Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Ja eigenlijk altijd haha. Zondagochtend, maandagavond, woensdagavond en dan donderdagavond. Op dinsdagavond is er niets wat ik leuk vind. Vrijdagavond zijn er geen groepslessen. En zaterdag is paardendag.
MuSLi schreef:Hier ook regelmatig meerdere dagen achter elkaar sporten. Deze week: woensdagavond kickboksen, donderdagavond kickboksen, vrijdagmiddag hardlopen. En vandaag ook hardgelopen
Er is niks mis met meerdere dagen achtereen sporten, als je daarna ook maar de tijd neemt om je lichaam te laten herstellen én niet elke dag tot het uiterste gaat in die trainingen...
MuSLi schreef:Jaren geleden heb ik een tijdje gekickbokst, daarna, om redenen gestopt met trainen daar. Nu sinds eind 2020 denk ik weer aan het kickboksen
Ik doe eigenlijk vooral bokszaktraining. Tijdens de bokszaktraining doen we ook wel wat oefeningen met elkaar, maar je weet altijd wat je trainingsgenoot gaat doen. Daar ga ik wel goed op
Het is eventjes inkomen in alle bewegingen en technieken als je nieuw bent, maar je pakt dat vaak wel snel op
Herfstblad schreef:Zertab schreef:Ja eigenlijk altijd haha. Zondagochtend, maandagavond, woensdagavond en dan donderdagavond. Op dinsdagavond is er niets wat ik leuk vind. Vrijdagavond zijn er geen groepslessen. En zaterdag is paardendag.
Ah, dus dat is niet heel gek. Ik wil volgende week dinsdagavond wat fitnessen. De klappen op mijn been vermijden. Nog even opzoek naar goede cardio oefeningen. Dan vooral full body. Ik merk dat ik de plek ook wel verneem als ik benen train. Dus even kijken hoe dat gaat. Dan woensdag kickboxen, donderdag bodypump en zaterdag kickboksen. Dus 4 dagen. Of ik hou het enkel bij 3 en ga die dinsdag wandelen. Ik vind meer dan 2 dagen bankhangen in de week wel meer dan voldoende hoor.![]()
Wat voor groepslessen volg jij?
De plek verneem ik gelukkig al een stuk minder of bijna niet meer.
MuSLi schreef:Ik snap je overdenkingen wel, maar uiteindelijk is iedereen ooit een keer begonnen en over het algemeen is iedereen echt wel enthousiast om anderen ook de ruimte te geven om te leren.
Maar in duo's techniek oefenen is dan; je krijgt een opdracht om te doen? Eerst de één, dan de ander? Want dat doen wij dus ook. Deels bokszak, deels techniek op elkaar. Maar dan weet je dus wel wat de ander gaat doenwaardoor je niet hoeft te ontwijken en nadenken en verdedigen enzovoorts...
Eulogy schreef:Ik "mag" van m'n coach niet meer dan 2 dagen achter elkaar trainenin verband met herstel. Maar als je iets heel anders doet op die 3e en/of 4e dag, dan kan het wel hoor, gewoon in de gaten houden of je voldoende kunt herstellen tussendoor.
Ik doe nu meestal maandag rust (wel 10.000+ stappen op rustdagen maar daar zit ik meestal al aan met m'n rondje wandelen in de pauze en zo), dinsdag en woensdag trainen, donderdag rust, vrijdag trainen en dan zondag weer. Ik train zo'n 1-2 uur per keer. In het weekend wandel ik daarnaast meestal nog een langer stuk (vandaag bijvoorbeeld 2,5 uur naar het strand met de hond) en tussendoor doe ik op rustdagen ook wel eens extra cardio
MuSLi schreef:Ik denk dat het slim is, om het even op een rustig pitje te zetten en inderdaad die dag er tussen te laten en het even de kans te geven om wat extra te herstellen. Anders kun je straks heel veel dagen niet gaan. Kun je beter nu een dagje overslaan...
Gisteren geen workout, maar wel sportgerelateerd naar de bioscoop geweest. Mijn bootcamp trainer doet mee aan Kamp van Koningsbrugge en had gisteren een zaal afgehuurd bij de bioscoop om gezamenlijk met vrienden, familie en mensen die hij traint de eerste aflevering te kijkenHeel tof!