Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:43

18 dagen volgehouden om geen eetbui te hebben, vannacht toch een eetbui gehad. Ik denk dat ik nu in de avonden niet voldoende eet en dat resulteert in onwijze cravings rond middernacht... Achja, kan gebeuren en vandaag weer een nieuwe dag, maar hey hallo, toch ff 18 dagen géén eetbui gehad *\o/* Het jammere is alleen dat ik de kaas voor mijn resterende tosti's heb opgegeten in mijn eetbui dus nu heb ik geen tosti's meer voor deze week _O-

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:46

Ik merk dat sporten mij ook motivatie geeft. Zo van; ik heb me toch niet voor niks uit de naad gezweet :+ Dat ga ik nu niet verpesten door te veel te eten..

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:47

Vulina schreef:
Ik merk dat sporten mij ook motivatie geeft. Zo van; ik heb me toch niet voor niks uit de naad gezweet :+ Dat ga ik nu niet verpesten door te veel te eten..

Oh helemaal eens, als ik weer eens uren op de racefiets heb gezeten en tot het gaatje ben gegaan, vind ik het echt super zonde om het er daarna weer aan te vreten. :')

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:54

Haha ik heb er gewoon geen zin in(ben eerlijk :P ) en minder tijd want als ik tijd over heb dan probeer ik dat te stoppen in nog een pony trainen(aan de longe) of met de honden wandelen.
Ik moet zeggen met die smoothies dat mijn zin naar chocola of koekjes echt vele malen minder is dan normaal, dat vind ik echt heel apart. Heb wel echt zin om weer lekker pannenkoeken te eten dus even kijken of ik dat in mijn weekend kan proppen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:06

Ik heb ook totaal geen zin om te sporten, zelfs wandelen kan ik me niet toe zetten.. En deze week met dit weer heb ik ook een excuus om niet op de fiets naar het werk te gaan :+ Ben wel iedere avond ff in de tuin bezig O:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:15

Ik heb ook niet altijd zin, maar als ik dan eenmaal bezig ben is het toch wel fijn!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:19

Dustinlover schreef:
Haha ik heb er gewoon geen zin in(ben eerlijk :P ) en minder tijd want als ik tijd over heb dan probeer ik dat te stoppen in nog een pony trainen(aan de longe) of met de honden wandelen.
Ik moet zeggen met die smoothies dat mijn zin naar chocola of koekjes echt vele malen minder is dan normaal, dat vind ik echt heel apart. Heb wel echt zin om weer lekker pannenkoeken te eten dus even kijken of ik dat in mijn weekend kan proppen haha.

ik zie dat je in Den Bosch woont.. mijn dochter werkt daar sinds kort in het nieuwe pannekoekenrestaurant, Pannenkoekengoed. Een aanrader :)

Wat Vulina zegt merk ik ook, normale dagelijkse beweging helpt niet, je moet echt wat extra doen om effect te hebben is mijn ervaring. Ik ben op de boerderij ook vrij fysiek bezig, mesten, kalveren voeren, koeien uit de wei halen.. ik heb nooit stappen geteld, maar dat zijn er heel wat zo de hele dag in en om de stal.

Ik denk dat ik me ook eens laat verleiden door een Jopie of Foxy.

gewicht staat weer een aantal dagen stil, niet motiverend dus. Ik heb me helaas ook wel weer een beetje laten gaan met brood eten. domdomdom.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:25

Juval, laat die nou letterlijk op 950 meter afstand van mij zitten zie ik nu! Als het allemaal weer beetje normaal is dan ga ik er eens eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:26

Vulina schreef:
Ik heb ook niet altijd zin, maar als ik dan eenmaal bezig ben is het toch wel fijn!

Nee dat heb ik ook niet, als ik klaar ben vind ik het fijn :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:27

Juval, mijn Foxy is echt een aanrader. Een fiets heb ik wel in de schuur staan dus als ik wil fietsen ga ik er wel op uit. Maar Foxy kan mooi lui achter de tv. Net even 40 minuten Foxy besprongen en ondertussen Obese gekeken. Nu even uitdampen. :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:46

dat is wel een goede combi: foxy en obese kijken :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:12

Zeker een goeie combi. :)) Al kijk ik het liefst my 600lb life terwijl Foxy me laat zweten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:14

Ik vind dat zo'n frustrerend programma, dan zijn ze zo dik dat ze geen stap kunnen zetten en toch is er altijd iemand die ze voorziet in veelste veel eten.. Ik begrijp die familie dan gewoon echt niet :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:30

Ja, juist daarom briljant om te zien. :') en het motiveert me enorm. Als ik zie hoeveel kg daarvan af gaat dan kan ik toch weer relativeren. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:36

Ooh ik kijk het graag, maar denk altijd ook, hoe dan?! :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:38

Is zo’n hometrainer niet een enorm sta in de weg? Wat voor iets hebben jullie dan? Ik wil eigenlijk ook zoiets maar zie zo op tegen dat ding in de woonkamer.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:43

https://www.bol.com/nl/p/crosstrainer-f ... gIOKPD_BwE

Dit is Foxy. Ja, ze is aan de grote kant maar er zitten wieltjes onder dus ik kan haar mooi aan de kant schuiven. Doorgaans staat ze echter pontificaal middenin de woonkamer voor de tv, ik woon namelijk alleen en mij zou het aan mijn dikke derriere roesten. :+
Als er bezoek komt dan rol ik haar zo weg, geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:04

Ik zou hem dan op zolder of een kamer boven neerzetten, filmpje op de telefoon en gaan.. Nou ja, dat is het idee, ik weet nu al wat er met dat ding gaat gebeuren :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 13:11

Knudd schreef:
18 dagen volgehouden om geen eetbui te hebben, vannacht toch een eetbui gehad. Ik denk dat ik nu in de avonden niet voldoende eet en dat resulteert in onwijze cravings rond middernacht... Achja, kan gebeuren en vandaag weer een nieuwe dag, maar hey hallo, toch ff 18 dagen géén eetbui gehad *\o/* Het jammere is alleen dat ik de kaas voor mijn resterende tosti's heb opgegeten in mijn eetbui dus nu heb ik geen tosti's meer voor deze week _O-

Maar wat ongelooflijk knap, die 18 dagen!
Kun je misschien in de avond nog iets van Griekse yoghurt eten, of iets anders met wat meer eiwitten? Daar zit je (ik) best een tijd vol van en misschien helpt dat net even op zo'n tijdstip.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:15

Knudd schreef:

Op naar de volgende 18 dagen, en dan worden het maar boterhammen pindakaas, jam of avocado met tomaat *\o/* .
Prachtig resultaat 18 dagen zonder.
Spreek je hierover met een psycholoog ? Want over het algemeen zijn eetbuien een reactie ergens op, en heb je eigenlijk iets anders nodig waarvoor je eten in de plaats neemt. ( ik spreek uit ervaring helaas )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:32

Knudd schreef:

Super knudd! Heel knap!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:08

Relaxed schreef:
Vulina schreef:

Nee dat heb ik ook niet, als ik klaar ben vind ik het fijn :')

Ja dit!
Ik haat sporten ook, tenminste op een hometrainer of sportschool. Naderhand onder de douche staan trots te wezen dat ik toch wat gedaan had vond ik het leukste. Maar nee, ik ben er echt te lui voor en pest mezelf met zulke dingen.
Lekker buiten fietsen en wandelen vind ik leuker en doe ik ook uit mezelf.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 14:16

Jopie has arrived *\o/*
Straks even kijken of hij zich een beetje gehoorzaam in elkaar laat draaien :D

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:25

@Butterfly, ik denk ook dat ik beter kan kijken inderdaad of ik 's avonds nog iets met eiwitten kan eten, kwark met wat fruit :j ik val in mijn oude patroon van iets makkelijks pakken wat dan net niet genoeg voldoening geeft

@Eleeke, ik heb verschillende soorten eetbuien, degene die dus eigenlijk een vervanging zijn voor een emotionele behoefte (vanuit eenzaamheid of angst), destructieve eetbuien die bedoeld zijn om mijzelf te straffen en mijn negatieve zelfbeeld te voeden, eetbuien waarbij ik dus even controleverlies heb, vaak omdat ik niet voldoende heb gegeten (er zat ook 5 uur tussen, ik had voor het laatst gegeten om 20h en eetbui was om 1:30u) én eetbuien die ik heb als zijnde een beloning (goed gedaan! Je verdient een taart). Ik heb er goed zicht op en bespreek het waar nodig ook over met hulpverlening :D

@bloembloem, dankjewel :D

Ik vind het praten over die hometrainers als eigenlijk levende wezens toch wel een beetje gek hoor :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:46

Sorry Kudd helemaal overheen gelezen, maar super goed van je 18 dagen geen eetbui!

Foxy en Jopie geweldig!