Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:29

Echwel schreef:
Nee die haal je om van een pandemie af te komen en niet alleen voor jezelf maar ook dat het eind van een pandemie daardoor sneller komt...

Dat is jou mening.
Die mening hebben we niet allemaal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:29

Echt he.......
Sorry maar ben dit soort kreten en egoisme zo zat......
Droom.lekker verder...

Karl eens met jou

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:32

Echwel schreef:
Echt he.......
Sorry maar ben dit soort kreten en egoisme zo zat......
Droom.lekker verder...

Karl eens met jou

Ik leef lekker verder.
Egoisme is zoveel op de wereld en inderdaad ik zou voor mezelf prikken en niet voor iemand anders.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:32

Karl66 schreef:
Oh en nog even iets heel anders, ik vind het redelijk irritant dat je de bakens van de discussie probeert te verzetten als je geen inhoudelijk weerwoord hebt. Deze discussie ging niet over de mondkapjesdeal, de discussie ging over het feit dat Willem E niet aangehouden is omdat hij een ander narratief heeft, maar omdat hij mensen aan het opruien was met het risico dat die gewelddaden gingen plegen. Ga daar nou eens inhoudelijk op in, in plaats van de doelpaaltjes te verplaatsen om zo niet meer inhoudelijk, op de discussie die je zelf gestart bent, te hoeven reageren.

Volgens mij is dit het viruswaanzin topic en jouw reactie doet eer aan de naam van dit topic. Maar ik ben weer weg hier. Ruim baan voor de viruswaanzin.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:34

loriene schreef:
Dat zien ze hier niet. Kun je ook wel tegen een muur schrijven.
Ben ook niet een fan van Engel maar onze lieve regering kan er ook wat van hoor!
Media is al jaren niet meer onafhankelijk.
Die schrijven gewoon wat hun wordt voorgehouden.
En de meeste mensen geloven het ook nog.
Het recht om voor je mening uit te komen wordt steeds wat kleiner .
Stukje bij beetje wordt er steeds wat afgeknabbeld wereldwijd.

Ja, want idioten als Jensen, Engel, Marga Bult, Baudet, Robin Fransman, Tisjeboy en de test hoor en zie je nergens :D

Waar kan jij niet voor je mening uit komen? Wat gebeurt er dan?
Wat voor mening?
Geef eens een voorbeeld van wat JIJ als gewone burger niet kan en mag zeggen?

Je mag alleen niet bedreigen en oproepen tot geweld, maar verder kan je hier alles zeggen. :D

loriene

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:37

Ik heb het niet over mezelf.
Vele artsen zijn de mond gesnoerd omdat ze een andere mening hadden dan de overheid wereldwijd.
Kletsen jullie nou maar mooi door over die idioten zoals jullie ze noemen.
Ik ben hier ook weer weg.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:38

Digi schreef:
Karl66 schreef:
Oh en nog even iets heel anders, ik vind het redelijk irritant dat je de bakens van de discussie probeert te verzetten als je geen inhoudelijk weerwoord hebt. Deze discussie ging niet over de mondkapjesdeal, de discussie ging over het feit dat Willem E niet aangehouden is omdat hij een ander narratief heeft, maar omdat hij mensen aan het opruien was met het risico dat die gewelddaden gingen plegen. Ga daar nou eens inhoudelijk op in, in plaats van de doelpaaltjes te verplaatsen om zo niet meer inhoudelijk, op de discussie die je zelf gestart bent, te hoeven reageren.

Volgens mij is dit het viruswaanzin topic en jouw reactie doet eer aan de naam van dit topic. Maar ik ben weer weg hier. Ruim baan voor de viruswaanzin.

Bedankt voor je spreeuwen gedrag…..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:40

Digi schreef:

Jij komt dit topic nieuw leven inblazen en dan haak je weer af, omdat je de discussie verliest?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:40

loriene schreef:
Vele artsen zijn de mond gesnoerd omdat ze een andere mening hadden dan de overheid wereldwijd.

Jammer :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:41

Electra63 schreef:
loriene schreef:
Dat zien ze hier niet. Kun je ook wel tegen een muur schrijven.
Ben ook niet een fan van Engel maar onze lieve regering kan er ook wat van hoor!
Media is al jaren niet meer onafhankelijk.
Die schrijven gewoon wat hun wordt voorgehouden.
En de meeste mensen geloven het ook nog.
Het recht om voor je mening uit te komen wordt steeds wat kleiner .
Stukje bij beetje wordt er steeds wat afgeknabbeld wereldwijd.

Ja, want idioten als Jensen, Engel, Marga Bult, Baudet, Robin Fransman, Tisjeboy en de test hoor en zie je nergens :D

Waar kan jij niet voor je mening uit komen? Wat gebeurt er dan?
Wat voor mening?
Geef eens een voorbeeld van wat JIJ als gewone burger niet kan en mag zeggen?

Je mag alleen niet bedreigen en oproepen tot geweld, maar verder kan je hier alles zeggen. :D

Robin Fransman hoor en zie je inderdaad niet meer, hij was zo blij dat hij eindelijk Corona had. Was dat ook weer achter de rug , helaas. Na maand aan de tube dood.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:42

Een discussie???? Nee daar is meer voor nodig en open staan voor anderen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:42

loriene schreef:

Niemand wordt de mond gesnoerd maar als je als arts onzin verkondigt welke haaks ingaat op de feiten dan is het terecht dat je daarop gewezen wordt.

Als arts behoor je evidence based te werken en mag je je werk niet baseren op onzin.

Daarnaast vraag ik me af hoe mensen bedreigd werden door de overheid? Stonden Rutte en de Jonge ook met fakkels voor de voordeur?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:52

Hé, we gaan geen spreeuwen beledigen hé? Het zijn de meeuwen die zulk gedrag vertonen :D

@Digi, dit is dus precies wat ik bedoel, je reageert niet inhoudelijk, omdat je inhoudelijk blijkbaar niks in te brengen hebt wat hout snijdt. Dat kan, maar dan ligt het probleem toch echt bij jezelf en niet bij de ander. Net zoals jij bij de groep hoort die bedreigt, niet bij de groep die bedreigd wordt.

@Loriene, je hebt blijkbaar nog steeds geen flauw idee hoe het bestrijden van een pandemie werkt. Je neemt heel veel maatregelen, die allemaal individueel een klein beetje tegen de pandemie werken. En al die maatregelen samen zorgen ervoor dat je een bestrijding hebt die werkt.

Een mondkapje dragen alleen werkt niet voldoende, afstand houden alleen werkt niet voldoend, een avondklok alleen werkt niet voldoende, een prik alleen werkt niet voldoende in deze situatie. Maar al die maatregelen samen werken wel voldoende. Dat is voor mij de reden waarom ik gevaccineerd ben, niet vanwege het risico voor mezelf, daarvoor schatte ik dat risico veel te laag in. Maar doordat de meerderheid van de bevolking zich zo goed mogelijk aan die maatregelen heeft gehouden, daardoor konden we de pandemie bedwingen. En dat jij bent gewoon een freerider, die nou aan de kant staat te roepen dat jij het allemaal veel beter weet. Maar de enige reden waarom jij een freerider kan zijn, is omdat de rest van de bevolking wel bereid is om zijn verantwoordelijkheid te nemen en wel gemeenschapsgevoel en heeft en wel keuzes maakt die niet alleen door egoïsme ingegeven zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:56

loriene schreef:
Wat hebben zulke relaties met prikken te maken.
Na je prikje ben je nog steeds besmettelijk en kun je het doorgeven.
Mijn ervaring is dat geprikte mensen veel sneller ziek zijn dan ongeprikten.
Heel veel van mijn relaties hebben helemaal geen prik gehaald.
Dus ik maak me daar niet druk om.

Ik blijf me verbazen hoe het kan dat de ervaringen van antivaxxers altijd lijnrecht tegenover de wetenschap instaan. Dáár zouden ze nou eens onderzoek naar moeten doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 20:58

Jouw ervaring Loriene. Hoeveel mensen heb je gesproken die het zo hebben meegemaakt? 1, 3, 25, 135, 2038? Ik vind dat wel interessant om te horen.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:02

Karl66 schreef:
@Digi, dit is dus precies wat ik bedoel, je reageert niet inhoudelijk, omdat je inhoudelijk blijkbaar niks in te brengen hebt wat hout snijdt. Dat kan, maar dan ligt het probleem toch echt bij jezelf en niet bij de ander. Net zoals jij bij de groep hoort die bedreigt, niet bij de groep die bedreigd wordt.

Heerlijk fijne en wijze opmerking Karl66 dank hoor. Het geeft me inzichten. Maar wie bedreig ik nu precies? (graag een inhoudelijke opmerking die hout snijdt)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:02

Digi schreef:
Digi schreef:
Als je geld zou kunnen verdien met het recht praten wat krom is dan zou jij goede zaken doen :')

Ik dacht dat jij alles zo goed wist en begreep. Maar goed toch nog even ter verduidelijking hier praat je die mondkapjes deal en die 5,1 miljard recht. "met goede intenties" :')

Lezen is moeilijk blijkbaar?

IMANDRA schreef:
Iets met appels en peren.

Mondkapjesdeal was voor een goed doel maar zijn wegen afgesneden die niet afgesneden hadden moeten worden, maar met goede intenties. Sybrand is de boeman in dat verhaal. Die 5.1 miljard is als ik me niet vergis in de drukste en lastigste periode van COVID geweest waar snel veel dingen geregeld moesten worden.

Is het goed dat die twee dingen zijn gebeurd? Nee.

IMANDRA schreef:
Ik zeg natuurlijk nergens dat de Jonge niet verantwoordelijk gehouden moet worden voor zijn aandeel daarin ;). Hoe dat eruit ziet zullen we zien. Ik denk dat we best mogen stellen dat het een redelijk unieke en snelbewegende situatie is en ik niet denk dat ook maar iemand daar foutloos doorheen was gekomen. Maar, als puntje bij paaltje komt heeft hij wegen afgesneden die niet afgesneden hadden moeten worden, welke intenties hij ook had.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:04

Karl zegt niet dat jij -Digi- mensen bedreigt. Hij zegt letterlijk dat jij bij de groep hoort die bedreigt, niet bij de groep die bedreigd wordt.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:06

rien10 schreef:
Karl zegt niet dat jij -Digi- mensen bedreigt. Hij zegt letterlijk dat jij bij de groep hoort die bedreigt, niet bij de groep die bedreigd wordt.

Ah ok! Dank voor de toelichting. Ik had het helemaal verkeerd begrepen.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:10

Karl66 schreef:
Hé, we gaan geen spreeuwen beledigen hé? Het zijn de meeuwen die zulk gedrag vertonen :D

Dit zijn ook leuke vogeltjes. Ik moet steeds aan dit filmpje denken als in dit topic iemand reageert met een andere visie/mening.

Nou ik ben weer weg. Doei!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:10

Graag gedaan. Het is namelijk wel zo prettig dat, als je te vuur en te zwaard een standpunt verdedigt, je het in de discussie bij de feiten houd en niet een vrije interpretatie doet van hetgeen je leest.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:19

Mooi niveau van discussie dit zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:25

IMANDRA schreef:

Had je wat anders verwacht dan ?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:38

Ach voor sommigen is de realiteit nogal ingewikkeld en eng :o

Helaas zitten sommigen nogal vast in hun eigen wereldje , maar vinden dat het probleem bij anderen ligt. Geen reflectie heet dat ook wel.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 21:39

IMANDRA schreef:

:') Lastig he?
Maar de onruststokers zijn weer weg, je kan weer zakken in je comfort zone/bubble.
Ik ga niet eens meer mee lezen.

Een fijne tijd in jullie bubbel! Hopelijk kunnen jullie anderen meningen/realiteiten zo lang mogelijk weg houden uit jullie topic. Gewoon keihard pikken dan houden ze wel op.
Oogklepjes op, oordopjes in en hop, je hoort en ziet er niks meer van.
Sterkte :(:)