Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 08:48

Als ik de avond er voor intensief gesport heb zoals gisteren 7km wandelen, dan red ik 12 uur niet, dan is het om 8 uur echt dat ik moet eten. Dus dat ga ik zo maar doen. Ik rammel.
Geen Sinterklaas gevierd, dus na 19 uur ook echt niets meer gegeten.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:01

Tinkerloos schreef:
Ik heb net Sinterklaas gevierd.
Ik begon goed. :+
Ik eindigde met een witte chocoladeletter, een taaipop, wat pepernoten,en een stukje banketstaaf. Y)(^)
Het was echt heerlijk,maar ik ben nu opgeblazen, heb lichtelijk hartkloppingen van de suiker ,en hoofdpijn.
Maar ik heb wel genoten. _O-


Dat voel ik nu dus, kan ook iets met een wijntje zijn. Wel netjes om 20:30 uur gestopt, maar ik had al weken geen zoetigheid en alcohol meer gehad. :')

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:52

Ik had al maanden geen zoetigheid meer gehad. :')
Achteraf merk je pas wat suiker echt met je doet.
Ik ben voorlopig ook even genezen. :=

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:32

Tinkerloos schreef:
Ik had al maanden geen zoetigheid meer gehad. :')
Achteraf merk je pas wat suiker echt met je doet.
Ik ben voorlopig ook even genezen. :=


Ik krijg daar ook buikpijn en hoofdpijn van.
Heb afgelopen week weinig opgelet en veel koolhydraten gegeten en nu gewoon écht ziek... wie weet of dat er toch ook mee te maken heeft.

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:30

Ik denk het wel.
Van koolhydraten zet mijn maag echt op.
Vooral van brood.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 11:35

Ik heb nergens last van met suikers, koolhydraten, enz. Ik eet ze dus ook gewoon. Tot 10.30 volgehouden zonder te eten na de 7km wandeling gisteren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 12:38

7km vind ik niet intensief sporten maar dagelijkse beweging voor een gemiddelde persoon toch?

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:27

Dat verschilt echt per persoon. Na werkdagen mag ik al blij zijn dat ik die wandeling van 7 km nog red. Ik gebruik het dan echt als dagelijkse extra beweging naast mijn 2x per week sporten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:28

Ja ok maar ik vind dat geen intensief sporten. Intensief is met intensieve inspanning op hart en longen of langdurig met matige inspanning.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:37

poes schreef:
Ja ok maar ik vind dat geen intensief sporten. Intensief is met intensieve inspanning op hart en longen of langdurig met matige inspanning.

Ik heb ook nog stukjes gesprint tussendoor. Dus niet geheel gewandeld. En dat alles in mijn normale kleding. Vond het met tegenwind echt zo koud dat ik dat moest doen. Dus het was wat intensiever dan gewoon wandelen zeg maar. Ok, niet het meest intensieve, maar wandelen valt wel degelijk onder sport. Normaal wandel ik in zo'n tempo dat ik net niet buiten adem raak. Hardlopen is gewoon niet mijn ding (ik kan ook 7km per uur wandelen, soms zelfs 8). Het is zelfs gezonder dan hardlopen. 5 dagen een half uur wandelen is matig intensief bewegen en dat is dus genoeg zeg maar, daar ga ik meestal ruim overheen in een week. Ik had gisteren echt geen zin in zwemmen.
In het weekend rij ik paard (en mest uit), dus dat is iets intensiever. En ik duik dan nog. In de zomer duik ik door de week ook nog. Dus al met al ben ik echt wel intensief met sport bezig voor zover dat mogelijk is als je 12 uur per dag van huis bent voor je werk. De meeste mensen halen met 12 uur per dag van huis het sporten totaal niet meer (heb ik ook wel eens last van). Het is dus niet iets voor de gemiddelde persoon. Ik wou dat ik elke dag gewoon 7km kon doen, maar ik heb daar echt niet altijd tijd voor (en dan hou ik het op 3 of 5 km).
Maar waar het om gaat is dat je dan dus extra verbrandt en ik dan zeker extra honger krijg. Dus vond het al wat dat ik het nog tot 10.30 volgehouden heb.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:38

Wandelen met gemiddeld 6.5 km/h is zeer effectief in calorieën verbranden en zelfs nog gezonder dan hardlopen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:41

Je beweegt idd super veel germie :j met sprinten erbij is het al anders. Ik wandel ook graag en veel maar noem het onder de 15km niet intensief. Ik stap ook graag door trouwens! Veel lekkerder dan slenteren.

germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:54

poes schreef:
Je beweegt idd super veel germie :j met sprinten erbij is het al anders. Ik wandel ook graag en veel maar noem het onder de 15km niet intensief. Ik stap ook graag door trouwens! Veel lekkerder dan slenteren.

Alles boven de 5km vind ik best ver. Het kost zo veel tijd. En ik heb een paar jaar met een hielspoor gelopen, toen was 3km echt heel zwaar (ik ben blijven wandelen, dan maar op de bal van de voet en niet meer de hak op de grond, levert dan wel weer andere pijntjes op, maar ja, je moet toch wel bewegen he). Dus ik was heel blij dat gewoon 3km zonder pijn weer ging en toen werd het 5, toen af en toe 7. Ik heb afgelopen zomer een paar keer 12 gedaan. En deze week dus 2 keer 5 en 1 keer 7. Meestal voel ik dan mijn hak wel weer iets, maar nu niet. Ben daar erg blij mee. Echt hardlopen ga ik niet meer doen. Ik vind dat gewoon bijzonder saai. (terwijl het langzame wandelen ik dan wel weer leuk vind).

Maar merken jullie dan niet dat als je sport dat je toch meer honger krijgt?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:05

Ik merk wel als ik in de avond fanatiek sport mijn buik in de ochtend wat rommelt. Als ik dit negeer dan gaat dat ook weer weg en red ik het makkelijk tot half 12/half 1.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:07

ik heb gisteren voor het eerst gezondigd in weken, op het werk bij de koffie waren tompoucen gehaald :D
Heerlijk maar hij viel erin als een blok beton :D
Daarna 's middags als soort van compensatie maar een lange wandeling met de hond gemaakt. Vanavond wordt ook afzien, we gaan naar het theater en ik weet al dat er na die tijd een bittergarnituurtje langs komt

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:37

Ik heb gemerkt als je wil 'zondigen' dat beter met hartig (zetmeel/eiwit/vet) kunt doen dan met zoet (suiker/vet). Ik merk ook dat suikerrijke zaken niet goed vallen.

Deze week naar de film geweest. Daar hoort natuurlijk popcorn bij... en na afloop in de kroeg een bruin biertje! Zondigen? Welnee! Gewoon een leuke avond hebben!

zonnebloem18

Berichten: 24887
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:44

Dat gevoel heb ik ook Neila, ik was gisteren nog sinterklaasinkopen aan het doen. Moest eigenlijk nog 2 uur wachten maar werd zo flauw dat ik bij bakker Bart wat kaasstengels heb gehaald. Dat viel wel goed, maar ik heb ook wel eens iets zoets genomen en dan heb ik meteen weer last van mijn buik.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:46

Ik lees nog steeds met jullie mee en ik ben nog niet gestopt met IF.
Als ik savonds gesport heb, kan ik het de dag erna prima vol houden zolang ik maar aan het werk ben. Vanmorgen had ik er meer moeite mee, om 9 uur was ik klaar met mijn hardloop ronde en had flinke trek, ik heb het kunnen redden tot 11.15 en toen gezwicht voor chocolade pepernoten, niet heel slim.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:51

Ja wandelen duurt echt lang e germie. Ik vind het leuk maar als ik te vaak ga wandelen vind ik het saai. Hardlopen vind ik wel prettig.

Ik krijg pas meer trek van sporten als ik echt flink veel extra sport. Bij gewoon sporten niet echt.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:39

Weet iemand of de yanga sportdranken van basic fit gewoon gedronken kunnen worden tijdens vast periode? Zitten geen suikers in.
Is het dan vergelijkbaar met thee en kan het gewoon of?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:23

Zitten er calorieën in?

Renee1991

Berichten: 5991
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:57


wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:11

Hmm.. Dus daar gaat t dan ook om.. opzich sport ik meestal in mijn eetraam en anders is t maar ff niet anders haha..

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:11

Met 5 cal zou ik het gewoon drinken.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:12

Ja daarom. Die keer dat het dan erbuiten valt is t jammer hahaha..