Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Dus je zou daar wel afwachten en eventueel in een creepy ziekenhuis willen liggen?
Nee, dan ga je naar huis. Vergeet niet dat het een horrorcruise was. Dat heeft niets met verantwoordelijkheid te maken, maar eindelijk weer vrijheid. Terug naar je huis , voordat ze je vasthouden.
germie schreef:Ik vind het niet egoistisch, denk je in dat jij op een horrorcruise vastzat. Eindelijk kun je weg, terug naar huis, men vindt dat veilig. Dan ga je echt niet van alles navragen, bovendien kost bellen naar Nederland veel geld en email te veel tijd.
Joman schreef:Raar dat mensen zich allemaal verschuilen achter de overheid. Je kunt ook zelf de telefoon pakken en de ggd bellen hè!
Ik zou niet op mijn geweten willen hebben dat ik de boel hier loop te infecteren. Maar blijkbaar denken anderen daar anders over. Tot zo ver de egoïstische Nederlander!
germie schreef:Ik ga ook niet op zon cruise, maar die mensen mochten langere tijd nergens aan land. Dan is het wegwezen hoor als het wel mag. Straks bedenkt men zich. Niets aso aan. Gewoon geheel logisch. Zou jij ook doen in dezelfde sitauatie. Thuis zie je dan wel verder. Hier betere gezondheidszorg. Dan ben jegeen aso. Absoluut niet.
Suzanne F. schreef:Ja ik vind Nederland ook laks hoor. Gisteren op Schiphol ook ladingen vol Chinezen die aankwamen. Worden die nog ergens gescreend eigenlijk?
safina schreef:Suzanne F. schreef:Ja ik vind Nederland ook laks hoor. Gisteren op Schiphol ook ladingen vol Chinezen die aankwamen. Worden die nog ergens gescreend eigenlijk?
Waar kwamen die mensen precies vandaan? China is groot hè? Welke groepen Chinezen zou je screenen? En hoe?
Joman schreef:germie schreef:Ik ga ook niet op zon cruise, maar die mensen mochten langere tijd nergens aan land. Dan is het wegwezen hoor als het wel mag. Straks bedenkt men zich. Niets aso aan. Gewoon geheel logisch. Zou jij ook doen in dezelfde sitauatie. Thuis zie je dan wel verder. Hier betere gezondheidszorg. Dan ben jegeen aso. Absoluut niet.
Zullen we niet gaan benoemen wat ik in zo’n situatie zou doen? Dat weet je namelijk niet
Thuis zie je dan wel verder, dat nemen ze dus wat letterlijk want ze melden zich niet eens. Kleine moeite lijkt me.
safina schreef:Suzanne F. schreef:Ja ik vind Nederland ook laks hoor. Gisteren op Schiphol ook ladingen vol Chinezen die aankwamen. Worden die nog ergens gescreend eigenlijk?
Waar kwamen die mensen precies vandaan? China is groot hè? Welke groepen Chinezen zou je screenen? En hoe?
mvdende schreef:Daarnaast zaten de mensen al 12 dagen vast op dat schip. Voordat ze in Nederland aankwamen was de incubatietijd van 14 dagen al voorbij.
Dus of de incubatietijd is veel langer dan de 14 dagen of die Amerikaanse was al veel eerder ziek.
Op dit moment is de griep nog steeds dodelijker dan het Coronavirus, dus zoveel paniek is nergens voor nodig.
Ik had ook de eerste beste vlucht naar huis gepakt.
Als de GGD had gewild dat ik in quarantaine zou gaan, hadden hun de kosten daarvan mogen betalen!
Ik had net verdorie 12 dagen in quarantaine op een schip gezeten en had mijn vliegticket naar huis zelf moeten bekostigen....
Als ik niet ziek zou zijn, was ik in Nederland gewoon verder gegaan met mn leven (en een dikke claim bij de Holland Amerika lijn ingediend)
Suzanne schreef:Beijing. Je hebt gelijk, is inderdaad 1100 km van Wuhan zie ik net.
Maar is daar inmiddels het virus ook niet? En screenen is moeilijk omdat je wel besmet kan zijn maar niet ziek hoeft te zijn.
Joman schreef:Raar dat mensen zich allemaal verschuilen achter de overheid. Je kunt ook zelf de telefoon pakken en de ggd bellen hè!
Ik zou niet op mijn geweten willen hebben dat ik de boel hier loop te infecteren. Maar blijkbaar denken anderen daar anders over. Tot zo ver de egoïstische Nederlander!
mvdende schreef:Daarnaast zaten de mensen al 12 dagen vast op dat schip. Voordat ze in Nederland aankwamen was de incubatietijd van 14 dagen al voorbij.
Dus of de incubatietijd is veel langer dan de 14 dagen of die Amerikaanse was al veel eerder ziek.
Op dit moment is de griep nog steeds dodelijker dan het Coronavirus, dus zoveel paniek is nergens voor nodig.
Ik had ook de eerste beste vlucht naar huis gepakt.
Als de GGD had gewild dat ik in quarantaine zou gaan, hadden hun de kosten daarvan mogen betalen!
Ik had net verdorie 12 dagen in quarantaine op een schip gezeten en had mijn vliegticket naar huis zelf moeten bekostigen....
Als ik niet ziek zou zijn, was ik in Nederland gewoon verder gegaan met mn leven (en een dikke claim bij de Holland Amerika lijn ingediend)
Loretta schreef:Joman schreef:Raar dat mensen zich allemaal verschuilen achter de overheid. Je kunt ook zelf de telefoon pakken en de ggd bellen hè!
De overheid heeft behalve een verantwoordelijkheid tegenover Nederlanders in het buitenland ook nog een verantwoordelijkheid als het gaat om de volksgezondheid. Daarin is de overheid behoorlijk laks. Nu lopen deze mensen dus gewoon ergens rond en niemand die weet of ze besmet zijn.