hond hebben, en zodat z'n grote broer er niet bij kan.

Kraamzorg hadden wij ook bij ons eerste zoontje, maar wat een type was dat zeg. Was schijnbaar ook ontslagen niet lang na dat ze bij mij was geweest. Ik heb hier ook zeker van geleerd, bij de volgende ga ik het direct zeggen als het niet goed voelt, en ik wil ook geen stagiares of leerlingen meer. Ik heb niks gezegd bij haar, daar heb ik echt spijt van. Ze was bang voor de hond, kon geen Engels dus niet met mijn vriend communiceren (ondanks zijn pogingen om Nederlands te praten, maar ze was geloof ik nogal anti-man, dus kwam snel naar mij toe), ze was onzeker waardoor ze mij onzeker maakte, ze was vaak gestresst, ze deed bijna niks behalve constant op de hoek van het bed zitten en kletsen terwijl ik daar totaal geen zin in had want ik wilde slapen. Ze maakte rare opmerkingen over mijn vriend (en mannen in het algemeen), zat altijd op haar telefoon... Pfffoe, zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet nog goed dat ik net thuis kwam van het ziekenhuis. Net bevallen, kon nauwelijks lopen, baby in onze armen... Staat ze daar in onze voortuin, helemaal gestresst, waar hebben we onze formulieren? Die moesten we Nu voor haar zoeken want die had ze nodig. Mijn vriend moest de hond uitlaten, dus ben ik in de hitte, net thuis van de bevalling, voor haar door al mijn kastjes gaan zoeken. Uiteindelijk zei ze dat het ook later kon.... :7 Ik ben niet iemand die zomaar huilt, maar door alle hormonen en onzekerheid heb ik meerdere keren huilend op de bank gezeten.

Dit keer heb ik een ZZP'er' die mij was aangeraden, waarvan ik van iedereen hoor 'Ohhhh heb je die? Nou, dan gaat dat heeeeeelemaal goedkomen, hoeven wij niks meer te doen :D '', dus helemaal top haha.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 11:50

Jeetje wat een nare ervaring Eskimo! Dan kan ik me voorstellen dat je daar helemaal klaar mee bent.

Hier ging babylief overal in en buiten huis mee in de draagzak (alleen niet onder de douche natuurlijk haha, dat deed ik savonds als mijn man er was). Ik kon haar niet neerleggen ivm reflux dus daar schoot ik niet zo veel mee op. Maar in die zin kan ik ook een wandelwagen afraden omdat wij die dus bijna niet konden gebruiken ivm plat liggen en reflux maar dat is dus puur onze pech van onze situatie geweest := Later wel heel erg veel gebruikt hoor!

Ons huis is overigens gelijkvloers, dus in de box leggen om te slapen of in bedje maakt bij ons niet zo veel verschil omdat we dus sowieso de trap niet op hoeven. Kan me voorstellen dat het dan ivm lichamelijk herstel na het bevallen inderdaad veel fijner is!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 15:24

Wat fijn nog heerlijke buitenritten gemaakt Solleke en Lady! Wel jammer dat het de laatst was lady maar nog heel dapper met 24 week

Leuk sweet girl dat je het hartje zelf hebt kunnen horen.

Interessant om alle verhalen over de Kraamzorg te lezen. Zowel positief als negatief.

Wij hebben vandaag flink geshopt ! Hebben een kinderwagen, babykamer en maxicosi geshopt. Ook wel een box gekocht ben wel heel benieuwd hoe dat straks met de katten gaat :') die zullen het wel een prettig nieuw bed vinden voor zichzelf

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:41

Ja wat fijn nog lekker op buitenrit Solleke en Lady! Jammer inderdaad dat het voor jou de laatste keer was Lady, maar zo te lezen heb je het fijn afgesloten.

Inderdaad interessante verhalen over kraamzorg. Hier krijgen we de intake pas rond de 30 weken geloof ik. Vorige keer wel een paar uurtjes couveuse nazorg gehad, maar dat is niet echt vergelijkbaar.

Een box hadden wij ook staan en gaan we nu denk ik ook weer neerzetten. Onze dochter heeft er regelmatig heerlijk in geslapen.

Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen Zira! Oei ja voor je het weet hebben de katten de box toegeigend.

Ik heb afgelopen maandag de suikertest gehad en helaas was de uitslag niet zoals gehoopt. Ze meten drie keer (nuchter, na 1 en na 2 uur) en helaas was de glucose na 2 uur iets hoger dan de ref. waarde. Morgen heb ik dus een afspraak met de dietist. Nu eet ik volgens mij al vrij gezond en drink ik nauwelijks frisdrank. Dus ik ga het wel horen. Ik vind het wel vervelend dat er nu wéér iets bij komt en ik ben bang dat het mijn zwangerschap nog gecompliceerder maakt. En ergens schaam ik me er ook gewoon een beetje voor. Zeker omdat ik continue vergeleken wordt met mijn schoonzus - oke en dit doe ik zelf dus ook - die zo fit is als een hoentje en nergens last van heeft.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 21:46

Jeetje wat rot zeg Marlou! Dat was niet de uitslag waarop gehoopt…. Hopelijk kan de diëtiste nog goede tips geven waardoor medicatie niet nodig is. Snap wel dat je denkt jeetje nu dit weer en als er dan ook nog iemand in je omgeving is die overal fluitend doorheen gaat wel heel confronterend ….

Maar schaam je niet !!! Jij kan hier niks aan doen!!! Snap dat je niks aan dit gevoel kan doen, maar wil het toch even zeggen. Je hebt hier geen invloed op en je bent een super mama !

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:49

Ik kan me dat gevoel goed voorstellen Marlou en die vergelijkingen zijn ook niet leuk, iedereen is anders, niet te vergelijken.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:54

Wat balen Marlou! Vooral als de afwijking net buiten de waarde is. Hopelijk valt het mee!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:26

Heel logisch Marlou, dat is echt rot nieuws. Zoals hierboven ook gezegd: iedereen is anders en zelfs elke zwangerschap is anders! Niet jezelf te veel aanrekenen en anders mensen gewoon aanspreken hierop.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:39

Wat rot Marlou! Hopelijk valt het nog mee omdat de waarden maar licht afwijken. En begrijpelijk je gevoel, maar je hebt dat echt niet altijd zelf in de hand :(:) collega van mij had bij haar eerste wel zwangerschapsdiabetes en nu bij haar tweede (net bevallen vorige week) helemaal niks. Terwijl ze niks anders heeft gedaan.

Lekker geshopt Zira!

Hier was de box wel dé kattenmand ja :)) de verzorgingskussens ook trouwens, daar liggen ze altijd heerlijk op te slapen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 13:02

Solleke_Noah schreef:
Wat rot Marlou! Hopelijk valt het nog mee omdat de waarden maar licht afwijken. En begrijpelijk je gevoel, maar je hebt dat echt niet altijd zelf in de hand :(:) collega van mij had bij haar eerste wel zwangerschapsdiabetes en nu bij haar tweede (net bevallen vorige week) helemaal niks. Terwijl ze niks anders heeft gedaan.

Lekker geshopt Zira!

Hier was de box wel dé kattenmand ja :)) de verzorgingskussens ook trouwens, daar liggen ze altijd heerlijk op te slapen.

Ja ik weet dus nu al dat dit gaat gebeuren denk ik haha :')
Hoe gaan jullie daar mee om? Accepteren jullie het of maken jullie er een wedstrijd van om de kat eruit te houden :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:37

Ik heb destijds een plastic doorzichtig afdekzeil gekocht van Amazon en die ging er 's nachts op met spanelastieken zodat de katten er niet in konden. Heb ook ballonnen geprobeerd, maar daar gingen de katten gewoon tussen liggen. De kinderwagen met wiegje stond in de gang en daar legde ik een kleed over waar ze dan wel op gingen liggen, maar waardoor het haar niet gelijk in de bak lag.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 14:42

We hebben eerst geprobeerd om ze eruit te houden, met bv ballonnen, maar dat faalde jammerlijk :+

Afbeelding

Dus nu hebben we het gewoon geaccepteerd. We wonen ook op een boerderij met paarden aan huis, dus een beetje weerstand kan geen kwaad :P De katten zijn trouwens mijn zoontje zijn grootste vrienden ondertussen, heel leuk om ze samen te zien.

Afbeelding

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 17:52

:+ Haha ballonnen hoeven we dus niet te proberen. Ook zo’n typische kattenuitdrukking op de foto Solleke :')
Die tweede foto is wel echt uberschattig <3 <3

Denk dat we het in het begin maar met een plastic je of een kleed proberen idd. Later moet de kleine er maar aan wennen haha goed voor de weerstand inderdaad

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 17:58

Aluminiumfolie werkt ook goed als afweer tegen katten waar ze dan niet mogen komen

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:25

Wij legden er inderdaad iets overheen. Een deken of de enorme teddybeer die we hadden gekregen. Dat gaan we nu ook weer doen. De kinderwagen staan bij ons in de gang en daar mogen de katten niet komen (ze komen niet buiten ook).
De katten mogen ook niet op de kinderslaapkamers komen, dus die deuren doen we altijd dicht. Ze mogen wel op ons bed slapen.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 19:51

Bedankt voor de tips!

De kinderwagen gaan we denk ik ook in de gang zetten. Onze katten komen niet in de gang en boven. Dus sowieso niet op de slaapkamers. Als dat lukt met de kinderwagen in de gang zou het alleen om de box gaan waar we dit monster en haar broer uit moeten houden ~~}>
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:14

Ik heb ook nog wel een paar pareltjes.. :') De boskat is helaas niet meer onder ons. Daar kon m'n zoontje nog mee knuffelen, dat was zo'n lieve kat..

Regenhoes was schijnbaar niet voldoende hier. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Living on the edge.. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 21:32

Haha ohh hilarisch, vooral die laatste foto :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 21:57

Haha oh hellup ! Hilarische foto’s !! :') _/-\o_ Die laatste is wel echt te schattig ! <3 <3

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 22:22

Poezen zijn wel een stuk handiger daarin als een hond… ik heb wel ongeveer dezelfde soort foto’s maar dan met een dreumes. Dus wellicht moeten jullie straks niet alleen de kat maar ook jullie oudste overal eerst even fotograferen voordat ze er weer uit moeten :D

Die laatste foto met die kat onder dat dekentje is wel heel zoet.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 00:04

Die laatste foto, te schattig