Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:06

T2 ; van fietsen naar lopen .
Bij deze afstanden vind ik het lopen in een triatlon altijd zwaar . Vooral omdat ik ook heel gevoelig voor krampen ben .
Maar gelukkig deze keer geen last van gehad .
Het loop parcours had ook iets van 150 hoogte meters . Waaronder echt een stijle heuvel .
We moesten twee rondjes lopen .
Maar veel volunteers , enthousiast publiek , mooi langs de kunst lijn .
Na 2 uur en 44 min liep ik over de finish.
Totale tijd 07:20 min , absoluut geen droom tijd .
Maar gezien het niet zo makkelijke jaar en nog de knie blessure die ik had ben ik hier te reden mee .
Meer zat er gewoon niet in . Maar het voelt natuurlijk raar , omdat ik weet dat ik beter kan .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:09

Op maandag vlogen we ‘s avonds terug , en hadden dus nog de tijd wat te chillen . En wat te zien van dit fantastisch mooie land .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:10

Enjoy the photo spam :=

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:27

Mooie prestatie t2t, je hebt het maar mooi gehaald *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:37

laran schreef:
Mooie prestatie t2t, je hebt het maar mooi gehaald *\o/*

Thanks _/-\o_

Op naar een beter 2025 .

MarliesV

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:46

Fantastische prestatie, natuurlijk wil je sneller maar na deze voorbereiding is echt dit een super resultaat. Fijn dat je toch door kon qua fietsen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:10

Wat een fantastische locatie zeg! Onwijze prestatie weer, snap dat je niet helemaal tevreden bent, maar je mag echt mega trots op jezelf zijn!

Ik ga eens beginnen met hardlopen deze winter, als ik de lol daarin kan vinden, dan ga ik ook eens kijken of het zwemmen me lukt. Als ik het zo zie, lijkt het me echt heel gaaf!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 21:41

Wat een prachtig verslag en een prachtige foto’s! Ik vind het ontzettend knap wat je voor elkaar hebt weten te krijgen, het was geen gemakkelijk jaar. Je hebt nogal wat tegenslagen te verwerken gekregen. Je mag echt trots zijn op jezelf!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 00:04

Wat een prestatie weer T2T, je hebt er keihard voor getraind en het is gewoon weer gelukt. Heel knap dat je door ging nadat je twijfelde tijdens het fietsen. Bikkel!!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 06:23

Dankjewel allemaal <3 _/-\o_
Het seizoen is officieel over .Gisteren nog mijn coach gesproken via de telefoon .
In december gaan we even samen zitten om te plannen voor volgend jaar .

Sakura789 schreef:
Wat een fantastische locatie zeg! Onwijze prestatie weer, snap dat je niet helemaal tevreden bent, maar je mag echt mega trots op jezelf zijn!

Ik ga eens beginnen met hardlopen deze winter, als ik de lol daarin kan vinden, dan ga ik ook eens kijken of het zwemmen me lukt. Als ik het zo zie, lijkt het me echt heel gaaf!

Ow ...wat leuk . :j
De korte afstand kan echt iedereen , zelfs met weinig training .
Daar zie je heel vaak ook mensen die met een MTB fietsen , of een gewone stadsfiets .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 07:02

Mooi verslag van weer een hele coole wedstrijd met mooie mentale overwinningen Time!
En nu lekker nagenieten en vooruitkijken met je coach en team!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:27

Wauw wat een gaaf verslag en mooie prestatie T2T! Je hebt het wel weer mooi gedaan, zeker na wat tegenslagen met je knie. Echt respect!

Hardlopen heb ik na mijn ongeluk met een paard en 6 maanden brace niet meer gedaan, maar toch kriebelt het af en toe. Zeker nu het wielrennen stopt en ik op de tacx moet. Vervelende is dat ik voor mijn knie echt goede demping moet hebben en het zonde vind om gelijk bij de hardloopwinkel dure schoenen te kopen met de gedachte dat ik de 5 km misschien niet eens ga redden zonder pijn. Dus mocht iemand fijne schoenen weten in een iets goedkopere range, laat het vooral weten. Dan kan ik ze desnoods als wandelschoenen gebruiken, want ik wandel in de avond wel 2x per week een rondje van zo´n 6km.

Wij zitten nog in dubio met de fietsplannen voor volgend jaar; eigenlijk was het plan om met de auto en fietsen naar Corsica te gaan en dan op de route daar naartoe de Alpe d'Huez mee te pakken. Maar de Stelvio in Italië lijkt me ook echt wel gaaf om te doen. Kortom, er moet deze winter flink getraind worden want het zijn allebei mooie klimmetjes.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:10

Padoertje: Corsica <3

Ik ben geen berggeit maar heb als doel om komend jaar een iconische berg op te fietsen. Weet nog niet welke, maar de Stelvio staat op m’n lijstje met kanshebbers :) . Dus ook hier moet de Tacx deze winter goed aangezwengeld worden om te trainen…

En qua hardloopschoenen; juist als je pijn hebt of een verleden met blessures, zou ik alleen schoenen met goed advies (!) kopen en er niet op bezuinigen. En misschien eerst eens binnen op de loopband beginnen? Dat dempt veel meer dan asfalt (buiten) en zo kun je wellicht eens testen of hardlopen weer lukt.

Het blijft hier ook kriebelen om eens een korte triatlon te doen… jouw verslagen werken aanstekelijk T2T ;)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:45

leeslampje schreef:
Het blijft hier ook kriebelen om eens een korte triatlon te doen… jouw verslagen werken aanstekelijk T2T ;)

*\o/* Waarom ook niet ?
Je hoeft niet perse borstcrawl te kunnen .
Er zijn er genoeg die schoolslag of zelfs op de rug zwemmen .
Het is gewoon leuk , jezelf een doel stellen .
En als je dat haalt en over de finish loopt <3

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:54

@T2T, Wauw wat een prestatie weer en wat een mooie foto's. Erg knap dat je toch door gegaan bent, het zal vast vaker voorkomen dat je op een mentaal blok stuit en dan toch door moeten gaan.
Ik vind het vooral knap dat je met al die klimmen door gaat omdat ik echt geen klimmer ben.

@Padoertje, Wat vervelend dat hardlopen nu eigenlijk een twijfel is. Zoals hierboven al gezegd, is het een idee om met de juiste hulp en advies toch goede schoenen te kopen?

Ik ben een half jaar jaar geleden via Strava benaderd door iemand die ik niet kende en vroeg voor informatie en ervaringen met de velomobiel. En uiteindelijk heeft die man er een gekocht. Nu ken ik hem eigenlijk helemaal niet en rijd hij ook nog niet heel lang. Maar hij komt ook naar Utrecht, dus dat wordt een ontmoeting.

Ach ondanks dat ik zo moe ben heb ik nog een klein voordeel. De klok gaat een uurtje terug het weekend. Dus een uurtje langer rusten voordat ik vertrek. Ga kwart voor zeven ongeveer fietsen om uiteindelijk 10 uur in Utrecht te zijn.

Ik heb het een vriend doorgegeven die in Utrecht woont en wilde ook wel bij het persmoment zijn(krant en lokale tv) op het plein bij de domtoren. Dus dat vind ik dan ook wel weer heel leuk.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:32

Gothico schreef:
@T2T, Wauw wat een prestatie weer en wat een mooie foto's. Erg knap dat je toch door gegaan bent, het zal vast vaker voorkomen dat je op een mentaal blok stuit en dan toch door moeten gaan.

Thanks _/-\o_ , ja een triatlon doen , vooral de langere afstanden is een groot deel mentaal .

@Padoertje ; ik zou trouwens ook voor een paar goede (duurdere) hardloopschoenen gaan .
Een hardloopanalyse , en/of advies vanuit Running solutions is echt top !
https://runningsolutions.nl/diensten/ha ... EoQAvD_BwE

Afhankelijk hoe je bent verzekerd word dit ook deels/vergoed door je zorgverzekering

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:43

Gisteren mountainbike mania Hellendoorn gefietst. Dat gaat vooral om de lol en niet om de kilometers. Waren met 3 dames en 1 heer. Super gezellig en toch ook wel lekker gefietst.

Foto voor de start (ik ben degene met de bloemen op de helm en het gekleurde pak)
Afbeelding

Nu ff koffie en ontbijt (het was nog al een heftige afterparty =:) ) en straks uitbrakken op de fiets denk ik, of lekker een flinke wandeling.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 11:17

Ha ha Marlies , geweldige foto .
Je bent dus ook zo gefietst ?

Hier word het ook een brakke zondag .
Afgelopen nacht WK Kona gekeken op een groot scherm met een groep mensen .
Lekker eten en drinken erbij .
En wat was dat spannend , en hoe diep gaan atleten .
Patrick Lange won voor Duitsland met een in race record in 07:35:53 .
Wat kan die gast hardlopen , en het ziet er zo makkelijk uit .
Menno Koolhaas voor Nederland op een geweldige 5 de plek *\o/*

En ook bij de pro,s zie je dat het die dag allemaal moet kloppen .
Je kunt nog zo goed getraind hebben , als er maar iets tegen zit kun je niet zo presteren als
je graag wil .
Favoriet Blummenfeld moest meerde keren op de fiets overgeven , en lande ergens achterin
in het veld .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 12:08

Still alive here! Al post ik momenteel weinig, want jeetje, wat is het druk. Ik werk sinds 2 maanden weer fulltime en daarmee zijn ook alle extra activiteiten weer gestart zoals diensten, lesgeven en presenteren. Ondertussen probeer ik ook 3 keer in de week te fietsen, 1 keer mag ik klimmen van mijzelf en dan heb ik ook nog levenslang wanneer het gaat om schouderoefeningen in de sportschool. Op sociaal vlak is het matig op dit moment… ik moet even wennen aan het nieuwe, oude leven. Ik weet nog niet hoe ik dit allemaal moet inpassen.

Gisteren wel een heerlijke rit gereden van 100 km (eigenlijk wassie 93, maar die laatste 7 km hebben we er met een rondje om maar bijgefrutseld :') ). We begonnen met de armpjes en de beentjes aan, maar al snel gingen er kledingstukken uit. Lekkere lunch gehad bij mijn schoonouders en daarna via de polder weer teruggereden (saaaaaaaaaaai :O ). Maar wat een cadeautje, 19 graden eind oktober! *\%/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:54

Ja T2T, fietsbroek en zweet hemd er onder en gaan.
Heel veel, louter positieve, reacties gehad, zowel van medestrijders als toeschouwers.

Vriendin van mij heeft ook gekeken. Blijf dat mega knap vinden, niet 1 maar 3 sporten waar je goed in moet zijn op dat niveau.

Maaike, duurt vier maanden hè, om je nu nieuwe ritme eigen te maken.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:55

Time2Tri schreef:
Ha ha Marlies , geweldige foto .
Je bent dus ook zo gefietst ?

Hier word het ook een brakke zondag .
Afgelopen nacht WK Kona gekeken op een groot scherm met een groep mensen .
Lekker eten en drinken erbij .
En wat was dat spannend , en hoe diep gaan atleten .
Patrick Lange won voor Duitsland met een in race record in 07:35:53 .
Wat kan die gast hardlopen , en het ziet er zo makkelijk uit .
Menno Koolhaas voor Nederland op een geweldige 5 de plek *\o/*

En ook bij de pro,s zie je dat het die dag allemaal moet kloppen .
Je kunt nog zo goed getraind hebben , als er maar iets tegen zit kun je niet zo presteren als
je graag wil .
Favoriet Blummenfeld moest meerde keren op de fiets overgeven , en lande ergens achterin
in het veld .

Ja, het was een gave wedstrijd om te volgen. Super gaaf van Koolhaas idd ook 5e plek. Die ging echt super goed.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:31

@Marlies, Geweldige foto. Dat valt in ieder geval wel op.

Over mijn dag gisteren.

In de ochtend met zonsopkomst vertrokken richtig Utrecht. Het was een wel een leuke rit maar alleen. Toch heb ik er zeker van genoten, maar onverwacht toch wat stukken onverhard gereden. Gelukkig wel goed aangereden zodat het met de velomobiel wel ging.

In Utrecht meteen een verassing. Er stond namelijk een tweede groene velomobiel van het model dat ik heb. (ben 6 jaar lang de enige geweest met deze kleur) Dus meteen een klein gesprekje.

Op naar binnen meteen al bekende kunnen spreken en moest ik bij een tafel mijn naam doorgeven voor de consumptie bonnen en mijn gratis buf in de nieuwe kleuren van de vereniging.

Na een kopje koffie maar eens bij alle standhouders langs om de mooie producten te bekijken. En daar stonden een boel mooie dingen bij. Een kraam met ligfietsvlaggen(Die mensen nog steeds niet zien) Een fattire trike en spiegels.
Kramen met mooie moderne ligfietsen van tour ligfiets, race ligfiets en offroad ligfiets. Ook de fiets waar ik op hoopte en informatie gekregen.

Er waren lezingen over de dag en natuurlijk een stukje geschiedenis. Wat geweldig om die pionier ligfietsen te zien. Erg oud, maar al vooruit in hun tijd. Ligfietsen zijn duidelijk verder ontwikkeld in een boel punten dan dat ik wist.

We kregen ook de leukste momenten te horen van deze pioniers en sommige zijn er nog steeds heel druk mee. Een van de verhalen dat mij bij bleef is dat de velomobielen een keertje mee mochten doen met een prof. racefiets wedstrijd. Ze konden het niet hebben dat de nummer één en twee velomobielen waren en hadden die daarom een aparte categorie gegeven. (Het zou slecht zijn geweest voor de prof. wielrenners hun namen.)

Na dit was er een lunch en ik had mijn eigen eten mee omdat ik wist dat ze harde broodjes met ham of kaas hadden. Daar heb ik nooit zin in met fietsen.
Maar na het eten begon er een 20km rustige tocht met een stoet aan allerlei fietsen. Bakfietsen,ligfietsen,velomobielen, trikes en een paar mooie oldtimers onder de ligfietsen en stadsfietsen.

We reden lekker langs het water en een gegeven moment ook door de grootste overdekte fietsenstalling van NL. Daar deden we letterlijk een rondje in fietsen. Met z'n 100 fietsen kwam ik bijna vooraan de staart tegen van de stoet die net naar binnen gingen. Dat was een heel grappig gezicht.

We hebben even op het Domplein gestaan om met iedereen daar te praten en uitleg te geven.
Met een kwartier eerder dan gepland zijn we verder gefietst naar onze plek. En hadden we even tijd voor onszelf.

Toen waren er nog wat meer lezingen die ik niet gevolgd heb en dus anderhalf uur met mensen bijkletsen en nieuwe mensen leren kennen. Dit was echt heel gezellig en kreeg vaker de vraag hoe ik gekomen was.
Natuurlijk met de velomobiel, maar mensen weten dat ik verder weg woon en dat ik ook terug moest.

Ook veel mensen die bij mij kwamen met vragen over mijn fiets en dat vind ik uiteraard leuk. Mensen dingen vertellen en uitleggen vind ik super. Ook om mensen hun ogen te kunnen openen dat er meer is dan een auto en dat dit het goedkoopste en meest efficiënte vervoersmiddel is. En opnieuw de vraag waar ik dan vandaan kom. Ze schrokken best vaak dat ik voorbij Arnhem vandaan kwam fietsen.

Ook leuk om te zien hoeveel mensen er waren die niks van ligfietsen af wisten en mochten uiteraard proberen. Een ouder echtpaar had daar ter plekke afgesproken met een leverancier om twee trikes te kopen. (Gewoon geweldig hoe die mensen opleefde van een mooie fiets)

Rond 5 uur was er een warme maaltijd. Heel slim van ze om pasta te maken voor iedereen. Gewoon en vega zoals het altijd is bij de ligfietsers.(er zijn best veel vegatariers onder de ligfietsers) Het eten was erg goed en wilde daarna eigenlijk vertrekken, maar kwam nog een bekende tegen die ik niet gesproken had. En het eten wat laten zakken is geen gek idee.
Bij de uitgang zat een Brits koppel en vroegen of er een groep was met alleen groene fietsen omdat we per toeval op het Domplein allemaal samen stonden met de groene en half groene velomobielen. (Ze reden zelf op een A fiets mee in de tocht) Dus ik had nog een heel gesprek in het Engels. Altijd leuk, mensen met interesse.

De terugweg had ik niet heel veel zin in omdat ik in het donker alleen terug moest. (niemand die mijn kant op moest) Maar toch maar rustig aan wel gaan. Ik had na 30km een soort van mentaal ding dat ik niet meer wilde. Het was namelijk soms kilometers echt donker zonder straatlantaarns en heel erg mistig. Dit maakte het voor mij moeilijk omdat ik heel erg moest concentreren. Door al het vocht werd het in de velomobiel ook nat en koud. Maar doordat ik zweet wilde ik mijn vest niet aan doen omdat die ook nat zou worden.

Ik moest dus nog een eindje voordat ik thuis was en dat was best zwaar. Ik reed namelijk ook door boomrijk gebied en wist dat ik door wolvengebied reed in het donker en alleen. Dit hielp ook niet echt mee natuurlijk, maar rustig aan door. Eenmaal voorbij Arnhem had ik wel weer de rust om lekker door te fietsen met hier en daar nog wat dichtere mist.

Eenmaal thuis was ik echt helemaal op. Maar wat heb ik een gezellige dag gehad en veel ervaringen weer opgedaan. Natuurlijk wilde ik zo'n speciale dag niet missen en ben blij dat ik gegaan ben.

Vandaag doe ik ook echt even helemaal niets meer. (naast vanavond naar de paarden)

Als jullie het helemaal gelezen hebben. Dank daarvoor.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 12:35

De nieuwe groene velomobiel die er bij was met die van mij. Links is die van mij.

Afbeelding

Iemand heeft ooit een houten Quest velomobiel gemaakt van rode ceder.

Afbeelding

Een tandemligfiets zie je maar af en toe.

Afbeelding

En een oudje die ik nooit eerder gezien had.

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:48

Hoe leuk Marlies! Denk dat de sfeer er gelijk lekker in zit bij zo’n nachtrit.

Mooie afstand Maaikemuis. Dat ritme komt wel weer, al lijkt het me nu best passen en meten %)

Klinkt als een mooie dag Gothico. Wel lastig dat je alleen naar huis moest en het nu al vroeg donker is. Misschien kunnen ze dat voor een volgende keer anders plannen. Lijkt me echt eng om zo’n eind in het donker te moeten en echt lekker zichtbaar ben je ook niet overal. Maar gelukkig ben je goed thuis gekomen!

Ondanks het mooie weer afgelopen weekend niet gefietst. Morgenochtend naar de fysio, want mijn nek zit al dagen vast. Geen idee hoe, maar nadat ik in de gym aan wat gewichten ging hangen, schoot het er helemaal in. Heb wel fijn gewandeld, maar baalde wel met dat lekkere zonnetje hoor…

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 18:17

Marlies wat leuk en wat was je goed versierd!! :D Ik rende dit jaar een hardloopwedstrijd in het donker met lampjes, maar fietsen zou ik toch niet zo snel aandurven.... knap hoor. En een leuk feestje na afloop zo te lezen ;)

Gothico heel leuk verslag van een mooie dag (in een mooie stad). Ineens vraag ik me af... hoe zet je zo'n velomobiel op slot? :D Balen dat je door het donker naar huis moest, niet echt lekker getimed van de organisatie. Nu nagenieten :)

Padoertje: hopelijk geeft de fysio wat verlichting...

Ik ben wel even opgestapt afgelopen weekend (voor het eerst sinds 6 weken, oeps). Was heerlijk. Even in de omgeving gefietst waar ik vandaan kom, dat is een stuk rustiger dan waar ik woon. Genieten :)