Ik ben bang dat ik te afhankelijk van hem ben op dat vlak. Ik dien transparant naar hem te zijn, maar wil hem ook niet opzadelen met al mijn negativiteit. Het ding is dat ik buiten hem niet echt veel mensen heb om over zulke dingen te praten. Ik wil ook niet 'die persoon zijn die alleen maar afkomt om over haar misère te praten'. Daarin een balans vinden blijkt lastig.
Ik ben nu hoofdzakelijk dus nog altijd bezig met alle administratieve zaken. Zo ben ik bij de arbeidstrajectbegeleider langsgeweest. Daar heb ik eigenlijk een antwoord gekregen dat me niet erg blij maakte. Namelijk dat we het hele werkgebeuren echt systematisch gaan moeten aanpakken om te voorkomen dat het me overwelmd. Dat klinkt heel erg logisch en wist ik ergens ook wel. Maar concreet is dat starten met vrijwilligerswerk. De mensen die me al even volgen weten dat ik daar al eens mee gestart was, maar zelf dat viel wat tegen en ik heb nooit meer contact terug opgenomen

Het schoentje knelt dus bij het feit dat vrijwilligerswerk niet betaald is en ik eigenlijk liever financieel al wat sterker had willen staan. En het is dan heel frustrerend om tot de conclusie te moeten komen dat je werkelijk werk gewoon (nog) niet aan kan. Het is te zeggen, ik zou het perfect kunnen. Volhouden is iets anders. En met welke weerslag op mijn mentale en fysieke welzijn hetzelfde.
Ik mag mezelf niet vergelijken met anderen maar het blijft pijn doen als ik leeftijdsgenoten zie huizen kopen, gezinnen starten, vast werk hebben die we graag doen. Het leven is geen race maar ik voel de druk wel heel hard. Vooral intern. Mijn onvermogen maakt me verdrietig. Het feit dat ik ben wie ik ben en alles zo moeilijk voor me is ook.
Maar goed, ik ga gewoon doen wat volgens de professionals het verstandigste lijkt. Volgende week woensdag heb ik een sessie paardencoaching gegeven door een goede vriendin bij mijn eigen paarden thuis en binnen twee weken heb ik terug therapie bij mijn externe therapeut. Juist wel jammer dat het net op de dag is dat de paarden tandarts komt.