Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 07:59

Laat dat lekker aan die mensen zelf.
Als zij het niet aandurven wie ben ik om daar wat van te zeggen?!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:17

T wordt alleen een beetje lastig wanneer ze niet meer verpleegd kunnen worden.. en oh ja, dat andere mensen ook niet meer verpleegd kunnen worden..

maar goed, dat is vast een kleinigheidje... ?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:26

Cer schreef:
T wordt alleen een beetje lastig wanneer ze niet meer verpleegd kunnen worden.. en oh ja, dat andere mensen ook niet meer verpleegd kunnen worden..

maar goed, dat is vast een kleinigheidje... ?

Het lijkt mij logisch dat in dat geval mensen die er zelf voor hebben gekozen zich niet te laten vaccineren achter aan kunnen sluiten. Lijkt me dat waneer je zelf de keus hebt, je ook zelf voor de consequenties wilt opdraaien :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:30

Dat is wel iets waarvan ik idd denk: niet gevaccineerd en geen plek? Jammer dan, reguliere zorg gaat gewoon door, je wacht maar op je beurt. En dan nog, je neemt meteen heel veel plek in in je eentje vanwege de ligduur, dus je mag nóg blij zijn als je er tussen komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:43

Dat gaat niet gebeuren in Nederland, iedereen heeft recht op zorg. Echter, wanneer het niet meer gaat zullen ook ongevaccineerden onderworpen worden aan triage.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:51

bigone schreef:
Dat gaat niet gebeuren in Nederland, iedereen heeft recht op zorg. Echter, wanneer het niet meer gaat zullen ook ongevaccineerden onderworpen worden aan triage.

Het punt is dat een heel groot deel van de ongevaccineerden relatief jonge gezonde volwassenen zijn. Mensen met een "het overkomt mij niet" idee.
Maar als het ze wél overkomt, hebben zij bij triage meer recht op het IC bed dan de oude 75-jarige die zich wél heeft gevaccineerd maar pech heeft omdat vaccinatie niet heeft gepakt of omdat hij toevallig in coronatijd een beroerte kreeg.

De gevolgen zijn dus niet voor de ongevaccineerde, maar voor de kwetsbaren.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:56

Heeft de regering niet ook de wettelijke verplichting alles in het werk te zetten om z’n bevolking gezond te houden? Een beetje de tegenhanger van de geest waarin art 1 grondwet door de anti vaxxers gebruikt wordt? Vanuit dat oogpunt zou je bijna kunnen eisen vaccinatie verplicht te stellen……

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:15

robeer schreef:
Heeft de regering niet ook de wettelijke verplichting alles in het werk te zetten om z’n bevolking gezond te houden? Een beetje de tegenhanger van de geest waarin art 1 grondwet door de anti vaxxers gebruikt wordt? Vanuit dat oogpunt zou je bijna kunnen eisen vaccinatie verplicht te stellen……

Jep, daar wordt door velen aan voorbij gegaan. Er is hier sprake van botsende grondrechten.
Idem voor de vrijheid van godsdienst, die wordt ge(mis)bruikt om geen regels in kerken etc. op te leggen, terwijl dat wel zou kunnen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:16

Electra63 schreef:
Je kan zien wat de effecten van een lage vaccinatiegraad zijn in Oost-Europa en Rusland.

En de effecten van een hoge vaccinatiegraad...

Ondertussen gaat het in Ierland, het meest gevaccineerde land in Europa, niet zo geweldig.

https://gript.ie/highest-covid-numbers- ... 91-jabbed/

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:46

Afbeelding
Dit kreeg ik toe gestuurd op fb omdat ik niet gevacineerd ben!
Is toch triest? Helaas krijg je vaker negativiteit over je heen als ongevacineerde.

Het corona virus raken we op den duur wel kwijt,maar krijg je onherroepelijk een nieuwe variant of een totaal ander virus.Het hoort bij de klimaatverandering,permafrost smelt,virussen die daar diep gevroren lagen komen vrij. Maar ook vanuit het Universum komen virussen naar aarde,komen ze met vallende kometen mee? dat is nog in onderzoek.
Op discovery siënce leer je veel van de docu's van NASA.
Besmettingen komen van gevacineerden en ongevacineerden helaas.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:52

gohya schreef:
Het hoort bij de klimaatverandering,permafrost smelt,virussen die daar diep gevroren lagen komen vrij. Maar ook vanuit het Universum komen virussen naar aarde,komen ze met vallende kometen mee?
Nee, ze worden hier stiekem gedropt door aliens.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 13:57

Tiggs schreef:
robeer schreef:

Jep, daar wordt door velen aan voorbij gegaan. Er is hier sprake van botsende grondrechten.
Idem voor de vrijheid van godsdienst, die wordt ge(mis)bruikt om geen regels in kerken etc. op te leggen, terwijl dat wel zou kunnen.

Misschien moeten wij dan op z’n Willem Engels de regering ook voor de rechter dagen om ons basisrecht af te dwingen…. :+ :D

Zonder gekheid…..het lijkt inmiddels meer te draaien over wiens rechten het zwaarst tellen ipv over gezondheid. Aan de andere kant zou ik het als wel gevaccineerde niet echt tof vinden als alles weer op slot gaat maar als dat de oplossing is of bij draagt, doe ik dat uiteraard. Ik vind het namelijk niet te bevatten dat er mensen zijn die niet willen vaccineren, niet willen testen en geen maatregelen willen. Die smaak hebben we nu eenmaal niet op het moment en we moeten er toch met z’n allen iets van zien te maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:00

En oprecht: alles weer op slot gooien is toch ook geen langdurige oplossing? Vaccineren is dat daarentegen wel. Want zodra je alles opent, en er is niks verandert wbt de vaccinatiegraad, dan ga je hetzelfde probleem op een later moment gewoon weer krijgen.

Ik hoop oprecht dat het kabinet doorpakt en met een langdurige oplossing komt in plaats van alleen mondkapjes en afstand..

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:02

IMANDRA schreef:
En oprecht: alles weer op slot gooien is toch ook geen langdurige oplossing? Vaccineren is dat daarentegen wel. Want zodra je alles opent, en er is niks verandert wbt de vaccinatiegraad, dan ga je hetzelfde probleem op een later moment gewoon weer krijgen.

Ik hoop oprecht dat het kabinet doorpakt en met een langdurige oplossing komt in plaats van alleen mondkapjes en afstand..

Ik help het je hopen maar vrees voor hetgeen we tot nu toe gehad hebben.
Zoals altijd zal Den Haag meer waarde hechten aan een groep toeptoeterende wappies dan aan de stille meerderheid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:08

Hou nou alsjeblieft eens op met elke keer wappies er bij te noemen!
Het grootste deel ongevaccineerden komt uit gelovige gemeenten en worden zowat opgedragen zich niet te laten vaccineren door hun kerken.
Ze zijn geen wappies maar goedgelovig.
(Wat je daar persoonlijk ook van vindt)
En alle anti vaccers constant voor wappies uit te maken omdat er een handjevol mensen rare uitspraken doet begint echt rete irritant te worden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:12

gohya schreef:
[ [url=m/RomGrD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is toch triest? Helaas krijg je vaker negativiteit over je heen als ongevacineerde.

Het corona virus raken we op den duur wel kwijt,maar krijg je onherroepelijk een nieuwe variant of een totaal ander virus.Het hoort bij de klimaatverandering,permafrost smelt,virussen die daar diep gevroren lagen komen vrij. Maar ook vanuit het Universum komen virussen naar aarde,komen ze met vallende kometen mee? dat is nog in onderzoek.

Ik vind zo’n berichtje wel ver gaan, zou ik zelf echt nooit sturen, maar……….
Ergens snap ik het wel. Als iemand zich niet wil laten vaccineren en daar een prima argument voor heeft zeg ik ok. Het gros heeft echter geen goed argument. Vaccin niet goed getest, experimenten, onderdrukking van bevolking, inspuiten van chips om ons te controleren en vul het zelf maar aan. Als (bijna) iedereen gevaccineerd zou zijn dan waren we al een heel eind heen uit de oliebol. Dus de mensen die jou dergelijke berichten sturen, ik vind het niet juist, maar kan me toch wel voorstellen dat dit geneuzel over niet vaccineren een hoop mensen echt boos maakt.
Als ik dan je laatste zinnen lees over virussen die uit de ruimte tot ons komen dan denk ik: iets te veel James Rollins gelezen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:19

Needje schreef:
Het grootste deel ongevaccineerden komt uit gelovige gemeenten en worden zowat opgedragen zich niet te laten vaccineren door hun kerken.
En alle anti vaccers constant voor wappies uit te maken omdat er een handjevol mensen rare uitspraken doet begint echt rete irritant te worden.

Is ook vervelend, maar als je een beetje op social media rondkijkt, dan krijg je wel de indruk, dat het meer dan de ongelovigen zijn.
Kijk maar bij de reacties op berichten van bepaalde influencers.
Klaus, 5G, nazi-praktijken, bizarre bijwerkingen, total control enz. zijn toch wel wappie-berichten, vind ik. Maar nog erger vind ik de bedreigingen aan medici en OMT-leden enz.

Voor de horeca zou ik het echt poedersuiker vinden, als er weer restricties komen.
Maar anderzijds, als je leest hoeveel horeca zich niet aan de controle-regels houdt, dan denk ik, eigen schuld, dikke bult.
Ik ben nu al verschillende keren gecontroleerd in horecazaken en het stelt niet veel voor, que tijd.
Ze geven de menukaart, scannen je QR-code en ondertussen, doe je de bestelling.
Je moet er wat voor over hebben, om je zaak te kunnen laten draaien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:22

En ondertussen blijft de hoeveelheid Corona patiënten oplopen, op dit moment 223 op de ic en 919 op verpleegafdeling.
En dan kun je van alles propageren( wat ook zeker belangrijk is) maar voor nu moet er gewoon een oplossing komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:25

Electra63 schreef:
Needje schreef:

Is ook vervelend, maar als je een beetje op social media rondkijkt, dan krijg je wel de indruk, dat het meer dan de ongelovigen zijn.
Kijk maar bij de reacties op berichten van bepaalde influencers.
Klaus, 5G, nazi-praktijken, bizarre bijwerkingen, total control enz. zijn toch wel wappie-berichten, vind ik. Maar nog erger vind ik de bedreigingen aan medici en OMT-leden enz.

Voor de horeca zou ik het echt poedersuiker vinden, als er weer restricties komen.
Maar anderzijds, als je leest hoeveel horeca zich niet aan de controle-regels houdt, dan denk ik, eigen schuld, dikke bult.
Ik ben nu al verschillende keren gecontroleerd in horecazaken en het stelt niet veel voor, que tijd.
Ze geven de menukaart, scannen je QR-code en ondertussen, doe je de bestelling.
Je moet er wat voor over hebben, om je zaak te kunnen laten draaien.

Eens... maar er zijn ook horeca zaken die het wél netjes doen en zij zijn dan de dupe van de rest.
Hoe groot die 'rest' is, weet ik niet overigens. Zijn er cijfers of schattingen van hoeveel horecazaken zich wel/niet aan de regels houden eigenlijk?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:31

gohya schreef:

Zo heel raar vind ik het eigenlijk niet. Je kiest er zelf voor om jezelf niet te beschermen door middel van een vaccin. Dan kan je ook best afzien van ziekenhuiszorg bij Corona gerelateerde klachten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:34

Suzanne F. schreef:
gohya schreef:

Zo heel raar vind ik het eigenlijk niet. Je kiest er zelf voor om jezelf niet te beschermen door middel van een vaccin. Dan kan je ook best afzien van ziekenhuiszorg bij Corona gerelateerde klachten.

Oftewel: je vertrouwt de medische wereld niet in preventie van een ziekte, maar wél bij genezing van de ziekte. Best tegenstrijdig eigenlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:34

Needje schreef:

Heb je de laatste tweets van Baudet gelezen toevallig?
Ik weet niet of zijn aanhangers nu perse een kleine groep zijn?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:36

@Truus1957
quote:Als ik dan je laatste zinnen lees over virussen die uit de ruimte tot ons komen dan denk ik: iets te veel James Rollins gelezen?
Dit zegt NASA, zijn geen flut wetenschappers, ze onderzoeken dit.
Nee ik lees geen siëncefiction. :D

Ik heb mijn zeer goede reden om niet te vaccineren of te testen.Via bloed wil ik best testen hoor. :j

@ Suzanne F. jij kent mijn reden niet en ook degene die dat codicil stuurde kent mijn reden niet.

@IMANDRA ik vertrouw de medische wereld zeker wel.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 14:49

Needje schreef:

Wat is je onderbouwing dat ongevaccineerden het meest uit kerkelijk gebied komen?

2,4m komt uit gereformeerd protestantisme, daar haal ik de PKN vanaf 2m, dus blijven er 400.000 mensen over. Waarbij ook de GKV, CGK gewoon vaccineren, min 200.000.

Dus dan heb je het wellicht over een 200.000. Hoeveel mensen in Nederland boven de 12 jaar? Dat zijn er ruwweg 15,5m, dus dan heb je het over een paar procent. Dan zijn dit ook nog eens cijfers (kerkgangers) van 2005 en zitten in de ledenaantallen ook nog kinderen onder de 12 jaar.

Dus een heel klein percentage doet het niet vanuit geloof, dat zou genoeg zijn om uitbraken uit te doven als de rest wel netjes gaat vaccineren.

Geef nou niet de schuld aan de gelovigen.

Hoewel ik vind dat die argumenten ook tenenkrommend zijn om niet te vaccineren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 15:04

Suzanne F. schreef:
gohya schreef:

Ik vind het ook zo dubbel.. ben je gevaccineerd en kom je op de IC heb je er alles aan gedaan. Ben je (heel bewust en omdat je het zo wil) niet gevaccineerd en je komt op de IC hou je een bed bezet voor minstens 6 reguliere patiënten.. die gaan hier weer last van krijgen (hartoperaties, kankeroperaties etc etc..).. en dat vind ik wel heel erg.