Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:42

Ik probeer twee keer per jaar die kant op te gaan. Ik ben dit jaar in april geweest en vorige week dus.
Mijn ouders komen in november deze kant op en in februari weer rond mijn uitgerekende datum. En afgelopen juni zijn ze er nog geweest.
En mijn moeder is op dit moment in NL omdat het niet zo goed ging met mijn oma. Morgenavond komt mam nog even bij mij langs.

Ik zie ze dus opzich vrij regelmatig. Heb ook niet het idee dat ik ze heel erg mis hoor. Soms kleine momentjes, even een bakje koffie doen zit er niet in natuurlijk.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:14

19marjo90 schreef:
Hebben ze het toen nog wel even kunnen rekken, Set_Elkol?

Van dinsdagavond tot zaterdagavond! Begonnen met inleiden donderdagnacht/vrijdagochtend, ze wilden eerst wachten tot ik de 37wk had gehaald maar dat ging niet lukken. Hij is geboren met 36+5.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:47

Bellex schreef:
@Fabienne geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het knaagt dat verwacht je niet. Weten jullie al wanneer jullie de GUO hebben?

Gister telefoontje van het zh gehad en kan aanstaande dinsdag terecht. Wel fijn dat het een beetje snel kan al. Ben inmiddels wel wat meer gerustgesteld door de verloskundige gelukkig. Omdat er eigenlijk verder geen rare dingen gevonden zijn is de kans vele malen groter dat het niets spannends betekend dan wel dus daar hou ik me nu gewoon aanvast. Gister ook gewoon lekker rondje babyzaken gedaan om even mijn gedachten te verzetten en echt een mega goede deal voor een kinderwagen kunnen scoren bij prenatal dus blij mee!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:53

Ik voel mij goed, bij mijn zoontje echt belabberd en constant vreselijk misselijk (daardoor bijna aan bank en bed gekluisterd). Nu nog steeds lekker in de weer, met paarden en momenteel op vakantie in Turkije. :)

Hoop dat het zo blijft, 28 september weten wij het geslacht. Ik vermoed zelf een jongetje, geen idee waarom maar dat gevoel heb ik al vanaf het begin.

Ik wilde bij de eerste thuis bevallen maar ze moesten hem helaas gaan halen, waardoor het een ziekenhuisbevalling is geworden met ruggenprik. Moet zeggen dat ik daar helemaal oke mee was, ik zat tot het plafond qua weeën en het enige wat ik dacht; haal hem eruit! :+

Voor degene die voor het eerst zwanger zijn; go with the flow. Vaak loopt het toch niet zoals je graag zou willen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 13:04

19marjo90 schreef:
@Bellex, ik wil graag in het geboortehuis, juist niet thuis. Vind het daar een fijn idee dat, mocht er iets mis gaan, je zo in het zh bent. Overigens vond ik de bevalkamers in het zh ook mooi ruim hoor. En ze komen super vaak langs voor eten/drinken, heel fijn geregeld!

Begrijpelijk, was ik niet medisch geweest dan had ik inderdaad ook daar gewoon heen willen gaan. Voelt voor mij persoonlijk veel veiliger in alle gevallen, maar zeker omdat het 25 min rijden is vanaf hier in geval van nood (al zal een ambulance dat wat sneller doen :') ) Gezien wij maar een dag van elkaar verschillen ben ik heel benieuwd of we elkaar daar gaan tegenkomen hahaha

Welmoed wel fijn dat je ze dan nog regelmatig ziet en ze niet echt hoeft te missen

Fabienne fijn dat je dinsdag terecht kan, en ook fijn dat de vk je voor nu heeft kunnen geruststellen :) Wat leuk dat jullie een goede deal voor de kinderwagen hebben, welke hebben jullie gekocht?

Wiwabalia fijn dat je je goed voelt joh, zeker nadat het bij je zoontje anders was. Veel plezier nog in Turkije, heerlijk, en leuk volgende week geslachtsbepaling :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:50

@fabienne, spannend van de echo, wel fijn dat je dinsdag al terecht kan en ook dat de verloskundige je al wat gerust heeft kunnen stellen!
Wat voor wandelwagen heb je gekocht? :)

@welmoed, fijn dat je ondanks de afstand je ouders niet heel lang hoeft te missen steeds!

@wiwabalia fijn dat je je goed voelt! Geniet van jullie vakantie! :)

@set_elkol, ze hebben het de vorige keer dus nog best wat kunnen rekken! Hopelijk dit keer geen complicaties!!

@jojoni, wat vervelend dat je zo last blijft houden van je enkel. Hopelijk kun je je erbij neerleggen dat je niet meer normaal aan het werk zal komen voor je verlof.

@linoleum wat handig en fijn van de wandelwagens! Hopelijk snel minder vermoeid ook!

@bellex goed te horen dat je wat aan de rondleiding in het ziekenhuis gehad hebt! Dan weet je wat dat betreft waar je aan toe bent als het zover is! :)
En inderdaad goed onthouden van de dakkapel! Het resultaat is heel mooi geworden, nu de komende weken de hele boven verdieping isoleren en weer netjes maken! Met een beetje geluk lukt het ook om eind van het jaar de badkamer af te hebben boven.

Fijn dat iedereen toch wel positief terug kijkt op de bevalling in het ziekenhuis!

Wat hebben jullie voor auto stoeltje/iso fix base? Ik zit zelf te kijken naar de Maxi-Cosi 360 pebble, maar ten opzichte van de niet draaibare vind ik hem wel behoorlijk aan de prijs. Zijn er mensen die het ronddraaien een echte must vinden?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:19

Wat fijn dat het mooi is geworden met de dakkapel! En fijn om ook de hele verdieping te isoleren dat scheelt toch een hoop!

Wij gaan hier voor de maxi cosi Pearl 360, die is van 0-4 jaar. We willen niet zeulen met zo'n losse maxicosi en het is zoveel geld, dan liever een die langer meegaat. Wel een draaibare, al mijn vriendinnen waren unaniem voor draaibaar, dus daar maar naar geluisterd haha

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:57

Ik vind draaibaar voor een vervolgstoel echt ideaal! Overigens hadden wij de eerste 11 maanden wel een gewone maxicosi (op isofix basis). Zeker toen ze echt heel klein was zette en haalde ik haar liever met maxicosi en al in en uit de auto. Vooral op momenten dat ze er lekker in lag te slapen. Ik vond het zeulen wel meevallen, en de maxicosi kan ook met adapters op het onderstel van de Joolz en in de bakfiets. Ik miste toen het draaibare niet.

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:53

@Bellex en Yesterday, ja heel fijn, ik werk zelf in het ziekenhuis dus kan ook gewoon even tussendoor naar de poli lopen en ik ken de gynaecologen ook dus dat maakt het ook wel prima.

We zijn voor de Bugaboo fox 3 gegaan, licht maar toch heel stabiel en lekker veel mogelijkheden dus heel blij mee. Bijna 60% korting dus helemaal top

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:56

(Ik lees nog steeds vooral stil mee, sorry :o )

Wij hebben onze baby autostoeltje van Nuna gehad, was eigenlijk net als een maxi cosi en vond deze voor baby wel echt fijn!
Idd zodat je de baby (evt al slapend) met stoel en al in en uit de auto kan halen, geen gedoe met rare hoeken in de auto etc en vooral met bv boodschappen doen handig, dat je niet de hele kinderwagen mee moet nemen, maar alleen het onderstel waar je hem op kunt klikken (of het stoeltje op/in je karretje).

Na dit stoeltje idd overgegaan op een stoel die draaibaar is, dat vond/vind ik wel echt ideaal, want ook hier weer geen rare hoeken om dicht te gespen of de riemen strakker te trekken. Is echt zoveel makkelijker als je er recht voor staat!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:39

Wij hadden een gewone Pebble, vond het niet kunnen draaien helemaal niet zo’n probleem.
Als vervolg stoel hebben wij de Cybex Pallas Fix, dat is met zo’n breed voorstukjes, weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, maar waar gaat gewoon de gordel doorheen, dus geen gedoe met riempjes aantrekken en jassen uittrekken in de winter.

Valt mij overigens wel op hoeveel mensen teveel (dikke) kleding en of jassen aantrekken in stoeltjes met 5punts gordel of maxi cosi; ga daar altijd heel slecht op :+

Fijn Fabienne dat je GUO zo snel kan!

Lees verder wel mee maar nog steeds in Italië dus geen grote bijlees posten :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 22:06

Barbabientje schreef:
Valt mij overigens wel op hoeveel mensen teveel (dikke) kleding en of jassen aantrekken in stoeltjes met 5punts gordel of maxi cosi; ga daar altijd heel slecht op :+

Ook dat is een hele belangrijke om rekening mee te houden!! Ik had voor onze eerste (van januari) een wollen jasje van Engel Natur, en dan deed ik over de riempjes van de maxicosi een dekentje. Als je je kindje in de auto in de stoel zet, moet je dus wel bedenken hoe je ze warm van en naar de auto wil krijgen.

Wij hadden een goede 13-weken echo, heel fijn. En ook verwonderd hoeveel ze bij deze termijn al in beeld kunnen brengen! En ik lijk me de laatste dagen echt beter te voelen, niet meer misselijk en ‘s avonds ook niet meer zo intens moe. Wel nog heel snel duizelig en licht in mijn hoofd.. hebben meer mensen daar last van?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:26

Ik ging toevallig na de huisarts (in BE moet je elke keer als je ziek bent naar de huisarts voor een ziektebriefje. En die was weer nodig) en die had van t ziekenhuis de uitslag al gekregen. En alles was in orde *\o/* . Ik let normaal al een beetje op suiker enzo maar toch fijn dat ik niet hoef na te denken over dat ene koekje of stukje taart..

Ik weet eigenlijk niet of wij ook een dagcurve mogen doen. Daar is het helemaal niet over gegaan. Gewoon 'hier is het papier, op die dag moet je eerder komen voor je afspraak en nemen we een suikertest af'.

@bellex, t drankje binnenhouden vond ik goed te doen. Het was niet lekker maar ik vond t persoonlijk niet zo vies als verwacht..
En die rondleiding klinkt super! Ik moet daar ook eens na vragen volgende keer. Ook voor mijn eigen rust denk ik. Ik functioneer altijd beter als ik weet waar ik kan parkeren :') .
Wij hebben wel al uitgebreid gepraat over de bavalling, maar meer over mijn man dan mij :') :') . Hij heeft namelijk last van blijvende hersenschade na zinloos geweld en we hebben t dus uitgebreid gehad over wat hij nodig heeft om toch te kunnen genieten van de geboorte of desnoods na de geboorte zo snel mogelijk van het kind. Maar nu wil ik ook wel alles weten..

@doubtless: zo wil ik de suikertest ook wel opnieuw doen :o . Ik moest helaas gewoon ergens gaan zitten. Dus geen rust tussendoor en dat vond ik dan t ergste, dat lawaai aan mijn hoofd waardoor ik niet kon rusten..

@fabienne, fijn dat je zo snel terrecht kan!

@wiwabalia: geniet van je vakantie!!

Ik heb ook alles gelezen van de autostoel. En daar moet ik me precies meer in verdiepen. Wij willen ook zowieso draaibaar. En t lijkt me fijn om inderdaad (eventueel met adapters) dan de maxicosi meteen op de wagen te kunnen klikken enzo. Maar ik krijg hier ook van alle kanten te horen dat je kind niet zo lang in de maxicosi mag liggen in t begin. En dan denk ik, als ik op controle moet in t ziekenhuis of zelfs soms boodschappen, ben ik al te lang onderweg om de baby in de maxicosi te houden. Dus hoe vaak moet je dan toch niet de wandelwagen in t geheel meenemen?
En ik las van iemand (sorry weet niet meer wie) dat ze de maxicosi in de bakfiets kon. Hele goede tip voor ons op t moment! Aangezien mijn fiets dus helemaal total loss is, moeten we een nieuwe gaan kopen en was ik erover aan t denken om een bakfiets te doen en dan is dit ook wel een goede overweging!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:32

Noeps schreef:
Barbabientje schreef:

Ook dat is een hele belangrijke om rekening mee te houden!! Ik had voor onze eerste (van januari) een wollen jasje van Engel Natur, en dan deed ik over de riempjes van de maxicosi een dekentje. Als je je kindje in de auto in de stoel zet, moet je dus wel bedenken hoe je ze warm van en naar de auto wil krijgen.

Wij hadden een goede 13-weken echo, heel fijn. En ook verwonderd hoeveel ze bij deze termijn al in beeld kunnen brengen! En ik lijk me de laatste dagen echt beter te voelen, niet meer misselijk en ‘s avonds ook niet meer zo intens moe. Wel nog heel snel duizelig en licht in mijn hoofd.. hebben meer mensen daar last van?

Naja dat niet zo zeer, maar het feit dat er vaak veel lucht tussen zit en als je denkt je riempjes strak te hebben en je krijgt een ongeluk schieten ze er tussendoor: vandaar alle auto maxi cosi zakken.

Fijn dat je suikertest goed was Jojoni!
Ik mag 3 oktober :/

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:39

Wij hebben een Maxi Cosi Pebble 360, kan zowel op de isofix als in de gordel. Dat was voor ons een vereiste omdat we af en toe de tweede auto gebruiken, maar we daar geen extra isofix voor wilden kopen. Het draaien bevalt ons heel goed, zeker nu ze iets ouder is en we vaker de Maxi Cosi in de auto laten staan en alleen haar eruit pakken.
Voor de vervolg stoel heb ik nu de Biro D-Fix 360 op oog. En ik zie dat ik die nu gelijk maar bestel in de sale bij Prenatal :+ ook draaibaar en zowel vooruit als achteruit te gebruiken. En ook met gordel als je vooruit gaat.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:24

Barbabientje die dik aangeklede kinderen in autostoeltjes snap ik inderdaad niet, is inmiddels toch genoeg info over lijkt me. Wat ik dan wel heel moeilijk te vinden vind, is of die zakken voor in de autostoel nog nadelige effecten hebben of dat die gewoon 100% veilig zijn. Ik zou zeggen, lucht/vulling zit achter de rug en dat maakt dat je kindje alsnog goed kunt 'insnoeren', maar misschien gaat mijn logica daar plat.

Noeps wat fijn dat de 13-weken echo goed was en je je beter voelt! Heb je een lage bloeddruk waar je duizelingen vandaan zouden kunnen komen?

Jojoni fijn dat de uitslag goed was :) Hahaha ja dat parkeren kan veel rust geven he

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 12:45

Wat gaat het topic hard!
Heb me even ingelezen over die suikertest, maar die doen ze hier niet. Hier wordt je suiker wel elke controle getest en bij mij zijn mijn bloeddruk en suiker eigenlijk altijd oké. Komende week nog een keer op controle hier voordat we donderdag naar Nl vliegen. We hebben er, ik en dochterlief, allebei veel zin in. En kijk er naar uit om leuke babyspulletjes te gaan kopen daar :)

De baby is aardig beweeglijk bij mij, bij jullie ook?

Auto stoeltjes worden hier vrij weinig gebruikt, maar wij kopen er gewoon een 2e hands. Voor 30 euro hadden we de vorige x een mooie draaibare maxi cosi autostoel. Nu heeft mijn moeder er ook een staan van mijn schoonzusje, maar even kijken of ik die mee wil nemen in het vliegtuig.

@wiwabalia, fijne vakantie. Grappig hè, ik heb echt het gevoel dat het een meisje gaat worden. Maar wij houden het een verrassing. Dus ben benieuwd of mijn gevoel gelijk gaat krijgen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:01

Bellex in die maxi cosi zakken zit niet zoveel lucht (tenminste, die ik heb niet).

Wij hebben ook een draaibare maxi cosi met adapters voor de wagen. Onmisbaar als je het mij vraagt <3

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:17

Als we het toch over maxi cosi's hebben. Ik was ook een beetje aan het rondkijken en ik vroeg mij af of je zo'n isofix base echt nodig hebt in de auto? Onze auto heeft isofix op de achterbank, betekend dat dat je de maxi cosi daar gewoon in kan klikken of heb je dan alsnog die base nodig? Ik vind nergens het concrete antwoord. Misschien is het een stomme vraag. :?

Hebben jullie nog tips waar op te letten kwa kinderwagen? Ook daar heb ik nul verstand van en vind ze er echt allemaal hetzelfde uitzien. De modelletjes genoemd in dit topic even opgezocht en die zien er prima uit. Het lijkt mij wel praktisch als er een maxi cosi opgeklikt kan worden.

Jullie hebben de afgelopen dagen veel getypt! Gelukkig veelal goed nieuws. Ik leer ook een hoop bij van jullie berichtjes. :)

Wat fijn dat het ook mogelijk is om een rondleiding te krijgen in het ziekenhuis. Hier ga ik ook nog eens naar kijken. Dat je toch even een idee hebt waar je moet zijn en terecht komt. Ik zou sowieso in het ziekenhuis willen bevallen.

@Jojoni ik wilde jou ook nog even een hart onder de riem steken omdat je je niet fijn voelt en niet meer kan doen/werken zoals je zou werken. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar neem je rust en voel je niet schuldig, dan gaat het herstel alleen maar beter.

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger volgens mijn App. Over 2 weken de eerste afspraak bij de verloskundige. Ik heb al genoeg vragen denk ik. :) Kwa klachten gaat het sinds deze week wel wat slechter. Niet hoeven spugen maar continue afwisseling tussen misselijk en extreme honger. Ik eet van mezelf al niet zoveel, ben al te zwaar en anders groei ik echt dicht. Maar serieus ik had om 4 uur vannacht gewoon een knorrende maag. Dat vind ik wel apart. En verder erg moe, alsof ik continue een hangover heb. Hopelijk gaat dat allemaal snel weer over.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:30

Yipee, ik vind zelf een isofix base bij de maxi Cosi wel onmisbaar. Ik kan in een seconde de maxi Cosi op de basis klikken en klaar. Bij mijn man in de auto moet elke keer de gordel er omheen vast gemaakt worden. Dat wil ook, maar ik vind het gemak van de isofix base het geld wel waard.
Er zijn enkele stoelen in groep 0 waar de stoel en basis in één zijn, maar de meeste moet je de basis er nog apart bij kopen. En dat is best duur! Bij de opvolgstoelen is het veel vaker wel in één (zie bijvoorbeeld die ik genoemd heb).

Bij kinderwagen zou ik vooral letten of jullie er qua houding lekker achter kunnen lopen. Er adapters op passen voor jullie gekozen autostoeltje. Boodschappen ruimte (wij hebben heel weinig, maar zelf nooit gemist). En hoe jullie je eventuele gezin over paar jaar zien en of deze kinderwagen daarbij past (uitbreidbaar naar bijv 2 kinderen).
Er is veeeeel te krijgen en ik denk dat in de basis eigenlijk alles ok is, maar sommige dingen specifieke voorkeur hebben.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:16

Wij hebben 2 auto’s, en gebruiken die alle 2 ook afwisselend (werk in de zorg dus wissel de diensten). Wij hebben wel de keuze gemaakt om 2 bases te kopen en ook 2 opvolgstoeltjes. Gewoon om het allemaal net iets makkelijker te maken :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:01

Wij vinden de isofix base ook 100% het geld waard!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:08

linoleum schreef:
Bij kinderwagen zou ik vooral letten of jullie er qua houding lekker achter kunnen lopen. Er adapters op passen voor jullie gekozen autostoeltje. Boodschappen ruimte (wij hebben heel weinig, maar zelf nooit gemist). En hoe jullie je eventuele gezin over paar jaar zien en of deze kinderwagen daarbij past (uitbreidbaar naar bijv 2 kinderen).
Er is veeeeel te krijgen en ik denk dat in de basis eigenlijk alles ok is, maar sommige dingen specifieke voorkeur hebben.

Sluit ik me bij aan als nu nog kinderloze :') ook heel belangrijk is of hij in je auto past :+ wij hadden beide auto's een keer mee om te passen omdat onze kofferbakken heel verschillend zijn kwa vorm, tipje van mijn vriendin nadat bleek dat die van hun wel in haar kleine auto paste maar niet in de station van haar partner hihi. Wij zijn speciaal een keer naar babypark gegaan om over zo'n proefcircuitje te rijden ermee, daarvoor hadden we 3 opties, waarvan de B favoriet was, daarna maar 1 optie want 1 vonden we veel te veel rammelen en gaf klappen op mijn man zijn pols toen hij over kinderkopjes reed, de ander was veel zwaarder om te draaien en op en van stoepjes te 'kiepen'.

Hier ook 2 basissen en autostoeltjes om dezelfde reden als Barbabientje trouwens

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:09

Wij hebben nog een maxi cosi pebble van ons vorige kindje, hebben geen isofix. En kinderwagen kopen we gewoon voor 50 euro op marktplaats, ik vind het zo zonde om zoveel honderden euro's nieuw aan uit te geven terwijl er zo ontzettend veel online staan. Bij de vorige ook gedaan en na een jaar weer doorverkocht aan een blij opa en oma paar.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 08:04

Leuk om alles te lezen over de auto stoeltjes en isofix! Nav jullie positieve ervaring van de 360 graden heb ik gisteren een set gekocht. Met wandelwagen, auto stoeltje en iso fix base. Uiteindelijk ben ik voor een cybex gegaan!
@jononi, misschien interessant ook voor jou, want de autostoel kun je ook plat leggen zodat je kindje er toch wat langer in kan mocht dat nodig zijn! Deze kan indien nodig ook gewoon in de autogordel.
https://www.prenatal.nl/onderweg/autost ... ex&start=1
In de winkel was deze nu ook met 15% korting :)