Het is echt heel fijn om gewoon serieus te worden genomen door een hulpverlener, dat alleen al geeft een beetje rust omdat ik weet dat er nu stappen worden gezet. Al denk ik dat de rust morgen weer verdwijnt als ik de poli moet bellen voor een afspraak. Het plannen van de afspraak gaat overigens ook niet zo heel erg soepel. Ik belde vorige week, omdat er nog geen afspraak was gepland (streefdatum was 30 mei). Nou weet ik dat het AMC vrij laat pas gaat plannen, dus vandaar dat ik niet eerder had gebeld. Dus toen ik belde keek de assistente in de computer en ze zei; "Oh, ik kan geen combinatieafspraak meer maken (dus CT en poliafspraak op dezelfde dag). Ik kan wel de CT morgen (dus afgelopen donderdag) plannen en de poliafspraak op 30 mei. Anders is de eerste mogelijkheid voor een CT pas 31 mei."
Nou werk ik normaal op donderdag en ondanks dat ik weet dat mijn directe collega het geen probleem had gevonden als ik even 1 a 2 uurtjes weg zou gaan voor die CT, heb ik het toch niet laten inplannen omdat ik toch ook met iets anders in mijn hoofd zat. Ik weet niet hoe fijn ik het vind als de CT 2 weken voor de poliafspraak wordt gepland, omdat de radioloog id tussentijd wel naar de beelden zal kijken en die uitslag in mijn dossier komt te staan. Ik kan de verleiding niet weerstaan om dat verslag te lezen en als ik dat intepreteer als een slechte uitslag, zit ik twee weken id stress. Dus met de assistente afgesproken dat ik maandag as bel, om te kijken of er een combinatieafspraak kan worden gepland voor de eerste week van juni. Als dat niet kan, ja dan zal ik wel akkoord gaan met de CT op de ene dag en de poliafspraak op een andere dag, wil dat ook niet eindeloos blijven uitstellen, want dan kom ik ook geen stap verder.