Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:42

Wij houden ook wel de Black Friday deals in de gaten.
Willen in de kerstvakantie de babykamer helemaal klaar gaan maken. :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:52

carika schreef:
Als iemand nog een leuke black friday aanbieding vind voor een thule kinderwagen hoor ik het graag!

Zie al wel wat leuke deals voor billendoekjes maar dat vind ik met 18 weken ook wel te vroeg.

Ik was ook al aan het zoeken maar niet gevonden -O-

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:41

Ah ja jullie zijn op tijd met de babykamer haha! :D
Wij moeten eerst allemaal zelf van kamer wisselen en iedere kamer dus opknappen voordat we aan een babykamer kunnen beginnen. :+
Mijn man heeft al nieuw laminaat gelegd op zolder en is begonnen met verven, zodat mijn zoontje daar naar toe kan. Dan kunnen wij in de kamer van ons zoontje slapen en onze dochter kan dan naar onze kamer. Haar kamer wordt dan weer de babykamer. Alle kamers moeten in ieder geval nieuw laminaat, dus wordt nog een klusje. Babykamer beginnen we als laatste aan haha.

De babykamer is maar een klein kamertje en was vorige keer best een uitdaging met ledikant, kast en commode erin. Dus ik denk eraan om zoiets aan te schaffen: https://www.mamaloes.nl/lorelli-mini-ma ... 050-0024a/
Ze zijn er in verschillende kleuren, vind ze niet super mooi, maar wel erg praktisch haha.

Bij baby nr 1 moest alles perfect, baby 3 is vooral praktisch en besparend haha. _O-

Ik las ook over stoppen of doorgaan met rijden, ik rij geen paard, maar zou het nu niet meer opstappen. Ik men wel nog steeds haha. Heb ik bij de vorige zwangerschap ook nog een hele tijd gedaan. Voor nu nog in de bak, maar als dat te hobbeling wordt dan misschien toch buitenritjes.

Het verschil van kwaliteit tussen de echo's is wel groot trouwens, ik ben heel blij dat mijn verloskundige praktijk hele goede echo apparatuur hebben.
Wij hebben laatst de 13 weken echo gehad met 13+3 en het was zo gaaf om te zien dat het al echt een klein mensje is. Baby liet zich goed zien, zelfs de billetjes haha. Een mooi moment om te zien, was dat de baby ging drinken. Je zag zo het mondje open en dicht gaan.
Afbeelding

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:46

O en over kinderwagens, wij hebben voor baby 1 en baby 2 een Mutsy Evo kinderwagen gebruikt. Was wel een fijn ding, maar nu helaas wel een beetje af en nieuwe onderdelen zijn helaas niet te verkrijgen.
Dus denk er toch aan om voor baby 3 een andere kinderwagen te kopen.

Ik kwam deze tegen en even filmpje over gekeken en lijk mij echt een fijn ding:
https://www.baby-dump.nl/product/kinder ... en/171187/

Dingen waar ik op let bij een kinderwagen: (handig voor als het je eerste keer is ;) )
- makkelijk te duwen/draaien met 1 hand
- veel opbergruimte onderin
- zonnekap die ver naar voren kan (mutsy evo kon dat helaas niet, heb dat ding daarom altijd vervloekt als de zon scheen..)
- stevige wielen
- makkelijk op te klappen
- niet een echte must maar wel fijn: een vervolg zitting die ook volledig plat kan. Sommige hebben namelijk zo'n soort stoeleffect erin verwerkt. Je kan dan wel de hele zitting kantelen, maar stoel effect blijft. Bij de mutsy kon je bijvoorbeeld alleen de rugleuning naar achter doen, waardoor je echt een platte ligging kreeg. Mijn baby's wilden namelijk al snel niet meer in de babyreiswieg en konden zo toch nog lekker liggen in de vervolgstoel. (bovenstaande link heeft helaas de stoelzitting)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:13

De goedkoopste kinderwagens onder de 500 euro vond ik allemaal vreselijk om mee te lopen dus dat was snel besloten.

Overigens wel iets voor mensen die later beginnen met de kamer, houd bij een nieuwe kamer wel rekening met een paar maanden levertijd. Voor ons kon het half februari op zijn vroegst. Helemaal prima natuurlijk maar had best stress gehad als ik het volgend jaar had willen regelen denk ik :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 18:25

Goeie tips allemaal. Bedankt! <3
Jenkins wat een mooie duidelijke echo. Zo één had ik ook wel gewild! :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 18:54

Prachtige echo inderdaad. Ziet zelfs de ribben <3

Hier vandaag 15 weken onderweg. Gisteren veel pijn gehad van maagzuur en vandaag ook de hele dag meh geweest. Tijdens het eten in het restaurant kon ik dan ook rennen en kwam alles eruit op de wc. Vond het zo sneu voor de bediening want het was echt lekker eten. Daarna wel gewoon nog wat gegeten maarja de lol is er dan wel af.

Lig nu dus al lekker op bed ipv voetbal kijken in een kroegje. Het is wat het is. Vrijdag lekker naar huis.. Dan is het ook wel mooi geweest.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:40

Hé jakkes Gnome wat vervelend.
Hopelijk trekt het toch nog een beetje weg, is jammer dat je niet optimaal kan genieten.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:48

Zo balen voor je! Hopelijk kan je toch nog een paar dagen genieten, maar ik snap ook wel dat je dan wel weer naar huis wilt. Niets is beter dan thuis zijn als je je niet lekker voelt.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vanaf donderdag ben ik niet misselijk geweest en ik heb wat meer energie. Het voelt echt zo goed, maar ik geniet er nu van, want ik weet niet of het terug komt aangezien ik nu 7+4 weken ben. Ik heb wel enorm veel honger, dus eet extreem veel. En dat moet dan wel regelmatig, omdat ik anders dus wel misselijk word. Maar dit is goed te doen zo, dus fingers crossed. Het doet me wel twijfelen of ik niet langer zwanger ben dan ik denk. Dat gaan we volgende week wel zien, dan hebben we de eerste echo, superspannend!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:52

Ik ben vandaag 11+2 en alle moeheid is in 1 klap weer teruggekomen. Vandaag 2 migraine aanvallen gehad, al een halve week zo’n trilspiertje bij mijn oog en slaap soms wel 10 uur per nacht. Ik weet soms echt niet waar ik het zoeken moet, de hele dag door vallen mijn ogen dicht en maakt werken zó zwaar -O-
*einde klaagzang

Ik hoop zo dat ik me in het 2e trimester wat minder moe ga voelen. Dit is mijn burn-out all over again >;)

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 19:59

Die vermoeidheid is wel echt herkenbaar, ik slaap ook minimaal 10 uur per nacht. En ik geef er ook maar gewoon aan toe, want je lichaam heeft het blijkbaar wel echt nodig. Maar het is wel naar dat je daardoor overdag niet goed kunt functioneren!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:39

Heeel herkenbaar die vermoeidheid! Ik kan ook de hele dag wel slapen…

Ik blijf met vlagen bloed verliezen en wordt daar zo onzeker van… het wordt niet meer maar toch. In m’n hoofd blijft toch een beetje hangen dat bloed niet goed is. Heb over een week weer een echo dus we gaan t dan zien.

Wat ik zelf heel lastig vind is dat ik in mijn omgeving best veel mensen heb bij wie het zwanger worden niet lukt of die al meerdere keren een miskraam hebben gehad. Ergens voelt het heel oneerlijk omdat het bij ons heel snel is gelukt. Ik kan me er haast schuldig om voelen omdat ik het anderen ook zo gun… is dit iets waar meer mensen tegenaan lopen?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 22:22

HappyBuddha schreef:

Ik blijf met vlagen bloed verliezen en wordt daar zo onzeker van… het wordt niet meer maar toch. In m’n hoofd blijft toch een beetje hangen dat bloed niet goed is. Heb over een week weer een echo dus we gaan t dan zien.

Wat ik zelf heel lastig vind is dat ik in mijn omgeving best veel mensen heb bij wie het zwanger worden niet lukt of die al meerdere keren een miskraam hebben gehad. Ergens voelt het heel oneerlijk omdat het bij ons heel snel is gelukt. Ik kan me er haast schuldig om voelen omdat ik het anderen ook zo gun… is dit iets waar meer mensen tegenaan lopen?

Dat laatste herken ik ook hoor! Ik ben zelfs zwanger geworden in de maand dat we er helemaal niet op aan het letten waren :+ Had een paar maanden ovulatietesten gebruikt en werd steeds ongesteld dus was daar even klaar mee, en toen was t ineens wel raak. Maar kan indd soms best oneerlijk voelen!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 08:42

HappyBuddha schreef:

Vervelend van je bloedverlies. Snap dat je daar onzeker van wordt. Hopelijk is de echo gewoon goed. :)

Wat het schuldig voelen betreft, vind ik het heel lief van je dat je dat zo voelt. (ook van Flowrey) Maar eigenlijk hoef je dat echt niet te voelen. Wij hebben er 1,5 jaar over gedaan om zwanger te worden en zouden al gaan starten in een medisch traject. Tuurlijk was het soms slikken, zeker toen ik hoorde van een collega die een kindje kreeg terwijl hij net 2 maanden samen woonde met zijn nieuwe vriendin. Maar ook hun gunde ik het van harte. Het ene lichaan werkt nou eenmaal (en soms helaas!) anders dan de andere.
Denk wel dat het goed is om te praten over je gevoel wanneer je het er met iemand over hebt die bijvoorveeld lastig zwanger wordt. De betreffende collega hierboven is eerst naar mij toegekomen om het mij persoonlijk te vertellen omdat hij wist hoeveel moeite het bij ons was. Dat waardeerde ik echt heel erg. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 10:26

Ik denk dat je je inderdaad niet schuldig hoeft te voelen want iedereen gunt het een ander denk ik. Het is echter wel altijd goed om even rustig na te denken hoe je het nieuws brengt omdat het inderdaad gevoelig kan liggen bij anderen. Er zelf niet van mogen genieten gaat me echter veel te ver. Ieder huisje heeft z'n kruisje. Dan kun je niks meer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 10:27

HappyBuddha schreef:

Spannend van het bloed inderdaad. Verbaast me echt hoeveel vrouwen daar last van hebben tijdens de zwangerschap. Dat lees je dan weer niet echt online. Hopelijk gewoon een mooie echo volgende week! :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:57

Ik ga mn best weer doen actief te doen en dus weer te reageren. Druk gehad en gedoe met het huis wat we willen kopen. Heb onder voorbehoud van financiering geboden en nu willen ze maar 2a3 weken geven voor financiering rond te krijgen want hun hebben wat anders gekocht en willen ook zekerheid...

Hij verkocht zonder makelaar want scheelde hun veel geld, kon niks van de prijs af terwijl er echt nog wel veel moet gebeuren aan het huis en rente stijgt etc. En dan nu zo gaan doen. Maakt mij en mn vriend heel boos.

Dus benieuwd hoe het afloopt.

Net bloed geprikt voor nipt en normale bloedprikken.

Momenteel twee dagen geen bloedverlies maar daarvoor wel mega grote stolsels en bloedverlies. Kijk het nu nog even aan, is nu rustig. Anders als ik bel krijg ik een verwijzing gyneacoloog.

Verder gaat het hier goed. Vanavond de nachtdienst weer in voor drie nachten.

En morgen alweer 12 weken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 13:38

Marlis schreef:
Ik ga mn best weer doen actief te doen en dus weer te reageren. Druk gehad en gedoe met het huis wat we willen kopen. Heb onder voorbehoud van financiering geboden en nu willen ze maar 2a3 weken geven voor financiering rond te krijgen want hun hebben wat anders gekocht en willen ook zekerheid...

Hij verkocht zonder makelaar want scheelde hun veel geld, kon niks van de prijs af terwijl er echt nog wel veel moet gebeuren aan het huis en rente stijgt etc. En dan nu zo gaan doen. Maakt mij en mn vriend heel boos.

Dus benieuwd hoe het afloopt.

Net bloed geprikt voor nipt en normale bloedprikken.

Momenteel twee dagen geen bloedverlies maar daarvoor wel mega grote stolsels en bloedverlies. Kijk het nu nog even aan, is nu rustig. Anders als ik bel krijg ik een verwijzing gyneacoloog.

Verder gaat het hier goed. Vanavond de nachtdienst weer in voor drie nachten.

En morgen alweer 12 weken.

Ellende zeg met dat huis. Gaat de lol er wel vanaf ja. Zou ook echt geen 2 a 3 weken accepteren. Bij ons was het in een week rond maar dat geluk moet je maar net hebben natuurlijk.

Naar weer van het bloeden joh.. Ben je verder niet meer misselijk en moe geweest?

Hier nog 3 dagen te gaan op vakantie. Tot zover vandaag weer goed kunnen eten. Laatste dagen breng ik mooi door aan het zwembad dus hoop dat ik dan een beetje opgeladen ben voor die hel van een terugreis. Wel een leuke 15 weken foto kunnen maken net. Groei lekker door <3 al hoop ik niet dat ik dit tempo houdt tot 9 maanden :')

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:29

Nee verder geen klachten. Gelukkig.

Mooie foto en hopelijk nog drie mooie dagen daar.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 18:58

Zo Jenkins, die echo is wel echt haarscherp. Mooi hoor! En apart hè dat het zo snel van een vage vlek naar echt al een klein mensje gaat. <3

Balen Gnome dat je een paar dagen best veel last heb gehad van je zwangerschap. Hopelijk heb je daar nog een paar mooie dagen, wel superleuke foto! Je ziet wel al inderdaad dat je een baby aan het afbakken bent. :D

Ballard_L zo vroeg had ik ook extreem veel honger de hele tijd. Honger is beter dan misselijk, dus hopelijk blijft het daarbij.

Flowery hopelijk voel je je snel beter!

HappyBuddha ik snap dat bloed onzeker maakt. Ik duim voor een goede echo volgende week. Ik snap je vraag ook wel... Om me heen heb ik wel vier verschillende redenen voor ongewenst kinderloos zijn. Van bijna 40 en geen vaste relatie, tot meerdere miskramen, maar ook iemand die door haar ivf behandelingen heen is en waarbij het niet is gelukt. De meest tragische situatie is wel de dame die ongeneeslijk ziek is en de 30 nooit gaat halen. De situaties liggen heel erg uit elkaar en ondanks dat iedereen heel blij voor ons is, merk ik dat het sommige mensen wel raakt ook al proberen ze dat niet te laten merken. Ik zorg dus dat ik m'n "babyhype" bewaar voor vrienden waarvan ik weet dat ze het wat meer kunnen waarderen en de rest hou ik wisselend op de hoogte. Twee van deze dames staan in elk geval helemaal klaar om de coolste tante ooit te worden en ze mogen m'n baby best lenen hoor. <3

Ik weet zelf heel goed hoe het voelt om niet zeker te weten of het ooit wel gaat gebeuren en wanneer dan, dus ik hou iets meer rekening met de mensen waarvan ik weet dat het wat gevoeliger ligt. Ondanks dat merk ik wel dat iedereen voor ons heel blij is dat het deze keer wel goed lijkt te gaan.

Marlis ik duim dat het lukt met het huis!

We hebben hier inderdaad veel dames met bloedverlies... Zo vervelend. Ik weet nog dat ik in mijn eerste zwangerschap bloedverlies kreeg en als ik er op ging zoeken, werd er inderdaad aangegeven dat er 50% kans is dat het gewoon goed gaat met de baby. Niemand die mij ooit had verteld dat het er gewoon bij kon horen. Die zwangerschap ging helaas wel mis, maar tijdens de huidige zwangerschap heb ik ook 3x bloed gehad en het is toch altijd een naar idee..

En even een ego berichtje... Wij krijgen een jongen! *\%/* *\%/* *\%/* Ik merk wel dat ik echt wil gaan shoppen nu dus straks maar even online kijken haha. Hij had er echt geen zin in en lag de eerste 5 minuten van de echo lekker te dutten ofzo. _O- Maar uiteindelijk toch gelukt. Een meisje was uiteraard ook meer dan prima geweest, maar ik wilde heel graag weten wat het ging worden en ga nu lekker pakjes met dino's en auto's kopen. :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:00

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee - 4 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 19:04

[***] schreef:
En even een ego berichtje... Wij krijgen een jongen! *\%/* *\%/* *\%/* Ik merk wel dat ik echt wil gaan shoppen nu dus straks maar even online kijken haha. Hij had er echt geen zin in en lag de eerste 5 minuten van de echo lekker te dutten ofzo. _O- Maar uiteindelijk toch gelukt. Een meisje was uiteraard ook meer dan prima geweest, maar ik wilde heel graag weten wat het ging worden en ga nu lekker pakjes met dino's en auto's kopen. :')

Van harte. Heb jij even geluk of pech dat het Black friday is.. Kun je vasttt een hoop moois inslaan voor een leuk prijsje *D

Ga je de kamer zelf er verder ook op inrichten?

Hier vanavond weer overgegeven.. Puur maagzuur omdat ik het deze keer gelukkig voelde voordat ik het bord eten voor m'n neus had. Vervelend is het wel maarja je doet er niks aan. Gekke is dat ik daarna wel gewoon gelijk kan eten. Aparte misselijkheid hoor.

Morgen lekker dagje zwembad en in de avond even een uurtje poolen. Hopelijk dan meer succes.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:11

De kamer zelf wordt geen jongensparadijs maar gewoon neutraal. Tegen de tijd dat hij kan uiten wat hij leuk vindt kan hij een gepersonaliseerde kamer krijgen. :D

Jammer dat je toch weer hebt overgegeven. Ik merk zelf ook dat ik gelijk na het overgeven weer kan eten of soms echt gewoon honger heb. Hopelijk helpt een relaxt dagje en kan je er nog even van genieten!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:33

[***] schreef:
Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee - 4 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend

Gefeliciteerd. Een kleine boy :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:35

Gnome schreef:
[***] schreef:

Van harte. Heb jij even geluk of pech dat het Black friday is.. Kun je vasttt een hoop moois inslaan voor een leuk prijsje *D

Ga je de kamer zelf er verder ook op inrichten?

Hier vanavond weer overgegeven.. Puur maagzuur omdat ik het deze keer gelukkig voelde voordat ik het bord eten voor m'n neus had. Vervelend is het wel maarja je doet er niks aan. Gekke is dat ik daarna wel gewoon gelijk kan eten. Aparte misselijkheid hoor.

Morgen lekker dagje zwembad en in de avond even een uurtje poolen. Hopelijk dan meer succes.

Vervelend. Leuke dag morgen