Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 19:33

Supervixen schreef:
Pff mijn trail van morgen bij Amerongen zal ook wel niet doorgaan..
Dan maar zelf op pad.
Ik word zo moe van dit gezeik met die lockdown. Had op 3 januari als verrassing voor mijn vriend indoor skydiven geregeld. Kan ook weer verplaatst worden 8)7 .

Aii nee dat zal ook wel niet mogen :(

Ik ben het ook echt beu
Wij zijn al ruim een jaar bezig met het plannen van een weekend weg ivm 40-jarig huwelijk van mijn schoonouders. Al 2x verzet. Staat nu gepland voor november 2022. Maar ik geloof het pas als het zover is :=

Nou weet ik dat er ergere dingen zijn, maar ik begin het wel een beetje zat te raken om steeds dingen te plannen (en betalen) die vervolgens niet door gaan

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:21

Ik herken de frustratie volledig @Dilan en @SV. Ook heel erg klaar met al dit gedoe. Ik wil gewoon lekker kunnen sporten en genieten van wat sociale activiteiten. Maar helaas -O-

Gelukkig vandaag nog wel een sociale run kunnen doen, via Instagram, met een groepje van Internet. Santa Run. Leuke route en gezellig clubje :D

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:39

Supertof Musli, een mooie kerstboom gerend!

Ik wil nog wel eens een dickrun lopen, gewoon omdat het kan := :P .

Faringo

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 20:57

Wat leuk Musli!

Ook ik ben wel klaar met alles. Had net weer een fijne balans in werk, sporten en sociaal leven. Tja doeidoei zullen we maar zeggen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:01

Dat dus ja @Faringo. Met de vorige maatregelen moesten daar al dingen in worden aangepast. Maar nu nog verder. En ik heb een beetje een tekort aan aanpassingsvermogen ondertussen -O-

Ik snap heel goed dat mensen kampen met depressieve gevoelens en neerslachtigheid. Dat mensen het niet meer kunnen opbrengen om elke dag op te staan en het dagelijks leven aan te gaan...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:06

Nooit geweten dat figuurtjes rennen een ding is _O- Maar heel erg leuk MuSli!

Dilan, je zou nog kunnen overwegen om naast de fysio een afspraak met een podotherapeut te maken. Zij kunnen goed zien wat je voeten nodig hebben aan schoeisel/zool en hebben zoveel kennis over houding en lichaamsbouw en hoe alles elkaar beïnvloedt in beweging. Als ik naar mijn podotherapeut ging, moest ik ook al mijn schoenen meenemen en zij kon mij met klachten heel goed advies geven en zien waar het vandaan kwam.

En heel erg herkenbaar jullie gevoel tegenover deze nieuwe lockdown.
Ik ben blij dat ik nog even naar de sportschool ben gegaan vandaag, maar baal er zo van dat net nu ik lekker bezig ben, het weer stopt. Gelukkig kan ik nog rennen, maar juist krachttraining is daarbij belangrijk voor mij en thuis oefeningen doen is niet hetzelfde.
Verder kijk ik er vooral erg tegen op om niet (ook in de kerstvakantie) op de uni te kunnen studeren. Dat ik weer dagen lang thuis zit en alles uit mezelf moet trekken. Pfff, zo vermoeiend.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:12

Oh, dat is echt superleuk!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:16

Ik probeer het maar positief te bekijken in dat we gewoon kunnen blijven hardlopen, maar verder vind ik het toch ook wel erg ingrijpend...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 21:16

Musli, leuk, die kerstboomvorm :D
Ik ben trouwens sowieso iemand die snel mentale problemen krijgt. (1x flink last van depressie en burnout gehad, komt nu heel snel terug). Lockdown geeft dat al een duwtje en niet kunnen hardlopen werkt ook niet echt mee. :n

SV, :')

Suliko, thanks voor de tip :)
Fijn dat je vandaag nog naar de sportschool bent geweest.

Ik kan gelukkig de krachttraining nog thuis doen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:19

Dikke knuffel @Dilan :knuffel:

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:20

Same here, weer echt heftig. Zelf ziek geweest afgelopen periode en ook thuis wat niet leuke omstandigheden, dus was erg toe aan wat positiviteit, daar helpt dit niet aan mee.
Wel weer hardgelopen vandaag sinds 3 weken. Gelukkig kan dat wel.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:38

Na die Santarun heb ik beeld bij een dickrun. Ik wist niet dat het bestond maar de oude grieken deden het al. O, wacht ...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:08

Op insta heeft iemand er haar specialiteit van gemaakt :D. Geweldig toch!

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 22:10

Supervixen schreef:
Op insta heeft iemand er haar specialiteit van gemaakt :D. Geweldig toch!

[ [url=m/9u7h0P.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:13

Hahahaha. Best hilarisch :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:26

Hahaha, o echt ...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:47

Mag ik even binnenvallen hier? :)

Heeft iemand deze verlichting van de Action? Verlicht dit voldoende om veilig langs de weg te rennen en zelf ook nog wat te zien op de grond voor je?

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:51

Dit is niet genoeg om de weg te verlichten. Ik heb zoiets, maar dan de duurdere versie, de weg zie je daar niet mee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 22:52

Nyaleti schreef:

Heeft iemand deze verlichting van de Action? Verlicht dit voldoende om veilig langs de weg te rennen en zelf ook nog wat te zien op de grond voor je?

[ [url=m/QbYC0y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet die van de Action, wel soortgelijke via Bol.com besteld. Werkt prima :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:08

Ik heb die @Nyaleti. Wat SV zegt klopt. Verlicht wel, maar niet voldoende om zelf voldoende te zien.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:10

Nyaleti schreef:

[ [url=m/QbYC0y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is volgens mij overal uitverkocht :+

Ik kon m nergens meer vinden! Heb er 1 voor mezelf, mijn man wilde er ook 1. Je bent duidelijk verlicht (je word gezien op flinke afstand), maar je ziet niks van de weg!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:17

Hmm onhandig! Al had ik het wel verwacht voor die prijs :+ dan toch maar met m'n mooie hoofdzaklamp op pad! Dank jullie! :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:21

Nyaleti schreef:
Hmm onhandig! Al had ik het wel verwacht voor die prijs :+ dan toch maar met m'n mooie hoofdzaklamp op pad! Dank jullie! :)

Ook met een duurdere heb je dat hoor (zeg 20 euro) :Y) Ze wijzen recht naar voren en naar achteren, niet naar beneden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-21 23:23

Op de weg zie je idd niks ermee.
Maar ik zie gelukkig genoeg in het donker en loop vaak over redelijk rechte wegen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:56

Jullie zijn wel weer mooi klaar daar inderdaad ;(
Wat een gedoe en ellende. Ik hoop dat ze er hier geen voorbeeld aan nemen, maar zoals onze geweldige regering(en) altijd lekker volgzaam zijn en niet zelf kunnen nadenken vrees ik er voor.
En ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België snap ik ECHT NIET WAAROM. Ik heb vriendinnen die bij 6 verschillende ziekenhuizen werken en die hebben allemaal maximum 2 C-patiënten op IC... vervelen zich dood en moeten in sommige gevallen verplicht verlof opnemen. Erg voor die mensen die daar liggen hé, maar er liggen altijd mensen op IC... moeten we dan ook voor elke griep binnen blijven en voor elk verkeersongeval?

Ik ben er mooi klaar mee... Ook zeker omdat hier in België de overheidssteun echt om te janken is. Tijdens lockdown 1 mocht in in theorie blijven werken "van thuis uit", maar geen énkel bedrijf zag dat zitten (en ik zelf eigenlijk ook niet), maar ik kreeg 0 euro want ja, ik moest niet sluiten hé... Hebben ze hier intussen al talloze malen geflikt, gelukkig zijn alle bedrijven na 2 maand het zo beu geraakt dat ze er allemaal de brui aan geven en dat ik gewoon weer binnen mag, maar komaan?

Sorry, dat moest ik ff kwijt precies.

Zijn de sportscholen daar dan ook weer dicht?
Ah ja want aan je gezondheid werken is geen goed idee zeker hé?
Tjongejonge.