(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:18

Solliciattie ging goed, alleen zijn er niet gekoeg uren vrij op de kassa groep... ze kon 20/24 uur bieden en dan lever ik echt te veel salaris in
Maar het was een overwinning het gedaan te hebben, daar a ben ik lekker naar de camping gevlucht met de kindjes alvast. Mijn man is vrijdag rond etenstijd gekomen en zijn vanavond na het eten pas naar huis gegaan. Hebben de veranda afgebroken, komt een nieuwe met Hemelvaart. Ik vind het nog steeds fijn dan bezig te zijn, maar verval wel soms i slecht gedrag zo te zeggen, gelukkig fluit mijn man me wel terug

Moonsparkle, echt geen vaststellingsovereenkomst tekenen hoor!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 23:01

Heb een heel lijstje wat ik allemaal moet bellen morgen vroeg omdat de bedrijfsarts volgens mij als ik het in het dossier las al heeft doorgestuurd naar werkgever dat ik akkoord ben met een belastbaarheid onderzoek, ik vind het echt zo zwaar, in plaats van rust steeds weer zo'n enorme stressfactor ;( als er uit dat onderzoek zoals ik bij anderen lees met mentale problemen dat je wel zoveel uur zou kunnen werken volgens dat bureau dan zie ik ook geen andere optie dan een vaststellingsovereenkomst te moeten tekenen? Ik voel me echt in het nauw gedrukt.

Jammer dat het qua salaris niet paste maar het is toch fijn dat je sollicitatie goed is gegaan, goede oefening voor de volgende :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:29

moonsparkle schreef:
Heb een heel lijstje wat ik allemaal moet bellen morgen vroeg omdat de bedrijfsarts volgens mij als ik het in het dossier las al heeft doorgestuurd naar werkgever dat ik akkoord ben met een belastbaarheid onderzoek, ik vind het echt zo zwaar, in plaats van rust steeds weer zo'n enorme stressfactor ;( als er uit dat onderzoek zoals ik bij anderen lees met mentale problemen dat je wel zoveel uur zou kunnen werken volgens dat bureau dan zie ik ook geen andere optie dan een vaststellingsovereenkomst te moeten tekenen? Ik voel me echt in het nauw gedrukt.

...ik herken het.

Please: neem iemand mee en doe dat beslastbaarheidsonderzoek.
(Wij kregen een onbeschoft briefje, dat meewerken aan het onderzoek verplicht was.)
Ik heb de hele procedure naast of achter manlief gezeten - en op het moment suprême een tegenrapport voor het UWV geschreven.

"De test is: kun je werken" - nou, manlief was idd na twee uur 'op en kapot'.
....hét grote punt: laat het duidelijk merken, zeg het, kijk de interviewer met grote ogen aan "U heeft het geloof ik uitgelegd, maar het is mij ontgaan. Sorry, ik neem het niet zo best meer op."
Hun conclusie: man is reuze intelligent, maar uiterst beperkt belastbaar.
(En van die constatering door een officiële hotemetoot hebben we veel plezier gehad.
Een paar andere conclusies sloegen nergens op en zijn in ons eigen rapport/ brief van tien kantjes aan het UWV weerlegd.)
...manlief was ook boos, dat de hersteltijd niet werd bepaald. Op maandag twee uur testjes doen hield in, dat hij tot en met donderdag scheel van vermoeidheid keek.
Zoiets is ook een graadmeter voor belastbaarheid, en het UWV nam dit mee in haar beoordeling.

Uiteraard zou een VSO 'altijd nog kunnen', maar blijf daar nu weg.
Ten eerste: zodra je gaat onderhandelen, verspeel je je uitkering - niet doen!!
...2e: als je nauwelijks belastbaar bent, wordt onderhandelen 'ook niets', tenzij je de advocaat van de vakbond er op af stuuurt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:54

Heb net het loket gebeld en ondanks dat de bedrijfsarts het anders aan mij heeft verteld dan wat nu in het dossier staat waaraan ik akkoord heb gegeven mag ik niet weigeren als ze er op staan dat ik het onderzoek ga doen.

Als advies gaven ze te bellen met de bedrijfsarts en het uit te leggen in de hoop dat ze mijn hulpvraag verkeerd had begrepen en misschien de aanvraag terug kan trekken. Als ik toch moet en er zou uit het onderzoek komen dat ik niet ziek ben dan adviseerde ze eerst een deskundige oordeel bij het uwv mocht daar uit komen dat ik niet ziek ben dan zit er niks anders op dan een vaststellingsovereenkomst maar stel dat ik ziek uit dienst ga dan krijg ik geen uitkering en als ik gezond uit dienst ga maar ik blijk bij een nieuwe baan het niet aan te kunnen dan heb ik mijn mogelijkheden op een uitkering ook verspilt.

Ik stuur je nog even een pb.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:24

Dat laatste is dus inderdaad precies wat ik bedoel!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:37

moonsparkle schreef:

Dat klinkt mij bekend in de oren.
Citaat:
maar stel dat ik ziek uit dienst ga dan krijg ik geen uitkering

?
(..tenzij je ziek bent en zelf ontslag neemt, of: "instinker" onderhandeld hebt rondom je ontslag. Uitkering is voor hen waarbij de baas beslist of sprake is van overmacht.)
Als je ziek bent en je contract wordt niet verlengd, krijg je gewoon een uitkering.
Citaat:
en als ik gezond uit dienst ga maar ik blijk bij een nieuwe baan het niet aan te kunnen dan heb ik mijn mogelijkheden op een uitkering ook verspilt.

Die vat ik ook niet.
Ten eerste ben je niet 'fit to compete', maar zou je voortijdig een nieuwe baan 'krijgen' en daar uitvallen val je gewoon onder de sociale voorzieningen.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-01-25 04:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek Quote verwijderd.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:04

Dat is dus niet waar, als je je tijdens ziekte beter laat melden en met een vaststelling overeenkomst uit dienst gaat zodat je je recht op ww niet ('illigaal') verspeeld
Ik heb hier contact over gehad met UWV, omdat mijn werkgever ook blijft hamerenom met een vaststelling overeenkomst uit dienst te gaan. In principe licht je dan het UWV op en die verstrekken dan in een volgend geval, zoals moonsparkle uitlegt, geen uitkering dan

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:57

Joanne1987 schreef:
Dat is dus niet waar, als je je tijdens ziekte beter laat melden en met een vaststelling overeenkomst uit dienst gaat zodat je je recht op ww niet ('illigaal') verspeeld
Ik heb hier contact over gehad met UWV, omdat mijn werkgever ook blijft hamerenom met een vaststelling overeenkomst uit dienst te gaan. In principe licht je dan het UWV op en die verstrekken dan in een volgend geval, zoals moonsparkle uitlegt, geen uitkering dan

...ehm: ik vat het niet helemaal precies. Wat bedoel je 'in een volgend geval'...?
En omdat het gaat om ziekte lijkt ww mij ook niet de aangewezen uitkering. ('Je beter melden' is strikt genomen een juridische handeling die net niet noodzakelijk betekent dat je ook echt beter en hersteld en wat al niet bent.)

Moonsparkle schreef over 'dat er uit het onderzoek wellicht niet blijkt dat ik ziek ben'. Die nachtmerrie komt mij bekend voor, en als onderzoek 1 dit beweert (het belastbaarheidsonderzoek) is er nog onderzoek 2 mogelijk (het 'deskundigen oordeel' van het uwv). Zouden die allebei beweren dat er weinig aan de hand is, zijn zaken als ziektewet en wia van de baan en mag je gewoon eieren voor je geld kiezen: ww of vso.
En als je er aan toe bent een nieuwe baan.

Als je met een VSO uit dienst gaat, val je in principe buiten de sociale voorzieningen. ("Maar dat geeft niet", als jouw onderhandelaar er iets moois uit hebben gesleept. - Valt dit laatste tegen, dan is het heel erg zuur.)
Van oplichting is geen sprake, tenzij je verzwijgt dat je en hebt onderhandeld en nog met een VSO als resultaat ook.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:46

Citaat:
Die vat ik ook niet.
Ten eerste ben je niet 'fit to compete', maar zou je voortijdig een nieuwe baan 'krijgen' en daar uitvallen val je gewoon onder de sociale voorzieningen.

Over dit stukje bedoelde ik dat het niet waar is. Als je weer ziek wordt bij je nieuwe baan, met dezelfde reden, vervalt je recht op ww.
Want, je hebt je immers beter laten melden bij je vorige werkgever (anders kun je namelijk niet met een VSO uit dienst).

Ik heb het verder ook niet over dat onderzoek, dat weet ik verder niks van.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:04

Mag ik vragen wat er bij jullie globaal in het plan van aanpak kwam te staan? Mag ook per pb.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:13

@moonsparkle: Ik had het volgens mij al ergens in het topic genoemd toen je het vroeg.

Vandaag videogesprek gehad met psycholoog, daarna weer heel duizelig, hakt er toch altijd wel even in zulke gesprekken.. Moest echt weer even liggen... %)
Net internist gesproken, magnesium is nog steeds te laag, nog niks gestegen helaas. Moet nu naar 3x de dagelijkse dosering, hoop dat het gaat werken en dat ik niet teveel last van de bijwerkingen ga krijgen :\

Vanochtend nog even op stal geweest, vind het wel elke keer echt spannend om heen te gaan naar nieuwe stal. Zat gisteren op de heenweg al in de auto te huilen.. ;( Is niet alleen voor het paard wennen, maar ook heel erg voor het baasje nu :=
Deze week is het meer knuffelen en borstelen, heb ook nog niet de behoefte om te rijden en zo kunnen we even rustig wennen..

Vriendin had ook nog een mooie opmerking, dus ik deel hem even. De vergelijking met een gebroken been wordt vaak gemaakt voor het inzicht:
Citaat:
Het is niet erg als het een keer niet gaat. Je bent herstellende. niet beter. Je gips is er af en je mag gaan lopen. de ene dag loop je 5 kilometer en de andere dag red je 1. En weer een andere dag is je been zo dik dat je niks kan

Voor iedereen hier <3
Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:26

Dat soort dingen zijn ook enorm lastig... verandering heb ik nornaal al moeiye mee, laat staan nu

Ik heb geen plan van aanpak, is nog nooit iets opgesteld
Vandaag weer mail van directeur, wederom het (dringende) aanbod een VSO te tekenen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 14:29

Joanne1987 schreef:
Citaat:
Die vat ik ook niet.

Over dit stukje bedoelde ik dat het niet waar is. Als je weer ziek wordt bij je nieuwe baan, met dezelfde reden, vervalt je recht op ww.
Want, je hebt je immers beter laten melden bij je vorige werkgever (anders kun je namelijk niet met een VSO uit dienst).

Je beter laten melden: gewoon niet doen als je niet beter bent.
Natuurlijk is het getreiter soms niet te harder, maar in wezen kunnen ze je niet dwingen.

Gesteld dat je echt vindt dat je beter bent, een VSO tekent omdat de sfeer verziekt is en gaat solliciteren: dan nog vraag ik mij af of je je rechten 'verspeeld' zou hebben als je opnieuw ziek wordt.
(Opnieuw ziek worden 'mag gewoon'. Wel sakkerloot nog aan toe, hoe heb ik het nu dan toch....)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 15:37

Wat een gedoe Moonsparkle. Niet fijn.

Ik kreeg vanmorgen mijn salaris en had al het idee dat het niet klopte. Net mijn salarisstrook binnen en inderdaad. Er staat niet meer op dat ik ziek ben. Daar ga ik straks even achteraan. Het lijkt er dus op dat ik weer beter gemeld ben terwijl ik helemaal niet beter ben. Ik ga ook morgen overleggen met de bedrijfsarts, als ze er is. Die staat sowieso achter mij en heeft in het laatste verslag ook gezet dat ik zeker nog niet kan werken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:48

Leandra schreef:
Wat een gedoe Moonsparkle. Niet fijn.

Ik kreeg vanmorgen mijn salaris en had al het idee dat het niet klopte. Net mijn salarisstrook binnen en inderdaad. Er staat niet meer op dat ik ziek ben. Daar ga ik straks even achteraan. Het lijkt er dus op dat ik weer beter gemeld ben terwijl ik helemaal niet beter ben. Ik ga ook morgen overleggen met de bedrijfsarts, als ze er is. Die staat sowieso achter mij en heeft in het laatste verslag ook gezet dat ik zeker nog niet kan werken.

Opgelost? :(:)

Ik heb van de week mail gehad van directeur met weer het aanbod contract te ontbinden, met de bekende argumenten.
Zal eens vragen of ie dat ook van plan is met de wettelijke transitievergoeding van een derde deel van totaal bruto loon van arbeidstijd... dan wil ik er wel over nadenken :=

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:10

De manager zou contact opnemen met de loonadministratie dus dat wacht ik even af. Als het goed is hoor ik daar komende week meer van.

Ik snap dat je daar even over na wil denken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:50

Ik ben donderdag bij de pups wezen kijken en de klik met m’n favorietje was er echt super erg, ze wilde niet meer van m’n schoot af. Echt liefde op het eerste gezicht, wederzijds <3

Dus dit is Otje:

Afbeelding
Afbeelding

Ben helemaal verliefd :)

Heb qua hoe ik me voel wel echt een hele slechte week gehad, heb morgen een gesprek met m’n manager op werk.
Gewoon veel zorgen om m’n vader, slaap slecht, voel me gewoon beroerd mentaal gezien.
Aankomende donderdag heb ik een gesprek met de psychiater voor eventuele aanpassing van m’n medicatie dus hoop dat dat misschien nog wat kan helpen. Weet gewoon niet zo goed wat ik met mezelf aan moet op het moment.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:08

Wat super Warboel! De liefde spat er van af! Gefeliciteerd.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:49

Dikke knuffel Warboel. Snap heel goed dat je je zorgen maakt om je vader. Hopelijk kan de psych wat voor je betekenen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:48

Ik heb vanochtend een heel goed gesprek gehad met m’n manager. Het is voor hem voor het eerst dat hij iemand in de ziektewet begeleid, zo lang is hij nog geen storemanager dus hij heeft hier nog helemaal geen ervaring mee. Had zijn eigen manager gebeld om te overleggen.

Vond het heel fijn want hij begon het gesprek ook dat hij het zelf ook moeilijk vindt en me heel graag wil helpen, maar het ook lastig vindt om het niet te dichtbij te laten komen voor zichzelf. Hij had er blijkbaar het hele weekend over gepiekerd :(:) hij heeft snel de neiging om me te “negeren” als ik niet goed in m’n vel zit en vind dat zelf ook super rot.

We hebben nu afgesproken dat ik op dagen dat ik werk hem ‘s ochtends even een appje stuur hoe m’n pet staat. Ik heb ook kunnen zeggen wat ik wilde zeggen. Vanaf woensdag werk ik van 14:00-16:00 ipv van 11:00-13:00, omdat de vracht er vaak wat later op de dag is en ik dat dan op kan pakken.

Toen ik even in ons backoffice systeem ging kijken vond ik alweer dingen die al sinds januari opgepakt moeten worden dus dat heb ik mezelf maar toegeëigend _O- vanaf woensdag dus weer met frisse moed aan de slag! Merkte dat het echt goed was om die “frustratie” (groot woord) even naar elkaar uit te spreken.

Al met al met een positief gevoel naar huis gegaan, was wel hartstikke moe.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:23

Wauw klinkt top Warboel. Wat fijn :*
En super dat je er een klik is met je favo pup :D Gefeliciteerd :D

Ik heb geen idee hoe het op m'n loonstrook staat, kan er niet meer in... Wachtwoord verlopen. Het bedrag klopt gewoon..

@Joanne: Ja is echt wel even een ding. Ga nog steeds wel met wat zenuwen heen , maar begin nu een beetje m'n draai te vinden. Vandaag nog leuk gesprek met iemand op stal en meteen beetje situatie uitgelegd aangezien ze over werk begon. Maar echt super lief was ze..
En heerlijk gereden, paard was denk ik nog erg los van het dansen in de wei gisteren.

En ik had een fantastische timing met een foto maken, dus om jullie even te laten glimlachen :')
Afbeelding

Verder gaat het maar zozo, vandaag nog behoorlijk van slag van iets wat eigenlijk helemaal niks met mij te maken heeft maar vooral heel rot vind voor m'n vader..
Nog even met vriend mee ergens naar toe, maar ik kan soms gewoon echt nog heel weinig hebben. Hij zag het gelukkig al, dus stuurde me met autosleutel de winkel uit om daar te wachten..

Vind het toch soms allemaal zo lastig dat het niet volgens mijn planning gaat, ik had al zoveel verder willen zijn ;(
Woensdag weer bellen met de bedrijfsarts, maar vind het lastig om me goed uit te drukken aan de telefoon en toch gewoon sowieso wel een beetje spannend..

M'n buik is ook lekker van slag door de grote hoeveelheid magnesium.. hopelijk stabiliseert dat nog..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:29

Ja ben echt verliefd op m’n kleine puppenkind <3 heb lang niet meer zó erg ergens naar uitgekeken :+:

Haha charmant _O- fijn dat je lekker gereden hebt!

Dikke knuffel, fijn dat je vriend het snel door had. Het is ook super lastig allemaal. Denk dat het een normaal gevoel is om al verder te willen zijn.. herkenbaar iig.
Via de telefoon die afspraken vind ik ook echt helemaal niks. -O-
Hopelijk valt het mee en kan je toch nog een goed gesprek hebben.
Sterkte met je buik ook! :*

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 05:23

Heerlijk uitzicht Goldie! En wat fijn dat je vriend het snel opmerkte.

Hier is het geregeld met mijn salaris.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:49

Ik heb vandaag een aanbod van mijn werkgever geaccepteerd om uit dienst te gaan, ben zo klaar met alle stress om alles heen dat Ik er toch aan toegegeven heb

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:23

Joanne1987 schreef:
Ik heb vandaag een aanbod van mijn werkgever geaccepteerd om uit dienst te gaan, ben zo klaar met alle stress om alles heen dat Ik er toch aan toegegeven heb

Wat zonde joanne, ik zit er ook heel erg over te twijfelen maar iedereen zegt dat het echt niet slim is om een vso te tekenen. Ik merk ook dat als ik iets doe wat een beetje inspanning kost ik heel snel vermoeid ben. Ik wil dus wel echt de optie krijgen om te reïntegreren desnoods bij een ander bedrijf. Heb je wel een goede transitievergoeding gekregen?