Ik was iets aangekomen na Sint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MuSLi schreef:gelato schreef:Ik meld me ook graag. Midden/eind december 2023 proberen af te vallen, feestdagen dus niet super gelukt, maar nu wel weer lekker bezig. Wilde er in totaal 9.5kg af, daar is inmiddels al 5kg vanaf! Nog ongeveer 4 a 4.5 te gaan dus, maar nu begint het lastiger te worden. Ik doe niet aan een speciaal dieet maar probeer gewoon minder te eten en wat ik eet dat het beter vult en uit betere voedingsstoffen bestaat.
Dat is volgens mij ook de beste manier om het te doen. Wel alles blijven eten, maar met mate en op een gezonde manier.. dat is hoe ik ook het meeste van mijn gewicht ben kwijtgeraakt: portiecontrole!
oji schreef:Benieuwd hoe de Saxenda gaat helpen Babootje!. Maar wordt dat niet vergoed? Ik ken iemand die het wel vergoed heeft gekregen maar voor die was het een alternatief voor een gastric bypass dus die had sowieso een BMI boven de 40. Is vergoeding van Saxenda BMI afhankelijk? Ha ha, anders zou je bijna denken, eerst een paar kilo extra eten want volgens mij is het echt heel erg duur toch?
oji schreef:Ik zou met saxenda wel heel bang zijn, dat het gewoon weer eraan vliegt zodra ik ermee stop en dat je soort van "verslaafd" eraan wordt. Hier ook wel weer de helft van de met de PT afgevallen 30 kilo aangekomen, maar ik heb nu wel het gevoel dat ik het op eigen kracht weer zou moeten kunnen en ik heb de schema's nog gewoon. Alleen die schop onder mijn kont, die mis ik wel.
Jiskaa schreef:Hopelijk mag ik hier een vraag stellen. Ik ben sinds juni 11,5 kilo ongeveer afgevallen. Helemaal blij natuurlijk. Ondanks het sporten en trainen met gewichten, merk ik toch dat mijn huid slap wordt. Iemand ervaring met bodylotion/crème die de huid verstevigt?
Jaimyliefje schreef:Jiskaa schreef:Hopelijk mag ik hier een vraag stellen. Ik ben sinds juni 11,5 kilo ongeveer afgevallen. Helemaal blij natuurlijk. Ondanks het sporten en trainen met gewichten, merk ik toch dat mijn huid slap wordt. Iemand ervaring met bodylotion/crème die de huid verstevigt?
Ik ben geen expert maar heb de afgelopen jaren veel online over dit topic gelezen en veel over huidverzorging in het algemeen, ook vanwege littekens en dergelijke.
Laat me ten eerste de kanttekening maken dat er geen wondermiddelen bestaan, behalve chirurgie voor mensen met echt veel losse huid.
Toch zijn er mensen die wel eens mooie resultaten behalen met: 1)dermarolling/microneedling, en/of 2)retinol.
Als je dit wilt uitproberen, zorg dan dat je je goed informeert en je het op een verantwoorde manier aanpakt. Middelen/methodes waarvan echt is aangetoond dat ze een verschil maken, maken over het algemeen je huid eerst gevoeliger voordat je het verschil begint te zien. Ook moet je ze meestal op een bepaalde volgorde gebruiken en niet zomaar combineren met andere middelen.
Over het algemeen zijn huidverstevigende crèmes echter oplichterij, dus ga ervan uit dat 99 van de 100 producten met deze claim niet echt zullen werken.