Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Heb een heel lijstje wat ik allemaal moet bellen morgen vroeg omdat de bedrijfsarts volgens mij als ik het in het dossier las al heeft doorgestuurd naar werkgever dat ik akkoord ben met een belastbaarheid onderzoek, ik vind het echt zo zwaar, in plaats van rust steeds weer zo'n enorme stressfactorals er uit dat onderzoek zoals ik bij anderen lees met mentale problemen dat je wel zoveel uur zou kunnen werken volgens dat bureau dan zie ik ook geen andere optie dan een vaststellingsovereenkomst te moeten tekenen? Ik voel me echt in het nauw gedrukt.
moonsparkle schreef:
Citaat:maar stel dat ik ziek uit dienst ga dan krijg ik geen uitkering
Citaat:en als ik gezond uit dienst ga maar ik blijk bij een nieuwe baan het niet aan te kunnen dan heb ik mijn mogelijkheden op een uitkering ook verspilt.
Joanne1987 schreef:Dat is dus niet waar, als je je tijdens ziekte beter laat melden en met een vaststelling overeenkomst uit dienst gaat zodat je je recht op ww niet ('illigaal') verspeeld
Ik heb hier contact over gehad met UWV, omdat mijn werkgever ook blijft hamerenom met een vaststelling overeenkomst uit dienst te gaan. In principe licht je dan het UWV op en die verstrekken dan in een volgend geval, zoals moonsparkle uitlegt, geen uitkering dan
Citaat:Die vat ik ook niet.
Ten eerste ben je niet 'fit to compete', maar zou je voortijdig een nieuwe baan 'krijgen' en daar uitvallen val je gewoon onder de sociale voorzieningen.
Citaat:Het is niet erg als het een keer niet gaat. Je bent herstellende. niet beter. Je gips is er af en je mag gaan lopen. de ene dag loop je 5 kilometer en de andere dag red je 1. En weer een andere dag is je been zo dik dat je niks kan
Joanne1987 schreef:Citaat:Die vat ik ook niet.
Ten eerste ben je niet 'fit to compete', maar zou je voortijdig een nieuwe baan 'krijgen' en daar uitvallen val je gewoon onder de sociale voorzieningen.
Over dit stukje bedoelde ik dat het niet waar is. Als je weer ziek wordt bij je nieuwe baan, met dezelfde reden, vervalt je recht op ww.
Want, je hebt je immers beter laten melden bij je vorige werkgever (anders kun je namelijk niet met een VSO uit dienst).
Leandra schreef:Wat een gedoe Moonsparkle. Niet fijn.
Ik kreeg vanmorgen mijn salaris en had al het idee dat het niet klopte. Net mijn salarisstrook binnen en inderdaad. Er staat niet meer op dat ik ziek ben. Daar ga ik straks even achteraan. Het lijkt er dus op dat ik weer beter gemeld ben terwijl ik helemaal niet beter ben. Ik ga ook morgen overleggen met de bedrijfsarts, als ze er is. Die staat sowieso achter mij en heeft in het laatste verslag ook gezet dat ik zeker nog niet kan werken.
Joanne1987 schreef:Ik heb vandaag een aanbod van mijn werkgever geaccepteerd om uit dienst te gaan, ben zo klaar met alle stress om alles heen dat Ik er toch aan toegegeven heb