Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:31

Vanmorgen met een zere arm vol goede moed naar m'n werk vertrokken naar inmiddels weer thuis met verhoging/koorts. Nou ja is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

Maar allemachtig het lijkt wel winter, zo koud heb ik het

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 13:36

tienus63 schreef:
Gewoon met DigiD. Site is gisteren in de loop van de avond aangepast.
Eerst lukte het niet. Maar toen het bekend werd dat de booster na 3 maanden gegeven kan worden, toen kon het wel.
Ik krijg de booster 14 dagen na het verstrijken van halfjaar.
Mijn man 6 dagen binnen het halve jaar.

Ik kon toch echt niet inplannen, 23e is een half jaar geleden.
Maar goed, ik wacht wel netjes op het sms'je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:38

Mijn ouders kunnen pas 3 januari, dat heb je door mensen als tinus :n en zij hebben az gehad en zijn wel 60+ maar nee, ga vooral lekker eerst :n

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:42

Er stond net bij het AD dat AZ niet werkt tegen Omikron. Ben ik mooi klaar mee en met mij de andere zorgmedewerkers die nog op hun booster wachten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:44

De zorgmedewerkers zouden toch via hun werkgever geent worden vrij snel? Ik had het ook gelezen bescherming niet veel soeps meer na een tijdje.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:46

karuna schreef:
De zorgmedewerkers zouden toch via hun werkgever geent worden vrij snel? Ik had het ook gelezen bescherming niet veel soeps meer na een tijdje.

Mijn werkgever wacht nog op codes, zonder die codes kunnen we geen afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:47

Heel vervelend cynthia :n jammer dat dat zo moeizaam gaat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:52

karuna schreef:

Nee, dat is niet overal zo dat zorgmedewerkers nu direct een afspraak kunnen maken via de werkgever. Veel wachten nog op bericht. Hier is onze werkgever er achteraan gegaan en de GGD gaf aan dat “wij” als zorgmedewerkers pas eind januari aan de beurt zouden zijn. Door de drukte kon het niet eerder. Voor mij had dit betekend dat mijn laatste vaccinatie dan 11,5 maand geleden was.

Toen heeft mijn werkgever samen met andere zorgorganisaties en zorginstellingen besloten om i.o.m. de GGD zelf de medewerkers te gaan prikken. In eerste instantie alleen medewerkers waarvan de laatste vaccinatie 6 maanden geleden of langer geleden was. Dit is sinds gisteren veranderd naar 3 maanden of langer geleden. Zodoende heb ik gisteren mijn booster gehad.

Wat ik alleen jammer vind is dat ik me heb opgegeven om bij te springen en op mijn vrije dagen aan het werk te gaan. Maar er waren mensen genoeg. Met mij zijn er veel mensen niet ingeroosterd. Zodra het personeel gevaccineerd is stopt onze priklocatie. Ik zou zeggen … maak gebruik van de mensen die willen en mogen prikken en die kunnen en willen helpen bij de organisatie daaromheen (administratie, ontvangst, bemannen van de wachtruimte na de prik enz.).

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:00

Het is wel een zooitje ongeregeld zeg in Nederland, vooral veel onduidelijkheid hoe, wat, waar en wanneer. Snap dan mensen die over de grens gaan voor hun booster ook helemaal.

Hier zit de 3e er sinds een paar uurtjes in, samen met wederhelft en ging uitermate vloeiend, helemaal voor Franse begrippen :+

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:03

Vayo wat jammer dat er dan niet doorgehakt wordt, snap je frustratie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 14:07

Ik vind mensen die voor hun beurt gaan ontnemen de kans voor de mensen die hem harder nodig hebben. Het gaat niet voor niks op jaartal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:18

purny schreef:
Ik vind mensen die voor hun beurt gaan ontnemen de kans voor de mensen die hem harder nodig hebben. Het gaat niet voor niks op jaartal.

Zeker nu blijkt dat AZ niet voldoende meer beschermd en de groep 61 tot 65 deze heeft gehad
Nou kan iedereen wat willen en wat vinden, maar er zijn nu regels hou je daar dan ook aan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:23

CynthiaV schreef:
Vayo wat jammer dat er dan niet doorgehakt wordt, snap je frustratie.

Gefrustreerd raak ik er gelukkig niet door, maar ik vind het echt een gemiste kans. Ik had graag gezien dat we ondersteunend mee hadden kunnen werken met de GGD.

Mijn moeder (´57) heeft bijv. iets meer dan een half jaar geleden haar tweede AZ gehad, maar kan pas 26 december terecht. Zo zullen er nog velen zijn en dus ook mensen die pas in het nieuwe jaar geprikt kunnen worden.

En dat terwijl ik gisteren in dezelfde woonplaats geprikt ben en er nog zoveel prikmomenten open stonden. Nog even buiten de extra capaciteit die ingezet had kunnen worden, maar niet ingeroosterd was. Ik vind het gewoon echt een gemiste kans.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 14:29

Relaxed schreef:
Hier staat duidelijk dat alleen 60+ers online een afspraak kunnen maken, tinus heeft dus gewoon weer een verkeerd geboortejaar ingevuld om een afspraak te krijgen. Ik vind daar wat van :r

https://ggdghor.nl/actueel-bericht/3-ma ... n-booster/

Ik zie ook niet hoe dat zou moeten lukken. Wel jammer dat ik nu even moet wachten tot ze weer verder gaan met jaargangen :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:23

Als je dan zo nodig 'voor' wil, ga dan achter een prullenbak vaccin aan. Daarmee ontneem je niemand anders een prik. Het is ff ietsje meer moeite, maar goed te doen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 16:34

Gelukt om in te plannen, 3 januari afspraak. 24 december had ook gekund maar dan had ik 's avonds gemoeten en ik zie niet goed in het donker. (priklocatie op 30km).

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 17:57

purny schreef:

Ze moeten het doen op laatste vaccinatie. Weet je hoeveel zorgmedewerkers er nog niet geprikt zijn maar al wel dik 11 maanden geleden gevaccineerd. Ik vindt dat je dus eerst de mensen moet doen die al zolang geleden gevaccineerd zijn.... Zo zijn er teveel mensen weer een risico voor mensen met een zwakke gezondheid.

Ik test nu al 2x standaard in de week wat klauwen met geld kost omdat ze niet opschieten met de boosters. Ik ben ook afhankelijk van mijn werkgever en de GGD en moet wachten op de code. Ik vindt het juist frustrerend dat ik mensen voor zie gaan die net krap aan 6 maanden geleden zijn gevaccineerd.

Ik ben denk ik wel het levende bewijs dat het nog best wel meevalt met weinig bescherming na 6 maanden. Zolang je maar tegelijk je gezond verstand gebruikt is het echt goed te doen! Maar je moet niet dan meer naar hele drukke plekken gaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:48

Jawel, op laatste vaccinatie, daar zit wel wat in. Maar bij ouderen lopen de antistoffen weet veel sneller terug, begreep ik?
Geldt nog niet voor mijn leeftijd, denk ik. Maar wel voor ouder en zeker als ze Astra hebben gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:53

De bescherming tegen het oplopen van het virus is dan wel bijna niet meer aanwezig bij de omikronvariant, welke bescherming er is tegen ziekenhuisopname voor volledig gevaccineerden is nog niet duidelijk.
Ook nu worden, voornamelijk ouderen met aandoeningen, opgenomen die wel gevaccineerd zijn.
Dus de boosters aan de ouderen als eerste is verstandig. En gewoon even goed pas op de plaats met zaken die je wat hebt laten versloffen misschien, toch even weer goed oppassen tot je de booster hebt gehad en de twee weken erna, de onderzoeken duiden dan weer op 75 % bescherming.
En voor de rest is er gewoon onvoldoende bekend.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:53

Vayo schreef:
karuna schreef:

Nee, dat is niet overal zo dat zorgmedewerkers nu direct een afspraak kunnen maken via de werkgever. Veel wachten nog op bericht. Hier is onze werkgever er achteraan gegaan en de GGD gaf aan dat “wij” als zorgmedewerkers pas eind januari aan de beurt zouden zijn. Door de drukte kon het niet eerder. Voor mij had dit betekend dat mijn laatste vaccinatie dan 11,5 maand geleden was.

Toen heeft mijn werkgever samen met andere zorgorganisaties en zorginstellingen besloten om i.o.m. de GGD zelf de medewerkers te gaan prikken. In eerste instantie alleen medewerkers waarvan de laatste vaccinatie 6 maanden geleden of langer geleden was. Dit is sinds gisteren veranderd naar 3 maanden of langer geleden. Zodoende heb ik gisteren mijn booster gehad.

Wat ik alleen jammer vind is dat ik me heb opgegeven om bij te springen en op mijn vrije dagen aan het werk te gaan. Maar er waren mensen genoeg. Met mij zijn er veel mensen niet ingeroosterd. Zodra het personeel gevaccineerd is stopt onze priklocatie. Ik zou zeggen … maak gebruik van de mensen die willen en mogen prikken en die kunnen en willen helpen bij de organisatie daaromheen (administratie, ontvangst, bemannen van de wachtruimte na de prik enz.).

Dat leek me hier net zo! Bij ons ook genoeg personeel dat best een dagje wil prikken. Nu 2 dagen voor de locatie gehad maar het is wel een heel geregel en veel volk op het terrein. En onze clienten moeten ook nog allemaal

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:36

Het Janssen vaccin mag nu ook voor de booster gebruikt worden. Dus ook na 2x Pfizer of Moderna.

Citaat:
EMA: Vaccin Johnson & Johnson kan ook worden gebruikt bij boosterprik
Het Johnson & Johnson-vaccin dat ontwikkeld werd door Janssen Pharmaceutica mag gebruikt worden voor boostershots. Dat heeft het Europese geneesmiddelenagentschap EMA vandaag beslist.

Het comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik (CHMP) van het EMA zet het licht op groen voor het toedienen van een herhalingsdosis aan volwassenen die minstens twee maanden eerder een eerste prik hadden gekregen. Een boosterdosis van Johnson & Johnson kan volgen het EMA ook worden toegediend bij mensen die al twee injecties met de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna hebben gekregen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:40

Oh nou nee die zou ik niet willen. Janssen is zo tegen gevallen qua bescherming, dat ik hem nu ook niet als booster zou willen.

Ook vind ik dat je zou moeten kunnen kiezen voor welke booster je gaat. Mijn moeder viel net in de groep die AZ kreeg en achteraf baalt ze daar enorm van.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:47

Mm en ik mag die absoluut niet krijgen -O- jakkes. Hoe weet je dan of je die gaat krijgen. Zou erg niet fijn zijn als je aankomt voor je boosterenting en ze willen Janssen gaan geven. Dan moet ik omdraaien. Zeker met de eerdere bijwerkingen en mindere werking ook een bijzondere keuze %)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:50

Mag je voor kiezen , gaan ze over het algemeen niet mee prikken.

Je kan nu al voor de booster van Janssen namelijk een afspraak maken zag ik gisteren.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 19:53

Vaccineren ze nog met Janssen? Het ziekenhuis personeel hier heeft de eerste keer janssen gehad en de tweede keer pfizer.

Mijn ouders hebben hun afspraak ook gemaakt. En ik nog steeds geen uitnodiging met dit tempo ben ik dadelijk nog eerder aan de beurt door mijn geboorte datum dan via mijn werk. Maar ik wacht wel hoor, ik ben echt zo slecht in wachten.