Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:43

Dorus schreef:
Nou daar dacht ik dus ook aan. Normaal heb ik 38, voor wandelschoenen 39 maar hier kwam ik op 40 uit. Maar goed, hun zullen het wel weten dacht ik.
Ik heb ook echt zeker een duimbreedte ruimte voor mijn teen en als ik in de tabel kijk kom ik met mijn 24cm op maat 39.
Het is gewoon lastig om in te schatten omdat ik geen referentiekader heb.
Met die veters zal ik eens proberen, maar volgens mij kan ik niet veel strakker.

Voortaan eerst verder lezen 8-)
Ik denk dat die overstap misschien wat groot is dan.

Ik had bij hardloopschoenen eigenlijk al standaard 1,5 tot 2cm extra ruimte voor mijn langste teen. Oa omdat een maat kleiner dan al snel te smal werd voor mijn voeten en omdat ik bij omlaag rennen niet meteen tegen de voorkant wil zitten (trailrunnen + hiken).
Bij de barefoot modellen (Altra) dezelfde lengte aangehouden, maar dan dus met meer ruimte in de breedte. Daarna was de overgang bij gewone schoenen naar barefoot ook makkelijk om aan te wennen.
Mijn langste voet is 25.4cm en ik koop nu standaard schoenen met binnenlengte tussen de 26,5 en 27(,5)cm.

floorsil

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:58

Officieel als ik mijn voeten op meet. Heb ik 37/38. Ik had laatst al schoenen maat 39 gekocht en nu hardloop schoenen maat 40.5 die zitten eindelijk goed. Denk dat ik nu toch met overga naar de 39/40

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:10

Marije_jiplover schreef:
Ik herken jouw ervaringen met Vivobarefoot niet.
Heb 2 paar Trackers II. Ene is ruim 2,5 jaar oud en wordt geregeld gebruikt, andere is ruim 2 jaar oud en wordt dagelijks op stal gebruikt, inclusief modder bij tijd en wijle en mee rijden.
Het tweede paar begint nu wel te slijten, voornamelijk de zool.
Maar beide paren zijn zeker nog niet afgeschreven.

Mag ik vragen welke schoenen jij op stal gebruikt, inclusief met modder?

Marije_jiplover

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:36

Vivobarefoot Trackers II die ik via Revivo gekocht heb.

Ik heb mijn eerste paar Trackers II bij Barefoot and More gekocht als aller eerste paar barefootschoenen.
Toen ik besloot mijn hele schoenencollectie te vervangen omdat het wel beviel, moest ik toch een beetje op de kleintjes letten, en de Trackers bevielen dusdanig, dat ik dacht, die wil ik ook wel voor bij de paarden.
En had inmiddels de website Revivo ontdekt.