4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:21

Ik laat mijn vetpercentage berekenen dmv een knijper door mijn coach die ervoor geleerd heeft, en zelfs dat is niet helemaal accuraat. Een minieme afwijking in waar je meet kan al hele andere resultaten geven. Ik zou je eigen metingen niet te serieus nemen.

Heb je een foto van jezelf? Ik ben wel benieuwd hoe je er uit ziet.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:04

Maanlicht - PB gedaan! :)

Lijst vandaag:
M - 1/4 quiche met twee geroosterde boterhammen en 4 cherry tomaatjes Afbeelding
T - eiwit koffie smoothie en een crunchy protein bite
Afbeelding
A - risotto met kipfilet en courgette
T - halve bak Griekse yoghurt vanille met twee verkruimelde Bakkers speculaasjes

D - 1 liter Morocco mint thee (zit blijkbaar ook eiwitten in en de lekkerste thee die er bestaat), 1 kopje caramelito nespresso (drink ik een half uur voor het hardlopen)

B - half uur dressuurles met mijn paard, daarna rondje van 5 km uitgestapt, wandelen met moeder, hardlopen (4,5 km) en die oefeningen (crunches, squads, etc.) Totaal aantal stappen = 25.600

Morgen maar weer bananenbrood bakken en ik ga morgen als avondeten een zelf bedachte kapsalon maken. Ik heb de ingrediënten ingevoerd in MFP en kom uit op 550 kcal. Ik ben benieuwd of het wat wordt!

Ik ga morgenavond trouwens Humble&Crumble koeken bestellen, die worden dan 10 april verzonden. Ik ben helemaal overtuigd en die Frankenstein red velvet met kinder bueno MOET ik gewoon hebben <3

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:17

Vind jouw lijstjes er altijd goed uit zien mjwb :) Goed gebalanceerd. Humble & Crumble heeft hier in ons topic een soort gouden status :))

Ik ben nog steeds enorm aan het aanmodderen met mijn voeding. Ik wil nog steeds heel graag afvallen maar omdat het simpelweg niet lukt is de motivatie om het te blijven proberen echt heel erg laag. Ik doe heel hard mijn best om een balans te vinden tussen onder mijn onderhoud eten en mijn hoofd een beetje blij houden, maar dat is niet altijd makkelijk :=

Voor vandaag mijn lijstje:
O: Twee roomboter croissantjes met een beetje boter en hagelslag (549)
L: Een Jimmy Joy shake (400) --> Ik probeer iets minder fooddriven te worden en af en toe maaltijden vervangen door shakes helpt daar op een of andere manier goed bij. Het zijn geen dieetshakes, echt een complete maaltijdvervanger incl vitamines en mineralen.
T: Een chocolate chip cookie die ik vanmiddag zelf ga bakken en ergens op de dag misschien nog een Alpro Go On mango (376)
A: Kokosrijst met roerbakgroenten, een vega braadworst en een beetje ketjap ofzo om het wat op te leuken.

In totaal kom ik hiermee op 1855. Boven mijn doel, maar ik haal heel veel rust uit bakken en koken en iets als koekjes maken is nu dus even heel fijn. Heb ik gelijk weer een vriezer vol :)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:52

@Stephanie, Genoten van de spare ribs? :D

@_mjwb, Ik denk dat zo’n verschil in vetpercentage niet mogelijk is. Maar het lijkt me met deze metingen wel duidelijk dat je vooruit gaat! Ik ben eerlijk gezegd ook benieuwd hoe je eruit ziet? Ook ter vergelijk, omdat ik de laatste keer dat ik heb gemeten op 20,5% zat. Ik ben dus benieuwd of het vergelijkbaar is.

@emma, Lastig die periodes dat je je hoofd even niet kan rijmen met je doelen. Je lijstje vind ik eruit zien als een goede aanpassing op dat gevoel hoor! Er staan lekkere dingen op, maar alsnog prima in kcal.

Hier weer netjes gelijk gebleven in gewicht deze week *\o/* Lukt me echt beter dan verwacht. Ik merk dat ik wel tegen mezelf aan het opboksen was qua eten deze week, dus ergens dit weekend even de teugels vieren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:59

m9ara schreef:
@Fading, Gisteren aan je kcaldoel gekomen dus! Goed bezig :D En een lekker lijstje ook, eierkoek heb ik ook wel weer eens zin in.

Helaas niet, maar had er nog 2 bastogne koekjes aan toegevoed voor het slapen, dus het viel mee! Ik moet nu 2.020 KCAL per dag halen!

Lekker lijstje heb je!

Stephanie_M
Lekker lijstje jij ook! Ben vooral jaloers op je toetje hihi! Genoten van je spareribs?? JIj liever dan ik haha!

_mjwb Idd een groot verschil, weet niet wat wel en niet kan want ik ben daar eigenlijk niet zo mee bezig haha! Lekker de quiche <3

Emmaa_ Wat is je doel? af en toe mag je er toch wel boven zitten! (zegt iemand die het niet lukt) haha. Wel een lekker lijstje heb je!

Mijn lijstje van Gisteren

O: Brinta met amandelmelk (176)
T: Krentenbol bakker (130)
L: Meergranen broodje hard met hero aardbeien jam (204)
T: Tompouce kwark met aardbeien (241)
A: Frietjes met 2 bami's (airfryer) en chilisaus (758)
T: MM's caramel zeezout 50 gram (237)

Totaal: 1.746 doel 2.020
12.000 stappen

Vandaag maar weer proberen meer te eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:11

Mijn doel is heel lang 1500 geweest, maar daar val ik ook niet mee af dus ik heb in principe 1700 voor mezelf gezegd zodat ik iets meer speelruimte heb. Beide zijn overigens ruim onder mijn BMR (in goed overleg met een dietist).

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:16

M9ara & Fading ; Ooo yes de spare-ribs waren heerlijk! (Vond de weegschaal ook).

M9ara; Goed bezig! Niet aankomen is met de huidige situatie in Nederland ook al een doel op zich!

Fading; Lekker lijstje! Maar als je wat meer wilt eten, pak wat extra fruit of noten? Goed voor de vetten/vezels. Appeltje is goed voor de vezels en noten voor de gezonde vetten.

Zal vandaag weer eens proberen wat foto’s te maken! Geloof alleen niet dat het heel spannend dagje wordt maar wie weet :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 13:31

Hier gaat het niet zo goed mentaal. Merk aan alles dat m’n lichaam vol in de stress zit. Dus focus me nu even op ontspanning en niet op eten en beweging.

Vanmorgen wel voor eerst in halfjaar weer op paard gezeten en dat deed absoluut goed <3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:27

linoleum schreef:
Hier gaat het niet zo goed mentaal. Merk aan alles dat m’n lichaam vol in de stress zit. Dus focus me nu even op ontspanning en niet op eten en beweging.

Vanmorgen wel voor eerst in halfjaar weer op paard gezeten en dat deed absoluut goed <3 [ [url=m/iWLPan.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk en knuffel komt goed! :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:31

Mag ik me hier weer melden? Tentamens zijn bijna over dus heb weer tijd om normaler te eten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:34

Ja gezellig! Tentamens goed gegaan? Lastig met corona denk ik?

Welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:35

MarlindeRooz schreef:
Mag ik me hier weer melden? Tentamens zijn bijna over dus heb weer tijd om normaler te eten. :=

Nee, mag niet!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:37

Nee echt niet Marlinde, ga weg -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:40

;( ;( doe het lekker toch

Tentamens zijn thuis tentamens dus geen idee hoe streng ze gaan zijn. De ene ging best goed en de andere is a.s. vrijdag. Kan nu ook niet sporten dus dat is irritant. Maar probeer wel elke dag de 10.000 stappen te halen. Werk ook nog in een frietzaak dus dat helpt niet echt nu. (Nu alleen afhaal). Maar mag van mezelf vandaag niks eten op werk.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:21

@Stephanie, Ja ik wil in principe niet verder afvallen, alleen nog strakker en gespierder worden. Dus voor mij is gelijk in gewicht blijven het doel :)

@Marlinde, welkom terug! Ik kan me voorstellen dat de verleiding iets te snacken tussendoor groot is als je in een frietzaak werk. Voordeel is wel dat je op een dag waarschijnlijk ook veel beweegt!

@Linoleum, Leuk, weer op een paard! En dikke knuffel, hopelijk vind je snel weer wat rust :(:)

Zoals al verwacht laat ik vandaag de teugels wat vieren. Zo ziet mijn dag eruit:
O: 250gr kwark met whey poeder, pecannoten en whey crispy
T: womans best reep
L: 2 witte bolletjes met oude kaas, filet american en rosbief
D: plaattaart met boerenkool, ricotta, kastanjechampignon en rode uI
T: borrelplankje met wat wijntjes
Ik schat rond de 2400kcal uit te komen, zo’n 200kcal boven verbruik. Moet ook wel eens kunnen :+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:42

Emma - Dankje! Ik ben heeel erg benieuwd naar de H&C koekjes. Jammer dat ze pas 10 april verzonden worden, wachten is niet mijn dingen := Maar dat maakt ze waarschijnlijk nog lekkerder!
Croissantjes <3 Koekjes <3 Wel een foto plaatsen he als je de koekjes gebakken hebt, kan ik mezelf even lekker maken :o
Dat afvallen dat komt echt wel, gewoon doorzetten; je kan het! +:)+

Fading - Lekker lijstje! Zie het zo; ook al eet je elke dag maar 5 kcal meer als de vorige dag, je komt toch steeds dichter bij je doel!

Linoleum - Dikke knuffel! :(:) Wat goed dat je weer hebt gereden, heerlijk he!

Marlinde - Welkom terug! Ik ga duimen voor je tentamens! Oooh zo’n frietzaak zou voor mij ook niks goeds doen. Ik vind bitterballen zoooo lekker, als het aan mij lag zou ik daar dan elke dag bitterballen staan eten :=

Mara - Lekker lijstje! Vooral de wijntjes en borrelplankje <3

Ik zit momenteel met mijn eiwit smoothie in de zon bij te komen van het hardlopen. Elke keer denk ik dat ik dood ga onder het hardlopen maar als ik dan weer terug ben en in de zon zit heb ik toch wel een fijn gevoel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:46

Ik twijfel om hier ff weg te gaan, ff geen kcal meer tellen. Misschien dat dat werkt. Ben echt weer best veel afgevallen..

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:40

m9ara schreef:
D: plaattaart met boerenkool, ricotta, kastanjechampignon en rode uI

Deze is zo lekker altijd!

Afbeelding

@Fading, misschien goed om de druk er even af te halen als het je zo (op een negatieve manier) bezighoud. Komt goed :(:)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:44

Ziet er heerlijk uit Mara!

Snap ik helemaal Fading! Misschien even een weekje niet tellen en gewoon eten wat je wilt. Even er niet mee bezig zijn. Komt helemaal goed! :(:)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:45

Fading schreef:
Ik twijfel om hier ff weg te gaan, ff geen kcal meer tellen. Misschien dat dat werkt. Ben echt weer best veel afgevallen..

Doe dat dan inderdaad vooral.. Als je te controlerend wordt en alles gaat bestaan uit getalletjes en nummers is het niet leuk meer voor jezelf. Ik ben ook een beetje bezig om de stap te maken van letterlijk alles bijhouden naar intuïtief eten, is rete spannend. We kunnen altijd PB's sturen als je wil, hoef je dit topic niet voor te openen :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:45

Lijst van vandaag:
M - twee tosti’s (4 boterhammen) met een halve blik tonijn in water en geraspte kaas
T - twee stukjes kibbeling
A - eigen recept low kcal kapsalon (566 exclusief mayonaise; alles gewogen) Afbeelding
T - red velvet Dunkin Donut <3 Afbeelding

D - 1 liter Morocco Mint thee, een glas Fanta zero, 1 liter water

B - gewerkt en hardgelopen (4,5 km) 16.331 stappen

H&C koekjes zijn besteld!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:16

_mjwb schreef:
Lijst van vandaag: :D
M - twee tosti’s (4 boterhammen) met een halve blik tonijn in water en geraspte kaas
T - twee stukjes kibbeling
A - eigen recept low kcal kapsalon (566 exclusief mayonaise; alles gewogen) [ [url=m/w9JkoW.jpg]Afbeelding[/url] ]
T - red velvet Dunkin Donut <3 [ [url=m/MWVV8F.jpg]Afbeelding[/url] ]

D - 1 liter Morocco Mint thee, een glas Fanta zero, 1 liter water

B - gewerkt en hardgelopen (4,5 km) 16.331 stappen

H&C koekjes zijn besteld!

Hoe bevallen de protein bites? :D

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:23

Ik vind ze heel lekker! Groot genoeg en lekker als snack bij de smoothie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 23:55

Nou bedacht ik me vandaag geen KCAL meer te tellen, durf ik helemaal niks meer te eten, zei m'n vriend ook al dat dat averechts ging werken. Hij gaat me echt helpen nu dat ik moet eten..

Dus ik zal hier wel even wat minder actief worden tot het beter gaat... Blijf wel tellen denk ik maar ik ga gewoon echt meer snoepen tussendoor, het is niet erg als ik wat aankom, maar het blijft mentaal gewoon even een struggle...

Mijn lijstje van vandaag

O: 2 kaiserbroodjes met nutella en oreo pasta (376)
L: Ciabatta broodje met aardbeien (208)
T: 2 wentelteefjes (hele boterhammen) met suiker 366
T: 1 oreo white chocolate / halve nutella B ready reep (158)
A: varkens braadworst / aardappeltjes / bloemkool / chilisaus (607)
T: Fruitella's minder suiker / Naturel ribbelchips (107)
En ik heb een paar brownie randjes gesnoept.

Totaal: 1.826
15.000 stappen

Ik heb mezelf getrakteerd op een klein cadeautje. Nieuw wafel/tosti/poffertjes/panini ijzer in 1. Dan kan ik vaker en makkelijker een tosti eten, of de wafels van beukers bakken! Of POFFERTJES <3

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal. Hopelijk lukt het me binnenkort om de 2.000 kcal aan te tikken. Ben heel benieuwd wat de weegschaal maandacochtend zegt.. Ben er bang voor.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:37

Fading schreef:
Nou bedacht ik me vandaag geen KCAL meer te tellen, durf ik helemaal niks meer te eten, zei m'n vriend ook al dat dat averechts ging werken. Hij gaat me echt helpen nu dat ik moet eten..

Dus ik zal hier wel even wat minder actief worden tot het beter gaat... Blijf wel tellen denk ik maar ik ga gewoon echt meer snoepen tussendoor, het is niet erg als ik wat aankom, maar het blijft mentaal gewoon even een struggle...

Mijn lijstje van vandaag

O: 2 kaiserbroodjes met nutella en oreo pasta (376)
L: Ciabatta broodje met aardbeien (208)
T: 2 wentelteefjes (hele boterhammen) met suiker 366
T: 1 oreo white chocolate / halve nutella B ready reep (158)
A: varkens braadworst / aardappeltjes / bloemkool / chilisaus (607)
T: Fruitella's minder suiker / Naturel ribbelchips (107)
En ik heb een paar brownie randjes gesnoept.

Totaal: 1.826
15.000 stappen

Ik heb mezelf getrakteerd op een klein cadeautje. Nieuw wafel/tosti/poffertjes/panini ijzer in 1. Dan kan ik vaker en makkelijker een tosti eten, of de wafels van beukers bakken! Of POFFERTJES <3

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal. Hopelijk lukt het me binnenkort om de 2.000 kcal aan te tikken. Ben heel benieuwd wat de weegschaal maandacochtend zegt.. Ben er bang voor.

Het gaat je vast lukken! Probeer gewoon je huidige porties iets groter te maken, extra broodje/groter bakje chips/ wat extra fruit! Pak iets wat je echt lekker vind en die poffertjes natuurlijk!

Mijn dagje gister was weer normaal dagje nadat ik vrijdag spareribs met friet en als toetje hazelnootschuimtaart op had (Lidl). Zat +- op de 2300 kcal die dag dus had me verder prima ingehouden.

O: 200gr magere kwark
Afbeelding

L: salade van rucola/komkommer/avocado/krab met sojadressing en chilipoeder. Als toetje banaantje.
Afbeelding

A: Ovengroente met kipshoarma
Afbeelding

Snacks over de dag: 150 gr romige kwark speculaas, kaastengels 1,5, lays ovenbaked paprika 30 gr, 2 pure chocoladeeitjes.

Kcal: 1560
Koolh.: 136
Eiwitten: 79
Vet: 75