Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tienus63 schreef:Gewoon met DigiD. Site is gisteren in de loop van de avond aangepast.
Eerst lukte het niet. Maar toen het bekend werd dat de booster na 3 maanden gegeven kan worden, toen kon het wel.
Ik krijg de booster 14 dagen na het verstrijken van halfjaar.
Mijn man 6 dagen binnen het halve jaar.
karuna schreef:De zorgmedewerkers zouden toch via hun werkgever geent worden vrij snel? Ik had het ook gelezen bescherming niet veel soeps meer na een tijdje.
purny schreef:Ik vind mensen die voor hun beurt gaan ontnemen de kans voor de mensen die hem harder nodig hebben. Het gaat niet voor niks op jaartal.
CynthiaV schreef:Vayo wat jammer dat er dan niet doorgehakt wordt, snap je frustratie.
Relaxed schreef:Hier staat duidelijk dat alleen 60+ers online een afspraak kunnen maken, tinus heeft dus gewoon weer een verkeerd geboortejaar ingevuld om een afspraak te krijgen. Ik vind daar wat van
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/3-ma ... n-booster/
purny schreef:Ik vind mensen die voor hun beurt gaan ontnemen de kans voor de mensen die hem harder nodig hebben. Het gaat niet voor niks op jaartal.
Vayo schreef:karuna schreef:De zorgmedewerkers zouden toch via hun werkgever geent worden vrij snel? Ik had het ook gelezen bescherming niet veel soeps meer na een tijdje.
Nee, dat is niet overal zo dat zorgmedewerkers nu direct een afspraak kunnen maken via de werkgever. Veel wachten nog op bericht. Hier is onze werkgever er achteraan gegaan en de GGD gaf aan dat “wij” als zorgmedewerkers pas eind januari aan de beurt zouden zijn. Door de drukte kon het niet eerder. Voor mij had dit betekend dat mijn laatste vaccinatie dan 11,5 maand geleden was.
Toen heeft mijn werkgever samen met andere zorgorganisaties en zorginstellingen besloten om i.o.m. de GGD zelf de medewerkers te gaan prikken. In eerste instantie alleen medewerkers waarvan de laatste vaccinatie 6 maanden geleden of langer geleden was. Dit is sinds gisteren veranderd naar 3 maanden of langer geleden. Zodoende heb ik gisteren mijn booster gehad.
Wat ik alleen jammer vind is dat ik me heb opgegeven om bij te springen en op mijn vrije dagen aan het werk te gaan. Maar er waren mensen genoeg. Met mij zijn er veel mensen niet ingeroosterd. Zodra het personeel gevaccineerd is stopt onze priklocatie. Ik zou zeggen … maak gebruik van de mensen die willen en mogen prikken en die kunnen en willen helpen bij de organisatie daaromheen (administratie, ontvangst, bemannen van de wachtruimte na de prik enz.).
Citaat:EMA: Vaccin Johnson & Johnson kan ook worden gebruikt bij boosterprik
Het Johnson & Johnson-vaccin dat ontwikkeld werd door Janssen Pharmaceutica mag gebruikt worden voor boostershots. Dat heeft het Europese geneesmiddelenagentschap EMA vandaag beslist.
Het comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik (CHMP) van het EMA zet het licht op groen voor het toedienen van een herhalingsdosis aan volwassenen die minstens twee maanden eerder een eerste prik hadden gekregen. Een boosterdosis van Johnson & Johnson kan volgen het EMA ook worden toegediend bij mensen die al twee injecties met de mRNA-vaccins van Pfizer en Moderna hebben gekregen.