Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:41

Ik maak altijd precies genoeg voor 2 personen, bij ons blijft er nooit iets over :+ (wij eten regelmatig HelloFresh en Marley Spoon).

Vandaag gaat het al wat beter dan de afgelopen dagen! Braaf ontbeten met kwark en dadelijk pak ik 3 boterhammen met mager beleg.

Ik hoop dat ik straks nog even tijd heb om een rondje te wandelen, het is zulk mooi weer! Op maandag werk ik altijd en in de avond heb ik studie.. Dus even kijken of ik nog een gaatje kan vinden voor mijn studie begint :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:44

Ligt eraan wat we eten maar regelmatig een 2e ronde ja. Maar dan moet ik ook wel zeggen dat wij de vreselijke slechte gewoonte hadden/hebben om maar 2x per dag te eten. Mijn vriend word vaak pas laat wakker en dan ontbijt ik ook pas en dan pas avond eten, daardoor eten we met avond eten dan ook weer best veel zeg maar of in ieder geval tegenover iemand die 3 maaltijden per dag eet, eten wij met ons avondeten gewoon duidelijk meer dan degene die 3x per dag eet. Niet erg gezond en niet handig. Dus ook dat wil ik veranderen voor mijzelf, en wie weet kom ik dan ook wel over dat 2e bord heen of als ik beide borden gewoon niet zoveel neem dan eet ik uiteindelijk nog steeds minder als eerst, of in ieder geval beter.

Vandaag staat ook een flinke wandeling maken op mijn planning. Woensdag krijgen we nieuw hout ik dacht 2 kuub, mijn vriend is dan niet thuis dus dat word een hele flinke work-out voor mij :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:48

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ligt eraan wat we eten maar regelmatig een 2e ronde ja. Maar dan moet ik ook wel zeggen dat wij de vreselijke slechte gewoonte hadden/hebben om maar 2x per dag te eten. Mijn vriend word vaak pas laat wakker en dan ontbijt ik ook pas en dan pas avond eten, daardoor eten we met avond eten dan ook weer best veel zeg maar of in ieder geval tegenover iemand die 3 maaltijden per dag eet, eten wij met ons avondeten gewoon duidelijk meer dan degene die 3x per dag eet. Niet erg gezond en niet handig. Dus ook dat wil ik veranderen voor mijzelf, en wie weet kom ik dan ook wel over dat 2e bord heen of als ik beide borden gewoon niet zoveel neem dan eet ik uiteindelijk nog steeds minder als eerst, of in ieder geval beter.

Vandaag staat ook een flinke wandeling maken op mijn planning. Woensdag krijgen we nieuw hout ik dacht 2 kuub, mijn vriend is dan niet thuis dus dat word een hele flinke work-out voor mij :D

Ah ik eet ook maar 2 x per dag. Rond 12 uur en rond 18 uur. Ik probeer dan niet te compenseren zeg maar, gewoon een normale portie. Om 12 uur 2 sneetjes brood en ‘s avonds een bordje avondeten, wat erop past.
Wandelen is vandaag geen straf denk ik, ziet er prachtig uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:52

Ja dat is ook iets wat voor mij werkt Susanne! Hooguit rond 4 uur nog een stukje fruit! 2x per dag veel eten vind ik top!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 17:00

kosseh schreef:
Marley, ik heb een fitbit Charge 4. Deze bevalt voor mij erg goed.
Niet te groot, baterij gaat paar dagen mee. Nadeel: het is geen smart watch zoals appel heeft. Kan geen appjes beantwoorden enzo.

Dankjewel voor de tip! Ik ga even kijken. Ik zoek iets wat niet mega is, want ik heb hele fijne polsjes. Ik pas kinderhorloges wel, zeg maar. :')
En appjes beantwoorden hoef ik er niet op, dus dat is alweer een plus. :)

Edit: oké die ziet er ideaal uit. Ik heb 'm besteld. En gelijk goede oortjes, want ik mis mijn muziekje tijdens het lopen en reizen. :Y)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 23:07

Vandaag een hele aardige dag gehad. Volgens de app nog ruim voldoende over, en wat over blijft klinkt mij als afvallen in de oren.

Ik heb de paarden op t moment veel binnen staan omdat een van de 2 mok heeft. Vandaag toen ik ze binnen ging halen maar een eindje met ze gaan wandelen, lees: shetlander met flinke looplust en een 19 jarige kwpn'er die zich fit als een jaarling voelt. Paar stukjes met ze gedraafd over de grote weg (ben daar het liefst zo snel mogelijk weer vanaf. Geen fietspad, franse rijden als idioten en de 19 jarige krijgt hartaanvallen van vrachtwagens en tractoren) is ongeveer 400 meter ofzo, dus extra goed voor de lijn haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 07:44

2 dagen weer 'normaal' aan het eten en elke ochtend een kilo minder op de weegschaal :D als dat nou tot vrijdag nog zo doorgaat :') Kun je wel goed zien wat een week 'slecht' eten doet qua vocht vasthouden.

Vandaag ook maar weer mijn Lunchbakje gevuld. Vanavond kijken wat de fysiotherapeut van mijn enkel zegt, wil graag zsm weer hardlopen / wandelen. Zo nog maar wat buikspier oefeningen op mijn yoga bal.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 08:49

Ik doe ook mee! Januari 2020 begonnen met KHA en in september 2020 12 kg afgevallen! Superblij mee! Helaas gooide mijn lijf roet in het eten. Maar 2021 keihard van paard gevallen en rugblessure. Kon niks, niet wandelen, niet paardrijden en je raad het al: zachtjesaan 10 kg weer erbij. Nu ben ik het al een tijdje zat en ben het nieuwe jaar weer begonnen. Nu heb ik sinds donderdag ook een beugel die uit moet bij eten. Krijg het ding maar moeilijk uit dus ik heb alleen de maaltijden. Geen tussendoortje en dat scheelt echt zovéél. Ook gaat het beter met mijn rug dus wandel veel. De weegschaal heeft -3. Is wel veel vocht waarschijnlijk maar toch....goede motivatie om door te gaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:13

Hier qua eten en bewegen ook nog alles goed onder controle. Lijkt er op dat ik de slag weer te pakken hebben :D. Vandaag wel een offday, voelde het al toen ik voor mijn doen laat wakker werd haha. Wel eerder begonnen met werken zodat ik straks in m'n pauze een uur kan wandelen. Dan vanavond nog maar even mijn fysio oefeningen en wat extra kracht en cardio. Zo eerst lekker m'n ontbijtje.
Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:43

Wat goed dat er nog steeds mensen blijven bijkomen!
Gezonde start Faringo!
Gauho, wat ben je er vroeg bij. Fijn dat de eerste kilo's toch vocht lijken te zijn.

Hier gaat het nog steeds goed, het helpt op dit moment enorm om alles te blijven invullen op my fitness pall. Gister had ik wel heel veel trek in wat lekkers en toen bedacht dat ik dat zou mogen als ik het na een yogasessie nog steeds heel graag zou willen. Maar daarna vond ik het zonde.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:23

Hier de slag ook helemaal te pakken. 3.5 kilo minder ondertussen. Ik ben nu een week vrij, dus ik ga eens beginnen met lange wandelingen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 10:41

Mama3 schreef:
@Gribaldi; over waarom ik compenseer? Dat is wat ik heb onthouden van mijn fitness trainer. Die zei altijd na een tegenvallend weegmoment; je mag best een keer een frietje, maar doe dat dan op een dag dat je hebt gesport. En ik probeer(de) daar eigenlijk altijd rekening mee te houden.

Feestje; 10 km hardlopen
Friet; sportschool

Ah oké, zou dat zelf nooit adviseren haha maar als het werkt voor jou is het prima toch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:08

Waarom niet, gribaldi?
Ik doe dat ook zo hoor. Als ik in de zomer of zo een keer een barbecue heb en ik wil daar van genieten, dan ga ik de volgende dag 50 km wielrennen.

Ben benieuwd naar je beargumentatie :j

Hier gaat het gewicht ook gestaag naar beneden! Erg blij! Hopelijk ben ik morgen onder een bepaald getal, dan mag ik een rituals cadeautje uitzoeken van m'n vriend :')

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:17

Ik heb geleerd dat je een tekort van ongeveer 7500 kcal moet hebben om 1 kilo af te vallen. Of je dat doet door meer bewegen of minder eten maakt niet uit, beter te kijken naar het gemiddelde totaal per week/maand.

Maar ergens is het wel gek, je 'vult' je lichaam met slechte dingen en gaat dan een extra (grote?) prestatie verwachten. I.p.v. gezond te eten (voeden) en dan die grote prestatie te verwachten. Ben verder niet medisch genoeg onderlegd maar kan me voorstellen dat dat nog iets doet voor spier afbraak v.s. vet verliezen en hoe goed je kan presteren. 50 km racefietsen klinkt iig heel ver, als je dat normaal ook doet zal het wel meevallen.

Tegelijkertijd zal ik wel lichter eten overdag als ik weet dat ik 'savonds uit eten ga, om dus een beetje normaal uit te komen qua kcal zo'n dag. Dus naja tot zo ver mijn hersenspinsels :+ en iedereen moet vooral doen wat werkt voor hem of haar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:28

Goed bezig iedereen! *\o/*

Hier klimt mijn gewicht weer een beetje.

Dat is dan ook de reden dat ik enkel naar een vast weegmoment per maand kijk zoals ik eerder zei :o

De eisprong is geweest en dan begin ik weer vocht vast te houden -O- (iemand tips? Ik beweeg voldoende en drink veel)

Gelukkig zie ik in de spiegel aan m'n lichaam dat het wel degelijk de goede kant uitgaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 11:50

Dat is nu eenmaal welvaart, MyrtjeJ. Het is niet zo dat we ons dagelijks volproppen met ongezonde troep en dat met sporten compenseren. Het gaat puur over dat ene frietje, bij mij bijv. eens per maand, wat ik compenseer met sporten.
De basis is gewoon gezonde voeding hoor.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:01

Ik snap wel wat MyrtheJ zegt. Maar waarom zou je gaan compenseren als je geniet van dat frietje, bbq oid?

En als je maar eens per maand dat eet Renee waarom zou je dan gaan compenseren? 1x in de maand iets "slechts" eten is geen reden om aan te komen lijkt mij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:07

Normaliter hoeft dat ook niet. Maar als je bezig bent met afvallen is het niet zo gek om er iets tegenover te zetten, toch? Al is het maar mentaal. Maar laat maar, krijg het niet goed uitgelegd denk ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:25

Maar het is ook iets wat je de rest van je leven wilt volhouden toch? Dus het kan echt geen kwaad om iets anders te eten. Van 1x in de week iets "ongezonds" eten kom je niet meteen aan.

En natuurlijk, als dit werkt is het prima maar op deze manier kun je ook een obsessie kweken. Dat is waar ik voor waak :)

Er is geen goed/geen fout in deze, iedereen doet het op zijn/haar manier.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:46

Ik denk dat het beeld bij veel mensen toch is dat ze alleen maar gezond mogen eten. Als je dan wel een keer een frietje (of een reep chocola of wat dan ook eet) dan is het heel fijn als je er sporten tegenover kan zetten om het mentaal te "justificeren" ofzo. Ik eet ook makkelijker wat lekkers als ik in de ochtend gesport heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:51

Precies dat. Het is niet goed of fout, en ik kan ook prima iets lekkers wegkanen zonder dat ik dat meen te moeten compenseren. Maar theadora99 zegt precies wat ik bedoel.

Goed, maar weer verder :j

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:58

Ik snap het compenseren verhaal wel. Helaas kan ik dat zelf niet maar heb wel bewondering voor mensen die het wel kunnen.

Vandaag boodschappen dag :D

Wat is iets afval technisch wat bij jullie nu "extra" of duidelijker op het boodschappen lijstje staat tegenover voor het afvallen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:07

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik snap het compenseren verhaal wel. Helaas kan ik dat zelf niet maar heb wel bewondering voor mensen die het wel kunnen.

Vandaag boodschappen dag :D

Wat is iets afval technisch wat bij jullie nu "extra" of duidelijker op het boodschappen lijstje staat tegenover voor het afvallen?

Lekkere thee
Magere kwark / skyr / yoghurt / cottage cheese,
Rauwkost
Extra groente

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:12

Ik kom me ook maar eens melden, ik hoop wat motivatie en een stok achter de deur te vinden (er staan er al 4 ofzo maar die gooi ik telkens om :') ).

Ik ben een dik jaar geleden bevallen (daarvoor was ik ook al te zwaar) en daarna is mijn schildklier ontspoort. Die is ondertussen met wat pillen weer aan het doen wat hij moet doen (of eigenlijk niet, maar mijn waardes zijn nu sinds een paar maanden weer goed) en nu ben ik een goeie 15 kilo te zwaar.
Ik weet heeeeeel goed wat ik moet doen, maar ik doe het vervolgend gewoon niet :+ .

Ik ben dol op lekker eten maar heb een hekel aan tijd besteden aan eten, dus ik ben niet zo van het klaarmaken van gezonde ontbijtjes enzo, ik ontbijt uberhaupt niet goed. Oh en ik ben dol op snacken. En ik drink ook graag een glaasje. Sporten vind ik niet zo erg, maar daar heb ik gewoon weinig tijd + talent voor, en nu is het ook nog eens te koud en snel donker.

Ik vind compenseren trouwens ook wel fijn, maar ik doe het op de foute manier. Dus niet: ik heb een feestje gehad dus nu moet ik vandaag extra sporten, maar: ik heb vandaag gesport dus nu mag ik fastfood naar binnen werken. Dan schiet het dus niet op :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:50

Welkom Ilse, super herkenbaar wat je schrijft :')
Vooropgesteld; je kunt ook goed afvallen zonder allerlei gezonde dingen te mealpreppen. Het enige wat ik voorbereid op een werkdag is crackers in een bakje, broodbeleg mee, wat wortels en cherrytomaten en gaan met die banaan.
Dus daar hoeft echt niet veel tijd in te zitten. Als ik vrij ben (zoals vandaag), maak ik wel een lunch met wat meer voorbereiding.
Op zich kun je thuis ook al veel doen hoor, zonder dat je überhaupt iets nodig hebt aan attributen. Er staan 101 workouts op youtube. En elke dag een stappendoel halen (bijv 10.000 stappen) doet ook al veel.

Succes in ieder geval! Ik denk dat je voor jezelf ook op zoek moet naar intrinsieke motivatie. Want ik hoor je vooral zeggen 'ik zou eigenlijk moeten, ik weet dat het gezonder is als...' maar als daar verder niets tegenover staat gaat het niet lukken vrees ik.
Ik zou eigenlijk ook minder bier moeten drinken, maar ja, het is zo lekker.... :+ Dat.