Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefsel2109

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:54

Wat fijn Petrichor! *\o/*

Ik was iets aangekomen na Sint := , maar gelukkig weer nu terug waar ik vorige week was. Ik moet 24 december wegen in het ziekenhuis en hoop dan ongeveer nog zo'n 0,8kg kwijt te zijn (dus 0,4 per week)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:57

Eefsel2109 schreef:
Wat fijn Petrichor! *\o/*

Ik was iets aangekomen na Sint := , maar gelukkig weer nu terug waar ik vorige week was. Ik moet 24 december wegen in het ziekenhuis en hoop dan ongeveer nog zo'n 0,8kg kwijt te zijn (dus 0,4 per week)

Ik denk dat je dat lukt! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:34

Hier inmiddels zeker van de dag dat ik het lichtst ben in de maand. Dag 4 van mijn cyclus :j Dus ik gebruik dat als mijn reguliere weegmoment (nog 23 dagen tot wegen te gaan :)) ). Wel meet ik regelmatig mijn heupen en taille. Heupen staan aardig stil, taille is wel weer wat geslonken. Broek zit ook losser en mijn kaaklijn is weer aanwezig. Heb besloten het huidige eetpatroon tot en met februari aan te houden. Ik zit nu op een gemiddelde van -300 op een dag. In februari en maart ga ik naar -200 en -100. Dan zou ik in april nog zo'n 3 kilo eraf kunnen hebben. Kilo meer dan het doel, maar met een rustige opbouw (of afbouw, hoe je het maar wil noemen) om vervolgens een stabiel eetpatroon te kunnen hebben.

gelato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:39

MuSLi schreef:
gelato schreef:
Ik meld me ook graag. Midden/eind december 2023 proberen af te vallen, feestdagen dus niet super gelukt, maar nu wel weer lekker bezig. Wilde er in totaal 9.5kg af, daar is inmiddels al 5kg vanaf! Nog ongeveer 4 a 4.5 te gaan dus, maar nu begint het lastiger te worden. Ik doe niet aan een speciaal dieet maar probeer gewoon minder te eten en wat ik eet dat het beter vult en uit betere voedingsstoffen bestaat.

Dat is volgens mij ook de beste manier om het te doen. Wel alles blijven eten, maar met mate en op een gezonde manier.. dat is hoe ik ook het meeste van mijn gewicht ben kwijtgeraakt: portiecontrole!

Even een update, inmiddels 11kg eraf en netjes op gewicht gebleven de afgelopen maanden :D Super blij mee

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:56

gelato schreef:
Even een update, inmiddels 11kg eraf en netjes op gewicht gebleven de afgelopen maanden :D Super blij mee

Goed bezig @Gelato! :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 14:56

Wat een mooie resultaten allemaal! Fijn zo voor de feestdagen.

Ik ben na mijn dipje weer terug op mijn oude eetschema. De honger door de dexamethason is weer voorbij, dus dat lukt ook weer. Helaas nu grieperig, waardoor sporten even niet gaat. Het werkt ook uit op mijn darmen waardoor ik waarschijnlijk niet veel opneem uit mijn voeding op het moment. Niet dat ik daar op reken en nu slechter ga eten.
Volgende week weer wegen.
Dat deed ik een keer per maand, nu door de verandering in mijn eetlijst en weer terug naar het oude iets vaker om te monitoren wat dat met mij doet.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:51

Wat goed bezig allemaal! Beterschap tiwi, het heerst weer helaas.

Ik ga over 7.5 week op vakantie, ben heel benieuwd hoe slank ik op vakantie ga!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:06

Hee mensen, ik kom me hier ook even melden. Ik was op zoek naar een topic over afvallen omdat ik (minstens) de kilo's die erbij zijn gekomen tijdens mijn zwangerschap graag wil kwijtraken. Ik was net iets van 10 kilo kwijt (halverwege mijn doel van 20 kg) voordat ik zwanger werd. Dit had ik bereikt doordat ik een half jaar lang elke dag in de sportschool te vinden was, maar toen ik zwanger werd kwam het er (logischerwijs) allemaal weer bij. Echter nu al flink wat maandjes verder en toch het gros van de kilo's nog niet kwijt, ik blijf hangen op het gewicht dat ik had voor mijn hele sportschool verhaal.

Mijn grootste motivatie om af te vallen is zodat ik op het juiste gewicht ben om op mijn pony's te kunnen rijden. Qua lengte zit ik goed maar qua gewicht helaas niet, don't worry, ik rij er nu dus ook niet op en ze staan bij iemand in training. Mijn totale doel is in ieder geval 20 kg, als we daar zijn kijken we wel weer verder natuurlijk, voor het 'ideale gewicht' zou ik nog iets meer afvallen dan dat, maar ik wil het doel graag behapbaar houden. Ik hoop dat dit topic me net dat duwtje in de rug kan geven!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:40

Ik ben trots op mezelf! Na jarenlang fijne cadeaubonnen gekregen te hebben als kerstattentie, is het dit jaar weer een pakket. En hoewel iets met paard, geven en bek baalde ik wel van de inhoud: alleen snaaierij en een fles wijn. Mijn vriend (ook aan het afvallen) en ik werken bij dezelfde werkgever. Mijn pakket aan een college met vijf pubers thuis geschonken en die van mijn vriend er ook bij gedaan. :wave: weg met de ongevraagde snaaierij. Uiteraard eten we heus wel iets extra’s, maar ik weet dat we zo’n pakket gewoon gedachteloos naar binnen duwen. Heb mezelf als troost een aquarelsetje cadeau gedaan. ;)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:43

Welkom Jaimy, mooie motivatie! :D

Groot gelijk Ceetje, wat er niet is kan je ook niet naar binnen stouwen. Soms moet je jezelf een klein beetje beschermen. En je hebt ook nog een goede daad verricht! :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 22:49

Goed gedaan Ceetje!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:44

oji schreef:
Benieuwd hoe de Saxenda gaat helpen Babootje!. Maar wordt dat niet vergoed? Ik ken iemand die het wel vergoed heeft gekregen maar voor die was het een alternatief voor een gastric bypass dus die had sowieso een BMI boven de 40. Is vergoeding van Saxenda BMI afhankelijk? Ha ha, anders zou je bijna denken, eerst een paar kilo extra eten want volgens mij is het echt heel erg duur toch?

Update. Ik ben inmiddels 7,5 kilo afgevallen met behulp van Saxenda.
Saxenda kan worden vergoed maar dan moet je eerst een jaar een lifestyle programma hebben gevolgd en je bmi moet hoger zijn dan die van mij was. Dus ik moet het zelf betalen.
Het medicijn kost 235 per maand ongeveer.
Ik heb geen enkele last van bijwerkingen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:10

En hoe kom je aan Saxenda op eigen kosten?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:58

Wow, dat is een flink bedrag per maand om op te hoesten :x als het je het waard is, helemaal prima toch. Fijn dat het werkt!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:48

Mooi resultaat al Babootje!
Ik dacht eerlijk gezegd dat het nog veel duurder was. Ik had iets van 1600 euro per maand in mijn hoofd/gehoord.
Uiteindelijk was ik heel veel afgevallen met een personal trainer, 1 x per week met een programma voor de week en voedingsadvies. Dat werkte als een tierelier maar was nog een stuk duurder. 350 per maand.

Ik zou met saxenda wel heel bang zijn, dat het gewoon weer eraan vliegt zodra ik ermee stop en dat je soort van "verslaafd" eraan wordt. Hier ook wel weer de helft van de met de PT afgevallen 30 kilo aangekomen, maar ik heb nu wel het gevoel dat ik het op eigen kracht weer zou moeten kunnen en ik heb de schema's nog gewoon. Alleen die schop onder mijn kont, die mis ik wel.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 16:08

Hopelijk mag ik hier een vraag stellen. Ik ben sinds juni 11,5 kilo ongeveer afgevallen. Helemaal blij natuurlijk. Ondanks het sporten en trainen met gewichten, merk ik toch dat mijn huid slap wordt. Iemand ervaring met bodylotion/crème die de huid verstevigt?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 19:24

Suzanne F. schreef:
En hoe kom je aan Saxenda op eigen kosten?

Huisarts, die begeleidt me ook gewoon.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:09

oji schreef:
Ik zou met saxenda wel heel bang zijn, dat het gewoon weer eraan vliegt zodra ik ermee stop en dat je soort van "verslaafd" eraan wordt. Hier ook wel weer de helft van de met de PT afgevallen 30 kilo aangekomen, maar ik heb nu wel het gevoel dat ik het op eigen kracht weer zou moeten kunnen en ik heb de schema's nog gewoon. Alleen die schop onder mijn kont, die mis ik wel.

Ja dat zal moeten blijken. Maar dat heb je met gewoon lijnen ook.
Bij mij hebben verschillende factoren bijgedragen aan mijn overgewicht. Een zekere mate van erfelijkheid (heb mijn hele leven al erg op mijn eten moeten letten), medicijngebruik en de 50 gepasseerd waardoor gewicht verliezen ook een stuk makkelijker gaat. En ik rijd vanaf mn pakweg 55e ook geen paard meer en dat heeft ook zeker 10kg gescheeld. Ben ook meer gaan werken (zittend beroep). Dus daar heb je dan de oorzaken. Ik ben nooit een grote eter / snoeper geweest.
Als ik hier lees wat er onder "gewone lijners" allemaal nog gegeten wordt.... dat kan ik echt niet.

Saxenda en overigens ook ozempic halen je behoefte aan eten weg. Dus het tussendoor snaaien verdwijnt helemaal. En je zit eerder vol. Verder is het geen wondermiddel; je moet gewoon ook op je eten letten.
Verder ben ik meer gaan bewegen. Ik wandel meer (een half uur tot 3 kwartier verdeeld over de dag). Ik voel me veel fitter en actiever en dan gaat het weer in beweging komen ook makkelijker, ondanks het slechte weer.
Verder doe ik ca 2 x per week EDS training. Ik merk ook dat extra vitamine B(1) nemen ook bijdraagt aan meer energie en (spier)kracht. Dus ik zit nu in een goede flow en hoop nog zeker 15-20 kg af te vallen. Daarna zal ik de medicatie weer afbouwen en kijken hoe het daarmee gaat.
Ik begon met 0,6 en dat bouw je steeds op met 0,6 tot 3,0 de maximale dosis.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 01:03

Jiskaa schreef:
Hopelijk mag ik hier een vraag stellen. Ik ben sinds juni 11,5 kilo ongeveer afgevallen. Helemaal blij natuurlijk. Ondanks het sporten en trainen met gewichten, merk ik toch dat mijn huid slap wordt. Iemand ervaring met bodylotion/crème die de huid verstevigt?

Ik ben geen expert maar heb de afgelopen jaren veel online over dit topic gelezen en veel over huidverzorging in het algemeen, ook vanwege littekens en dergelijke.

Laat me ten eerste de kanttekening maken dat er geen wondermiddelen bestaan, behalve chirurgie voor mensen met echt veel losse huid.

Toch zijn er mensen die wel eens mooie resultaten behalen met: 1)dermarolling/microneedling, en/of 2)retinol.

Als je dit wilt uitproberen, zorg dan dat je je goed informeert en je het op een verantwoorde manier aanpakt. Middelen/methodes waarvan echt is aangetoond dat ze een verschil maken, maken over het algemeen je huid eerst gevoeliger voordat je het verschil begint te zien. Ook moet je ze meestal op een bepaalde volgorde gebruiken en niet zomaar combineren met andere middelen.

Over het algemeen zijn huidverstevigende crèmes echter oplichterij, dus ga ervan uit dat 99 van de 100 producten met deze claim niet echt zullen werken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 07:53

Het hangt ook erg van je leeftijd af. Ik merk nu echt wel dat mijn huid minder elastisch is dan vroeger. Vooral in m’n gezicht zorgt het verminderen van onderhuids vet voor meer rimpels. Tsja…. Het een of het ander.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 08:12

Door de post van Babootje ben ik nu wel heel nieuwsgierig na een gewone dag uit jullie leven. Dus wat eet je op welk moment en wat doe je aan beweging en wat val je ongeveer af per week? :)

Ik zal zelf beginnen:

Ochtend: 1 xxl nutrition shake whey met melk, 1 gekookt ei, 1 boterham met la vache quiri, zwarte koffie. (400 kcal)

Daarna ga ik naar stal, de paarden voeren en in de wei zetten. Daarna ga ik 1 paard rijden.
Dan kleed ik mij om en ga ik naar de sportschool. Eerst een half uur cardio daarna een uur kracht.

11u: xxl nutrition whey shake met melk (200kcal)

12.30u: 2 boterhammen met 2 gebakken eieren met 1 plakje streaky bacon en 2 dunne plakjes kaas van de kaasschaaf mee gebakken. (450 kcal)

Daarna boodschappen doen en van alles en nog wat. Tegen de klok van 15u ben ik standaard 10.000 stappen verder.

15.30u: yoghurt met appelstroop en cornflakes en een stuk fruit. (300kcal)

18u: Rijst/pasta met kipfilet en een hele berg groentes door de rijst/pasta. Met nog een hele berg rauwkost. Dit kan ook gewoon vlees, aardappels en groente zijn. (500 kcal)

Ongeveer 1850 calorieën in totaal. Ik probeer afhankelijk van hoeveel ik beweeg tussen de 1500 en 1900 aan calorieën te zitten per dag. Ik weeg overigens alles wat ik eet af, vaak mag je maar veel minder eten dan je afhankelijk denkt. Op deze manier van ik tussen de 0.5/1 kilo af per week. :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:21

netjes lijstje petrichor! Veel shakes maar ook veel sporten! Lukt het jou om dit te combineren met werk?

Hier wisselt het enorm nog. Doordeweeks zit ik netjes in het ritme, maar in het weekend zijn er zoveel sociale verplichtingen. Dus niks eraf en niks erbij. Maar stiekem is er in een jaar tijd zo toch langzaam steady 4-5 kg bijgekomen. Die mag er eigenlijk wel weer vanaf.

Op werkdagen eet ik zoiets:
O: tosti met smeerkaas light en kipfilet of courgette
L: zelfgemaakte quiche, restje avondeten of belegd broodje
A: pasta/rijst/aardappels met kipfilet/kipgehakt en verschillende groentensaus
Spoiler:
dit varieert tussen de 1450 en 1750 kcal. Mijn verbranding ligt tussen de 1650-1850 (afhankelijk van of ik sedentary of light excercise kies haha). Dus de marge is vrij klein ook om af te kunnen af te kunnen vallen :o Probeer langzaam naar een beter eetpatroon en meer beweging toe te werken :) óók in de weekenden :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:36

Nou ik werk niet zo heel veel en vooral in de avonden, dat maakt het een stuk makkelijker en kan ik echt 4 keer in de week flink sporten. :)

Ik vind eigenlijk dat jij ook een net lijstje hebt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 16:58

Hoihoi! Ik wil hier ook weer actiever gaan posten, met als doel ook echt afvallen.

Draai al weer even mee in dit topic, tot nu toe ben ik vooral zwaarder dan lichter geworden... maar daar hoop ik dit keer toch echt verandering in te brengen.

Vannochtend weer begonnen met fysio. Kijken of die mij kan helpen om weer op te bouwen met sporten, zonder dat ik m'n lijf verder stuk maak maar wel deels door de pijn van m'n enkel heen.
Ik weet van m'n eerdere (geslaagde) afval pogingen dat het het best werkt als ik goed in m'n vel zit en mezelf lekker kan uitleven. Vaak sporten helpt daar bij, maar dat ging de laaste jaren lichamelijk niet.
Staan om gezond te koken ging ook niet altijd. Wat beide niet meehelpt aan een gezond eet en beweeg patroon.

Voor nu wil ik met hulp van de fysio het sporten weer oppakken. Ook wil ik kijken of ik op goede dagen wat meer porties kan koken, zodat ik in de vriezer gezond eten heb liggen wat ik op mindere dagen kan opwarmen.

Leuk om te zien dat er nog steeds meerdere actief zijn hier.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 17:22

Jaimyliefje schreef:
Jiskaa schreef:

Ik ben geen expert maar heb de afgelopen jaren veel online over dit topic gelezen en veel over huidverzorging in het algemeen, ook vanwege littekens en dergelijke.

Laat me ten eerste de kanttekening maken dat er geen wondermiddelen bestaan, behalve chirurgie voor mensen met echt veel losse huid.

Toch zijn er mensen die wel eens mooie resultaten behalen met: 1)dermarolling/microneedling, en/of 2)retinol.

Als je dit wilt uitproberen, zorg dan dat je je goed informeert en je het op een verantwoorde manier aanpakt. Middelen/methodes waarvan echt is aangetoond dat ze een verschil maken, maken over het algemeen je huid eerst gevoeliger voordat je het verschil begint te zien. Ook moet je ze meestal op een bepaalde volgorde gebruiken en niet zomaar combineren met andere middelen.

Over het algemeen zijn huidverstevigende crèmes echter oplichterij, dus ga ervan uit dat 99 van de 100 producten met deze claim niet echt zullen werken.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Het microneedling/dermatoloog lijkt me niet iets wat ik zou durven proberen thuis. Retinol heb ik gehad voor op mijn gezicht en heb ik niet hele goede ervaringen mee helaas.
Dan wordt het toch maar doorsporten en accepteren ben ik bang :')