Ik ben bang dat ik te afhankelijk van hem ben op dat vlak. Ik dien transparant naar hem te zijn, maar wil hem ook niet opzadelen met al mijn negativiteit. Het ding is dat ik buiten hem niet echt veel mensen heb om over zulke dingen te praten. Ik wil ook niet 'die persoon zijn die alleen maar afkomt om over haar misère te praten'. Daarin een balans vinden blijkt lastig.
Ik ben nu hoofdzakelijk dus nog altijd bezig met alle administratieve zaken. Zo ben ik bij de arbeidstrajectbegeleider langsgeweest. Daar heb ik eigenlijk een antwoord gekregen dat me niet erg blij maakte. Namelijk dat we het hele werkgebeuren echt systematisch gaan moeten aanpakken om te voorkomen dat het me overwelmd. Dat klinkt heel erg logisch en wist ik ergens ook wel. Maar concreet is dat starten met vrijwilligerswerk. De mensen die me al even volgen weten dat ik daar al eens mee gestart was, maar zelf dat viel wat tegen en ik heb nooit meer contact terug opgenomen
De eerste stap is dus terugmailen naar die man om mijn excuses aan te bieden en dat hoofdstuk af te sluiten. De tweede stap is dus een lijst van al het vrijwilligerswerk dat ik wel zou zien zitten om te doen zonder te kijken naar mijn kunnen.Het schoentje knelt dus bij het feit dat vrijwilligerswerk niet betaald is en ik eigenlijk liever financieel al wat sterker had willen staan. En het is dan heel frustrerend om tot de conclusie te moeten komen dat je werkelijk werk gewoon (nog) niet aan kan. Het is te zeggen, ik zou het perfect kunnen. Volhouden is iets anders. En met welke weerslag op mijn mentale en fysieke welzijn hetzelfde.
Ik mag mezelf niet vergelijken met anderen maar het blijft pijn doen als ik leeftijdsgenoten zie huizen kopen, gezinnen starten, vast werk hebben die we graag doen. Het leven is geen race maar ik voel de druk wel heel hard. Vooral intern. Mijn onvermogen maakt me verdrietig. Het feit dat ik ben wie ik ben en alles zo moeilijk voor me is ook.
Maar goed, ik ga gewoon doen wat volgens de professionals het verstandigste lijkt. Volgende week woensdag heb ik een sessie paardencoaching gegeven door een goede vriendin bij mijn eigen paarden thuis en binnen twee weken heb ik terug therapie bij mijn externe therapeut. Juist wel jammer dat het net op de dag is dat de paarden tandarts komt.

maar in positieve zin dan).
) maar kreeg te horen dat ze 2 weken in verlof is. Dus ja, wat doe je dan? Ik gok wachten tot 4 september, als ik mijn eigen therapeut zie en hopen dat alles in de tussentijd wat meevalt.
Ik vind het heel moeilijk om dat voor mezelf te erkennen. Ik denk dat je dat als buitenstaander veel objectiever kan bekijken. Als je zelf het hoofdpersonage bent van je verhaal is dat overzicht wat vervaagd. Uiteraard heb ik het geluk dat ik hier heel veel heb neergeschreven en dus wel degelijk wat kan terug kijken in de tijd. Ik heb echter het idee dat ik me wat ontkoppeld heb en dat de zaken die x aantal weken geleden gebeurd zijn nep lijken.
Ik stapte dus af aan de juiste halte, maar kon dan de halte waar mijn bus toekwam niet vinden. Ik heb daar echt een kwartier staan ronddolen aan dat kruispunt en voelde zo de tranen en paniek opkomen. Ik werd echt misselijk van de stress. Uiteindelijk gebeld en de situatie uitgelegd. De arbeidstrajectbegeleider was gelukkig zeer begrijpend en had tijd om op me te wachten. Uiteindelijk de tram gepakt, verder afgestapt en aan een andere halte mijn bus kunnen nemen. Uiteindelijk was ik maar 4 minuten te laat maar ik heb niet zo'n goede tijdsbesef dus ik dacht echt dat ik mega te laat ging zijn. Het gesprek verliep ook maar mwa omdat ik nog heel hoog in mijn stress zat.. Volgende stap daar is het vrijwilligerswerk dat me interesseert mailen. Ter controle en om te horen hoe het geweest is gaat ze me dinsdag opbellen. De weg terug verliep gelukkig wel vrij vlot.
Ik kon het niet geloven. Ik meende zeker te zijn dat ik deze maand een factuur betaald had. Maar mijn brein is er blijkbaar vanuit gegaan dat het betalen van mijn huurwaarborg en huur (ook aan het ziekenhuis uiteraard) gelijk stond aan mijn opname factuur. Ja, niet dus. Met andere woorden zit ik 3 facturen achter (vorige maand, deze maand en diegene die nog wordt opgestuurd volgende maand..). Ik voelde de vloer zo onder mij wegzakken. Dit kon ik er echt niet bij hebben. Veel plannen die ik moet afzeggen gewoon omdat ik amper de maand rond zal komen, zelf met het kleine bedrag van het afbetalingsplan. Ik hoop her en der nog wat te kunnen besparen.. Maar pfff... Even helemaal gehad weer.