Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:43

Dorus schreef:
Nou daar dacht ik dus ook aan. Normaal heb ik 38, voor wandelschoenen 39 maar hier kwam ik op 40 uit. Maar goed, hun zullen het wel weten dacht ik.
Ik heb ook echt zeker een duimbreedte ruimte voor mijn teen en als ik in de tabel kijk kom ik met mijn 24cm op maat 39.
Het is gewoon lastig om in te schatten omdat ik geen referentiekader heb.
Met die veters zal ik eens proberen, maar volgens mij kan ik niet veel strakker.

Voortaan eerst verder lezen 8-)
Ik denk dat die overstap misschien wat groot is dan.

Ik had bij hardloopschoenen eigenlijk al standaard 1,5 tot 2cm extra ruimte voor mijn langste teen. Oa omdat een maat kleiner dan al snel te smal werd voor mijn voeten en omdat ik bij omlaag rennen niet meteen tegen de voorkant wil zitten (trailrunnen + hiken).
Bij de barefoot modellen (Altra) dezelfde lengte aangehouden, maar dan dus met meer ruimte in de breedte. Daarna was de overgang bij gewone schoenen naar barefoot ook makkelijk om aan te wennen.
Mijn langste voet is 25.4cm en ik koop nu standaard schoenen met binnenlengte tussen de 26,5 en 27(,5)cm.

floorsil

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 21:58

Officieel als ik mijn voeten op meet. Heb ik 37/38. Ik had laatst al schoenen maat 39 gekocht en nu hardloop schoenen maat 40.5 die zitten eindelijk goed. Denk dat ik nu toch met overga naar de 39/40

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-25 07:10

Marije_jiplover schreef:
Ik herken jouw ervaringen met Vivobarefoot niet.
Heb 2 paar Trackers II. Ene is ruim 2,5 jaar oud en wordt geregeld gebruikt, andere is ruim 2 jaar oud en wordt dagelijks op stal gebruikt, inclusief modder bij tijd en wijle en mee rijden.
Het tweede paar begint nu wel te slijten, voornamelijk de zool.
Maar beide paren zijn zeker nog niet afgeschreven.

Mag ik vragen welke schoenen jij op stal gebruikt, inclusief met modder?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 08:36

Vivobarefoot Trackers II die ik via Revivo gekocht heb.

Ik heb mijn eerste paar Trackers II bij Barefoot and More gekocht als aller eerste paar barefootschoenen.
Toen ik besloot mijn hele schoenencollectie te vervangen omdat het wel beviel, moest ik toch een beetje op de kleintjes letten, en de Trackers bevielen dusdanig, dat ik dacht, die wil ik ook wel voor bij de paarden.
En had inmiddels de website Revivo ontdekt.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:30

Voor de noordelijke bokkers, schoenenzaak Happy Walker in Groningen heeft nu ook barefoot schoenen in het assortiment oa. Groundies en Merrell.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 13:00

Dankjewel voor de tip!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-25 22:22

Ik kom ook even om de hoek kijken... sinds dit jaar heb ik ineens problemen met alle merken die ik eerder gewoon aan kon. Ik kon zonder passen Skechers (Uno) kopen, nou, dat kan ik vergeten; die drukken op mijn kleine teen links. Een wijde versie heb ik nog niet geprobeerd.

Daarna bleek dat nieuwe Tommy Hilfigers hetzelfde doen.

Verschillende merken nog geprobeerd, o.a. Nike, New Balance (voelde aan de voet goed maar na een half uur op de bank zitten was mijn bloedtoevoer afgekneld, die was wel erg bijzonder), en Steve Madden. Ik durf het niet aan.

Heb wel een paar Fitflops F Modes gekocht, die zitten wel super.

Dus... ik ben nu ook naar andere schoenen aan het kijken en werd door een vriendin op drop zero merken gewezen. Vanavond even een rondje gemaakt (kreeg de Anya site door, die zag ik hier ook al ergens) en zo wat merken bekeken. Be Lenka heeft een model dat me aanspreekt en ik mogelijk wil proberen. Even een paar schoenen retourneren die niet goed zaten en dan denk ik maar bestellen.

Ik ben echt wel even klaar met de ellende. Hopelijk is dit de oplossing (en kan ik wennen aan hoe ze eruit zien :o )

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 07:46

Ben je in de gelegenheid om naar Arnhem te gaan, dan kun je een heleboel merken passen bij Barefoot&more.

En wat betreft looks, ik vind normale schoenen er tegenwoordig onnatuurlijk smal uitzien, dus dat went

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 09:16

Arnhem is niet zover, dat is misschien wel een optie! Goede tip, dankjewel.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 10:06

Oeh, Lara goede tip. Ik ga even kijken de volgende keer als ik in Groningen ben. Ik heb nu eindelijk sandalen besteld van bokyna. Ik ben benieuwd. Wel de brede variant genomen. En een maat kleiner dan ik normaal draag, aangezien op de site staat dat de 36 al 24,5 is, terwijl normaal 37 rond de 24 cm zit.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 16:16

Ik kom me hier ook melden.

Na jaren last van mijn voeten ben ik er klaar mee. Via vinted barefoot schoenen gekocht, die meer een soort waterschoenen waren, maar ze lopen heerlijk. Eindelijk geen steken meer in mijn hallux falgus.

Nu schoenen van hobibear binnen en loop er 2 dagen op. Ook hier gaat het gelijk goed, hoewel ze nog niet perfect zijn.

Wil gaan kijken voor mooie laarsjes van be lenka, en ik wil iets van trailschoenen voor de hondentraining, en goede wandelschoenen, zodat het wandelen ook weer leuk gaat worden.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 19:35

net een paar joe nimble gekocht, snap alleen niet hoe dat zit met de maten. Mijn Koel schoenen hebben precies dezelfde afmeting van de binnenzool en voelen niet te groot, terwijl de joe nimbles groter aanvoelen. Heb ze al wel even gedragen en geen last van de grote, maar dat gekke gevoel gaat maar niet weg. Heel raar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 20:27

Hebben die misschien meer volume?
Koel zijn redelijk "plat" voor voeten met niet al te hoge wreef.
Als dat lekker zit en je trekt een schoen aan die wat meer geschikt is voor een hoge(re) wreef, dan zijn ze mogelijk wel te groot, ondanks dat de niet te lang of te breed zijn.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 21:40

EmptyWords schreef:

Na jaren last van mijn voeten ben ik er klaar mee. Via vinted barefoot schoenen gekocht, die meer een soort waterschoenen waren, maar ze lopen heerlijk. Eindelijk geen steken meer in mijn hallux falgus.

Nu schoenen van hobibear binnen en loop er 2 dagen op. Ook hier gaat het gelijk goed, hoewel ze nog niet perfect zijn.

Wil gaan kijken voor mooie laarsjes van be lenka, en ik wil iets van trailschoenen voor de hondentraining, en goede wandelschoenen, zodat het wandelen ook weer leuk gaat worden.

Hobibear schijnt niet volledig barefoot te zijn. Ze hebben wel een brede voorvoet, maar missen de zero drop.

https://fb.watch/BEwfyOOhsh/?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 22:25

Dorus schreef:
EmptyWords schreef:

Hobibear schijnt niet volledig barefoot te zijn. Ze hebben wel een brede voorvoet, maar missen de zero drop.

https://fb.watch/BEwfyOOhsh/?

Niet alle modellen hebben zero drop, maar er zijn zeker wel modellen van hobibear die zero drop zijn